Champions League 2013-2014

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11936
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Zuidema » zo mei 25, 2014 9:51 am

Arthur schreef:Dat is volgens mij omdat de scheidsrechter eigenlijk een diagonaal bestrijkt om zo veel mogelijk goed zicht te hebben. De andere hoeken zijn voor de grensrechter.
Voor de duidelijkheid: het gaat mij om de assistenten die bij het doel staan. Nu heb je met de grensrechter erbij 2 assistenten in 1 hoek, die daar een oogje in het zeil houden. Beter lijkt mij dat die assistent bij het doel aan de andere kant van het doel gaat staan, zodat die hoek van het veld ook 'bewaakt' kan worden voor de scheids.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » zo mei 25, 2014 11:24 am

Ik vond het een mooie finale. Petje af voor de trainers. Wat Simeone met een Spaanse middenmoter en zonder sjeik / olicharch heeft gedaan, is zelden vertoond. En Ancelotti heeft van de scherven die Mourinho achter liet een mooi elftal gebouwd. Die man is een garantie voor goed voetbal, teamwork en succes. :biggthumpup.gif:

Mooie van Atletico vind ik dat ze iedere 15-20 minuten de tactiek lijken om te stellen. Dan weer volle back pressing, dan weer compact. Maar na 70 minuten was Atletico op. En toen kwam Madrid, onder aanvoering van Ramos, Marcelo, die Maria en Modric. Ook Morata viel goed in. I.t.t. Isco. :excited.gif:

2-1 trouwens: Toby glijdt net weg i.p.v. tegen Bale aan de lopen. Kon wel in NL zijn opgeleid. :smallgrin.gif: Bij Godin was die bal er niet ingegaan.

Al met al een verdiende winnaar. De nummers 1-3 van Duitsland verslagen en de Spaanse kampioen. Ancelotti de eerste trainer die dat ding 3 keer wint. Prima. Simeone mag dat ding volgend seizoen winnen, wat mij betreft.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Le T. » zo mei 25, 2014 12:39 pm

Ik kan toch niet zo heel erg onder de indruk van die Ancelotti zijn, omdat het counteren is waar zijn Real in uitlblinkt. Als je zo'n grote club met zulke spelers en zo'n budget hebt zou je m.i. moeten proberen uit te blinken in aanvallen. Dan heb je het namelijk altijd in eigen hand. Gisteren ging het dan toevallig op de valreep nog goed.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » zo mei 25, 2014 4:41 pm

Le T. schreef:Ik kan toch niet zo heel erg onder de indruk van die Ancelotti zijn, omdat het counteren is waar zijn Real in uitlblinkt. Als je zo'n grote club met zulke spelers en zo'n budget hebt zou je m.i. moeten proberen uit te blinken in aanvallen.
Het lijkt me evident dat de kracht van CR7 en Bale in de omschakeling ligt.

Madrid hikt 12 jaar lang tegen 'la decima' aan, Ancelotti komt en flikt 't 'm. Dus ik ben wel onder de indruk. Een van de grootste trainer aller tijden i.m.o.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Le T. » zo mei 25, 2014 7:35 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef:Ik kan toch niet zo heel erg onder de indruk van die Ancelotti zijn, omdat het counteren is waar zijn Real in uitlblinkt. Als je zo'n grote club met zulke spelers en zo'n budget hebt zou je m.i. moeten proberen uit te blinken in aanvallen.
Het lijkt me evident dat de kracht van CR7 en Bale in de omschakeling ligt.
Mij niet. Je zou ook gewoon met Ronaldo en Di Maria als buitenspelers kunnen spelen, en ipv Bale een goede midvoor kopen. Ja dan scoort Ronaldo zelf minder, maar om groots te zijn als trainer volstaat het m.i. niet om sterren alleen maar hun kunstje te laten doen.
Madrid hikt 12 jaar lang tegen 'la decima' aan, Ancelotti komt en flikt 't 'm. Dus ik ben wel onder de indruk. Een van de grootste trainer aller tijden i.m.o.
Uitstekende trainer natuurlijk, maar de maat lijkt me niet hoeveel voorgangers het onvoldoende hebben gedaan. En het kwam op een minuutje aan, wat als het niet was gelukt om te scoren? Ik heb er op zich niks op tegen dat een club succesvol is met countervoetbal. Het heeft alleen als nadeel dat als je een keer (ongelukkig) op achterstand komt, je niet zo goed bent in de wedstrijd in eigen hand nemen. Counterploegen laten altijd wat meer aan het toeval over. Als je uitblinkt in aanvallen heb je het altijd nog in eigen hand, en kun je het succes dus meer afdwingen.

