Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » do mei 02, 2019 8:17 am

Ik ook niet Mano. Grote kansen voor o.a. Milner, Mane en Salah, daar had je er twee van moeten maken, dan had het leuk kunnen worden, nu is het over.

De kwallenclub van Europa gaat door en gaat desnoods met de hulp van de 12de man de CL ook winnen, of Spurs of Ajax nu de tegenstander is.
YNWA

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » do mei 02, 2019 8:21 am

Monkey Tonk schreef:Het kwam door een naieve spelopvatting. Liverpool had al drie keer verloren in CL uitwedstrijden, maar ze schenen zich dit niet te beseffen. Toen Barca niet verder aandrong, hadden ze gewoon de 1-0 nederlaag kunnen incasseren en het thuis proberen af te maken. In plaats daarvan lopen ze in het mes. Het grootste verschil tussen Barcelona en Liverpool? Voetbalintelligentie.
Liverpool had anders meerdere 100% kansen. Vooral in de 2e helft, toen Baffa een soort van Baffanaccio met 4 verdedigende middenvelders en 8 man in en rond de eigen 16 speelde. Salah, Mané en Milner hadden sitters, maar laten ze liggen. Baffa gokte op de counter met de GOAT. Die man is ongelooflijk. Jammer van dat onnodige theater voor rust.

Voor het voetbal in het algemeen is het te hopen dat Ajax de finale haalt. Ajax heeft de kwaliteit om die 30ers op het middenveld van Baffa kapot te spelen, zoals ze het middenveld van Madrid en Juve te kijk zetten. Tevens is het positivisme en de fair play gedachte bij Ajax een wereld van verschil met het cynisme, provoceren, fokduiken en schuimbekken tegen de scheidsrechter van die Catalanen. Dus meer dan ooit: :ajax.gif: :ajax.gif: :ajax.gif: Make it happen!! Aan de UEFA dan de taak om een scheidsrechter te vinden die loeihard optreedt tegen dat Catalaanse volkstheater.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » do mei 02, 2019 8:24 am

InnerHarbour schreef:Ik ook niet Mano. Grote kansen voor o.a. Milner, Mane en Salah, daar had je er twee van moeten maken, dan had het leuk kunnen worden, nu is het over.
M.n. van Van Dijk mag je in zo'n wedstrijd wel verwachten dat ie er defensief staat. De 1-0 gaat vrijwel volledig op zijn conto. Hij deed hoegenaamd niets. Hij moet Matip rugdekking geven dan wel coachen of Suarez oppakken.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » do mei 02, 2019 8:31 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef:Ik ook niet Mano. Grote kansen voor o.a. Milner, Mane en Salah, daar had je er twee van moeten maken, dan had het leuk kunnen worden, nu is het over.
M.n. van Van Dijk mag je in zo'n wedstrijd wel verwachten dat ie er defensief staat. De 1-0 gaat vrijwel volledig op zijn conto. Hij deed hoegenaamd niets. Hij moet Matip rugdekking geven dan wel coachen of Suarez oppakken.
Dit was bizar slecht verdedigt maar ook prachtig afgemaakt. Van Dijk gokt er op dat hij niks met die bal daar kan.

Volgende week Arthur op het middenveld alstublieft. Frenkie en Arthur, samen met Busquets wordt hopelijk weer genieten.

@Wimpey: wat vind je van de overtreding van Salah tegen Porto?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » do mei 02, 2019 8:32 am

Van Dijk is een speler voor de PL. Daarbuiten valt hij tegen, vind ik. Te log. Hij maakt behoorlijk veel fouten. Eerste goal van Barcelona was duidelijk op zijn conto te schrijven, en bij de tweede vond niemand, hij dus ook niet, het nodig om Messi op zijn huid te zitten.

Barcelona speelde ongekend slecht. Talloze unforced errors. Champagnebenen?

Uiteindelijk mist Liverpool creativiteit. Daardoor zal het waarschijnlijk opnieuw met lege handen staan.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » do mei 02, 2019 8:41 am

Jammer trouwens dat 2 ongekend positieve jongens als Frenkie en Matthijs voor dit volkstheater kiezen.

Gaan zij binnenkort ook professioneel rollen om niets, tegenstanders provoceren en deel uitmaken van de roedel honden die de scheidsrechter bestormt? Het zal voetballend ook effe wennen worden voor ze. Frenkie is niet op z'n best rond de eigen 16.

