Lionel Andrés Messi

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » di jan 08, 2013 9:43 am

Peter schreef:Messi toch ook niet? Behoudens een lullige Copa del Rey dan. Het is verrekte knap dat je geen prijzen wint bij Barcelona. Dat dan weer wel. :smallgrin.gif:
91 doelpunten Peter. Dat Barca de CL niet won is jammer. En natuurlijk gewoon pech.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » di jan 08, 2013 9:44 am

InnerHarbour schreef:De vraag van “Wie kent…..” was niet of de zaalvoetballendetuinkabouter terecht die prijs weer gewonnen heeft maar wie je als eerste zou kiezen als je de keuze had om bij Ajax te laten spelen Rishi. De keuze is voor mij simpel, altijd Zlatan.
Excuses.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » di jan 08, 2013 9:46 am

Peter schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Inderdaad; hij zegt: Messi is natuurlijk de beste. En volgens mijn beleving moet de beste voetballer deze prijs winnen. Niet een speler die een prijs wint, omdat ie bijvoorbeeld scoort in de finale.
Vind ik wel. Messi is overall de beste, maar stond er op belangrijke momenten nu net even niet dit jaar. Shit happens.

Het zou een gotspe zijn als iemand er zes in knalt tijdens het WK, inclusief 2 in de finale (eventueel in combinatie met een goed seizoen) en vervolgens Messi weer de prijs krijgt voor het vele scoren en het winnen van een Copa Del Rey. Een Xavi of Iniesta beslissen WK's en zijn geniaal bij Barcelona, maar staan zo altijd in de schaduw van Messi. Zelfs bij een minder seizoen van de beste man.
Als iemand dat doet zal hij de prijs ook wel winnen.

En wat Xavi en Iniesta betreft.. dat ze in de schaduw staan van Messi komt ook wel omdat ze toch wel iets te danken hebben aan Messi. Het gemak waarmee Barca topteams vaak oprolde, daar heeft Spanje toch wel iets meer moeite met de grote teams. Behalve met jouw Italie laatst :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door peter » di jan 08, 2013 9:52 am

Daarom wint Spanje ook bijna nooit een prijs en wint Barcelona altijd alles natuurlijk. :hypocrite.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Le T. » di jan 08, 2013 9:58 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Inderdaad; hij zegt: Messi is natuurlijk de beste. En volgens mijn beleving moet de beste voetballer deze prijs winnen. Niet een speler die een prijs wint, omdat ie bijvoorbeeld scoort in de finale.
Maar wat is de beste voetballer, degene die het meeste met een bal kan? Dan moet Ronaldinho winnen, als hij nog ergens speelt tenminste. Ik denk dat de beste voetballer diegene is die zijn elftal(len) in de grootste mate sterker maakt. Dan gaat het ook om het uiteindelijke doel, winnen, en dus ook op de belangrijkste momenten beslissend zijn. In die zin is Drogba gewoon heel belangrijk geweest, en verdient hij wel een hoge plek. Pirlo speelt een paar uitstekende potjes op het EK, maar laat het in de finale helemaal afweten, dat mag best zwaar tellen.

Dan is er ook nog wel wat voor te zeggen dat Messi deze keer niet zou winnen, want zo sterk is Barca niet met hem in de spits. En als Messi dan zo goed is, en Iniesta en Xavi ook, waarom is Barca dan toch zo relatief zwak dat het weinig potten breekt in de CL? Dat klopt niet met elkaar, als je naar het lijstje kijkt dan zou je concluderen dat Barca alles gewonnen heeft wat er te winnen valt en dat de CL wordt gedomineerd door Spaanse clubs. Falcao is natuurlijk een goede speler, maar hij speelt niet eens op het hoogste niveau. Raar dat die boven Ibrahimovic staat, maar die staat altijd laag en krijgt opvallend weinig stemmen van de media...