Als zo'n club met zo'n enorm budget 1-0 achter komt te staan, dan mag je misschien ook wel verwachten dat ze dan in de 70 minuten die ze nog hebben het vijandelijke doel met de ene na de andere gevaarlijke aanval bestoken. Dan heb je macht, kun je ook de pech hebben dat de bal er gewoon echt niet in wil, nu had Real geluk dat die er toch nog net op tijd inging.
Wollt ihr den totalen Mensch?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door brigade zuid » zo mei 25, 2014 8:12 pm

Waarom wordt Man united altijd genoemd als grootste club van de wereld terwijl dat overduidelijk Real Madrid is.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13399
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Arthur » zo mei 25, 2014 8:48 pm

Ik denk dat alleen Engelsen dat doen.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » ma mei 26, 2014 8:07 am

Le T. schreef: Mij niet. Je zou ook gewoon met Ronaldo en Di Maria als buitenspelers kunnen spelen, en ipv Bale een goede midvoor kopen. Ja dan scoort Ronaldo zelf minder, maar om groots te zijn als trainer volstaat het m.i. niet om sterren alleen maar hun kunstje te laten doen.
Ancelotti bepaalt niet of Bale komt. Dat doet Perez. En CR7 is niet iemand die zegt: kom, ik speel dienend, laat een ander maar de show stelen. Die 4-1 was een perfecte afspiegeling van Ronaldo's personality. Die jongen schiet er 17 in, in de CL. Je zou als trainer wel gek zijn om niet te tactiek op hem af te stemmen.

Maar Ancelotti krijgt het voor elkaar om uit al die sterren en hecht team te smeden. De zeer aanvallend ingestelde Modric en de Maria op het middenveld plus nog 3 man daarvoor. Bovendien is het qua attractiviteit i.v.m. het team van Mourinho een wereld van verschil. Ancelotti is als trainer precies zo'n strateeg als hij als speler al was. Een hele grote van het niveau Capello, Lippi.
En het kwam op een minuutje aan, wat als het niet was gelukt om te scoren?


Vanaf de 60e minuut speelde er nog maar één team. Was een wonder dat de gelijkmaker niet eerder viel. Uitstekende wissels, die het team een boost gaven. Die man heeft dit seizoen alles goed gedaan. Op een haar na de treble gepakt. Dan ben je wel een aardige trainer - coach - manager i.m.o.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47905
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door peter » ma mei 26, 2014 9:59 am

Ancelotti is natuurlijk the best of the best. Begin van het seizoen kreeg hij de hele wereld over zich heen toen Ozil werd verkocht. Een jaar later is dat een meesterzet gebleken, want met Modric draait het beter en Modric draait zelf ook top. Di Maria draait een geweldig seizoen en dat terwijl iedereen dacht dat het einde di Maria zou zijn met Ronaldo en Bale als vleugelaars. Ancelotti weet het alleen zo neer te zetten dat je met Xabi, Modric en Di Maria een functionerend middenveld krijgt. De selectie loopt met hem weg, hij weet Ronaldo nog beter te benutten en het voetbal is zeer aantrekkelijk. Petje af.

