Champions League

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » do mei 02, 2019 7:19 pm

wimpey schreef:Voetske, ja, wat Fabinho doet is obstructie. Wat Messi doet is slaan. Met vuist.
Volgens mij bedreigde hij hem ook met een pistool.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » do mei 02, 2019 7:20 pm

Hij raakt Fabinho hoor. Zie filmpje.

Ik snap niet dat dat ontkend wordt. We zijn toch niet collectief blind? Die gozer vertrekt nota bene zn gezicht van pijn omdat ie geraakt wordt.

Groupie Rishi kunnen we vwb Baffa negeren.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » do mei 02, 2019 7:30 pm

Ofschoon ik Kuipers niet geweldig vond fluiten, hebben wij niet verloren door hem. Wij hebben ook niet verloren doordat Barcelona de betere ploeg heeft maar simpelweg doordat zij Messi hebben en dat hij met schep schoot. Milner, Mane en Salah bij ons niet, overkomt ons bijna nooit dat wij niet scoren en nu wordt het daardoor een onmogelijke zaak.

Ik vertelde het jaren terug al, ondanks dat ze aardig en soms zelfs zeer goed kunnen voetballen zijn Spaanse clubs de vervuilers van het voetbal met hun onuitstaanbare en bijzonder onsportieve gedrag. De UEFA en FIFA staan erbij en kijken ernaar. Gelukkig hoef ik dat na dinsdag voorlopig niet meer te doen. :biggthumpup.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » do mei 02, 2019 7:33 pm

wimpey schreef:Hij raakt Fabinho hoor. Zie filmpje.

Ik snap niet dat dat ontkend wordt. We zijn toch niet collectief blind? Die gozer vertrekt nota bene zn gezicht van pijn omdat ie geraakt wordt.

Groupie Rishi kunnen we vwb Baffa negeren.
Hij slaat hem niet. Hij gebruikt zijn arm om zich te verweren. Of moet hij met zijn hoofd op de schouder van Fabinho belanden?

Vertonghen had pijn. Onana ook.

Als je 10% van de tijd die je hierin stopt had gebruikt om Salah af te maken na Porto had ik je nog enigzins serieus kunnen nemen wat betreft Barca.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13362
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Champions League

Bericht door Arthur » do mei 02, 2019 7:33 pm

999 schreef:
wimpey schreef:
raymon schreef: Echt man, geef eens toe dat je ongelijk hebt :excited.gif:
:biggrin.gif:

Dit is een non-discussie. Hoogte linker- t.o.v. rechterarm. Linker- en rechterhand tot vuist gebald. Linkervuist lijkt op Fabinho's rechteroor terecht te komen. Natuurlijke beweging... :drecul.gif: ... voor Conor McGregor.

Wat deed de VAR? :confused.gif: Kijken of het geen rood was voor Fabinho? :excited.gif:
Zoiets noemen ze obstructie ..
Als het obstructie was zou het een indirecte vrije trap moeten zijn geweest.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » do mei 02, 2019 7:38 pm

InnerHarbour schreef: Ik vertelde het jaren terug al, ondanks dat ze aardig en soms zelfs zeer goed kunnen voetballen zijn Spaanse clubs de vervuilers van het voetbal met hun onuitstaanbare en bijzonder onsportieve gedrag. De UEFA en FIFA staan erbij en kijken ernaar. Gelukkig hoef ik dat na dinsdag voorlopig niet meer te doen. :biggthumpup.gif:
Daar ben ik het wel mee eens. Vooral voor Baffa gelden andere regels dan voor ‘gewone’ clubs. Wanneer bijv. Tadic zich als Suarez zou gedragen, gaat ie er met rood af.

Overigens denk ik dat Liverpool Baffa nog een heet avondje gaat bezorgen op Anfield. En dat er een paar van Baffa niet ongeschonden uit de strijd zullen komen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Champions League

Bericht door raymon » do mei 02, 2019 7:44 pm

InnerHarbour schreef:Ofschoon ik Kuipers niet geweldig vond fluiten, hebben wij niet verloren door hem. Wij hebben ook niet verloren doordat Barcelona de betere ploeg heeft maar simpelweg doordat zij Messi hebben en dat hij met schep schoot. Milner, Mane en Salah bij ons niet, overkomt ons bijna nooit dat wij niet scoren en nu wordt het daardoor een onmogelijke zaak.

Ik vertelde het jaren terug al, ondanks dat ze aardig en soms zelfs zeer goed kunnen voetballen zijn Spaanse clubs de vervuilers van het voetbal met hun onuitstaanbare en bijzonder onsportieve gedrag. De UEFA en FIFA staan erbij en kijken ernaar. Gelukkig hoef ik dat na dinsdag voorlopig niet meer te doen. :biggthumpup.gif:
Liverpool had de kans om 2 of 3 keer te scoren en dan kun je in de finale staan. Wat Klopp ook zei, Liverpool speelde goed. Ik weet daar heb je nu niets aan maar eerlijk is eerlijk, wat ik in de samenvatting heb gezien was gewoon goed.

