Argentinië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Argentinië

Bericht door Duke » zo mei 03, 2015 10:56 pm

Grappig dat je wedstrijden uit de Argentijnse competitie live op You Tube kunt kijken, zoals nu Boca tegen River Plate:
https://www.youtube.com/watch?v=OxC5THRkBd8
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Argentinië

Bericht door Jinne » vr jun 26, 2015 8:33 am

Oude CM tijden herleven. Aimar was al terug bij River en nu komen Saviola and Lucho Gonzalez ook terug.

Bij Boca de terugkeer van Tevez.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Argentinië

Bericht door Lionel » vr jun 26, 2015 11:24 am

Jinne schreef:Oude CM tijden herleven. Aimar was al terug bij River en nu komen Saviola and Lucho Gonzalez ook terug.

Bij Boca de terugkeer van Tevez.
Heel tof inderdaad. Aimar en Riquelme toch wel 2 van de mooiste spelers qua spel. Genieten.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Argentinië

Bericht door beelzebub » vr jun 26, 2015 11:53 am

Maar ook allebei net niet in de absolute top. De Argentijnse Sneijder en van der Vaart. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10235
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Argentinië

Bericht door WP_Legend » ma jun 29, 2015 7:46 am

Sneijder geen wereldtop??? Was in 2010 beste middenvelder ter wereld en nr 4 ballon D"or overall... Dan hoor je mijns inziens wel tot absolute wereldtop!

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Argentinië

Bericht door beelzebub » ma jun 29, 2015 9:05 am

Ok ok ok WP, je hebt gelijk. Ik chargeerde een beetje.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Argentinië

Bericht door InnerHarbour » do jun 15, 2017 8:52 am

Maar verder gaat het goed met hem hoor. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Argentinië

Bericht door beelzebub » do jun 15, 2017 3:18 pm

Verbijsterend. Is weer eens wat anders dan speldenprikjes uitdelen. :ajaxsmiley.gif:

Maarre zie ik daar Veron nou rondlopen op het veld? Die gast moet al 45/50 zijn onderhand of niet?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Argentinië

Bericht door peter » wo nov 25, 2020 5:40 pm

Maradona overleden. 60 jaar oud.

Het nieuws waarvan je wist dat het snel zou komen. En toch schrik je. RIP.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Argentinië

Bericht door Marillion » wo nov 25, 2020 5:48 pm

Toen ik zag dat er een post was in het Argentinië topic was dit het eerste dat ik bedacht. En het is dus ook zo.

Een van de allerbeste voetballers van de wereld. Maar eigenlijk was een groot deel van zijn leven natuurlijk eigenlijk bijzonder treurig. Zo veel druk en aandacht. Daar is misschien wel vrijwel niemand tegen bestand.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Argentinië

Bericht door wimpey » wo nov 25, 2020 8:34 pm

Triest. Geniale gek.

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Argentinië

Bericht door Mano » wo nov 25, 2020 9:01 pm

Wat een voetbal grootheid. Voor mij de grootste
Rip
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Argentinië

Bericht door Mano » wo nov 25, 2020 10:58 pm

mooi als die anekdotes boven tafel komen
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Argentinië

Bericht door Marillion » do nov 26, 2020 10:22 am

Lineker kan ook heerlijk vertellen. :biggthumpup.gif:

Hier de hele Maradona documentaire. Vanavond ook op NPO3 om 22:20.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Argentinië

Bericht door Lionel » do nov 26, 2020 12:02 pm

Schitterend...

Overigens was het niveau vroeger wel om te janken hoor.

Kijk even naar de solo van Maradona tegen Engeland en let even op de nummer 16 van Engeland. Die zou tegenwoordig toch worden opgegeven voor zo een Obesitas programma? Het is de eerste man die hij uitspeelt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Argentinië

Bericht door zeux » do nov 26, 2020 12:13 pm

Marillion schreef:
do nov 26, 2020 10:22 am
Lineker kan ook heerlijk vertellen. :biggthumpup.gif:
So natural. Perfecte presentator. Na zijn fantastische voetbalcarrière. Je ziet het soms in de VS dat oud-spelers zo'n natural flow hebben, maar vrijwel altijd zitten ze dan in e rol van expert-sidekick. Lineker leidt en draagt de programma's.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Argentinië

Bericht door Marillion » do nov 26, 2020 9:25 pm

Ook na zijn dood geen rust:

Kist Maradona weggehaald na rellen rondom paleis, gezin geëvacueerd

De kist met daarin het lichaam van Diego Maradona is donderdag weggehaald uit het presidentieel paleis in Buenos Aires nadat er buiten rellen uitbraken. Het gezin is geëvacueerd en in veiligheid gebracht, zo melden verschillende Argentijnse media. In het paleis konden Argentijnen een laatste eer bewijzen aan de voetballegende. Nadat de politie meldde dat de deuren van het Casa Rosada om 20.00 uur (Nederlandse tijd) zouden sluiten, braken er op verschillende plekken in de Argentijnse hoofdstad rellen uit. Agenten werden bekogeld met stenen en moesten traangas en rubberen kogels inzetten om de orde rondom de plek waar Maradona opgebaard ligt te handhaven.