Als je in de CL de gedoodverfde favoriet (Bayern) wegspeelt, wint van Dortmund, een 41-10 als doelsaldo neerzet, dan is er niks op aan te merken.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » ma mei 26, 2014 12:18 pm

peter schreef:Ancelotti is natuurlijk the best of the best.
Laat IK nou weten wie Le T. the best of the best vindt! :headbang.gif: :hypocrite.gif:
Ancelotti weet het alleen zo neer te zetten dat je met Xabi, Modric en Di Maria een functionerend middenveld krijgt.
Dat dus vooral. Bovendien doen die spelers post-Mourinho weer normaal en vormen een hecht team. Dat moet je ook maar effe managen. Ancelotti's invloed op deze prestatie is dus gewoon groot.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Le T. » ma mei 26, 2014 12:30 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Mij niet. Je zou ook gewoon met Ronaldo en Di Maria als buitenspelers kunnen spelen, en ipv Bale een goede midvoor kopen. Ja dan scoort Ronaldo zelf minder, maar om groots te zijn als trainer volstaat het m.i. niet om sterren alleen maar hun kunstje te laten doen.
Ancelotti bepaalt niet of Bale komt. Dat doet Perez. En CR7 is niet iemand die zegt: kom, ik speel dienend, laat een ander maar de show stelen. Die 4-1 was een perfecte afspiegeling van Ronaldo's personality. Die jongen schiet er 17 in, in de CL. Je zou als trainer wel gek zijn om niet te tactiek op hem af te stemmen.
De show stelen is wat anders dan het topscorerslijstje aanvoeren, hetzelfde probleem zien we met Messi.

Ik vind er best wat voor te zeggen om een absolute toptrainer te definieren als iemand die zich weet te redden in de slangenkuil van ego's en commerciele belangen die een absolute topclub schijnt te moeten zijn. Maar laten we dat dan wel onderscheiden van de kunst van het smeden van een team zodat de spelers op hun hoogstmogelijke niveau voetballen.
Maar Ancelotti krijgt het voor elkaar om uit al die sterren en hecht team te smeden. De zeer aanvallend ingestelde Modric en de Maria op het middenveld plus nog 3 man daarvoor. Bovendien is het qua attractiviteit i.v.m. het team van Mourinho een wereld van verschil. Ancelotti is als trainer precies zo'n strateeg als hij als speler al was. Een hele grote van het niveau Capello, Lippi.
En waarom zou het mislukte project met Mourinho, die steeds meer een karikatuur van zichzelf aan het worden is, de maat zijn van een grote trainersprestatie?
En het kwam op een minuutje aan, wat als het niet was gelukt om te scoren?


Vanaf de 60e minuut speelde er nog maar één team. Was een wonder dat de gelijkmaker niet eerder viel.
Neuh, zo groot waren de kansen niet.
Uitstekende wissels, die het team een boost gaven. Die man heeft dit seizoen alles goed gedaan. Op een haar na de treble gepakt. Dan ben je wel een aardige trainer - coach - manager i.m.o.
Hij verliest het kampioenschap van een club met veel mindere spelers, en op twee minuten na nog de belangrijkste wedstrijd van het seizoen ook.

Dan lijkt mij de prestatie van Simeone dit jaar veel groter.
peter schreef:Als je in de CL de gedoodverfde favoriet (Bayern) wegspeelt, wint van Dortmund, een 41-10 als doelsaldo neerzet, dan is er niks op aan te merken.
Dat Bayern werd gehyped door mensen die niet opletten is natuurlijk geen argument. Tegen Dortmund was het notabene nog kantje-boord, terwijl dat nou niet echt een wonderploeg is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » ma mei 26, 2014 1:42 pm

Le T. schreef: Maar laten we dat dan wel onderscheiden van de kunst van het smeden van een team zodat de spelers op hun hoogstmogelijke niveau voetballen.
Dat doet de man dus. O.a. Modric en di Maria hebben het beste seizoen uit hun loopbaan gespeeld.

Ik vind het een non-discussie. Over Ancelotti's track record kan geen twijfel bestaan. Tenzij je coute que coute tot de tegenpartij wilt behoren natuurlijk.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » ma mei 26, 2014 1:48 pm

Le T. schreef: Dan lijkt mij de prestatie van Simeone dit jaar veel groter.
Daar ben ik het dan wel mee eens. Waarbij je je kunt afvragen of Simeone dit Real Madrid ook aan de praat had gekregen. En of Ancelotti met Atletico had geflikt wat Simeone daar heeft gedaan.

Prestatie van Simeone met Atletico is vrij uniek. Spaanse middenmoter, zonder geld als water, in nog geen 3 jaar naar de Europese top leiden. Clough deed dat met Nottingham, ooit. Robson met Ipswich. Maar zó'n kwantumsprong is zeker in het huidige voetbal amper vertoond.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Le T. » ma mei 26, 2014 4:19 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Dan lijkt mij de prestatie van Simeone dit jaar veel groter.
Daar ben ik het dan wel mee eens. Waarbij je je kunt afvragen of Simeone dit Real Madrid ook aan de praat had gekregen. En of Ancelotti met Atletico had geflikt wat Simeone daar heeft gedaan.

Prestatie van Simeone met Atletico is vrij uniek. Spaanse middenmoter, zonder geld als water, in nog geen 3 jaar naar de Europese top leiden. Clough deed dat met Nottingham, ooit. Robson met Ipswich. Maar zó'n kwantumsprong is zeker in het huidige voetbal amper vertoond.
Ja, maar behalve de extreme voorbeelden heb je ook een Rodgers die met Liverpool een behoorlijke sprong maakt, of Martinez die Wigan jaren de in de PL hield met vooruitstrevend voetbal, of Bielsa die Bilbao fantastisch liet voetballen.

Ik snap wel dat de echte topclubs heel moeilijk zijn, en dat je allemaal vedetten rond hebt lopen met een gebruiksaanwijzing terwijl de voorzitter in het rond koopt en daar heb je het dan maar mee te doen, maar dan gaat het om de vraag of alle politieke spelletjes er omheen ook bij het presteren van een trainer horen. Ik blijf liever bij het eigenlijke werk van een trainer. Bij een beperktere club is het natuurlijk makkelijker voor een trainer om een groot verschil te maken dan bij een club die al heel erg goed is alleen door de kwaliteit van de spelers. Maar ook bij Real zou een trainer wel iets meer zijn eigen stempel kunnen drukken, en met deze spelers kun je echt wel wat beter voetballen dan dit.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » ma mei 26, 2014 4:41 pm

Le T. schreef: Ik blijf liever bij het eigenlijke werk van een trainer.
Ik ook. Ik zie bij RM een trainer die Özil verpatst en Modric en di Maria eindelijk fantastisch laat renderen. Dat is prima trainersarbeid.
Maar ook bij Real zou een trainer wel iets meer zijn eigen stempel kunnen drukken, en met deze spelers kun je echt wel wat beter voetballen dan dit.
'Beter voetballen' is me te vrijblijvend en bovendien een kwestie van definitie. De veldbezetting is prima, ondanks al die aanvallend ingestelde spelers. Ze hadden het zwaar tegen Atletico. Zoals iedere ploeg. Maar ze speelden Atletico in het laatste uur ook compleet aan gort. M.i. een mooie ploeg o.l.v. van een groot strateeg als trainer.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door gaizka » ma mei 26, 2014 6:48 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: Dan lijkt mij de prestatie van Simeone dit jaar veel groter.
Daar ben ik het dan wel mee eens. Waarbij je je kunt afvragen of Simeone dit Real Madrid ook aan de praat had gekregen. En of Ancelotti met Atletico had geflikt wat Simeone daar heeft gedaan.