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » do mei 02, 2019 8:46 am

Gisteren was Frenkie de missing link geweest. Barcelona had tal van mogelijkheden op de counter, maar verprutste het steeds door snel balverlies.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » do mei 02, 2019 9:34 am

wimpey schreef:Gaan zij binnenkort ook professioneel rollen om niets, tegenstanders provoceren en deel uitmaken van de roedel honden die de scheidsrechter bestormt? Het zal voetballend ook effe wennen worden voor ze. Frenkie is niet op z'n best rond de eigen 16.
De Jong zie ik bij Ajax al regelmatig met veel misbaar met zijn handen in de lucht staan als hij geen vrijetrap krijgt en tegen de scheidsrechter mekkeren, hij zal naadloos aansluiten bij die kwallenclub. Van Dijk was inderdaad voor het eerst minder in Europa.
YNWA

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » do mei 02, 2019 10:13 am

InnerHarbour schreef: De Jong zie ik bij Ajax al regelmatig met veel misbaar met zijn handen in de lucht staan als hij geen vrijetrap krijgt en tegen de scheidsrechter mekkeren, hij zal naadloos aansluiten bij die kwallenclub. Van Dijk was inderdaad voor het eerst minder in Europa.
Meneer Higler zei laatst tegen FdJ dat hij de bal niet snel genoeg afspeelde. Terwijl er een overtreding werd gemaakt. Dan houdt het op he, dan moet je als speler wel in conclaaf gaan.

Ik heb het gevoel dat Baffa, o.l.v. ghetto-scum als Vidal of Suarez, gericht traint op het bestormen van de scheids, fopduiken en het provoceren van tegenstanders. Bij ploegen van edsv heb ik dat gevoel ook vaak. Misschien dat Baffa en edsv me daarom even lief zijn. :hypocrite.gif:

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » do mei 02, 2019 10:21 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef: De Jong zie ik bij Ajax al regelmatig met veel misbaar met zijn handen in de lucht staan als hij geen vrijetrap krijgt en tegen de scheidsrechter mekkeren, hij zal naadloos aansluiten bij die kwallenclub. Van Dijk was inderdaad voor het eerst minder in Europa.
Meneer Higler zei laatst tegen FdJ dat hij de bal niet snel genoeg afspeelde. Terwijl er een overtreding werd gemaakt. Dan houdt het op he, dan moet je als speler wel in conclaaf gaan.

Ik heb het gevoel dat Baffa, o.l.v. ghetto-scum als Vidal of Suarez, gericht traint op het bestormen van de scheids, fopduiken en het provoceren van tegenstanders. Bij ploegen van edsv heb ik dat gevoel ook vaak. Misschien dat Baffa en edsv me daarom even lief zijn. :hypocrite.gif:
Dat is toch precies wat Messi ook doet?

Suarez moet gewoon een keer bestraft worden. Vidal vond je voorheen nog een strijder. Je was lyrisch van hem :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » do mei 02, 2019 10:32 am

Lionel schreef: Suarez moet gewoon een keer bestraft worden. Vidal vond je voorheen nog een strijder. Je was lyrisch van hem :excited.gif:
Als er geknokt moet hebben, wil je Vidal naast je hebben staan i.p.v. tegenover je. Een ideale speler wanneer je massaal in en rond je eigen 16 hangt, want die gozer is een keizer in de duels.

Het een sluit het ander natuurlijk niet uit: Suarez en Vidal zijn spelvervuilers. Ze zijn bewust bezig met het blesseren en provoceren van tegenstanders, met manipuleren van de scheidsrechter.

Overbite heeft wel eens gezegd bij Ajax te willen terugkeren (allemaal gelul natuurlijk). Wat mij betreft blijft ie sowieso weg. Hij gedraagt zich als een rabiate hond, zoiets hoef ik niet nog eens in Ajax-shirt te zien.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » do mei 02, 2019 10:44 am

Blesseren van spelers?

Zoals Van Dijk deed bij Mertens of Salah tegen Porto?

Suarez is een walgelijke vent. Mee eens. Vidal is ook zeker niet mijn type speler. Maar Barca voetbalt, helaas, onder Valverde anders dan ik wil zien. Vandaar mijn liefde voor de ploegen van Pep.

Ik had Arthur altijd opgesteld. Maar het plan van Valverde klopte deels. Uitvoering verdedigend kon beter en ook aan de bal. Op het einde zag je wel dat Liverpool erdoorheen zat. Dat ren-je-rot-voetbal van Klopp houd je niet lang vol. Zie ook de misstappen in de titelstrijd. Vorig jaar had Liverpool alleen te maken met de CL. Dit jaar moesten ze op twee fronten strijden, stuk lastiger.