Ben jij het trouwens met Wim eens over Messi VS Fabinho? Ik vond het trouwens geen geel, wel obstructie en een vrije trap maar in de verste verte zie ik er geen slaan beweging in.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mei 02, 2019 8:07 pm

Ik vind het een héle vreemde beweging om een “botsing te voorkomen”. Als iemand op straat zo op mij af zou komen als Messi hier doet, hoek ik hem neer en heb ik op zijn minst een succesvol beroep op putatief noodweer.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » do mei 02, 2019 8:10 pm

Als iemand in het park mij tijdens het hardlopen zo opvangt hoek ik hem ook neer.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » vr mei 03, 2019 9:04 am

raymon schreef:Ben jij het trouwens met Wim eens over Messi VS Fabinho? Ik vond het trouwens geen geel, wel obstructie en een vrije trap maar in de verste verte zie ik er geen slaan beweging in.
Fabinho beweegt met hem mee en Missi maakt er zoals altijd het meeste van, maar ik zie ook die arm en hand naar het hoofd van Fabinho gaan. Als Kuipers een vrije trap en een kaart tegen Messi geeft zou dat ook kunnen. Zoiets vereist moed en hebben scheidsrechters dat in Nou Camp tegen Messi?
YNWA

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Mano » vr mei 03, 2019 9:43 am

Messi verwacht een botsing en wil er langs. Hij springt op waarbij iedereen zijn hand omhoog zal gaan en in dezelfde actie wil hij er ook langs. Ook dat doet de gehele voetbal wereld met zijn handen. Fabinho blokkeert hem en stapt naar voren en draait met zijn lichaam al weg ivm de botsing

Het is totaal geen slag of stomp maar een botsing waarbij Messi het maximale eruit haalt. Fabinho was niet met de bal bezig maar met het blokken van Messi. Dat mag niet dus wordt er gefloten.

Er is hier niks aan de hand maar sommige zijn zo Anti Baffa dat ze alles aangrijpen.
Als je dit als een slag/stomp beschouwt, heb je nog nooit een klap gehad in je leven of uitgedeeld.

Messi zal echt wel gezorgd hebben dat hij zijn hoofd ging raken maar deed dat zo subtiel dat het blokkeren nog steeds zwaarder bestraft zou worden dan een hand tegen het hoofd. Als je al 10 seizoenen wordt gezocht door iedereen, weet je jezelf te wapenen

maar gewicht van overtreding
Blokken vs slaan, wint blokken omdat het geen slag is.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Champions League

Bericht door Lionel » vr mei 03, 2019 10:34 am

Mano schreef:Messi verwacht een botsing en wil er langs. Hij springt op waarbij iedereen zijn hand omhoog zal gaan en in dezelfde actie wil hij er ook langs. Ook dat doet de gehele voetbal wereld met zijn handen. Fabinho blokkeert hem en stapt naar voren en draait met zijn lichaam al weg ivm de botsing

Het is totaal geen slag of stomp maar een botsing waarbij Messi het maximale eruit haalt. Fabinho was niet met de bal bezig maar met het blokken van Messi. Dat mag niet dus wordt er gefloten.

Er is hier niks aan de hand maar sommige zijn zo Anti Baffa dat ze alles aangrijpen.
Als je dit als een slag/stomp beschouwt, heb je nog nooit een klap gehad in je leven of uitgedeeld.

Messi zal echt wel gezorgd hebben dat hij zijn hoofd ging raken maar deed dat zo subtiel dat het blokkeren nog steeds zwaarder bestraft zou worden dan een hand tegen het hoofd. Als je al 10 seizoenen wordt gezocht door iedereen, weet je jezelf te wapenen

maar gewicht van overtreding
Blokken vs slaan, wint blokken omdat het geen slag is.
Dit dus
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » vr mei 03, 2019 11:17 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Ik vind het een héle vreemde beweging om een “botsing te voorkomen”. Als iemand op straat zo op mij af zou komen als Messi hier doet, hoek ik hem neer en heb ik op zijn minst een succesvol beroep op putatief noodweer.
Dit wordt letterlijk een hit op de jeugdvelden. Iemand die obstructie dreigt te plegen bij voorbaat een muilpeer geven, onder het mom van: anders loop ik onbeschermd tegen hem op.

Het is vergelijkbaar met Bommel vs VDV: ik maakte me breed, als synoniem voor: ik ga hem een elleboogstoot in het gezicht geven.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Champions League

Bericht door InnerHarbour » vr mei 03, 2019 11:53 am

Mano schreef:Messi verwacht een botsing en wil er langs. Hij springt op waarbij iedereen zijn hand omhoog zal gaan en in dezelfde actie wil hij er ook langs. Ook dat doet de gehele voetbal wereld met zijn handen. Fabinho blokkeert hem en stapt naar voren en draait met zijn lichaam al weg ivm de botsing

Het is totaal geen slag of stomp maar een botsing waarbij Messi het maximale eruit haalt. Fabinho was niet met de bal bezig maar met het blokken van Messi. Dat mag niet dus wordt er gefloten.

Er is hier niks aan de hand maar sommige zijn zo Anti Baffa dat ze alles aangrijpen.
Als je dit als een slag/stomp beschouwt, heb je nog nooit een klap gehad in je leven of uitgedeeld.

Messi zal echt wel gezorgd hebben dat hij zijn hoofd ging raken maar deed dat zo subtiel dat het blokkeren nog steeds zwaarder bestraft zou worden dan een hand tegen het hoofd. Als je al 10 seizoenen wordt gezocht door iedereen, weet je jezelf te wapenen

maar gewicht van overtreding
Blokken vs slaan, wint blokken omdat het geen slag is.
Komt dit uit je duim of uit een glazen bol?
YNWA

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door Mano » vr mei 03, 2019 2:00 pm

:biggrin.gif: blinde haat dus,

Laat maar, die discussie ga ik niet aan.
Als dat een muilpeer is :drecul.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door LucaS » vr mei 03, 2019 2:28 pm

Dat is toch gewoon een rode kaart voor Messi en een vrije trap voor liverpool?
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » vr mei 03, 2019 2:31 pm

LucaS schreef:Dat is toch gewoon een rode kaart voor Messi en een vrije trap voor liverpool?
Nee joh, Messi reageerde op volledig natuurlijke wijze op Fabinho's blok. :hypocrite.gif: Met een vuistslag dus.

Net zoals hij op volledig natuurlijke wijze reageerde op minimaal lichaamscontact met Milner.

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Champions League

Bericht door De Dominee » vr mei 03, 2019 2:46 pm

Kunnen we nog een schorsing verwachten voor meneer Messi in de finale? :ajaxsmiley.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door LucaS » vr mei 03, 2019 2:48 pm

De UEFA schorst niet obv televisiebeelden
I think I lost my fucking headache

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Champions League

Bericht door wimpey » vr mei 03, 2019 3:02 pm

LucaS schreef:De UEFA schorst niet obv televisiebeelden
De VAR had blijkbaar ook een vuiltje in het oog.

Ik begrijp dat het voor een arbitraal trio lastig is om de escapades van ratten als Suarez, Vidal, Busquets e.c. 90 minuten in de smiezen te houden. Maar daar zijn toch die lui op de doellijnen en de VAR voor? Die hebben immers vrijwel niets te doen...

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League

Bericht door Cruijff » vr mei 03, 2019 3:32 pm

LucaS schreef:Dat is toch gewoon een rode kaart voor Messi en een vrije trap voor liverpool?
:drecul.gif: :drecul.gif: :drecul.gif: :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Champions League

Bericht door peter » vr mei 03, 2019 3:59 pm

Bij ieder andere speler is dit rood.

Vooral die vuist ook. Heel natuurlijk allemaal. :drecul.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Champions League

Bericht door Cruijff » vr mei 03, 2019 4:21 pm

Peter schreef: Vooral die vuist ook. Heel natuurlijk allemaal. :drecul.gif:
:smallgrin.gif:

Nu ja, de één noemt het een vuist'slag' of iets voor 'een klapje' door moet gaan. Bij het sparren in een beetje sportschool wordt iemand keihard uitgelachen na zo'n tikje.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Champions League

Bericht door LucaS » vr mei 03, 2019 5:01 pm

Je krijgt een kaart niet voor dengevolgen bij een tegenstander. Slaan is rood, al sla je mis
I think I lost my fucking headache

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Champions League

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mei 03, 2019 5:23 pm

Mano schreef:Messi verwacht een botsing en wil er langs. Hij springt op waarbij iedereen zijn hand omhoog zal gaan en in dezelfde actie wil hij er ook langs. Ook dat doet de gehele voetbal wereld met zijn handen. Fabinho blokkeert hem en stapt naar voren en draait met zijn lichaam al weg ivm de botsing

Het is totaal geen slag of stomp maar een botsing waarbij Messi het maximale eruit haalt. Fabinho was niet met de bal bezig maar met het blokken van Messi. Dat mag niet dus wordt er gefloten.

Er is hier niks aan de hand maar sommige zijn zo Anti Baffa dat ze alles aangrijpen.
Als je dit als een slag/stomp beschouwt, heb je nog nooit een klap gehad in je leven of uitgedeeld.

Messi zal echt wel gezorgd hebben dat hij zijn hoofd ging raken maar deed dat zo subtiel dat het blokkeren nog steeds zwaarder bestraft zou worden dan een hand tegen het hoofd. Als je al 10 seizoenen wordt gezocht door iedereen, weet je jezelf te wapenen

maar gewicht van overtreding
Blokken vs slaan, wint blokken omdat het geen slag is.
Ik ben echt geen blinder Barca hater, maar ben het volledig oneens met je pleidooi. Als je een botsing niet kan voorkomen, dan blok je écht niet door je arm omhoog te doen en je hand in de richting van je tegenstander te zwaaien, al helemaal niet als je zo klein als Messi bent: Je doet je arm dan recht vooruit, op de romp van de tegenstander. Ik zie graag soortgelijke voorbeelden als die van Messi terug waarbij een speler met zijn hand richting gezicht van de tegenstander gaat om een botsing te blokken (zonder dat die persoon een gele of rode kaart kreeg).

Plaats reactie