Champions League 2013-2014

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Champions League 2013-2014

Bericht door Jöhnk » di aug 06, 2013 9:38 pm

Ik zit even naar Grasshoppers - Lyon te kijken, en moet toch concluderen dat PSV een kans heeft op het behalen van de CL als ze een van deze twee ploegen loten. Wat een drama is dat Lyon geworden. Gelukkig vond de coach het na 80 minuten tijd om Malbranque eruit te halen, want die huppelt daar ook nog vrolijk rond op zijn zoveel-en-dertigste.

0-1 nu. Grenier.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door peter » di aug 06, 2013 9:54 pm

Als Zenit het thuis 'gewoon' afmaakt, dan krijgt PSV dus:

Milan, Schalke, Arsenal, Zenit of Lyon. :biggthumpup.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Yopi » di aug 06, 2013 10:02 pm

Dan moeten ze hopen op Lyon. Hun enige kans, denk ik.

Wanneer worden die wedstrijden gespeeld? Over twee weken?

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Ajaciedjuh » di aug 06, 2013 10:21 pm

Tegen Schalke hebben ze ook kans.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door DelToro » di aug 06, 2013 10:32 pm

Arsenal en Milan kunnen ze ook best hebben, toch? Niet dat PSV fantastisch is, maar die ploegen zijn verre van bijzonder.
Zenit is wellicht een lastiger verhaal, maar ik kan het niveau van die ploeg niet goed inschatten.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Demosthenes » di aug 06, 2013 10:36 pm

In mijn vakantie, ergens in Oostenrijk zie ik de strijd om de Duitse supercup: Bayern M tegen Borussia D. Ik weet niet of daar een topic over is, de strijd was tegelijkertijd met AZ - Ajax, maar zie je dat voetbal, dan lijkt het een gans andere sport: zo veel snelheid, de bal naar voren, kansen over en weer, niet omdat een verdediger het laat afweten, zoals die van ADO bij het eerste doelpunt van PSV (waarom zou hij ingrijpen, Wijnaldum kan over de bal heen trappen, over schieten, naast schieten, waarom zal een verdediger zich inspannen), het lijkt erop dat we in Nederland de slag gemist hebben (zie EK onder 21) Wat maakt het uit wie de tegenstander wordt. Ajax zal moeten hopen op net zo'n sterke poule als vorig jaar, dan is derde worden prima, maar ik moet er niet aan denken dat Ajax Bayern loot (of RM, Barcelona)

Tijdens de wedstrijd moest ik denken aan de tijd van Vanenburg en (Hans-Peter?) Briegel. Rechterspits Vanenburg loopt op tegen linksback Briegel, die met bal gewoon doorloopt, Vanenburg ligt op de grond en Briegel heeft niet eens gemerkt dat Vanenburg tegen hem opliep. Ik zag in gedachten Sana tegen Alaba.

Ik hoop dat PSV morgen wint (om de status en punten voor Nederland) en dan de tweede voorronde verliest, speelt PSV ook Europees, maar krijgt Ajax weer als enige CL-geld, maar eigenlijk heeft Ajax daar weinig te zoeken, gezien het spel van Borussia en Bayern, of is dat voetbal van een andere planeet?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Yopi » di aug 06, 2013 10:37 pm

Overschat je PSV niet een beetje?

Wanneer begint in Italië de competitie?

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Demosthenes » di aug 06, 2013 10:43 pm

Yopi schreef:Overschat je PSV niet een beetje?

Wanneer begint in Italië de competitie?
Overschat ik PSV? Zou niet durven, heb alleen een samenvatting gezien van de wedstrijd tegen ADO en zag ADO nauwelijks verdedigen. Het gaat mij om het verschil tussen niveau-Borussia/Bayern en de Nederlandse competitie.

PSV overschatten, ik mag toch aannemen dat nummer twee van België, waar volop ruzie is (volgens de media) geen serieus struikelblok zal zijn of verwacht jij een 5-1 voor Zulte.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Yopi » di aug 06, 2013 10:56 pm

Mijn vraag was gericht aan ElToro. :blush.gif:

Ja, het verschil is groot. Zeker met Dortmund en Bayern.

Een beetje een slimme ploeg laat PSV lopen. Dan kunnen ze na een helft niet meer.

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door DelToro » di aug 06, 2013 10:57 pm

Demosthenes schreef:
Yopi schreef:Overschat je PSV niet een beetje?

Wanneer begint in Italië de competitie?
Overschat ik PSV? Zou niet durven, heb alleen een samenvatting gezien van de wedstrijd tegen ADO en zag ADO nauwelijks verdedigen. Het gaat mij om het verschil tussen niveau-Borussia/Bayern en de Nederlandse competitie.

PSV overschatten, ik mag toch aannemen dat nummer twee van België, waar volop ruzie is (volgens de media) geen serieus struikelblok zal zijn of verwacht jij een 5-1 voor Zulte.
Gok dat Yopi op mij doelde.
Het zou kunnen dat ik PSV overschat, hoewel ik niet echt overtuigd ben van de kwaliteit van PSV. Wel zie ik een zeer enthousiast elftal met enkele grote talenten. Waarschijnlijker is het dat ik de kwaliteit van AC Milan en Arsenal onderschat. Ik ben niet onder de indruk van die ploegen en daarom denk ik dat ze het erg lastig kunnen krijgen met dit PSV.

Uiteraard zal PSV tegen beide ploegen de underdog zijn en zal ook ik mijn geld zetten op AC Milan of Arsenal. Toch geef ik PSV een aardige kans om te stunten.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Yopi » di aug 06, 2013 11:05 pm

Enthousiast moet je niet verwarren met goed.

Er is behoefte aan een alternatief. Vier keer op rij Ajax is voor velen teveel van het goede. Daarom wordt PSV omhoog geschreven. Laten we eerst maar eens afwachten wat PSV doet als het echt weerstand krijgt. ZW maakte zo ongeveer geen overtreding, en ADO mist de klasse (kwam desondanks nog bijna terug).

Vergis je niet in die grote clubs. Misschien zijn ze geen top, maar ze hebben sowieso een paar klasbakken lopen.

DelToro
Berichten: 1258
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door DelToro » di aug 06, 2013 11:39 pm

Ben ik helemaal met je eens Yopi en zoals ik al zei ben ik niet overtuigd van de klasse van PSV. Ze hebben de sympathie van Nederland, met name omdat de irritante spelers zijn vervangen door jonge, enthousiaste spelertjes. Tegen Zulte was het erg leuk, maar de tegenstand was inderdaad dramatisch. Het blijft tot op heden een ploeg waarvan de kwaliteit moeilijk is in te schatten. Het is typisch een ploeg die erg goede wedstrijden afwisselt met dramatische. Hetgeen vaker is met jonge, frivole ploegen.

Maar waar ik Arsenal en AC Milan misschien onderschat, moet je deze ploegen ook niet overschatten. Die ploegen zijn al jaren in verval. De superster van AC Milan (Balotelli) is weliswaar enorm talentvol, maar hij moet er wel zin in hebben. Groot kans dat hij het wel best vindt tegen PSV, en dan heb je helemaal niks aan hem. Nigel de Jong werd verwelkomd als een superster, terwijl naar alle waarschijnlijkheid de meerderheid van AT hem niet eens bij Ajax zou willen zien. Arsenal heeft 3 goede spelers (Cazorla, Wilshire en Koscielny), maar ook veel brandhout.

Beide ploegen hebben niet meer de kwaliteit dat ze zomaar even een Nederlandse topclub uitschakelen. Ze hebben nog altijd goede spelers, maar niemand meer van het niveau Kaka, Seedorf, Maldini, Nesta, Shevchenko, Stam, Cafu, Henry, Bergkamp, Vieira, Cole of Pires. Dat zorgt ervoor dat ze niet meer een ondergrens hebben waarmee ze nog altijd sowieso winnen van een club als PSV. Als je dan een zeer gemotiveerde ploeg tegenover je hebt staan dan kan het wel eens mis gaan. Zo heb ik Ajax vaak puur op enthousiasme afgetroefd zien worden door mindere ploegen. Ook wanneer het er echt om ging, zoals zo'n 10 jaar geleden in Brugge. Kortom. ik ben van mening dat AC Milan en Arsenal niet meer de kwaliteit hebben om wedstrijden op routine, klasse en ervaring over de streep te kunnen trekken en dat ze verrast kunnen worden door een gretig PSV.

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » wo aug 07, 2013 6:09 am

Milan en Arsenal zijn nog wel wat beter dan AIK Solna en Kharkiv. psv is kansloos tegen die ploegen, alleen fysiek en mentaal al.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo aug 07, 2013 6:49 am

Mentaal weet ik dat zo net nog niet; jeugdige overmoed enzo.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 51786
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door wimpey » wo aug 07, 2013 7:32 am

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Mentaal weet ik dat zo net nog niet; jeugdige overmoed enzo.
De eerste tegenslag moet nog komen, joh. Voorlopig is het allemaal rozengeur. Ik zie "geboren leider" Gini bijv. niet 1-2-3 de kar uit de shit trekken wanneer het mis gaat.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door peter » wo aug 07, 2013 8:10 am

Yopi schreef:Overschat je PSV niet een beetje?

Wanneer begint in Italië de competitie?
24-8. Verona-Milan is de aftrap.

