Champions League 2013-2014

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

wimpey
Berichten: 51851
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » wo sep 18, 2013 9:44 am

Cruijff schreef:Andere tijden inderdaad Yopi. Toch kunnen we hem nog steeds winnen die Champions League. Dat is anno 2013 niet onrealistischer dan het in 1993 was.
Kan ik onmogelijk met je eens zijn. Clubs als Bayern, Barca, Man U, Chelsea houden hun kern, die absolute wereldtop is, al een eeuwigheid bijeen. Kennen elkaar van haver tot gort. Daaromheen kopen ze de beste buitenlanders. Niet voor niets maken die clubs de laatste jaren uit wie de CL wint. Dat was in 1993 nog heel anders, doordat er binnen de EU nog geen sprake was van vrij handelsverkeer. Je had toen ook nog geen Shaktor, Malaga, PSG enzo, die (al dan niet tijdelijk) baden in het geld. Daar kom je als kleinere club niet meer doorheen. De laatste club die dat lukte was Porto in 2004. Jammer daarom dat BVB de CL niet won...

Wij zijn een verkopende club. Onze toppers gaan naar de Spurs, Newcastle, Atletico. En de jongens die hun plekken innemen zijn in 1e instantie gewoon minder. Die cycle doorbreek je, incidenteel, alleen door een top lichting uit de opleiding en verdomd scherpe scouting. Wat dat betreft vind ik BVB hét voorbeeld voor Ajax (voordat ze het geld hadden voor mega-aankopen als Reus, Aubameyang, die Armenier e.c.). Want jongens als Bender, Lewandowski, Hummels, Subotic, Gündogan kostten peanuts. En ex-kakkie Sahin, Götze en nu weer Hoffmann zijn voorbeelden van jongens die ze vanuit de opleiding "reibungslos" konden inpassen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Yopi » wo sep 18, 2013 10:01 am

wimpey schreef:Wij zijn een verkopende club. Onze toppers gaan naar de Spurs, Newcastle, Atletico. En de jongens die hun plekken innemen zijn in 1e instantie gewoon minder. Die cycle doorbreek je, incidenteel, alleen door een top lichting uit de opleiding en verdomd scherpe scouting.
:biggthumpup.gif:

De opleiding moet naar een dusdanig niveau dat onze spelers niet meer naar genoemde clubs gaan maar naar de echte top. Laten we daar maar eens mee beginnen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Cruijff » wo sep 18, 2013 10:11 am

In het verleden gingen er ook genoeg spelers van ons naar Barcelona of Real Madrid. Het verschilt per lichting en heel vaak heeft de CL winnaar onderweg een paar keer enorm gemazzeld met een penalty, rode kaart of miraculeuze ontsnapping. Chelsea had er in het jaar van hun winst gewoon uitgeknikkerd kunnen worden, moeten worden door Napoli. Dan waren ze niet verder gekomen dan de laatste 16. Ik ben niet zo onder de indruk van hen.


wimpey schreef:
Cruijff schreef:Andere tijden inderdaad Yopi. Toch kunnen we hem nog steeds winnen die Champions League. Dat is anno 2013 niet onrealistischer dan het in 1993 was.
Kan ik onmogelijk met je eens zijn. Clubs als Bayern, Barca, Man U, Chelsea houden hun kern, die absolute wereldtop is, al een eeuwigheid bijeen. Kennen elkaar van haver tot gort. Daaromheen kopen ze de beste buitenlanders. Niet voor niets maken die clubs de laatste jaren uit wie de CL wint.
Man U vind ik niet significant beter dan Ajax of zelfs PSV. Die moeten echt heel blij zijn dat ze Van Persie hebben, het is verder niet veel soeps. Met andere woorden: een in de Eredivisie opgeleide voetballer draagt daar het hele team, bijna de hele Premier League zelfs. Van Gaal heeft gelijk met wat hij over de Engelse competitie zegt, spelers daaro zijn van het niveau Ron Vlaar.

Bayern en Barça zijn, net als Real op dit moment diverse maten te groot voor Ajax, absoluut waar. Alleen hoeveel jaren houden ze dit niveau vast? Ik zie, zeker bij 1 of 2 van die clubs, de boel binnen nu en een paar jaar nog wel een keer helemaal in elkaar donderen.

Lionel
Berichten: 47307
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Lionel » wo sep 18, 2013 10:34 am

Heb je Ajax-Zwolle gemist?
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Cruijff » wo sep 18, 2013 11:50 am

Nee, absoluut niet. Ik kreeg juist heel veel hoop van Ajax-PEC Zwolle. Messi zei dat Barcelona Ajax vóór deze wedstrijd al had bekeken, zaterdag zullen we ook wel mensen naar Amsterdam hebben gestuurd. Die zijn 0,0 wijzer geworden, je kunt als scout of analist echt niets met deze wedstrijd.

Terwijl jij, ik, Frank en alle spelers wel weten dat we echt veel beter kunnen. De eerste 20 minuten speelden we vrij goed tot behoorlijk goed. Duarte vond ik onverstoorbaar, die had nog nooit met deze teamgenoten gespeeld, begreep wel alle looplijnen, ging gewoon op 1-0 of 2-0 jagen terwijl het publiek liep te fluiten. Dat is knap hoor.

Daarnaast is PEC Zwolle gewoon een sterke ploeg. Die hebben in 2013 2 keer van Feyenoord en 1 keer van PSV gewonnen. Van die ploegen wonnen we afgelopen voorjaar en in augustus nipt ook, maar dat kostte erg veel moeite.

Lionel
Berichten: 47307
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Lionel » wo sep 18, 2013 12:15 pm

Ik vind je positivisme bewonderingswaardig. Maar lees nou ff wat je zegt: Zwolle een goede ploeg? Niveau Tahiti. En wat deed Spanje met Tahiti?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51851
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » wo sep 18, 2013 12:30 pm

Rishi schreef:Ik vind je positivisme bewonderingswaardig. Maar lees nou ff wat je zegt: Zwolle een goede ploeg? Niveau Tahiti. En wat deed Spanje met Tahiti?
En Brazilie met Spanje? En Bayern met Barcelona?

Is te hopen dat onze spelers niet zo wijverig het duel ingaan als de meeste AT-ers. Probeer de aanvoer naar Messi te verhinderen. Dan ben je al een heel eind.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Cruijff » wo sep 18, 2013 12:54 pm

Rishi schreef:Ik vind je positivisme bewonderingswaardig. Maar lees nou ff wat je zegt: Zwolle een goede ploeg? Niveau Tahiti. En wat deed Spanje met Tahiti?
Absoluut niet waar. PEC Zwolle is ongeveer van het niveau Heerenveen/Feyenoord. Wanneer we gaan vergelijken met landenteams zou ik zeggen PEC Zwolle is zoiets als Zwitserland.

En hoeveel werd Spanje-Zwitserland in Zuid-Afrika op het WK 2010? 0-1!

Lionel
Berichten: 47307
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Lionel » wo sep 18, 2013 2:21 pm

wimpey schreef:
Rishi schreef:Ik vind je positivisme bewonderingswaardig. Maar lees nou ff wat je zegt: Zwolle een goede ploeg? Niveau Tahiti. En wat deed Spanje met Tahiti?
En Brazilie met Spanje? En Bayern met Barcelona?

Is te hopen dat onze spelers niet zo wijverig het duel ingaan als de meeste AT-ers. Probeer de aanvoer naar Messi te verhinderen. Dan ben je al een heel eind.
Zeg ik ergens dat we tegen Bayern wel kans hebben? Ik denk wel dat de kans tegen Bayern groter is. Omdat die ploeg ons wel laat voetballen in tegenstelling tot Barca. Maar dan nog is de kans nihil natuurlijk.

Met Toby en Eriksen had ik de hoop dat Ajax in ieder geval af en toe mee zou kunnen voetballen. Maar dit Ajax kan niet verdedigen. Het is ook afwachten wie er spelen. Dat kan nooit goed zijn natuurlijk.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Cruijff » wo sep 18, 2013 4:17 pm

Rishi to Cruijff schreef:Ik vind je positivisme bewonderingswaardig.
Tja, ik ben nu eenmaal een enorme believer. Een optimist die de neiging heeft om de goede dingen die bij Ajax zichtbaar zijn flink uit te vergroten.

Op vrijwel geen enkele tribune zul je iemand kunnen vinden die harder op Ajax loopt te kankeren en op cynischer wijze met beeldspraak de door het ijs zakkende spelers afbrandt wanneer ze lopen te kloten zoals een deel van de wedstrijd zaterdag tegen PEC dan dat ik doe. Maar ten eerste is dat een lekker gevoel en ten tweede zijn er ook lichtpunten te vinden. Bijvoorbeeld dat Siem de Jong beter kan koppen dan welke aanvaller van Barça dan ook. En dat we dus zomaar de 0-1 kunnen maken in Camp Nou.

Voor mij persoonlijk geldt dat zolang ik vol in de kleine kans op succes die we hebben blijf geloven het leven leuker wordt. In ieder geval leuker dan wanneer je bij voorbaat al de handdoek in de ring gooit.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Cruijff » wo sep 18, 2013 9:36 pm

Chelsea-Basel 1-2 einduitslag! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door beelzebub » wo sep 18, 2013 9:50 pm

Sinds die reeks van 9 jaar geen thuiswedstrijd verloren is onderbroken presteert Mourinho niet zo sterk meer. :ajaxsmiley.gif:

Ginkel een kaart in de eerste helft, wassie basisspeler?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47307
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Lionel » wo sep 18, 2013 10:50 pm

Ja, gewisseld bij 1-1.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door InnerHarbour » do sep 19, 2013 6:31 am

Cruijff schreef:Man U vind ik niet significant beter dan Ajax of zelfs PSV.
:ajaxsmiley.gif: :drecul.gif: :smallgrin.gif:
YNWA

Michael_B
Berichten: 10446
Lid geworden op: di sep 23, 2003 2:19 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Michael_B » do sep 19, 2013 8:38 am

beelzebub schreef:Sinds die reeks van 9 jaar geen thuiswedstrijd verloren is onderbroken presteert Mourinho niet zo sterk meer. :ajaxsmiley.gif:

Ginkel een kaart in de eerste helft, wassie basisspeler?
Helaas wel.
Face your fears and live your dreams, No Fear

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Yopi » do sep 19, 2013 9:31 am

Zo fijn was dat niet voor hem. Het resultaat viel namelijk tegen, dat is het enige waar Mourinho naar kijkt. Goede kans dus dat Van Ginkel snel weer uit de ploeg verdwijnt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Cruijff » do sep 19, 2013 9:34 am

Yopi schreef:Zo fijn was dat niet voor hem. Het resultaat viel namelijk tegen, dat is het enige waar Mourinho naar kijkt. Goede kans dus dat Van Ginkel snel weer uit de ploeg verdwijnt.
Dat was inderdaad wat Bertje gisteravond ook al zei. Die was bang dat hij naar aanleiding van deze wedstrijd definitief naar de tribune zou verdwijnen. Let wel: die uitspraak komt niet van onze Bertje. Maar van ene Bertje van Marwijk die Chelsea-Basel gisteren nieteens heeft gezien. :smallgrin.gif:


Yopi schreef:Het resultaat viel namelijk tegen, dat is het enige waar Mourinho naar kijkt.
Dat is wel behoorlijk waar denk ik.

Wouter
Berichten: 18797
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Wouter » do sep 19, 2013 7:27 pm

Tja, als Vitessesupporter vind ik het niet erg dat Van Ginkel naar Chelsea ging en niet naar Ajax (zie hem liever niet tegen Vitesse voetballen), maar als voetballiefhebber weer wel. Hij had prima in het team van Ajax gepast, was daar in een klap een van de beste spelers geweest en had zich verder kunnen ontwikkelen. Bij Chelsea moet hij af en toe hopen op een kruimel.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door beelzebub » ma sep 30, 2013 3:21 pm

Zwakkeling die Moyes, daar ben je coach voor idioot om meer van de som der delen te maken.

bron: 2x ad.nl
Moyes: 'United mist spelers van wereldklasse'

Manchester United heeft niet voldoende klasse om de Champions League te winnen. Die opvallende conclusie trok trainer David Moyes vandaag over zijn ploeg. De opvolger van Alex Ferguson beleeft de slechtste competitiestart sinds 24 jaar met Manchester United. De kampioen verloor zaterdag van West Bromwich Albion (2-1).
Manchester United slaagde er dit seizoen niet in om Thiago Alcantara, Cesc Fabregas en Cristiano Ronaldo naar Engeland te halen. Op het laatste moment trok de club wel de beurs voor Marouane Fellaini van Everton.

'Maar als je de Champions League wilt winnen, dan heb je zes spelers van wereldklasse nodig. Kijk naar Bayern München, Barcelona of Real Madrid', zei Moyes, die woensdag in de Champions League met zijn ploeg op bezoek gaat bij Sjachtar Donetsk.
Moyes vraagt al om versterkingen

'Om prijzen te winnen, heb ik twee nieuwe spelers nodig.' David Moyes trekt aan de bel nadat Manchester United tegen grote rivaal City kansloos met 4-1 onderuit gegaan was.
Met alleen Marouane Fellaini als versterking draaide de transferperiode op een ontgoocheling uit voor de fans. Mesut Özil,Thiago en Fabregas hadden geen interesse in de regerend kampioen van de Premier League.

'We wisten dat we het moeilijk zouden krijgen en dat we dus tijd nodig zouden hebben. Dat betekent helaas dat ik nog meer ontgoochelingen zal moeten slikkenm, maar ik wist waar ik aan begon. Ik nam het roer over van een grote trainer, het zou me dus sowieso tijd kosten om dingen te veranderen. We zitten gewoon in een overgangsperiode.'

De Mancunians staan vanavond zonder Robin van Persie alweer voor een lastige opgave. Liverpool komt dat met de teruggekeerde Luis Suárez op bezoek in het kader van de League Cup.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Lionel
Berichten: 47307
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Lionel » ma sep 30, 2013 10:17 pm

Hij heeft ergens wel gelijk...
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14509
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 02, 2013 8:44 pm

Net de laatste twintig minuten van de eerste helft gezien van Man City-Bayern. Viel me tegen hoor. Ik wil Ajax absoluut niet met Bayern vergelijken qua niveau, maar het viel me wel net op dat ze de bal wel redelijk goed tot aan de strafschopgebied kunnen krijgen, maar daarna stokt het gewoon. Deed me een beetje aan ons denken. En dan heb je nog Robben en Ribery op de flanken staan, met Kroos (nooit kapot van hem geweest, maar toch een goede speler) en dat aapmens van een Muller daarachter. Heeft Guardiola toch Messi nodig? Of is automatismes inslijpen gewoon een kwestie van tijd, ongeacht wie je op het veld hebt staan? Ik denk (en hoop voor Pep) op dat laatste.

Dit is trouwens allemaal gebaseerd op 20 minuutjes hoor.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33839
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Duke » wo okt 02, 2013 8:54 pm

Het tempo lag wel een tikje hoger dan gisteravond.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33485
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door zeux » wo okt 02, 2013 9:02 pm

Net een schoonheid van een goal. Fantastische communicatie, fantastische voorzet Dante, beheerst afgemaakt door Müller.

En terwijl ik het type, een mooie goal van Robben er overheen.

Klasse.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Zuidema » wo okt 02, 2013 9:03 pm

Onvergelijkbaar. Fraaie loopactie van Müller trouwens. Eerst breed en evenwijdig met de verdediger lopen en als de pass komt de diepte in. Nooit buitenspel zo en omdat je breed al op snelheid ligt, krijgt de verdediger je niet meer te pakken. Cruijff had daar vroegah ook een handje van. Zie dat eigenlijk veel te weinig tegenwoordig.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33485
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door zeux » wo okt 02, 2013 9:10 pm

Echo van Barcelona. Tikkietakkie-voetbal, kort op elkaar, one touch, two touch, 50 man de bal aangeraakt in één minuut. Maar ze komen ook niet verder dan de 10 m2 waarop ze deze doltik-rondo doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie