Champions League 2012-2013

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47323
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Lionel » di mei 28, 2013 2:15 pm

Ja, maar dan vind ik hem nog steeds niet het type spits voor Pep.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51858
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door wimpey » di mei 28, 2013 2:19 pm

Rishi schreef:Ja, maar dan vind ik hem nog steeds niet het type spits voor Pep.
Pep vind hem dé spits voor Pep. Over sommige spelers kán m.i. niet gediscussieerd worden. Lewandowski is er m.i. zo een.

Lionel
Berichten: 47323
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Lionel » di mei 28, 2013 2:24 pm

Is het al zeker rond dan?

Over Messi, Ronaldo, Ozil, Iniesta, Zlatan kan m.i. niet gediscussieerd worden. Lewandowski hoort daar m.i. natuurlijk niet bij.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47927
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door peter » di mei 28, 2013 3:05 pm

Dergelijke lijstjes zijn arbitrair.

Op basis van afgelopen seizoen bestaat het lijstje voornamelijk uit BuLi spelers. Barcelona werd weggespeeld en overklast door een team met Gomes en/of Mandzukic. Real kreeg de deksel op de neus van Lewandowksi. Reken maar dat Bayern dan nog een stukje beter worden met Lewandowski (en Götze).
Je moet kijken hoe je je team versterkt ten opzichte van vorig jaar. Als je dan de keuze hebt om Neymar of Lewandowksi te halen, dan is dat appeltje eitje natuurlijk. Sowieso is het onbegrijpelijk dat Barcelona zich zo blind staart op een trucendoosje uit Brazilie, maar dat terzijde.

Lionel
Berichten: 47323
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Lionel » di mei 28, 2013 3:09 pm

Natuurlijk ga je er op vooruit met Lewandowski. Dat sowieso. Maar ik ben alleen benieuwd hoe Pep wilt gaan spelen. Had niet verwacht dat hij echt voor Lewandowski zou gaan. Omdat ik hem toch wat te beperkt vind.

Neymar is meer dan een Braziliaans trucendoosje... maar staar je maar blind op wat youtube-filmpjes :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51858
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door wimpey » di mei 28, 2013 3:34 pm

Rishi schreef: Neymar is meer dan een Braziliaans trucendoosje... maar staar je maar blind op wat youtube-filmpjes :excited.gif:
Barcelona doet dat dan ook. Youtube-scouting, Justin Bieberen.

Die Lucas van Chelsea is ook zo'n geval. Die jongen kán toch gewoon niet zo heel veel? :confused.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47927
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door peter » di mei 28, 2013 3:37 pm

De Braziliaanse competitie kijk ik inderdaad niet live, want dat is niet te combineren met mijn werk. Echter heb ik hem afgelopen zomer wel live gezien op de OS en toen vond ik het allemaal wat 'overrated'. Dat vond ik bij de Copa America ook al in 2011, maar hij wordt natuurlijk ook wat ouder (en beter). Op basis van die 10 potjes heeft 'ie een fantastische versnelling en is 'ie een balvirtuoos, maar tactisch vond ik hem lang zo goed niet. Maakt wel erg veel verkeerde keuzes en ziet de oplossing vaker niet dan wel. Nee, ik zie in hem eerder een nieuwe Robinho dan een nieuwe Messi. De statistieken zijn fantastisch, maar de statistieken van Roby waren nog beter, dus wat zegt 't. We zullen wel zien of hij gaat passen in het sterrenensemble van Barcelona, maar ik denk dat het geen gelukkige tandem wordt met Messi.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Le T. » wo mei 29, 2013 12:05 pm

wimpey schreef:Bij Bayern was het verschil tussen sterk en zwak veel minder groot. Dat, plus de individuele klasse, gaf de doorslag. Bayern is echt beresterk. Je hoort niemand meer over het prijskaartje van Martinez bijv...

Komend seizoen met Pep nog meer voetbal van achteruit en je hebt een voetbalmachine staan die de komende jaren steeds de CL-finale zal halen.
Ik vraag me af of Pep Bayern niet zwakker gaat maken. De kracht van Bayern zit hem er namelijk in dat ze wel de bal kunnen en willen laten rondgaan, maar ook bereid zijn om risico's op balverlies te nemen. Ze combineren met een overgave en opportunisme die bij Barca doorgaans ontbraken waardoor het een balbezitshowtje werd en de scheidsrechter de helpende hand moest toesteken.
Rishi schreef:Natuurlijk ga je er op vooruit met Lewandowski. Dat sowieso. Maar ik ben alleen benieuwd hoe Pep wilt gaan spelen. Had niet verwacht dat hij echt voor Lewandowski zou gaan. Omdat ik hem toch wat te beperkt vind.
Hij is ook vrij beperkt, het is niet echt een natuurtalent. Hij moet het hebben van zijn besluitvaardigheid. Hij heeft de spelsituatie snel door en weet wat hij moet doen om een gaatje te vinden voor een schot, dat is zijn uitzonderlijke kwaliteit. Tegelijk heeft hij wel de techniek en het atletisch vermogen om dat afdoende uit te voeren.

Ik vind het wel een topspits en zeker wel iets beter dan Higuain en Benzema. Maar ik doe dan ook sowieso niet mee aan het ophemelen van Spaanse clubs en hun spelers. Het is de moderne goaltjesdief, niet iemand die in zijn eentje veel creeert, maar wel vaardig genoeg om nuttig mee te voetballen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door raymon » wo mei 29, 2013 12:16 pm

Lewandowski is wel meer dan een moderne goaltjesdief hoor. Heeft zich uitstekend ontwikkeld.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47323
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Lionel » wo mei 29, 2013 12:27 pm

Le T. schreef:
wimpey schreef:Bij Bayern was het verschil tussen sterk en zwak veel minder groot. Dat, plus de individuele klasse, gaf de doorslag. Bayern is echt beresterk. Je hoort niemand meer over het prijskaartje van Martinez bijv...

Komend seizoen met Pep nog meer voetbal van achteruit en je hebt een voetbalmachine staan die de komende jaren steeds de CL-finale zal halen.
Ik vraag me af of Pep Bayern niet zwakker gaat maken. De kracht van Bayern zit hem er namelijk in dat ze wel de bal kunnen en willen laten rondgaan, maar ook bereid zijn om risico's op balverlies te nemen. Ze combineren met een overgave en opportunisme die bij Barca doorgaans ontbraken waardoor het een balbezitshowtje werd en de scheidsrechter de helpende hand moest toesteken.
Rishi schreef:Natuurlijk ga je er op vooruit met Lewandowski. Dat sowieso. Maar ik ben alleen benieuwd hoe Pep wilt gaan spelen. Had niet verwacht dat hij echt voor Lewandowski zou gaan. Omdat ik hem toch wat te beperkt vind.
Hij is ook vrij beperkt, het is niet echt een natuurtalent. Hij moet het hebben van zijn besluitvaardigheid. Hij heeft de spelsituatie snel door en weet wat hij moet doen om een gaatje te vinden voor een schot, dat is zijn uitzonderlijke kwaliteit. Tegelijk heeft hij wel de techniek en het atletisch vermogen om dat afdoende uit te voeren.

Ik vind het wel een topspits en zeker wel iets beter dan Higuain en Benzema. Maar ik doe dan ook sowieso niet mee aan het ophemelen van Spaanse clubs en hun spelers. Het is de moderne goaltjesdief, niet iemand die in zijn eentje veel creeert, maar wel vaardig genoeg om nuttig mee te voetballen.
Je hebt dit jaar zeker de overtreding van Ribery gemist tegen Vidal, de buitenspelgoals tegen Barca en de overtreding waar Dante zijn 2e geel had moeten krijgen?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51858
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door wimpey » wo mei 29, 2013 12:43 pm

Le T. schreef: Hij is ook vrij beperkt, het is niet echt een natuurtalent.
:excited.gif:

Lionel
Berichten: 47323
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Lionel » wo mei 29, 2013 12:45 pm

Vind je hem niveau Zlatan?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51858
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door wimpey » wo mei 29, 2013 1:05 pm

Is Falcao geen natuurtalent? Of Torres? Of Van Persie, Suarez? Zo goed als Zlatan zijn die jongens immers (ook) niet.

Lewandowski kan links, rechts, op snelheid, koppen, is fysiek sterk, kan sleuren, heeft diepgang zonder bal, in de kleine ruimte. 'Gewoon' een complete spits die (al jaren) op topniveau uitblinkt.

Lionel
Berichten: 47323
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Lionel » wo mei 29, 2013 1:10 pm

Ik schat die jongens toch nog wel wat hoger in dan Lewandowski. Puur omdat ze ook zelf een goal kunnen maken als ze geen ballen krijgen. Daarnaast vind ik ze ook voetballend beter.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51858
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door wimpey » wo mei 29, 2013 1:12 pm

Rishi schreef: Puur omdat ze ook zelf een goal kunnen maken als ze geen ballen krijgen.
Einde discussie.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door beelzebub » wo mei 29, 2013 2:10 pm

En als je nou geen ballen hebt?


Dan noemen ze je Arjen Robben. :blush.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2012-2013

Bericht door Le T. » do mei 30, 2013 1:48 pm

wimpey schreef:Is Falcao geen natuurtalent? Of Torres? Of Van Persie, Suarez? Zo goed als Zlatan zijn die jongens immers (ook) niet.
Nee, maar ze kunnen heel erg goed voetballen in de zin van dat ze heel erg veel met een bal kunnen. Ook Torres nog wel ja.
Lewandowski kan links, rechts, op snelheid, koppen, is fysiek sterk, kan sleuren, heeft diepgang zonder bal, in de kleine ruimte. 'Gewoon' een complete spits die (al jaren) op topniveau uitblinkt.
Ik vind het ook een hele goeie spits, maar zoals ik al aangaf zit hem dat vooral in zijn kop en niet in een natuurtalent om met de bal dingen te doen waar gewone stervelingen niet aan durven denken.
beelzebub schreef:En als je nou geen ballen hebt?
Volgens Zlatan laat je dan Messi allerlei records breken ten koste van het spel en de prijzen, en wordt je daarna trainer van de beste club ter wereld.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie