Champions League 2012-2013

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Lionel » vr mei 03, 2013 9:45 am

wimpey schreef:
Rishi schreef:Het scheelt natuurlijk wel dat ze in de thuiswedstrijd 3x scoorden uit een dode spelsituatie. Zo briljant was het allemaal niet hoor.
Hou op, man. Bayern reeg de kansen aaneen. Het had 10-0 kunnen worden. De Hongaarse Gözübüyük spaarde Barcelona nog.
Hebben jullie Dortmund niet zien spelen tegen Real Madrid? Dat was toch wel ff een niveau hoger of niet soms? Dat is mijn punt. Ik heb al vaak genoeg aangegeven dat Bayern goed was. Maar het veldspel was ook weer niet zo fantastisch, ondanks dat het 10-0 had kunnen worden, als jullie beweren.

Dortmund, die ploeg speelde indrukwekkend :biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Lionel » vr mei 03, 2013 9:47 am

wimpey schreef:
Rishi schreef: Martinez en Dante centraal achterin. Bastiaan als VM. Gotze als rechtercentrale aanvallende middenvelder. Kroos zou moeten wijken. Robben ook. Die passen niet in het spel dat Pep wilt spelen.
Kroos en Robben zijn top. Maar geen elite. Dus ik zou Guardiola wel kunnen volgen.

Vraag is dan nog wel wie Guardiola als spits en als linkercentrale aanvallende middenvelder ziet. 2 aankopen, lijkt me.
Als het waar is hoor. Maar het stond in de VI.

Neuer; Alaba, Dante, Martinez, Lahm; Schweinsteiger; Ribery, ?, Gotze, Muller; ?

Jij zei dat Suarez genoemd wordt bij Bayern. Zou daar prima passen. En als linkercentrale aanvallende middenvelder Ozil terughalen naar Duitsland. Al denk ik niet dat ze bij Real gek zijn:headbang.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Le T. » vr mei 03, 2013 10:39 am

vr 03 mei 2013, 05:45
Pep zegen voor Bayern

Wat kan een nieuwe trainer nog toevoegen aan een club, die de laatste vier jaar driemaal de finale van de Champions League heeft gehaald? En wellicht winnaar wordt van de Champions League en de nationale beker naast het nationaal kampioenschap. En die de Europese heersers van de laatste zes jaar in twee wedstrijden vernederde, zelfs kleineerde met de doelcijfers 7-0. Ondanks deze zware erfenis wacht Josep ’Pep’ Guardiola bij Bayern München een uitdaging om van te watertanden. Na een nieuwe internationale standaard te hebben neergezet bij FC Barcelona moet Pep Guardiola in Beieren een volgende nieuwe voetbalstandaard neerzetten. Eentje die in de hele wereld tot de verbeelding spreekt en navolging uitlokt. Want dat niet onbelangrijke facet ontbreekt bij alle huidige Bayern-successen.

In alles – organisatorisch, structureel en financieel – zet de Duitse grootmacht de standaard neer behalve op het voetbalveld zelf. Terwijl voetbalmannen en oud-vedettes als Uli Hoeness en Karl-Heinz Rummenigge daar juist heel gevoelig voor zijn in hun jacht naar ultiem succes in Zuid-Duitsland. Daarom is Guardiola een zegen voor Bayern München.
:drecul.gif:
Het is weer tijd voor een Cruijffoffensiefje geloof ik, nu Barca zijn grootste afgang heeft beleefd sinds Cruijff zelf op de bank zat. Behalve dat het FdB-interview ook een ode aan Cruijff is, blijkt nu ook dat het Cruijffiaanse voetbal veel beter is dan het Van Gaalvoetbal, het spreekt namelijk wél tot de verbeelding.

Dat hebben we gemerkt, wat een verbeelding, zelfverbeelding en plaatsvervangende zelfverbeelding, en vooral bij de pers. Ze hebben zich verbeeld dat Barcelona veel sterker was dan die ploegen die ze alleen met hulp van de scheidsrechter konden verslaan, en ze hebben zich verbeeld dat het leuk was om naar te kijken, dat balbezit als beste verdediging. Nee, Guardiola is natuurlijk best een goede trainer, maar als hij het goede van Bayern inruilt voor het zwakke van Barca, dan gaat hij het daar heel erg moeilijk krijgen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door wimpey » vr mei 03, 2013 11:57 am

Rishi schreef: En als linkercentrale aanvallende middenvelder Ozil terughalen naar Duitsland. Al denk ik niet dat ze bij Real gek zijn:headbang.gif:
Özil is een (reclame)icoon in Duitsland. Kan hier qua commerciele inkomsten een veelvoud pakken van wat ie in Spanje pakt.