Nogmaals, dit Barca is ook niet mijn favoriete Barca team. Maar dat doorrollen van Messi komt precies door wat Frenkie nu ook meemaakt. Want wat deed die Milner dan? Waarom krijgt hij daar geen geel voor?

Ik vind alleen de overtreding van Van Dijk tegen Mertens erger. Of wat Salah deed tegen Porto. Tegen dat geklaag van de spelers moet opgetreden worden. Maar net zo goed tegen overtredingen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » do mei 02, 2019 11:01 am

wimpey schreef:
Meneer Higler zei laatst tegen FdJ dat hij de bal niet snel genoeg afspeelde. Terwijl er een overtreding werd gemaakt. Dan houdt het op he, dan moet je als speler wel in conclaaf gaan.
Niet gezien. Ik heb het over het misbaar in de CL wedstrijden.
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » do mei 02, 2019 11:13 am

wimpey schreef:
InnerHarbour schreef: De Jong zie ik bij Ajax al regelmatig met veel misbaar met zijn handen in de lucht staan als hij geen vrijetrap krijgt en tegen de scheidsrechter mekkeren, hij zal naadloos aansluiten bij die kwallenclub. Van Dijk was inderdaad voor het eerst minder in Europa.
Meneer Higler zei laatst tegen FdJ dat hij de bal niet snel genoeg afspeelde. Terwijl er een overtreding werd gemaakt. Dan houdt het op he, dan moet je als speler wel in conclaaf gaan.

Ik heb het gevoel dat Baffa, o.l.v. ghetto-scum als Vidal of Suarez, gericht traint op het bestormen van de scheids, fopduiken en het provoceren van tegenstanders. Bij ploegen van edsv heb ik dat gevoel ook vaak. Misschien dat Baffa en edsv me daarom even lief zijn. :hypocrite.gif:
Nou vraag ik me dan wel af welke beslissing van Kuipers ( die ik gisteren goed vond fluiten en zeker niet tegen Liverpool was ) werd genomen op een fopduik van Barcelona spelers ?.

Liverpool, ik durf wel te stellen dat AJAX daar heel veel moeite me zou hebben.Maar vond het tegen Barcelona meer van ondoordacht aanvalsspel wat, mede door de snelle jongens voorin, bij veel aanvallen ophield in onmacht om met een voetballend idee de defensie van Barcelona uit te spelen.

Barcekona daarintegen, daar weet je wie en hoe het bijna in 90% van de aanvallen gaat.Met zoekt de spits ( Suarez ) en het fenomeen Messi.En toch had de achterhoede van Liverpool daar bij de 3 goals geen antwoord op ..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Champions League

Bericht door brigade zuid » do mei 02, 2019 11:27 am

Zowel Liverpool als Barca zijn niet kansloos tegen Ajax.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58796
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Champions League

Bericht door 999 » do mei 02, 2019 11:37 am

brigade zuid schreef:Zowel Liverpool als Barca zijn niet kansloos tegen Ajax.
:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9365
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Champions League

Bericht door Monkey Tonk » do mei 02, 2019 12:34 pm

Als je in 1 jaar Bayern, Benfica, Real Madrid, Juventus, en Barcelona tegenkomt, dan doe je het niet zo slecht. In de jaren 70 zit je dan kwa tegenstand al zeker op twee keer de EC-1.

Droomaffiche
AJAX - Barcelona

Daar wil ik er graag eentje van. Om in te lijsten.
Uit MT's Grote Sprookjesboek ...
29 augustus 2018: 'Als Ajax door blijft groeien kunnen ze de CL winnen'.

LucaS
Berichten: 53546
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door LucaS » do mei 02, 2019 2:47 pm

wimpey schreef: Ik heb het gevoel dat Baffa, o.l.v. ghetto-scum als Vidal of Suarez, gericht traint op het bestormen van de scheids, fopduiken en het provoceren van tegenstanders. Bij ploegen van edsv heb ik dat gevoel ook vaak. Misschien dat Baffa en edsv me daarom even lief zijn. :hypocrite.gif:
Het irritante vind ik dat zelfs met de wetenschap dat het tuimelaars zijn en met TV beelden scheidsrechters en VAR het nog steeds weigeren te zien.

https://www.gids.tv/video/50458/vitesse ... ing-lozano

ZIe deze penalty. Je ziet dat Lozano de bal zo wegspeelt zodat de keeper hem nooit meer kan raken. Zelf loopt/valt hij rechtdoor, tegen de keeper op. Door die bal zo weg te spelen en maakt hij het onmogelijk om nog te scoren. Dit is zo duidelijk een Schwalbe.. Scheidsrechter en VAR en KNVB vinden dit echter achteraf nog steeds een terechte pingel. Vind ik echt bizar.
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » do mei 02, 2019 2:58 pm

Zie hier de aanloop naar de vrije trap die tot de 3-0 leidt: https://www.dailymail.co.uk/sport/footb ... binho.html

Bekijk voor de gein de video. Da's een vuistslag en dus... een vrije trap voor Baffa. :excited.gif:

Yopii
Berichten: 18285
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Champions League

Bericht door Yopii » do mei 02, 2019 3:27 pm

Monkey Tonk schreef:Het kwam door een naieve spelopvatting. Liverpool had al drie keer verloren in CL uitwedstrijden, maar ze schenen zich dit niet te beseffen. Toen Barca niet verder aandrong, hadden ze gewoon de 1-0 nederlaag kunnen incasseren en het thuis proberen af te maken. In plaats daarvan lopen ze in het mes. Het grootste verschil tussen Barcelona en Liverpool? Voetbalintelligentie.
Mee eens.

Liverpool mag blij zijn dat het geen 4-0 geworden is. Dembélé had er minstens een moeten maken.

Een jaar of tien geleden was het een prestatie geweest om Barcelona terug te dringen op eigen helft. Dan was Barcelona ook serieus van slag geraakt. Nu maalt het daar niet meer om, want het betekent dat er ruimte komt.

Klopp klinkt alsof hij vrede heeft met de naderende uitschakeling. Eigenaardig, want als LIverpool ooit de kans heeft gehad om te stunten, dan was het gisteravond wel. Barcelona was niet zo bij de les: sloom en ongeïnteresseerd.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » do mei 02, 2019 3:49 pm

Yopii schreef: Barcelona was niet zo bij de les: sloom en ongeïnteresseerd.
Volgens mij is Baffa niet zo heel goed. En Liverpool verzuimde 3 100% kansen af te maken.

Ik zou graag zien dat Ajax in een eventuele finale mijn gelijk bevestigt. Al is het altijd lastig tegen 12 man.

Lionel
Berichten: 47250
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » do mei 02, 2019 4:35 pm

Barca is vooral minder naïef als voorgaande jaren. Waarom zou je het Klopp makkelijk maken?

Overigens is het natuurlijk belachelijk te stellen dat Messi Fabinho sloeg. Fabinho kreeg een gele kaart toch voor het opvangen?
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14464
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Champions League

Bericht door Mr. Ajax » do mei 02, 2019 4:40 pm

wimpey schreef:
Yopii schreef: Barcelona was niet zo bij de les: sloom en ongeïnteresseerd.
Volgens mij is Baffa niet zo heel goed. En Liverpool verzuimde 3 100% kansen af te maken.

Ik zou graag zien dat Ajax in een eventuele finale mijn gelijk bevestigt. Al is het altijd lastig tegen 12 man.
Kuipers floot prima gisteren. Niks 12de man. Volgens jullie heeft dus een sloom en ongeintresseerd Barca Liverpool met 3-0 verslagen? Stel dat ze met de focus erop hadden gespeeld.

Ik heb ook een hekel aan Barca hoor, daar niet van. Maar steeds dezelfde mantra's roepen ook als ze gewoon niet waar zijn - het is vermoeiend.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » do mei 02, 2019 4:40 pm

Lionel schreef: Overigens is het natuurlijk belachelijk te stellen dat Messi Fabinho sloeg.
Meen je dit nou? Je bent blind?

Waarom maakt de VAR Kuipers hier niet op attent?

Stel Ajax haalt de finale en zo’n moment kost Ajax de CL. Ben je dan ook zo hypocriet?

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23011
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door raymon » do mei 02, 2019 4:58 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef: Overigens is het natuurlijk belachelijk te stellen dat Messi Fabinho sloeg.
Meen je dit nou? Je bent blind?

Waarom maakt de VAR Kuipers hier niet op attent?

Stel Ajax haalt de finale en zo’n moment kost Ajax de CL. Ben je dan ook zo hypocriet?
Ga jij nou de Daily Mail aanhalen om je gelijk te krijgen? :smallgrin.gif:

Als je de hele aktie ziet, dan zie je dat Fabinho voor Messi gaat staan en dat Messi hem niet meer kan ontwijken. Hij slaat 'm helemaal niet, ook niet vanuit 'een andere hoek'.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Plaats reactie