Champions League 2010-2011

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door 999 » za mei 28, 2011 10:49 pm

joey schreef:Zo, de spelvervuilers van Barcelona hebben voetballes gegeven. Al die mensen die beweerden dat Barcelona niet kon winnen zonder trucs (rode kaarten, enz.) staan FALIEKANT VOOR LUL. HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA. Dit was VOETBAL, mensen. Wat een ploeg. :biggthumpup.gif:
Voor deze keer heb je eens helemaal gelijk .. :smallgrin.gif:

Barca, Barca, BARCA .. !!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door beelzebub » za mei 28, 2011 11:07 pm

Het doet pijn om toe te geven, maar Barcelona is eindelijk een even grote club als Ajax. :1evil.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Kilroy » za mei 28, 2011 11:50 pm

Ajax Rules schreef:Ik heb lang Ajax-95 genomineerd, maar dit is echt de beste ploeg aller tijden (inclusief landen-teams).
Mischien is dit te lang geleden voor jou, maar ik stem eerst op Brasil 1970WC, dan op Hongary 1954WC. Beiden speelden onder veel moeilijkere omstandgheden en kwmen met nieuwe strategy en tactique.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » zo mei 29, 2011 12:09 am

Jesse schreef:Dat is toch niet het punt? Het gaat erom dat het er op lijkt dat je alleen een kans(je) maakt als je probeert het spel van Barca te ontregelen ipv zelf te gaan voetballen.
Ontregelen kan ook met faire middelen, zou je denken. Of helpt alleen schoppen en intimideren? In dat geval is er dus eigenlijk geen wapen tegen. Want schoppen en intimideren horen niet bij voetbal.

Het powerhouse Xavi-Iniesta-Messi is weergaloos. Tegen die jongens is geen kruid gewassen. Superklasse. :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door 999 » zo mei 29, 2011 9:46 am

Dat is dus Barcelona.Xavi, Iniesta en Messi.Op het moment dat er eentje er niet is is het ook minder ..

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » zo mei 29, 2011 10:13 am

De rest van Barcelonais ook niet slecht, maar drie zijn inderdaad onvervangbaar. Zonder concurrentie de beste spelers van de wereld op hun positie.

Mij valt vooral het arbeidsethos van dit Barcelona op. Het hele team werkt keihard. Er is geen ruimte voor luie vedetten.

Maar wat was het een geweldige wedstrijd, zeg. Genieten. :neutral.gif:
Laatst gewijzigd door joey op zo mei 29, 2011 10:28 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Le T. » zo mei 29, 2011 10:24 am

Jesse schreef:Ja, met name in de tweede helft was Barca echt oppermachtig. Ook tegen 11 man, Le T. Messi en Xavi waren weer eens de beste.
Hoezo weer? Het is niet zo dat ze zich hiermee de beste hebben getoond tegen de 11 van Arsenal en RM, dat hadden ze toen kunnen doen maar toen wachtten ze liever tot ze tegen 10 man stonden, geholpen door het gebuitel en gemekker.

Dat is wat ik jammer vond. Gisteren deden ze het wel op eigen kracht en zat er wel fantasie in de aanvallen. Er zat ook meer drang naar de goal in ipv de drang om de Nederlandse media te laten geilen op het aantal keer dat de bal werd overgetikt zonder ergens heen te gaan. Er kwamen ook voorzetten van de flanken.

Barcelona speelde gewoon heel goed. Maar ik vind Man U ook niet de eerste kandidaat om het Barca moeilijk te maken. Tactisch en technisch is het wat te primitief, nog erg Brits. Net als twee jaar geleden, ik kan niet zeggen dat Ferguson echt vorderingen heeft gemaakt, hij probeert het gewoon nog een keer op dezelfde manier. Maar in de halve en achtste finales werd hen wel het vuur aan de schenen gelegd en hadden ze wel in goede vorm moeten zijn als de scheidsrechter niet was komen helpen. Dat hoort nou eenmaal ook bij het winnen van de cup, op eigen kracht de rondes doorkomen dat het allemaal niet zo lekker loopt en de tegenstander lastig is en je goed bestrijdt.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » zo mei 29, 2011 10:31 am

O kijk, nu stelt Man. Utd. niet veel voor.

Ook tegen Madrid en Arsenal was Barcelona voetbaltechnisch veel beter.

Xavi en Iniesta hebben niet voor niets alles gewonnen. Unieke talenten.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53558
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door LucaS » zo mei 29, 2011 10:34 am

Manchester is natuurlijk een prima team, maar de spelers van Barcelona, zelfs ook Messi, kregen zeeen van ruimte. Dat moet je tegen Barcelona niet doen natuurlijk, die kunnen al geweldig combineren als ze geen ruimte krijgen. Maar die goal van Messi bijvoorbeeld, hij kreeg de bal en kon toen eerst nog even naar al zijn vrienden op de tribune zwaaien voordat hij schoot. Maar goed, uiteraard een zeer verdiende overwinning van een zeer sterk Barcelona
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » zo mei 29, 2011 10:42 am

Dat komt ook door Barcelona, Luuk. Spelers als Iniesta en Xavi denken zo snel. Die hebben die bal al gespeeld voor de tegenstander kan reageren, waardoor de speler die de bal krijgt ruimte heeft. Man. Utd. had zich vooraf heus voorgenomen om Messi geen meter te gunnen, maar dat moet ook nog lukken. Barcelona is een ingespeeld team, die jongens weten elkaar blindelings te vinden.

Wat kun je eraan doen? Met tien man voor het doel gaan liggen, zoals Inter vorig jaar in Nou Camp? Dan zul je negen van de tien keer ook verliezen. Normaal gesproken is Barcelona het beste team van dit moment.

Maar heb je niet een beetje van Barcelona kunnen genieten, Luuk?
Het stinkt aan alle kanten!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Le T. » zo mei 29, 2011 10:54 am

joey schreef:O kijk, nu stelt Man. Utd. niet veel voor.
Ze hebben het niet echt slim aangepakt, ik had wel verwacht dat ze met een doordacht antwoord op het te verwachten spel van Barca zouden komen. Maar kennelijk had Fergie bedacht dat ze de mouwen wat verder moesten opstropen.
Ook tegen Madrid en Arsenal was Barcelona voetbaltechnisch veel beter.
Maar voetbal is geen jurysport. 11 tegen 11 maakten ze minder doelpunten dan de tegenstander.
Xavi en Iniesta hebben niet voor niets alles gewonnen. Unieke talenten.
Die bewondering voor Xavi snap ik nooit zo. Die voor Iniesta des te beter. Xavi is toch meer van af en toe de briljante pass na doelloos rondtikken, terwijl Iniesta voortdurend ruimte bij elkaar aan het passen is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47916
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door peter » zo mei 29, 2011 12:19 pm

Ik ben een groot bewonderaar van Xavi. Het irriteerde me gisteren ook dat alle camera's en alle lof naar Messi gingen. Xavi is voor mij de man.

Had dit overigens wel verwacht, hoor. ManU zou wel een goeie kans maken las ik hier? Welnee, tweeluik tegen Real was de finale. ManU is lang zo goed niet.

Overigens was de NOS erg mild voor vdSar. Hij ziet er gewoon twee keer erg matig uit.

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Lionel » zo mei 29, 2011 1:13 pm

Messi was gisteren de man. Stuk of 3 pana's.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Champions League 2010-2011

Bericht door jabu » zo mei 29, 2011 1:14 pm

Over dat schot van Messi had HtC m.i. eens een keer gelijk. Vd Sar bewoog mee met de lopende Messi, terwijl Vidic bleef staan. Dan valt er dus een gat en staat de keeper leuk z'n hoek af te dekken en is volstrekt kansloos in de andere hoek. Hij ging nu vlak langs z'n hand, maar het was ook een snel en hard venijnig schot vanaf recht voor de goal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58902
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door 999 » zo mei 29, 2011 1:36 pm

Mwah, de bal ging bijna door het midden.Bij 2 goals vond ik v.d. Sar nu niet al te zeker overkomen.Maar goed, op dit nivo met zulke tegenstanders moet je 110% zijn, zit je onder de 100% kun je problemen krijgen.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door GangstaRiB » zo mei 29, 2011 1:45 pm

Barca kreeg zooooveeeeellll ruimte om te schieten.... Sar was weinig te verwijten. Man Utd verdedigde.. nou ja.. niet... Verschrikkelijk.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Le T. » zo mei 29, 2011 2:14 pm

Jabu schreef:Over dat schot van Messi had HtC m.i. eens een keer gelijk. Vd Sar bewoog mee met de lopende Messi, terwijl Vidic bleef staan. Dan valt er dus een gat en staat de keeper leuk z'n hoek af te dekken en is volstrekt kansloos in de andere hoek. Hij ging nu vlak langs z'n hand, maar het was ook een snel en hard venijnig schot vanaf recht voor de goal.
Die eerste kans was ook gewoon mooi ingeschoten, hij vertraagt in de zwaai van het schot waarmee hij Van der Sar op het verkeerde been zet. Van der Sar is in wezen nou eenmaal een degelijke keeper, hij kent zijn percentages, het is een berekenende keeper hij dekt zijn hoeken af gegeven de situatie. Daarmee is hij groot geworden, niet met katachtige reddingen op de lijn. Dat ziet er in dit soort situaties dan wat beter uit, maar het volgt uit zijn stijl van keepen en die gaat hij niet even in zijn laatste wedstrijd veranderen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » zo mei 29, 2011 4:54 pm

Van der Sar is veertig! Niet bepaald meer in zijn prime. Neuer had die ballen wel gepakt, denk ik.

Maar waar hebben we het over? Het waren geen blunders. Het lag niet aan Sar dat Man. Utd. verloren heeft.

@Le T: hoe kún je Xavi niet goed vinden? Die man is weergaloos. Hij denkt altijd een paar stappen vooruit en is technisch briljant. Ik ga echt twijfelen aan je voetbalverstand, hoor.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Lionel » ma mei 30, 2011 3:20 am

Van der Sar kon niks aan die ballen doen. Stond hij een meter meer naar links dan had Messi de bal gekruld.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Kowalczyk » ma mei 30, 2011 8:27 am

't Is maandagochtend en dus tijd voor Balgevoel, mijn wekelijkse column op NU Sport.nl. Deze week gaat 'ie natuurlijk over de Champions League-finale, maar vooral ook over de leukste competitie ter wereld: de Nederlandse. Lees 'm hier.

K.
Still alive...

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Le T. » ma mei 30, 2011 8:46 am

joey schreef: @Le T: hoe kún je Xavi niet goed vinden? Die man is weergaloos. Hij denkt altijd een paar stappen vooruit en is technisch briljant. Ik ga echt twijfelen aan je voetbalverstand, hoor.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zoveel van hem zie, en dat de wedstrijden die ik van Barca zie vaak niet in de omstandigheden zijn dat ik goed oplet. Maar ik zie Iniesta wel echt ruimte creeeren, schaken, met meerdere passes werken aan een opening, en Xavi zie ik vooral die ene pass geven.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Bert » ma mei 30, 2011 9:08 am

:smallgrin.gif:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Lionel
Berichten: 47294
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Lionel » ma mei 30, 2011 9:46 am

:drecul.gif:
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door joey » ma mei 30, 2011 10:16 am

Le T. schreef: Ik moet eerlijk toegeven dat ik niet zoveel van hem zie, en dat de wedstrijden die ik van Barca zie vaak niet in de omstandigheden zijn dat ik goed oplet.
O, dat verklaart een hoop. :hypocrite.gif:
Laatst gewijzigd door joey op ma mei 30, 2011 10:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Champions League 2010-2011

Bericht door Monkey Tonk » ma mei 30, 2011 10:18 am

Als van de Sar in 1995 zo staat te kiepen dan blinkt Milan opeens ook uit. Bij de eerste goal staat hij op het verkeerde been (net als Jongbloed in 1974). Dat ziet iedereen. Hebben we het verder niet over. Behalve dat het dus de zaak is van een keeper om NIET op het verkeerde been te staan. En bij de tweede goal staat hij gewoon verkeerd. Met allebei zijn benen. Zelfs met een duik kwam hij nauwelijks voorbij het midden van het doel. Het is dat het publiek meer verstand heeft van voetballers dan van keepers, anders was hij publiekelijk afgebroken. Zie het al gebeuren bij een verdediger die hopeloos voor schut gaat tegen een aanvaller. 'Ja. Kan hij niks aan doen. Stond op het verkeerde been'. (zomaar een observatie: oudere keepers staan vaker op het verkeerde been).

Natuurlijk tikt Barca de bal lekker rond. Maar weergaloos wordt het alleen als er ook goals vallen. Anders heet het 'machteloos ondanks overmacht'. Dat weten AjaXieden als weinig anderen. De Engelse goal vond ik wat dat betreft wel lekker. Een overmoedige ingooi in een kluitje, een paar tikkies, en boem 1-1. Prachtig. Dus heb twee echte goals gezien. De derde van Barca en die van United. Die andere twee waren kadootjes. Jammer. Na afloop vertelt de score het verhaal, en heeft men het over de beste ploeg aller tijden. Mij best. Met dank aan de keeper, dus. Lag niet alleen aan hem. In de eerste helft leed Manchester een paar keer onbegrijpelijk balverlies en stonden ze achterin opeens drie tegen drie of vier tegen vier (ook bij de eerste goal). Fouten maken voetbal leuk. Behalve als je ze maakt. Verder een mooi eerbetoon aan Cruijff in de vloeiende passeerbewering, uit stilstand, aan de zijlijn die de derde Barca goal voorbereidde.

Leuke finale als kijkspel. Het enige voordeel van het CL-gedrocht en de overwinning van het grote geld is dat een finale het aanzien waard is.

Plaats reactie