Vanwege de ongeregeldheden stemde de familie van Maradona in met het voorstel de wake met drie uur te verlengen, maar dat bracht de rust niet terug in Buenos Aires. Duizenden fans vreesden niet op tijd binnen te kunnen komen en probeerden via allerlei manieren het paleis te bereiken. Vanaf 10.00 uur (Nederlandse tijd) konden Argentijnen een laatste eer bewijzen aan Maradona, die woensdag op zestigjarige leeftijd overleed aan de gevolgen van een hartstilstand. In de eerste uren trokken tienduizenden mensen langs de kist van de Argentijnse voetballegende. Rond het middaguur stond er volgens de Argentijnse krant Diario Uno een rij van zo'n 3 kilometer.

Maradona zou later op de dag begraven worden
Maradona zou later op donderdag begraven worden op begraafplaats Jardín de Paz in een buitenwijk van Buenos Aires, waar zijn ouders ook liggen begraven, maar volgens Argentijnse media is de begrafenis met enkele uren uitgesteld. Vanwege Maradona's dood heeft de Argentijnse regering woensdag drie dagen van nationale rouw afgekondigd. Maradona, die van 1976 tot 1997 als speler actief was, wordt door velen gezien als de beste voetballer aller tijden.

Afbeelding

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Argentinië

Bericht door Jinne » vr nov 27, 2020 11:44 am

Zouden ze hem vanwege die drukte ed ook zo snel begraven hebben? Ik zag dat een begrafenis medewerker het zelfs nog leuk vond voor het nageslacht om een selfie met Diego te maken. :crazy.gif:

Ben eigenlijk iets te laat geboren om hem nog in zijn prime bewonderd te kunnen hebben en bij de Serie A was toen toch vooral de focus op de 3 van Milan. Serie A was toen echt wel de sterkste competitie. Milan werd in 89, 90 en 91 ook geen kampioen, terwijl ze in Europa toen wel echt de dominante ploeg waren. Inter en Napoli kwamen in de EC1 toen minder ver. Sampdoria in 92, toen Milan een keertje niet meedeed, natuurlijk wel de finale.

Mooie anekdotes van Lineker. Je ziet het zo voor je met die sokjes en die bal omhoog schieten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Argentinië

Bericht door Marillion » vr nov 27, 2020 1:41 pm

Het WK 1986 in Mexico, en daarmee Maradona, behoort naast Ajax tot mijn eerste echte voetbalherinneringen. Naast Maradona herinner ik me van dat elftal ook nog Valdano en Burruchaga. Ze moesten toen natuurlijk winnen van West(!)-Duitsland. Toen nog een land waar je een hekel aan had.

De jaren van Milan versus Napoli staan me ook nog goed bij. AC Milan natuurlijk met Van Basten, Rijkaard en Gullit. En Napoli dus vooral met Maradona en de Brazilianen Careca en Alemao. Langzaam maar zeker waren daar steeds vaker samenvattingen van te zien. Waar je tegenwoordig zelfs Spakenburg tegen IJsselmeervogels kunt zien was live voetbal toen nog een uitzondering. De uitslag wist je ook nog niet.

Ik was bij die confrontaties toen natuurlijk voor Milan, vooral vanwege Marco van Basten. Maar Maradona was wel zo goed dat 'ie boven de partijen stond.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Argentinië

Bericht door peter » vr nov 27, 2020 4:15 pm

Ik ben van 1983 en dus eigenlijk net te jong voor Maradona. Ik weet alleen nog dat ik op schoolkamp ging in groep-8 en dat we dan de wedstrijden mochten kijken. Op de een of andere manier zijn daar een aantal flarden blijven hangen als 11-jarige. De wedstrijd tegen de Saoedies met de zweefkopbal van Taument. De 3-2 wedstrijd met Bebeto, Romario en Branco en Maradona die naar de camera rent na zijn verwoestende uithaal. Nu was dat vooral een beeld waar ik bang van werd, maar toch. :smallgrin.gif:

Later vaak naar Napels geweest (ook een aantal x Napoli zien spelen) en de adoratie voor Maradona daar is echt ongekend. Dat is iets wat wij dus echt niet kunnen beseffen of "evenaren". Die jongen daar is een god. Larger than life.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Argentinië

Bericht door Gezond verstand » za dec 12, 2020 4:58 am

Ik heb vorige week 'Maradona en Sineloa' op Netflix gekeken. Hij lijkt wel dronken de helft van de tijd, en hij komt in de serie over als iemand met wie we eigenlijk zwaar medelijden moeten hebben. Eenzaam, vol problemen. Triest om dat te zien.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Plaats reactie