Lionel Andrés Messi

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door De Dominee » do nov 14, 2013 11:52 am

Ronaldo natuurlijk.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door zeux » do nov 14, 2013 11:55 am

Lijkt mij ook.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Marillion » do nov 14, 2013 12:00 pm

Doe maar Ribery. Al is het alleen al voor het gezicht van Ronaldo als hij hoort dat hij niet heeft gewonnen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Le T. » do nov 14, 2013 12:12 pm

Ik vind dat Zlatan het moet worden. Ja, ik ben fan, maar ik vind dat zijn impact groter is dan die van de anderen. Bij Man U vond ik Ronaldo de eerste speler in hele lange tijd die zo belangrijk is voor een elftal, maar dat is hij niet meer. Nog steeds een fantastisch complete aanvaller, maar Zlatan is is veel meer dan zijn acties geworden, een leider, een regisseur, een eenmansbastion voorin dat het werk van 3 aanvallers doet, hij trekt zo twee op zich niet zo hele sterke elftallen naar een niveau hoger en maakt in zijn eentje mogelijk dat ze voetballen op een manier die anders ondenkbaar zou zijn. En daar komen die waanzinnige bevliegingen en goals dan nog eens bij.

Ronaldo heeft die impact niet, Messi maakt Barcelona eigenlijk niet zo heel veel sterker meer door in de spits te lopen en zelf de goals te willen maken. Ribery is gewoon van een klasse lager.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Jöhnk » do nov 14, 2013 12:35 pm

Denken jullie dat de uitslag van Portugal-Zweden nog uit gaat maken?

Wat mij betreft zou het een farce zijn als Ronaldo dat ding wint, terwijl zijn ploegen werkelijk overal naast grijpen. Messi blijft sowieso de beste individualist, dus op grond daarvan wint Ronaldo niet. Een alternatief is om te redeneren zoals Le T. doet. Dan kom je inderdaad uit bij Ribery of Zlatan.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door zeux » do nov 14, 2013 12:42 pm

Jöhnk schreef:Denken jullie dat de uitslag van Portugal-Zweden nog uit gaat maken?

Wat mij betreft zou het een farce zijn als Ronaldo dat ding wint, terwijl zijn ploegen werkelijk overal naast grijpen. Messi blijft sowieso de beste individualist, dus op grond daarvan wint Ronaldo niet. Een alternatief is om te redeneren zoals Le T. doet. Dan kom je inderdaad uit bij Ribery of Zlatan.
Omdat het een individuele prijs is, vind ik het wel ok om de individuele kwaliteiten (aan de lopende band scoren in een competitieve competitie) los te koppelen van de teamprestatie (eerste worden in diezelfde competitieve competitie).

Maar ik ben ook wel overtuigd van Le T.'s argument. Zlatan dus.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door zeux » do nov 14, 2013 12:46 pm

Eigenlijk zou je het om moeten kunnen draaien: is de inschatting dat Ronaldo net zo'n dominante rol bij PSG zou hebben als Zlatan? En zou Zlatan bij Real net zoveel scoren als Ronaldo?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Marillion » do nov 14, 2013 12:53 pm

Ik zou hier als speler overigens geen enkele waarde aan hechten. Aan het einde van je loopbaan kun je beter een aantal echte prijzen hebben gewonnen dan zo'n dubieuze verkiezing.
Nil volentibus arduum

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Le T. » vr nov 15, 2013 8:56 am

Jöhnk schreef:Wat mij betreft zou het een farce zijn als Ronaldo dat ding wint, terwijl zijn ploegen werkelijk overal naast grijpen. Messi blijft sowieso de beste individualist, dus op grond daarvan wint Ronaldo niet. Een alternatief is om te redeneren zoals Le T. doet. Dan kom je inderdaad uit bij Ribery of Zlatan.
Ik redeneer dat het een teamsport is, en dat een voetballer dus beter is naarmate hij een team sterker weet te maken. Dat is eigenlijk wat een goede voetballer definieert. Waarom zou je iemand een goede voetballer noemen, op wat voor niveau dan ook, als hij een team niet sterker maakt? Net als de individuele acties hoort het anderen beter later voetballen dmv goede passing, positie kiezen, regisseren en duels winnen ook bij. Dat is ook wat Cruijff en Maradona tot zulke goede voetballers maakte.

Overal naast grijpen is echter ook niet bedoeling van het spel, dus dat mag zeker meetellen. Als je een goed team echt veel sterker weet te maken, dan gebeurt dat ook niet. Ik vond Ronaldo onder meer de beste voetballer van het jaar bij Man U, omdat hij samen met de rest het ook op de belangrijke momenten in de moeilijke wedstrijden wist te brengen, en dus raak greep.

Als Ronaldo wegvalt bij RM dan worden ze ook weer gewoon tweede en stranden ergens rond de kwartfinale CL. Als Ribery wegvalt bij Bayern dan zijn ze nog steeds favoriet voor de treble. Als Zlatan bij PSG wegvalt dan is PSG een tegenstander van een heel ander formaat.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door wimpey » vr nov 15, 2013 9:30 am

Le T. schreef: Als Ribery wegvalt bij Bayern dan zijn ze nog steeds favoriet voor de treble.
Dat is een zeer gewaagde stelling. Robben en Götze laten dit seizoen niet veel zien. Ribéry daarentegen... Speelt echt een geweldig 2013.

Zlatan gun ik het ook. Zlatan maakt ook het verschil, zoals je terecht aangeeft. "Zonder jou worden we ook wel kampioen" ging v.w.b. Zlatan niet helemaal op.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » vr nov 15, 2013 9:41 am

Het is natuurlijk lastig om te voorspellen of Bayern de treble wint zonder Ribery. Met Gotze, Robben en Muller hebben ze op papier prima vervangers. Net zoals Barca 9 van de 10 wedstrijden ook zonder Messi zou moeten winnen en Madrid zou moeten winnen zonder Ronaldo.

Dat Zlatan PSG echt stukken sterker maakt komt ook omdat het team natuurlijk wat minder is. Dus dan is het logisch dat Zlatan op papier belangrijker is dan Ronaldo, Messi en Ribery.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door InnerHarbour » vr nov 15, 2013 10:33 am

Doe mij van Persie maar, als je zo belangrijk bent in de sterkste competitie van Europa verdien je het.
YNWA

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » vr nov 15, 2013 11:30 am

Meen je dat serieus?
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Le T. » vr nov 15, 2013 12:09 pm

Rishi schreef:Dat Zlatan PSG echt stukken sterker maakt komt ook omdat het team natuurlijk wat minder is. Dus dan is het logisch dat Zlatan op papier belangrijker is dan Ronaldo, Messi en Ribery.
Op zich wel, maar je moet het wel doen. De keuze voor zo'n club is ook de keuze voor zo'n maximaal grote rol, dat heeft Maradona ooit ook eens gedaan. Ik zie dat Ronaldo niet doen, en ik zie hem ook niet in die mate het niveau van Portugal omhoog trekken zoals Zlatan dat met Zweden doet. Ronaldo heeft denk ik meer een vrije rol en Zlatan meer een spelbepalende rol. Feit is echter dat Ronaldo noch Portugal noch Real zo goed maakt als je mag verwachten. Messi brengt Barcelona veel, maar doet er ook wat aan af met zijn doelgerichtheid.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door InnerHarbour » vr nov 15, 2013 12:23 pm

Rishi schreef:Meen je dat serieus?
Ja zeker. Zlatan speelt in een B-competitie en die twee in Spanje hebben een beter team om zich heen in een competietie waar je aardig wat kan uitrusten in 50% van de wedstrijden. Van Persie speelt een dodelijk speelschema en daar klapt de nummer laatst er nog elke wedfstrijd op, veel zwaarder, van Persie hands down.
YNWA

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » vr nov 15, 2013 1:02 pm

Manchester is een veel minder team dan Barca of Real. Daarom hebben ze het zwaarder. In Europa verprutste RVP laatst 3 punten tegen Sociedad. Iets wat Ronaldo, Messi en Zlatan niet doen. Van Persie is bij lange na niet absolute wereldtop. Doe mij dan maar Suarez :666.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » vr nov 15, 2013 1:03 pm

Le T. schreef:
Rishi schreef:Dat Zlatan PSG echt stukken sterker maakt komt ook omdat het team natuurlijk wat minder is. Dus dan is het logisch dat Zlatan op papier belangrijker is dan Ronaldo, Messi en Ribery.
Op zich wel, maar je moet het wel doen. De keuze voor zo'n club is ook de keuze voor zo'n maximaal grote rol, dat heeft Maradona ooit ook eens gedaan. Ik zie dat Ronaldo niet doen, en ik zie hem ook niet in die mate het niveau van Portugal omhoog trekken zoals Zlatan dat met Zweden doet. Ronaldo heeft denk ik meer een vrije rol en Zlatan meer een spelbepalende rol. Feit is echter dat Ronaldo noch Portugal noch Real zo goed maakt als je mag verwachten. Messi brengt Barcelona veel, maar doet er ook wat aan af met zijn doelgerichtheid.
Ronaldo werkt 3x harder dan Zlatan hoor. En hij maakt Real natuurlijk wel echt geweldig goed hoor. Heeft alleen pech dat Barca soms net iets beter is.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door InnerHarbour » vr nov 15, 2013 1:13 pm

Rishi schreef:Manchester is een veel minder team dan Barca of Real. Daarom hebben ze het zwaarder. In Europa verprutste RVP laatst 3 punten tegen Sociedad. Iets wat Ronaldo, Messi en Zlatan niet doen. Van Persie is bij lange na niet absolute wereldtop. Doe mij dan maar Suarez :666.gif:
Ik snap het van Persie is een ex kakkie.
YNWA

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door wimpey » vr nov 15, 2013 1:17 pm

Rishi schreef: Doe mij dan maar Suarez :666.gif:
Ik heb meer met geniale gekken als Zlatan, Ribéry en Suarez dan met Messi en Ronaldo.

Die zijn me te klinisch, een beetje te buitenaards goed. Messi kan op topsnelheid de bal in no-time 5 keer raken en dat ding is nooit verder dan een halve meter van z'n voet verwijderd. Bij superatleet Ronaldo heb ik het gevoel dat ie ook in de NBA of in de WL Volleybal zou kunnen schitteren.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » vr nov 15, 2013 1:26 pm

InnerHarbour schreef:
Rishi schreef:Manchester is een veel minder team dan Barca of Real. Daarom hebben ze het zwaarder. In Europa verprutste RVP laatst 3 punten tegen Sociedad. Iets wat Ronaldo, Messi en Zlatan niet doen. Van Persie is bij lange na niet absolute wereldtop. Doe mij dan maar Suarez :666.gif:
Ik snap het van Persie is een ex kakkie.
Oh, nee hoor. Ik vind Van Persie geweldig. Maar hij is bij lange na niet zo bepalend voor het spel van zijn team als Zlatan, Messi en Ronaldo.
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Le T. » vr nov 15, 2013 1:51 pm

Rishi schreef:
Le T. schreef:
Rishi schreef:Dat Zlatan PSG echt stukken sterker maakt komt ook omdat het team natuurlijk wat minder is. Dus dan is het logisch dat Zlatan op papier belangrijker is dan Ronaldo, Messi en Ribery.
Op zich wel, maar je moet het wel doen. De keuze voor zo'n club is ook de keuze voor zo'n maximaal grote rol, dat heeft Maradona ooit ook eens gedaan. Ik zie dat Ronaldo niet doen, en ik zie hem ook niet in die mate het niveau van Portugal omhoog trekken zoals Zlatan dat met Zweden doet. Ronaldo heeft denk ik meer een vrije rol en Zlatan meer een spelbepalende rol. Feit is echter dat Ronaldo noch Portugal noch Real zo goed maakt als je mag verwachten. Messi brengt Barcelona veel, maar doet er ook wat aan af met zijn doelgerichtheid.
Ronaldo werkt 3x harder dan Zlatan hoor. En hij maakt Real natuurlijk wel echt geweldig goed hoor. Heeft alleen pech dat Barca soms net iets beter is.
Ik heb de laatste jaren geen geweldig goed Real gezien. Wel een geweldig goeie Ronaldo, maar dat gaat dan ook ten koste van een kracht van Real of vergroot die althans niet evenredig. Maradona was dan bijvoorbeeld zelf geweldig goed, maar trok de rest van het elftal ook mee omhoog. Dat lukt Ronaldo niet, nou is er ook niet zoveel om omhoog te trekken, maar er zijn wel eens spelers die op zo'n manier geweldig goed zijn dat andere spelers ook beter uit de verf komen. Het is niet alleen de kunst om het elftal als geheel van je extra klasse te laten profiteren, maar ook nog eens je individuele teamgenoten. Zlatan is daar in mijn optiek het laatste jaar mee bezig.

Sinds Messi in de spits staat laat die eigenlijk zijn elftal als geheel minder functioneren, laat staan individuele medespelers, en dat compenseert hij dan wel weer ruim met zijn individuele momenten van klasse, maar het blijft compenseren. Ik vind Messi overigens ook niet boeiend. Fantastische speler enzo, maar hij zit gewoon op een andere schaal. Het is net alsof de rest in slowmotion speelt, en dan doet hij relatief gewone dribbels maar dan in zijn eigen tijdschaal. Daar vind ik niet meer zoveel aan te genieten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door Lionel » vr nov 15, 2013 2:10 pm

Ozil had volgens mij toch best wel wat voordeel van Ronaldo?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door jabu » vr nov 15, 2013 6:45 pm

wimpey schreef:Bij superatleet Ronaldo heb ik het gevoel dat ie ook in de NBA of in de WL Volleybal zou kunnen schitteren.
Als cheerleader in de NBA ja.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door wimpey » za nov 16, 2013 3:34 pm

Rishi schreef:Ozil had volgens mij toch best wel wat voordeel van Ronaldo?
Andersom helemaal.

Domste zet aller tijden: Özil out, Bale in. Historische blunder.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Lionel Andrés Messi

Bericht door WP_Legend » za mei 30, 2015 9:58 pm

Wow

Plaats reactie