Bayern heeft Pep in 1e instantie vooral als 'babe magnet' aangetrokken. Niet voor niets is zijn komst al ruim van te voren wereldkundig gemaakt. Götze komt niet voor Heynckes naar München, voor Pep wel. En aangezien in München financieel the sky the limit is, zal Bayern iedere speler krijgen die het wil hebben. M.u.v. Messi en Ronaldo wellicht, want die zullen niet willen. Bij Özil schat ik de kans op 50% in dat ie volgend seizoen in München speelt.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Jöhnk » vr mei 03, 2013 12:12 pm

Indien Pep ook nog Ozil haalt dan wil hij dus echt van Bayern het Barcelona van Duitsland wil maken. Wordt namelijk erg druk qua middenvelders met Schweini, Kroos, Ozil, Gotze, Martinez. Wat dus betekent dat hij niet alleen middenvelders op het middenveld gaat opstellen, maar ook in de verdediging (Martinez?) en voorin (Gotze en/of Ozil?).

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Lionel » vr mei 03, 2013 12:31 pm

4-1-4-1

Martinez achterin. Schweinsteiger als VM. Gotze als RACM. De positie van LACM en SPITS is nog te vergeven.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Baseman » vr mei 03, 2013 2:43 pm

Rishi schreef:Hebben jullie Dortmund niet zien spelen tegen Real Madrid? Dat was toch wel ff een niveau hoger of niet soms?
Ik heb werkelijk waar geen flauw idee hoe je hier in hemelsnaam bij komt...

Dortmund speelde met name een indrukwekkende 1e wedstrijd (mede dankzij een fenomenale Lewandowski) en had 2 keer moeten winnen van Real, maar ze gingen uiteindelijk met de hakken over de sloot door. Waar Bayern het grote Barca in beide wedstrijden enorme billenkoek gaf, ik kan me niet herinneren Barca zo ontzettend kansloos te hebben gezien (al helemaal niet dit Barca).

PS: Komisch dat je blijft herhalen dat Bayern zich aanpaste en zich liet inzakken, misschien handig voor je om beide wedstrijden nogmaals te bekijken.

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Lionel » vr mei 03, 2013 2:45 pm

Dat is toch ook gewoon zo? Dat het de tactiek was kan ik me nog wel in vinden hoor. Maar ze pasten zich wel aan. Normaal zetten ze veel meer en sneller druk. Deden ze nu niet/veel minder.

Dortmund ging inderdaad met de hakken over de sloot door maar die hadden ook gewoon 1-4 ofzo moeten winnen.

En ik heb het overigens ook gewoon over de eerste wedstrijd.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Baseman » vr mei 03, 2013 2:53 pm

Als jij denkt dat je op topniveau 90 minuten lang druk kunt zetten, dan zit je er volkomen langs.
Zoals jij blijkbaar ook nog denkt dat het voetbal van Barca het enige juiste voetbal is :excited.gif:

Bayern beheerst het spel zowel zonder als met bal en kan daarom in meerdere systemen voetballen, daar kan Barca nog wel wat van leren.
Ze kunnen uitstekend counteren en ze kunnen uitstekend domineren, waarbij ze in beide gevallen meestal de korte weg naar het doel zoeken. Het percentage balbezit ze een zorg zal zijn, dat is slechts een middel. Dus niet het doel zoals bij Barca.

Dortmund heeft een geweldig team dat uitstekend kan voetballen, maar Bayern is hierin nog beter en veel constanter. Niet voor niets staan ze zoveel punten voor.

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Lionel » vr mei 03, 2013 3:10 pm

Barca kon in grotere delen van een wedstrijd druk zetten. Zover is Bayern nog niet. Denk ook niet dat ze het aandurfden. En achteraf hebben ze natuurlijk gewoon helemaal gelijk.

Maar ik kijk dan liever naar Dortmund dan naar Bayern. Dat is mijn punt. Ik hou van teams die het initiatief altijd willen hebben in een wedstrijd. Daarom ben ik ook voor Ajax. Zelf een goal willen maken. Zelf de bal willen hebben. Daarom vond ik Dortmund ook zo fantastisch thuis tegen Madrid. Na de 1-1 waren ze een minuut van slag maar in de 2e helft gingen ze nog meer tekeer :biggthumpup.gif:

Dat Bayern beter is dan Dortmund ontken ik ook nergens. Maar het spel van Dortmund tegen Madrid vond ik van een hoger niveau dan het spel van Bayern tegen Barca.
IK GELOOF!!!!!!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Baseman » vr mei 03, 2013 3:13 pm

Ik denk dat ik andere wedstrijden heb gezien...

Lionel
Berichten: 47293
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Lionel » vr mei 03, 2013 3:16 pm

Barca kon voorheen langer druk zetten. De laatste tijd gaat het ietsjes stroever :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door jabu » vr mei 03, 2013 3:33 pm

Bayern heeft Barca zeker 80 minuten over het hele veld opgejaagd. Het was ook een indrukwekkende conditionele prestatie. Zeer fitte ploeg.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Le T. » vr mei 03, 2013 4:08 pm

Rishi schreef:Barca kon in grotere delen van een wedstrijd druk zetten. Zover is Bayern nog niet. Denk ook niet dat ze het aandurfden. En achteraf hebben ze natuurlijk gewoon helemaal gelijk.

Maar ik kijk dan liever naar Dortmund dan naar Bayern. Dat is mijn punt. Ik hou van teams die het initiatief altijd willen hebben in een wedstrijd. Daarom ben ik ook voor Ajax. Zelf een goal willen maken. Zelf de bal willen hebben.
Dat mis ik dus bij dit Barcelona en bij dit Ajax, het initiatief. De bal willen ze wel hebben, zelf een goal maken hoeft kennelijk niet zo nodig. We hebben immers tijd zat, laten we eerst de bal nog even een paar minuten laten rond gaan, misschien krijgen we dan wel opeens wel een idee hoe je bij de goal komt, en anders proberen we het alsnog met een doorzichtige eentwee.

Als Bayern druk zet dan doet ze dat omdat ze dan de willen hebben, die willen ze hebben omdat ze dan weten wat ze ermee moeten doen om een goal te maken. Dat ontbreekt bij Barca zonder Messi en dat ontbreekt bij Ajax. Bij een goed Ajax dat met nog een kwartier te gaan een doelpunt achter staat weet je niet zeker dat ze nog 2 keer gaan scoren, maar je weet wel zeker dat ze nog tenminste 3 kansen gaan uitspelen. Daar hebben ze immers genoeg tijd voor. Bij de huidige speelstijl van zowel Ajax als Barca zie ik dat niet, daarvoor hebben ze te weinig initiatief.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Jinne » za mei 25, 2013 7:44 pm

Robben mag van mij vanavond wel een keertje een finale winnen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door ferry » za mei 25, 2013 7:56 pm

Robben in Helden Magazine schreef:"Het is wel zonde. Ik ben nog steeds een PSV-man, dus had graag een andere kampioen dan Ajax gezien", aldus Robben tegen NUsport bij de presentatie van Helden magazine.
Ik heb wel sympathie voor Dortmund.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Jöhnk » za mei 25, 2013 8:06 pm

Twee Duitse ploegen tegenover elkaar on de finale en dan als openingsceremonie een oorlog naspelen. Humor kun je de Engelsen nog steeds niet ontzeggen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Jöhnk » za mei 25, 2013 8:13 pm

De scheidsrechter helpt Bayern in de wedstrijd.

Aan kansen geen gebrek.

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3088
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door ferry » za mei 25, 2013 9:04 pm

Dat deed Robben dan weer netjes...

Dortmund komt er de tweede helft een stuk minder aan te pas. Lopen zich vaak vast, vinden de combinatie niet meer.

Kom op Dortmund!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Jinne » za mei 25, 2013 9:10 pm

Door domme fout Dante zit Dortmund weer in de wedstrijd.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13762
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Jinne » za mei 25, 2013 10:02 pm

Robben matchwinnaar. Hij kan het dus wel in een finale.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Jöhnk » za mei 25, 2013 10:14 pm

Klopt, maar als je zóveel kansen krijgt, gaat er uiteindelijk wel eentje in. Hij leek weer de schlemiel te worden, door grote kansen en hele grote kansen om zeep te helpen, maar Dortmund bleef ze maar weggeven.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33838
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Duke » za mei 25, 2013 11:02 pm

Geen fan van Robben?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Iniesta » za mei 25, 2013 11:21 pm

Beslissende assist en goal, dan ben je wel erg zuur als je er nog een negatieve draai aan wilt geven.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11423
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Toppie » zo mei 26, 2013 9:32 am

Robben :biggthumpup.gif:

Plaats reactie