Prestatie van Simeone met Atletico is vrij uniek. Spaanse middenmoter, zonder geld als water, in nog geen 3 jaar naar de Europese top leiden. Clough deed dat met Nottingham, ooit. Robson met Ipswich. Maar zó'n kwantumsprong is zeker in het huidige voetbal amper vertoond.
Ik vind de prestatie van Adriaanse met AZ ook enigszins in die categorie vallen:

Na een vijfde positie in 2003/04 en het behalen van UEFA Cupvoetbal (waar AZ sinds de jaren '80 niet meer in was geslaagd), eindigde de club in het seizoen 2004/05 op de derde plaats. Zijn ploeg AZ was eerder dat seizoen de 'winterkampioen' (lijstaanvoerder ten tijde van de winterstop) van de eredivisie. In datzelfde jaar bereikte hij ook nog de halve finale van de UEFA Cup, waarin zijn team in de blessuretijd van de tweede verlenging werd uitgeschakeld door Sporting Lissabon.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Bert » di mei 27, 2014 9:24 am

Verschil is dat Simeone ook daadwerkelijk iets wint. Kleine kanttekening hoor.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » di mei 27, 2014 9:55 am

Bert schreef:Verschil is dat Simeone ook daadwerkelijk iets wint. Kleine kanttekening hoor.
Net als Nottingham en Ipswich destijds. Ik vind FC Sevilla ook vrij uniek. 3 UEFA Cups in 8 jaar ofzo... Als relatief kleine club. :biggthumpup.gif:

Wat Simeone heeft geflikt is amper voorstelbaar. Laat in Spanje 2 mondiale grootmachten achter zich en is 1 corner verwijderd van CL-winst. Na de Spaanse beker en UEFA Cup al gewonnen te hebben. Die club was nergens toen ie begon. Mooie vind ik ook dat z'n ploeg een echte afspiegeling is van de speler Simeone. Fysiek top, tactisch sterk en een portie theater er bovenop.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Le T. » di mei 27, 2014 11:09 am

Ik vind het helemaal niet zo onvoorstelbaar. De trainer is immers de belangrijkste man van een club juist doordat er zoveel winst te behalen tov de kwaliteit van de spelers door ze beter te trainen en beter te laten samenspelen. Daarom maak ik ook het onderscheid tussen trainers die echt hun stempel drukken en iets neerzetten, en trainers die spelers alleen maar op hun niveau laten functioneren, en dat is dan ook waarom ik Ancelotti niet op een voetstuk zet.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » di mei 27, 2014 11:26 am

Le T. schreef: Daarom maak ik ook het onderscheid tussen trainers die echt hun stempel drukken en iets neerzetten, en trainers die spelers alleen maar op hun niveau laten functioneren, en dat is dan ook waarom ik Ancelotti niet op een voetstuk zet.
In jouw beleving kan een trainer van een topclub dus enkel falen. Wanneer ie prijzen in de wacht sleept, doet ie immers datgene dat op basis van het materiaal verwacht mag worden.

Ik vind een trainer ook niet de belangrijkste man. Er zijn minimaal 11 mensen belangrijker binnen een voetbalorganisatie. Een trainer is er immers voor de spelers, niet andersom. Alhoewel m.n. NL een generatie trainers heeft voortgebracht, die denken dat de spelers er voor hen zijn.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Le T. » di mei 27, 2014 11:55 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Daarom maak ik ook het onderscheid tussen trainers die echt hun stempel drukken en iets neerzetten, en trainers die spelers alleen maar op hun niveau laten functioneren, en dat is dan ook waarom ik Ancelotti niet op een voetstuk zet.
In jouw beleving kan een trainer van een topclub dus enkel falen. Wanneer ie prijzen in de wacht sleept, doet ie immers datgene dat op basis van het materiaal verwacht mag worden.
Ook bij een absolute topclub kan er een schepje bovenop. Een kleiner schepje, maar je kunt bijvoorbeeld alles winnen wat er te winnen valt, je kunt het overtuigend afdwingen, en niet van het wedstrijdverloop (of de scheidsrechter) afhankelijk zijn, en je kunt een periode neerzetten, suprematie dus.

Ancelotti faalde al in het verslaan in de competitie van een veel bescheidener club met minder mogelijkheden. Die zit dus nog wel een eindje af van het optimaal presteren met de middelen die híj heeft.
Ik vind een trainer ook niet de belangrijkste man. Er zijn minimaal 11 mensen belangrijker binnen een voetbalorganisatie. Een trainer is er immers voor de spelers, niet andersom. Alhoewel m.n. NL een generatie trainers heeft voortgebracht, die denken dat de spelers er voor hen zijn.
De invloed van de trainer kán groter zijn. Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat één speler ervoor zorgt dat Willem II de CL haalt. Dat de meeste trainers niet zoveel verschil maken klopt, maar een trainer als Simeone doet dat wel, en is daarmee belangrijker dan enig andere werknemer van de club.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » di mei 27, 2014 12:46 pm

Le T. schreef: De invloed van de trainer kán groter zijn. Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat één speler ervoor zorgt dat Willem II de CL haalt.
Lucky punch trainers zijn er zoveel. Gerets werd kampioen met Lierse. McClaren met Twente. Haalde finale UEFA Cup met Middlesbrough. De rest van hun carrière verraadt echter dat ze niet zo goed in hun vak zijn. Een paar hoge pieken, veel diepe dalen... Wanneer ik hem hoor praten, dan stel ik vast dat Co Adriaanse veel voetbalverstand heeft. Hij is ook nog eens eloquent en intelligent. En als je dan kijkt naar wat zijn ploegen in zo'n 30 jaar trainerschap hebben gewonnen... Da's dus vrij weinig. Dan is C.A. wat mij betreft geen coryfee op zijn vakgebied.

De elitetrainers laten het overal zien, jaar in, jaar uit. De TD van bijv. Bayern München krijgt te horen dat er in Mei een paar trofeeën in de wacht moeten zijn gesleept. Dan zou ik mijn geld op een select groepje trainers zetten. Daar hoort Ancelotti dus overduidelijk bij. Garant voor succes en een stabiele persoonlijkheid. Die zou mijn kandidaat # 1 zijn.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Le T. » di mei 27, 2014 1:38 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef: De invloed van de trainer kán groter zijn. Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat één speler ervoor zorgt dat Willem II de CL haalt.
Lucky punch trainers zijn er zoveel. Gerets werd kampioen met Lierse. McClaren met Twente. Haalde finale UEFA Cup met Middlesbrough. De rest van hun carrière verraadt echter dat ze niet zo goed in hun vak zijn. Een paar hoge pieken, veel diepe dalen... Wanneer ik hem hoor praten, dan stel ik vast dat Co Adriaanse veel voetbalverstand heeft. Hij is ook nog eens eloquent en intelligent. En als je dan kijkt naar wat zijn ploegen in zo'n 30 jaar trainerschap hebben gewonnen... Da's dus vrij weinig. Dan is C.A. wat mij betreft geen coryfee op zijn vakgebied.
Ja, maar dat heeft dus ook te maken met de ambitie van (relatieve) topclubs, liever iets lager mikken, dan kan de porseleinkast tenminste blijven staan. Wel zo leuk voor de bestuurders.
De elitetrainers laten het overal zien, jaar in, jaar uit. De TD van bijv. Bayern München krijgt te horen dat er in Mei een paar trofeeën in de wacht moeten zijn gesleept. Dan zou ik mijn geld op een select groepje trainers zetten. Daar hoort Ancelotti dus overduidelijk bij. Garant voor succes en een stabiele persoonlijkheid. Die zou mijn kandidaat # 1 zijn.
Elitetrainer vind ik wel een goede term, ze horen bij een kleine elite waar uit gekozen wordt, daar kom je niet zomaar tussen, en je valt er niet zomaar buiten. Ze laten het dan ook niet overal zien, vaak komen ze op hun naam binnen, en hebben ze daarvoor niets hoeven laten zien in de orde van Simeone of Adriaanse.

Het zijn de voorzichtige veilige keuzes, niet de meest ambitieuze. Dat hoort dan blijkbaar een beetje bij de echte top. Prima verder, het is mijn club niet, maar laten we dat dan niet gelijk stellen met trainers die duidelijk boven het niveau van hun club en selectie presteren. Zoveel zijn er daar ook weer niet van, dus eert Simeone.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » di mei 27, 2014 1:54 pm

Le T. schreef: Elitetrainer vind ik wel een goede term, ze horen bij een kleine elite waar uit gekozen wordt, daar kom je niet zomaar tussen, en je valt er niet zomaar buiten. Ze laten het dan ook niet overal zien, vaak komen ze op hun naam binnen, en hebben ze daarvoor niets hoeven laten zien in de orde van Simeone of Adriaanse.
Adriaanse in een adem met Simeone lijkt me wat erg veel eer voor Adriaanse.
Het zijn de voorzichtige veilige keuzes, niet de meest ambitieuze. Dat hoort dan blijkbaar een beetje bij de echte top. Prima verder, het is mijn club niet, maar laten we dat dan niet gelijk stellen met trainers die duidelijk boven het niveau van hun club en selectie presteren.
Ancelotti wint dus de CL met Milan en Madrid. Hij wél. Legio anderen niet. Hij maakt PSG voor het eerst sinds mensenheugnis kampioen. Wordt ontslagen bij Chelsea, waarna het daar minder en minder wordt. Ik weet nou onderhand wel dat dat allemaal niets bijzonders is in jouw parallelle universum, maar dat heeft toch wat meer cachet dan wat al die andere trainers voor elkaar krijgen.
Zoveel zijn er daar ook weer niet van, dus eert Simeone.
Simeone en Frank de Boer zijn dé trainers van het huidige decennium.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Le T. » wo mei 28, 2014 8:54 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Elitetrainer vind ik wel een goede term, ze horen bij een kleine elite waar uit gekozen wordt, daar kom je niet zomaar tussen, en je valt er niet zomaar buiten. Ze laten het dan ook niet overal zien, vaak komen ze op hun naam binnen, en hebben ze daarvoor niets hoeven laten zien in de orde van Simeone of Adriaanse.
Adriaanse in een adem met Simeone lijkt me wat erg veel eer voor Adriaanse.
Simeone werkt op een hoger niveau, maar de impact van hun werk tov het niveau is vergelijkbaar.
Het zijn de voorzichtige veilige keuzes, niet de meest ambitieuze. Dat hoort dan blijkbaar een beetje bij de echte top. Prima verder, het is mijn club niet, maar laten we dat dan niet gelijk stellen met trainers die duidelijk boven het niveau van hun club en selectie presteren.
Ancelotti wint dus de CL met Milan en Madrid. Hij wél. Legio anderen niet. Hij maakt PSG voor het eerst sinds mensenheugnis kampioen. Wordt ontslagen bij Chelsea, waarna het daar minder en minder wordt. Ik weet nou onderhand wel dat dat allemaal niets bijzonders is in jouw parallelle universum, maar dat heeft toch wat meer cachet dan wat al die andere trainers voor elkaar krijgen.
Als zo'n sjeik de beste spelers ter wereld koopt was het ook een beetje een afgang geweest wanneer hij met PSG geen kampioen was geworden, of toch in ieder geval teleurstellend. Als je met dat sterrengezelschap van Real helemaal niets wint idem. Als Simeone helemaal niets wint maar 3e wordt en de 1e ronde CL doorkomt heeft hij het gewoon goed gedaan. Noblesse oblige.
Zoveel zijn er daar ook weer niet van, dus eert Simeone.
Simeone en Frank de Boer zijn dé trainers van het huidige decennium.
Wat mij dus wel bevalt aan De Boer is dat het een trainer is die meer doet dan alleen maar de spelers op hun niveau laten functioneren. Maar dat moet er dan wel toe leiden dat Ajax boven het niveau presteert wat je op basis van de grootte van de club en de begroting zou mogen verwachten. Aangezien dat na 3.5 jaar nog steeds niet het geval is, is de vergelijking met Simeone veel te veel eer.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie