Lionel Andrés Messi

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door zeux » di nov 30, 2021 3:08 pm

Dat een speler dus ook op basis ‘middenvelder’-stats de beste kan zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Scherrer » di nov 30, 2021 3:30 pm

Al die statistieken zijn aardig om mee te nemen maar vertellen natuurlijk niet het hele verhaal.

Wat er níet staat is hoe vaak de tegenstanders van Messi vrijuit konden opbouwen omdat hij bij het pressen alleen maar liep te wandelen. Of hoe vaak tegenstanders een kans kregen omdat Messi niet meeverdedigde. Of hoe vaak zijn medespelers de bal niet bij hem kwijt konden omdat hij nog wat liep te sjokken. En zo nog een aantal voorbeelden.

Messi is een geweldenaar, maar het afgelopen jaar natuurlijk totaal niet meer de beste van de wereld. Zijn huidige gebrek aan loopvermogen is dodelijk voor elk team dat in de wereldtop wil spelen.
***

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door wimpey » di nov 30, 2021 3:41 pm

Precies. De afweging zou moeten zijn of zijn individuele skills zwaarder wegen dan zijn verzaken in teamverband.

Yopii
Berichten: 17872
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Yopii » di nov 30, 2021 5:11 pm

Scherrer schreef:
di nov 30, 2021 3:30 pm
Al die statistieken zijn aardig om mee te nemen maar vertellen natuurlijk niet het hele verhaal.

Wat er níet staat is hoe vaak de tegenstanders van Messi vrijuit konden opbouwen omdat hij bij het pressen alleen maar liep te wandelen. Of hoe vaak tegenstanders een kans kregen omdat Messi niet meeverdedigde. Of hoe vaak zijn medespelers de bal niet bij hem kwijt konden omdat hij nog wat liep te sjokken. En zo nog een aantal voorbeelden.

Messi is een geweldenaar, maar het afgelopen jaar natuurlijk totaal niet meer de beste van de wereld. Zijn huidige gebrek aan loopvermogen is dodelijk voor elk team dat in de wereldtop wil spelen.
Inderdaad, maar dat heeft men in Barcelona nog niet in de gaten.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Dubbel » di nov 30, 2021 5:13 pm

Ha ha, wist niet dat Messi een eigen topic heeft.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Iniesta » di nov 30, 2021 7:20 pm

Zeux schreef:Dat een speler dus ook op basis ‘middenvelder’-stats de beste kan zijn.
Messi en lewandoski (of hoe je hem ook maar spelt) werden vergeleken
Veel van die kpi s moeten bij voorbaat hoger liggen dan voor een middenvelder

Daarbij moet je statistieken nooit los zien van wat je in werkelijkheid waarneemt. Messi doet in gros van wedstrijden gewoon niet mee aan het spel. Schande dat zo n speler dan als beste speler van de wereld wordt genoemd

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door zeux » di nov 30, 2021 8:24 pm

Wat interessant is aan de statistiek, is dat Messi blijkbaar niet meer louter spits (goalgetter) is. En ondanks dat hij sloft en geen fuck doet op het veld, haalt hij toch behoorlijke aantallen. :-) Welke middenvelder haalt die stats?

Je moet de stats van Messi binnen het perspectief van het totale aanbod voetballers zetten. Vervolgens is het een kwestie van ‘smaak’ welke stats dan het meest worden gewaardeerd.

Ik zeg niet dat Lewandowski niet had moeten winnen, maar de hele ‘wedstrijd’ is appels, peren, ananassen en druiven vergelijken (aanvallers, middenvelders, verdedigers en doelmannen, al komen die laatste twee categorieën bijna nooit in beeld).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Iniesta » di nov 30, 2021 9:05 pm

Ik ben het met je eens dat de statistieken op zich interessant zijn om Messi als speler te beoordelen
In het staatje worden ze naast elkaar gezet. Dat is in mij ogen zeer misleidend omdat ze simpelweg totaal andere toegevoegde waarde hebben

Maar ook als je alleen naar Messi z’n statistieken kijkt, moet je dat wel beoordelen om het licht van z’n totale performance
Fantastisch als ie een goal scoort elke wedstrijd , maar als hij de hele wedstrijd z’n man laat lopen en ze daardoor de wedstrijd verliezen is me dat weinig waard

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door zeux » di nov 30, 2021 9:51 pm

Zo kun je natuurlijk bij iedere speler iets vinden. Lewandovski mist drie keer zoveel ‘big chances’ (whatever that are).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Iniesta » wo dec 01, 2021 12:16 am

Het gaat om de beste speler in de wereld
Deze speler heeft afgelopen jaar behoorlijk aantal keer echt een persiflage van een voetballer neergezet door mismoedig rond middenlijn te sjokken terwijl tegenstander op een meter afstand voorbijsteekt
Met zijn mentaliteit in veel wedstrijden zou ik hem dit seizoen niet eens in Ajax hoeven te zien. Fantastisch die hoogstandjes, maar hij zou het totale team voetbal blokkeren

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door zeux » wo dec 01, 2021 2:30 am

Iniesta schreef:Het gaat om de beste speler in de wereld
Deze speler heeft afgelopen jaar behoorlijk aantal keer echt een persiflage van een voetballer neergezet door mismoedig rond middenlijn te sjokken terwijl tegenstander op een meter afstand voorbijsteekt
Met zijn mentaliteit in veel wedstrijden zou ik hem dit seizoen niet eens in Ajax hoeven te zien. Fantastisch die hoogstandjes, maar hij zou het totale team voetbal blokkeren
Toch, als je naar zijn stats kijkt, bedriegt het oog blijkbaar en was hij veel actiever dan het leek. Ik had ook het idee hoor, dat hij maar wat slofte, maar dan speel je volgens mij niet zulke cijfers bij elkaar.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Gaizka1985 » wo dec 01, 2021 7:16 am

WP_Legend schreef:
ma nov 29, 2021 11:52 pm
Volgend jaar nieuwe kansen, het lijkt er niet op dat Messi en/of Ronaldo kans gaan maken...
Langzaamaan zal het naar Mbappe of Haaland verschuiven verwacht ik, moeten er beide wel een paar gaan winnen de komende jaren.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Marillion » wo dec 01, 2021 9:51 am

Die hele verkiezing is toch volstrekt oninteressant? Ik hecht er echt geen enkele waarde aan. Het is volledig subjectief en er spelen op de achtergrond allerlei belangen die invloed hebben op de stemmen die worden uitgebracht.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » wo dec 01, 2021 1:06 pm

Lewandowski heeft maar een paar goals meer gemaakt dan Messi en Messi scoort op zoveel onderdelen echt beduidend beter, alleen op goals niet, dan Lewandowski.

Natuurlijk moet je kijken naar het totale plaatje zoals Scherrer terecht opmerkt. Ik vond en vind ook dat Messi teveel wandelt. Maar zet Messi bij Bayern Munchen en ze worden nog steeds kampioen. Zet Lewandowski bij Barca en ze worden geen kampioen hoor.

Lewandowski moest perse de gouden bal winnen omdat hij er belachelijk veel scoorde. Maar Messi doet het iets minder qua goals alleen maar voor de rest is de verkiezing toch vrij logisch? Ook dat hij in bijna 30 potjes de MOTM zegt ook wel iets natuurlijk.

En ja, hij mag wat minder wandelen :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door 999 » wo dec 01, 2021 1:34 pm

+1. Messi is toch ook veel meer voetballer dan L. Ik bedoel hij zet zijn aktie in , passeert enz. en scoort.L. is toch meer de " afmaker " .Messi wandelt al meer dan 5 jaar ... :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Marillion » wo dec 01, 2021 5:15 pm

Lionel schreef:
wo dec 01, 2021 1:06 pm
Lewandowski heeft maar een paar goals meer gemaakt dan Messi en Messi scoort op zoveel onderdelen echt beduidend beter, alleen op goals niet, dan Lewandowski.

Natuurlijk moet je kijken naar het totale plaatje zoals Scherrer terecht opmerkt. Ik vond en vind ook dat Messi teveel wandelt. Maar zet Messi bij Bayern Munchen en ze worden nog steeds kampioen. Zet Lewandowski bij Barca en ze worden geen kampioen hoor.

Lewandowski moest perse de gouden bal winnen omdat hij er belachelijk veel scoorde. Maar Messi doet het iets minder qua goals alleen maar voor de rest is de verkiezing toch vrij logisch? Ook dat hij in bijna 30 potjes de MOTM zegt ook wel iets natuurlijk.

En ja, hij mag wat minder wandelen :excited.gif:
Wandelen is anders bijzonder goed voor de gezondheid. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » wo dec 01, 2021 5:37 pm

:smallgrin.gif:

De standaard voor Messi is een stuk hoger dan voor de rest, blijkt overigens wel weer. En dit jaar is bij Barca ook te zien hoe goed hij is. Jammer dat hij daar weg moest, kut bestuur.
IK GELOOF!!!!!!

PeWa
Berichten: 45
Lid geworden op: wo jun 19, 2019 11:12 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door PeWa » ma dec 06, 2021 2:06 am

Lionel schreef:
wo dec 01, 2021 5:37 pm
:smallgrin.gif:

De standaard voor Messi is een stuk hoger dan voor de rest, blijkt overigens wel weer. En dit jaar is bij Barca ook te zien hoe goed hij is. Jammer dat hij daar weg moest, kut bestuur.
Laten we iemand die zichzelf Lionel noemt niet al te serieus nemen als het om Messi gaat.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » di dec 07, 2021 7:10 pm

Mij moet je nooit serieus nemen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door WP_Legend » zo dec 18, 2022 9:58 pm

.
Laatst gewijzigd door WP_Legend op zo dec 18, 2022 9:58 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door WP_Legend » zo dec 18, 2022 10:01 pm

beelzebub schreef:Mwoah er zijn nog een paar records die hij deelt (http://nl.wikipedia.org/wiki/Lionel_Messi) en hij heeft nog nooit de Copa America of WK voor landenteams gewonnen. :ajaxsmiley.gif:
Nu wel dus..

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Jinne » di mei 02, 2023 9:00 pm

Dacht even een promoreis te kunnen naar Saudi-Arabië tijdens het seizoen. :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » wo mei 03, 2023 7:51 am

Ligt overigens wel iets genuanceerder. PSG zou twee dagen vrij zijn. Daar werd op het laatste moment de voorwaarde aan gekoppeld dat ze moesten winnen van Lorient anders zouden ze maandag gewoon moeten trainen. En toen verloren ze van Lorient.

Overigens is het natuurlijk belachelijk om die kant op te gaan midden in het seizoen. Volgend jaar keert hij terug naar Barca... dat moge duidelijk zijn.
IK GELOOF!!!!!!

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Mano » wo mei 03, 2023 1:41 pm

Wat het spel van Barca niet ten goede komt, laat dat duidelijk zijn.
commercie zal stijgen, spelbeeld dalen.

Hij is niet meer zo dominant. Wandelt steeds vaker.
als ik Barca was zou ik de herinneringen koesteren
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door columbus » wo mei 03, 2023 2:06 pm

Zou ik ook onbegrijpelijk vinden. Wat moet je ermee? Barcelona is aardig in de lift en dan zou je dus volgend seizoen je hele elftal op Messi moeten afstemmen?

Plaats reactie