Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door gaizka » wo feb 18, 2015 10:18 pm

Daarnaast waren veel spelers semi profs, o.a. Sjaak Swart had gewoon nog zijn sigarenwinkel die hij daarnaast runde. Ze maakten kortom minder trainingsuren en hadden ook minder tijd om voor zichzelf te trainen. Ik meen zelfs dat Rinus Israel gewoon weer in zijn winkel aan het werk was, de dag nadat hij met Feyenoord de Europacup 1 had gewonnen. Dat is toch onvoorstelbaar anno nu? Prachtige tijd met prachtige spelers en prachtige verhalen/anekdotes.

Gebruikersavatar
gaizka
Berichten: 2629
Lid geworden op: wo jan 28, 2004 6:54 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door gaizka » wo feb 18, 2015 10:20 pm

wimpey schreef:
gaizka schreef: Inderdaad, er zit 0 creativiteit in het elftal, en dat met zo'n budget. Ze hebben nu Lavezzi & Cavani terwijl ze bijvoorbeeld ook Schurlle & de Bruyne hadden kunnen hebben.
Wat hebben mensen toch tegen Cavani? Dat is een uitstekende speler, die niet eens op z'n favoriete plek speelt. Hij heeft in de CL veel meer impact dan Zlatan.
Ik heb niets tegen hem, inderdaad een prima spits. Vind het op de vleugel echter behelpen, ik zou 2 creatieve spelers rond Zlatan laten spelen die voor aanvoer kunnen zorgen.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Dubbel » wo feb 18, 2015 10:23 pm

Ik vind het knap dat jullie CL nog volgen. Zelf ben ik uitgekeken op het moment dat Ajax niet meer meedoet. Schalke tegen Chelsea of Bayern Madrid. Geeeeeeuw,

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33580
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door zeux » wo feb 18, 2015 10:23 pm

Lekkere knal Marcelo. En Schalke net onderkant lat. Was ook een mooie poeier.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33580
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door zeux » wo feb 18, 2015 10:24 pm

Dubbel schreef:Ik vind het knap dat jullie CL nog volgen. Zelf ben ik uitgekeken op het moment dat Ajax niet meer meedoet. Schalke tegen Chelsea of Bayern Madrid. Geeeeeeuw,
Het staat aan op de achtergrond. Opkijken als commentator stem verheft. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Dubbel » wo feb 18, 2015 10:25 pm

zeux schreef:Lekkere knal Marcelo. En Schalke net onderkant lat. Was ook een mooie poeier.
Waar is een link naar de herhaling? :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33580
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door zeux » wo feb 18, 2015 10:27 pm

Die van Marcelo komt wel op YouTube. Krulde 'm d'r fraai in.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Dubbel » wo feb 18, 2015 10:28 pm

zeux schreef:Die van Marcelo komt wel op YouTube. Krulde 'm d'r fraai in.
Emanuelsson maakte ze destijds vast mooier!
zeux schreef:Het staat aan op de achtergrond. Opkijken als commentator stem verheft. :-)
Voetbal is nou eenmaal geen honkbal waar iedere pitch voor spanning zorgt. :hypocrite.gif:

Edit; op jouw aanraden aangezet en zag em net binnen vliegen. Hij zat er lekker in!

En Real heeft gewonnen, verrassend hoor.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33580
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door zeux » wo feb 18, 2015 10:40 pm

Dubbel schreef: Voetbal is nou eenmaal geen honkbal waar iedere pitch voor spanning zorgt. :hypocrite.gif:
Haha. Drie uur lang opperste concentratie nodig! :headbang.gif: Nou ja, vooruit, inning wissels zijn rustpunt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33580
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door zeux » wo feb 18, 2015 10:41 pm

Dubbel schreef:
En Real heeft gewonnen, verrassend hoor.
Saaie pot die vanaf de aftrap vast stond.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Lionel » wo feb 18, 2015 10:45 pm

Schalke schijtploeg. Eindstand toch 2-0 verliezen..
IK GELOOF!!!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9376
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Dubbel » wo feb 18, 2015 10:49 pm

zeux schreef:Saaie pot die vanaf de aftrap vast stond.
Is het Europese topvoetbal toe aan het Amerikaanse model? Puur om de spreiding van clubs groter te maken en wat meer spanning te krijgen?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33580
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door zeux » wo feb 18, 2015 11:02 pm

Dubbel schreef:
zeux schreef:Saaie pot die vanaf de aftrap vast stond.
Is het Europese topvoetbal toe aan het Amerikaanse model? Puur om de spreiding van clubs groter te maken en wat meer spanning te krijgen?
Yes, wat mij betreft wel. Alleen hoe knutsel je dat in elkaar?