Kortom, heel veel stemmers zijn niet de beste voetballer aan het bepalen maar een competitie, een elftal, een mythe of iemand die ze aardig vinden aan het promoten, en soms zelfs zichzelf. Dat de winnaar inderdaad heel erg goed kan voetballen is nog geen reden om deze verkiezing serieus te nemen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door InnerHarbour » di jan 08, 2013 10:01 am

Rishi schreef:
InnerHarbour schreef:De vraag van “Wie kent…..” was niet of de zaalvoetballendetuinkabouter terecht die prijs weer gewonnen heeft maar wie je als eerste zou kiezen als je de keuze had om bij Ajax te laten spelen Rishi. De keuze is voor mij simpel, altijd Zlatan.
Excuses.
Was niet boos hoor. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » di jan 08, 2013 10:13 am

Peter schreef:Daarom wint Spanje ook bijna nooit een prijs en wint Barcelona altijd alles natuurlijk. :hypocrite.gif:
Spanje heeft beduidend meer moeite om tegenstanders te deklasseren zoals Barca met grote regelmaat doet. Dat ze het afgelopen jaar geen prijs wonnen had enerzijds te maken met pech (CL) en anderzijds met een verschrikkelijk goed Real Madrid. Niet voor niets domineren deze twee clubs het Elftal van het jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door 999 » di jan 08, 2013 10:20 am

Messi won de verkiezing, waarbij gestemd wordt door alle bondscoaches en aanvoerders van nationale elftallen aangevuld met een select groepje journalisten
Ze hebben er verstand van ....

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door WP_Legend » di jan 08, 2013 11:30 am

Charisteas scoorde ook ooit eens de winnende... zou ik ook niet nomineren hoor!

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Rachid » di jan 08, 2013 6:04 pm

Wat een hoop prietpraat en over-analyseren over wanneer je de prijs verdient.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » di jan 08, 2013 6:47 pm

Gaap...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door beelzebub » ma nov 11, 2013 2:00 am

Aangezien hij toch een eigen topic heeft...

Messi is vanavond weer uitgevallen met een spierblessure. Dit is al de derde of vierde keer dit jaar. Moeten we ons zorgen maken?
Die jongen moet nog 27 worden, maar zou hij al opgebrand zijn? Hij heeft sinds zijn de afgelopen jaren zoveel gespeeld...

Kennen jullie Thomas Brolin nog, die was ook op z'n 26e op. Al heeft Messi meer talent in een teen dan Brolin... :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » ma nov 11, 2013 9:00 am

Messi wordt overbelast. Aangezien de prijzen nu toch niet verdeeld worden en Barca al flink wat punten voorstaat zou ik hem lekker 4 maanden rust geven.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Marillion » ma nov 11, 2013 9:38 am

beelzebub schreef:Aangezien hij toch een eigen topic heeft...

Messi is vanavond weer uitgevallen met een spierblessure. Dit is al de derde of vierde keer dit jaar. Moeten we ons zorgen maken?
Die jongen moet nog 27 worden, maar zou hij al opgebrand zijn? Hij heeft sinds zijn de afgelopen jaren zoveel gespeeld...

Kennen jullie Thomas Brolin nog, die was ook op z'n 26e op. Al heeft Messi meer talent in een teen dan Brolin... :ajaxsmiley.gif:
Moeten we ons zorgen maken? Ik zou eerder zeggen. Mogen we al voorzichtig gaan hopen dat hij er tegen Ajax niet bij is. :smile-ajax.gif:

Hoewel, als voetballiefhebber hoop ik eigenlijk dat hij er wel bij is. Want ik zou 'm graag live in actie zien.
Nil volentibus arduum

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Thijs » ma nov 11, 2013 10:35 am

Marillion schreef: Hoewel, als voetballiefhebber hoop ik eigenlijk dat hij er wel bij is. Want ik zou 'm graag live in actie zien.
Hoop ik ook. In Barcelona kon ik het niet zo goed volgen vanaf de bovenste ring, nu ben ik bovendien nuchter en uiteraard is het veel mooier om Barcelona in te maken als hij erbij is. :smile-ajax.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Thijs » ma nov 11, 2013 1:57 pm

6-8 weken eruit volgens Sky Sports. Geen Messi in de ArenA dus.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door raymon » ma nov 11, 2013 2:02 pm

Thijs schreef:6-8 weken eruit volgens Sky Sports. Geen Messi in de ArenA dus.
Ik denk dat het wel behoorlijk messy gaat worden hoor.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Dubbel » ma nov 11, 2013 9:12 pm

Laffe trieste aap die Messi toch ook. In de verte Veltman zien staan en zich dan maar ziek melden.

Kansloos figuur. Niet voor niets speelt ie bij de club van Mark van Bommel. :smile-ajax.gif:

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Le T. » di nov 12, 2013 12:00 pm

Zou er iets veranderd zijn in de medische begeleiding? De rest van dat elftal loopt ook niet zo veel meer.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door beelzebub » di nov 12, 2013 12:55 pm

Hmmz, als ik deze factsheet zo zie, is hij al eerder zwaarder geblesseerd geweest en valt het eigenlijk wel mee.
Afbeelding

De hamvraag is.. Gaat hij op basis van de eerste acht maanden van dit jaar voor vijf op een rij/weer Wereldvoetballer van het Jaar?
Of wordt hij nog voorbijgestoken door Ibrahimovic, Ronaldo, Ribery, Robben, Van Persie? De eerste twee vechten komende week nog een robbertje uit, maar de stemming sluit aanstaande vrijdag.

Zo ziet het stemformulier eruit trouwens, allemaal online tegenwoordig. De FIFA kennende is die Maleisier nog lang niet jarig. :ajaxsmiley.gif: :
Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door peter » wo nov 13, 2013 9:54 pm

Gaat hij op basis van de eerste acht maanden van dit jaar voor vijf op een rij/weer Wereldvoetballer van het Jaar?
Denk van niet, want het was pas in maart genieten met Lionel Messi. Beroerde indruk in januari en februari (wie herinnert zich nog die 2-0 tegen Milan). Maart, april, mei, augustus, september. Nee, dat is toch echt te weinig.

Neemt niet weg dat het een verdomd lastige keuze is. Ik ga echter voor Ronaldo. In het kalenderjaar 2013 heeft hij klaarblijkelijk 62 goals in 54 wedstrijden gemaakt. Vorig jaar 12 in de CL en nu al 8. Dat zijn cijfers die niemand kan evenaren. Ik vond eerlijk gezegd dat hij 'm in 2012 nog meer verdiende met een kampioenschap en een fantastisch EK, maar ook toen won Messi. Messi werd toen geroemd als goleador in de CL en in La Liga, dus dan zou je zeggen dat het nu weer tijd is voor Ronaldo. Of zou nu opeens het winnen van La Liga wel de doorslag geven :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Yopi » wo nov 13, 2013 10:53 pm

beelzebub schreef:De hamvraag is.. Gaat hij op basis van de eerste acht maanden van dit jaar voor vijf op een rij/weer Wereldvoetballer van het Jaar?
Of wordt hij nog voorbijgestoken door Ibrahimovic, Ronaldo, Ribery, Robben, Van Persie?
Dat zou dan Ribery of Ronaldo moeten doen. De andere drie komen niet in aanmerking, lijkt me.

Zlatan: Franse competitie.
Robben: zelfde type als Ribéry maar minder.
Van Persie: spits maar dan Zlatan, Messi of Ronaldo

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door beelzebub » wo nov 13, 2013 11:31 pm

Dat zijn de feiten Yopi en Peter.

Maar ik kan me jaren begin deze eeuw herinneren dat de echte Ronaldo of Zidane wonnen waarvan ik dacht hoezo....
Dat moet dan reputatie zijn.

Zie je het voor je. Jij bent de aanvoerder van Nieuw-Guinea of Fiji eilanden en je zit achter een inbelverbinding op die Fifa site en je moet snel wat invullen. Dan kies je voor de bekende naam en de reputatie toch?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » do nov 14, 2013 8:27 am

Ribery kennen ze niet?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door wimpey » do nov 14, 2013 8:42 am

Rishi schreef:Ribery kennen ze niet?
Wanneer Ribéry het niet wordt, kun je die verkiezing wel opdoeken. Ook niet een beetje de beste dit kalenderjaar. :excited.gif:

Plaats reactie