Milan is geen absolute topclub, maar je zag dat ze met een goeie dag 'gewoon' Barcelona kunnen verslaan. En met Balotelli erbij zijn ze vrijwel onverslaanbaar in de Serie A gebleken. Reken maar dat die jongen voor kwalificatie van de CL een uitzondering maakt haha.Iedere speler van Milan zou een basisplek krijgen bij PSV, trouwens.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo aug 07, 2013 8:34 am

wimpey schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Mentaal weet ik dat zo net nog niet; jeugdige overmoed enzo.
De eerste tegenslag moet nog komen, joh. Voorlopig is het allemaal rozengeur. Ik zie "geboren leider" Gini bijv. niet 1-2-3 de kar uit de shit trekken wanneer het mis gaat.
Mijn punt meer dat ze vermoedelijk lekker onbevangen het veld ingaan. Natuurlijk; als ze binnen 10 minuten 2-0 achterstaan zullen de koppies wel gaan hangen. Maar ik verwacht niet dat ze als trillende juffertjes bijvoorbeeld San Siro zullen betreden.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Cruijff » wo aug 14, 2013 9:45 am

Tussen de 2 ontmoetingen met PSV door de Serie A beginnen met Hellas Verona uit is geen fijne voor Milan. Zou me weinig verbazen als ze daar averij oplopen. In ieder geval krijgen ze in Verona altijd een vermakelijk spreekkoor te horen.

HOEVEEL SCUDETTO'S HEBBEN JULLIE? 2 MINDER...! 2 MINDER...!"

In het Italiaans klinkt ie een stuk overtuigender, maar het verwijst naar de historie toen, o.a. begin jaren '90 AC Milan tot 2 keer toe op de slotdag van de Serie A de landstitel verspeeld heeft tijdens een wedstrijd tegen Hellas Verona. :biggthumpup.gif: Of openen ze tegen Chievo Verona, Peter? :confused.gif: Hoe profileert die club zich de laatste jaren eigenlijk?

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13713
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Thijs » wo aug 14, 2013 10:01 am

Maar dan zingen ze bij Milan vast in het Italiaans: 'nooit wat gewoonnuhhhh, ze hebben nooit wat gewonnnuuhhhh...NOOIT WAT GEWONNEHHHH!!!'

'nunca la victorrrriaaaa' oid. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Cruijff » wo aug 14, 2013 10:27 am

HO HO HO Hellas heeft (1 jaar voordat heel Napoli op zijn kop stond dankzij Maradona) gewoon de Scudetto van 1985 gepakt hè! In die tijd en in dat land een prijs van formaat.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » wo aug 14, 2013 10:51 am

Wie kent Preben Elkjaer Larsen nog?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Cruijff » wo aug 14, 2013 11:16 am

Preben Elkjær Larsen ken ik voornamelijk uit dat boek van Tim Parks, weliswaar keek ik rond 1988 al naar voetbal maar toen was ik nog te jong om alle namen van internationale topspelers en culthelden te onthouden. Gullit, Van Basten, Rijkaard en Koeman, die kende ik wel. Zelfs van Breukelen vond ik toen nog een stoere gast.

Ruim 15 jaar na de enige Scudetto uit de historie van Hellas zag men Larsen in Verona nog steeds als de grote held van dat kampioensteam. Wat bovendien inhoudt dat hij in het seizoen 1985/1986 in de Europacup I, de voorloper van de Champions League heeft gespeeld om toch maar zoveel mogelijk on topic te blijven. :neutral.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door peter » wo aug 14, 2013 11:58 am

Kampioen in 1985 dus inderdaad.

Iedereen kent Verona (Hellas dus, Chievo heet Chievo) nog van de boekjes van Tim Sparks natuurlijk. Mooi elftal en volgens mij na ruim 10 jaar weer in de Serie A te bewonderen. Erg mooi dat Verona (prachtstadje) weer twee teams op het hoogste niveau heeft. Een extra derby en extra beladen duels (wie heeft er geen hekel aan Verona haha). Verona bestaat namelijk weer uit bakken met Fascisten (vrienden van Lazio).

Mihajlov, Toni en Donati zijn in ieder geval wat namen die velen van ons kennen. Eens zien of het genoeg is voor handhaving.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40928
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Marillion » wo aug 14, 2013 12:11 pm

Peter schreef:Verona bestaat namelijk weer uit bakken met Fascisten (vrienden van Lazio).
Dat is inderdaad dan weer jammer voor zo'n prachtig stadje.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23212
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2013-2014

Bericht door Cruijff » wo aug 14, 2013 12:17 pm

Een aantal van deze posts horen eigenlijk in het Italië topic thuis, maar op de een of andere manier lijkt dit een gebruik in Italië. Hoe mooier de stad, hoe nadrukkelijker de fascisten zich profileren.

@ Peter: het valt en staat denk ik met de start van Hellas Verona. Als Luca Toni het op zijn heupen krijgt en aan de lopende band gaat scoren, dan kunnen ze inplaats van vechten tegen degradatie zomaar om Europees voetbal gaan spelen. Het klopt inderdaad dat ze 11 jaar weg zijn geweest uit de Serie A. Tim Parks schreef over Hellas in het seizoen 2000/2001, toen handhaafden ze zich nipt. Het seizoen erop degradeerden ze om in 2013 dus pas weer terug te keren.

Plaats reactie