Er zou toch iemand moeten zijn die op een intelligente manier de goede aspecten van Minor League en College Football als aanvoer voor de MLB en NFL kan combineren tot een werkbaar model voor het voetbal.

Ik geloof ook dat het voor alle clubs beter is als er een bredere top is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Cruijff » wo feb 18, 2015 11:41 pm

Die Champions League is inderdaad echt geen ene klote meer aan, ik verlies al gauw 90% van mijn interesse vanaf het moment dat Ajax niet meer meedoet.

Echt, ik heb nu gewoon al veel meer zin in die 4 voorronde CL wedstrijden die Ajax als nr 2 van de Eredivisie het komende seizoen moet spelen dan in die hele Champions League zelf.

Interessante en soms een tikje exotische tegenstanders, gave steden die je dan kunt bezoeken zoals bijvoorbeeld Kiev, een lekker zomerweertje en bij de tegenpartij vaak extreem fanatieke supporters: dat is het echte werk.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Le T. » do feb 19, 2015 8:49 am

zeux schreef:
Dubbel schreef:
zeux schreef:Saaie pot die vanaf de aftrap vast stond.
Is het Europese topvoetbal toe aan het Amerikaanse model? Puur om de spreiding van clubs groter te maken en wat meer spanning te krijgen?
Yes, wat mij betreft wel. Alleen hoe knutsel je dat in elkaar?

Er zou toch iemand moeten zijn die op een intelligente manier de goede aspecten van Minor League en College Football als aanvoer voor de MLB en NFL kan combineren tot een werkbaar model voor het voetbal.

Ik geloof ook dat het voor alle clubs beter is als er een bredere top is.
Ik zou zeggen via de regels van eerlijke competitie. Als je met tennis gaat dubbelen dan kwalificeer je je met een dubbelpartner voor het betreffende hoofdtoernooi of de volgende ronde. Is je dubbelpartner niet goed genoeg meer, kun je hem niet vervangen, dan heb je pech.

In het voetbal kwalificeer je je met een bepaalde selectie voor de competities van volgend jaar, zowel de landelijke competitie als de CL. Dan lijkt me de hoofdregel dat je ook met diezelfde selectie meedoet. Dan kun je een aantal wijzigingen toelaten, om de doorstroming te bevorderen en clubs de mogelijkheid te geven te groeien. Maar het idee dat je onbeperkt zou moeten kunnen kopen om met een totaal ander elftal aan de start van een competitie te beginnen slaat op zich nergens op.

Geen strijd met EU-regels, geen kunstmatig gedoe, gewoon veel minder handel in spelers omdat je selectie maar beperkt mag wijzigen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door wimpey » do feb 19, 2015 9:10 am

Le T. schreef: Geen strijd met EU-regels, geen kunstmatig gedoe, gewoon veel minder handel in spelers omdat je selectie maar beperkt mag wijzigen.
Maar dan perk je de vrijheid van handelsverkeer in. Hetgeen in strijd is met de EU-wetgeving.

Ik zie het probleem persoonlijk niet zo groot. Wanneer clubs met de grote jongens mee willen doen, moeten ze maar zorgen dat ze goed genoeg zijn. Creatief omgaan met beperkte middelen dus.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door InnerHarbour » do feb 19, 2015 9:23 am

Ik heb een half uurtje van de tweede helft Schalke Madrid gezien, wist niet dat het verschil zo groot was.
YNWA

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Lionel » do feb 19, 2015 9:38 am

Di Matteo noemt de bal op de lat het kantelpunt :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41025
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Marillion » do feb 19, 2015 10:00 am

InnerHarbour schreef:Ik heb een half uurtje van de tweede helft Schalke Madrid gezien, wist niet dat het verschil zo groot was.
Er blijft een select groepje grootmachten over. De rest is opvulling. Wen er maar aan.
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Yopi » do feb 19, 2015 10:12 am

Je kunt wel een limiet stellen aan het aantal spelers dat een club mag inschrijven voor de CL.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Le T. » do feb 19, 2015 10:15 am

wimpey schreef:
Le T. schreef: Geen strijd met EU-regels, geen kunstmatig gedoe, gewoon veel minder handel in spelers omdat je selectie maar beperkt mag wijzigen.
Maar dan perk je de vrijheid van handelsverkeer in. Hetgeen in strijd is met de EU-wetgeving.
Nee, het is nog steeds vrij verkeer van werknemers. Er is dan gewoon een sportbond die regels stelt voor het meedoen aan hun competities, ten behoeve van de eerlijkheid daarvan. De regel dat er maar 3 wissels per wedstrijd zijn toegestaan is ook geen illegale beperking op de vrijheid van werknemers. De regel dat je niet van dubbelpartner mag wisselen tijdens een tennistoernooi evenmin. De regel dat Ajax zich niet mag inschrijven voor de Premier League is natuurlijk ook een beperking op het vrije verkeer, die kennelijk wel mag.
Ik zie het probleem persoonlijk niet zo groot. Wanneer clubs met de grote jongens mee willen doen, moeten ze maar zorgen dat ze goed genoeg zijn. Creatief omgaan met beperkte middelen dus.
Op zich wel, alleen is er zeker met de januaritransfers sprake van competitievervalsing. Daarnaast wordt het er gewoon niet leuker op met alle sterren bij een paar teams, klassekeepers als Cech die op de bank zitten, en het verder scheef trekken van de financiele verhoudingen. Je moet het idee van beperkingen naar nationaliteit loslaten of financiele middelen loslaten, maar beperkingen stellen ten bate van de eerlijke sportbeoefening, dan komt de matiging van de macht van het geld er vanzelf achteraan.

Wel ben ik met je eens dat je creatiever moet zijn. Er wordt geklaagd dat de PL-clubs zoveel geld krijgen omdat ze zelfs op de Maagdeneilanden daar dik voor willen betalen. Maar waarom dan niet voor de eredivisie? Het is een hartstikke leuke competitie, met veel spelers die het gaan maken en prima publiekslieveling kunnen worden. Die zou je in het buitenland ook best goed kunnen verkopen. Waarschijnlijk is die kans reeds voorbij, maar ik denk dat je met aanpassingen van de interne regels en een beetje handelsgeest de eredivisie in Japan populair had kunnen maken, als dé opstap voor Japanners naar de grote competities.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Yopi » do feb 19, 2015 11:10 am

Waarom niet voor de Eredivisie? Omdat hier geen topspelers lopen. De top gaat nog wel, maar de rest... Denk je dat iemand in China naar Dordrecht-Utrecht gaat kijken? :excited.gif:

wimpey
Berichten: 51974
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door wimpey » do feb 19, 2015 11:37 am

Yopi schreef:Waarom niet voor de Eredivisie? Omdat hier geen topspelers lopen. De top gaat nog wel, maar de rest... Denk je dat iemand in China naar Dordrecht-Utrecht gaat kijken? :excited.gif:
Dat is een resultante, want het niveau is kut en het gehark op kunstgras voor een paar duizend man is weinig meeslepend.

Voetbal is huge in NL. Op een andere schaal huge dan in de UK of Duitsland weliswaar, maar dat betekent dat de eredivisie wél te ver is weggezakt t.o.v. z'n potentieel.

Wanneer dat potentieel er beter uit zou komen, zou je de eredivisie-rechten elders misschien wél goed kunnen verpatsen. Een local of twee helpt natuurlijk ook wel om bijv. Japan geïnteresseerd te krijgen. Zie Kagawa, Nakata e.c. Talent loopt er wel rond, het is een interessante markt, niet alleen commercieel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door Cruijff » do feb 19, 2015 11:39 am

InnerHarbour schreef:Ik heb een half uurtje van de tweede helft Schalke Madrid gezien, wist niet dat het verschil zo groot was.
Verschil tussen Schalke en Real Madrid is nog groter dan 't verschil tussen Ajax en Real Madrid.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Champions League 2014-2015

Bericht door beelzebub » di feb 24, 2015 3:25 pm

Geinig plaatje van de Wall Street Journal.

Welke club bij de laatste 16 wordt in welk land het meeste gesupport. Een aantal teams zoals Manchester City/Schalke is nergens zo geliefd dat ze op nummer 1 staan, zodat ze wegvallen in dit overzicht.
Wel jammer dat we hier nog steeds van die Barca lovers hebben. Opvallend dat Bayern niet zo hoog staat. Dat Zweden voor PSG is is toe te schrijven aan Zlatan bijvoorbeeld. Maar die support voor Juventus, ongekend. :confused.gif:
Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie