Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma dec 07, 2015 5:58 pm

Yopi schreef:
Raymon schreef:Als VGaal niet door de poulefase van de CL komt, dan denk ik dat er wel enig gemor gaat komen. Uiteindelijk wordt je afgerekend op je resultaten. En je kan een hoop goodwill kweken door te winnen ondanks je spel, maar als de resultaten uitblijven dan is het snel gebeurd.

Enig gemor is er al.
Gemor is er altijd. Maar als ze kampioen worden en de CL winnen met dit spel, zul je niet er verder over horen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma dec 07, 2015 6:12 pm

De CL winnen???? :confused.gif:
Door de poule komen is al een enorme opgave voor dit team.

Ze hebben dit jaar nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld. LVG heeft enorm veel geluk dat de concurrentie het ook laat afweten.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma dec 07, 2015 6:27 pm

Raymon schreef:
Yopi schreef:
Raymon schreef:Als VGaal niet door de poulefase van de CL komt, dan denk ik dat er wel enig gemor gaat komen. Uiteindelijk wordt je afgerekend op je resultaten. En je kan een hoop goodwill kweken door te winnen ondanks je spel, maar als de resultaten uitblijven dan is het snel gebeurd.

Enig gemor is er al.
Gemor is er altijd. Maar als ze kampioen worden en de CL winnen met dit spel, zul je niet er verder over horen.
Beide gaat niet gebeuren, ik zet er een pint op, je weet waar je hem kan komen betalen. :biggrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma dec 07, 2015 6:30 pm

Yopi schreef:De CL winnen???? :confused.gif:
Door de poule komen is al een enorme opgave voor dit team.

Ze hebben dit jaar nog geen fatsoenlijke wedstrijd gespeeld. LVG heeft enorm veel geluk dat de concurrentie het ook laat afweten.
Dit seizoen komt nog niet uit de verf nee, zoveel is duidelijk. Maar goed, al die andere clubs - met nog veel grotere spelersbudgetten - laten ook steken vallen. Het is een maffe competitie met Leicester op kop.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma dec 07, 2015 6:32 pm

Kampioen worden kan zomaar, zoals Joey ook zegt, de concurrentie laat het aardig afweten. De CL winnen gaat inderdaad niet lukken. Ik had er persoonlijk ook meer van verwacht en gedacht dat het beter op de rails zou staan. Ik vind ook dat ze een hoop blessures hebben, komt dat voort uit het feit dat ze anders moeten spelen dan dat ze gewend zijn?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma dec 07, 2015 6:36 pm

De impact van die aanslag op Shaw laat zich zeker voelen. Dat is niemand anders aan te rekenen dan die smerige psv-ert.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma dec 07, 2015 7:01 pm

Zo'n grote club moet een back toch kunnen vervangen? :confused.gif:

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma dec 07, 2015 7:06 pm

Dat lijkt me toch ook wel. Overigens is de verdediging het probleem niet zo. Volgens mij al een aantal wedstrijden geen doelpunt tegen gehad. Er staat alleen voorin niemand die die bal er in kan poeieren.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma dec 07, 2015 7:13 pm

Mwah, ze krijgen ook amper kansen.

Topaanvallers komen niet tot hun recht op deze manier.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma dec 07, 2015 8:39 pm

Toen Shaw nog speelde zag je - als ik mij niet vergis - hemzelf en Terrasvogel Blind nog wel eens op het middenveld, wat helpt in de aanval. Het is geen groot verschil, maar Van Gaal heeft wel wat moeten omzetten natuurlijk door het wegvallen van Shaw.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma dec 07, 2015 10:14 pm

Ja dus? Met een selectie van een slordige half miljard moet dat lukken.

LvG is niet meer top of the bill. Eerder yesterday''s news. Zijn pretenties ten spijt.

columbus
Berichten: 5355
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door columbus » ma dec 07, 2015 10:49 pm

Klopt... Is jammer vind ik. De trainer van Gaal heb ik hoog zitten, het spel dat hij wilt spelen is niet meer van deze tijd denk ik. Denk ook dat de PL uiteindelijk niet de competitie is dat bij hem past. Korte termijn en snel succes regeert waarbij de prijzen sky high zijn, zelfs voor hele matige spelers. United jaagt er 300 miljoen door heen en levert geen moer op en bij de andere clubs is het eigenlijk niet anders.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma dec 07, 2015 10:55 pm

Mwah, hij krijgt nog best lang de tijd. Zit er al anderhalf jaar en heeft nog niets gepresteerd.

Los van het feit dat zijn fielossefie gedateerd is, werken met vedettes is niets voor hem.

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di dec 08, 2015 8:19 am

Yopi schreef: Los van het feit dat zijn fielossefie gedateerd is, werken met vedettes is niets voor hem.
Lopen er vedetten bij Man U rond dan?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » di dec 08, 2015 10:23 am

De top niet, want die wil niet naar MU. Denk niet dat die zin hebben in samenwerking met LVG.
Wayne Rooney is natuurlijk wel een nationale vedette daar. Alleen presteert hij niets meer. Net als voorheen Van Persie, Di Maria en Falcao niet presteerden. En Martial nu vastzit. Ligt m.i. niet alleen aan die spelers.
columbus schreef:Klopt... Is jammer vind ik. De trainer van Gaal heb ik hoog zitten, het spel dat hij wilt spelen is niet meer van deze tijd denk ik.
Gelukkig maar, want dat spel is stomvervelend.

De spelers van MU zitten in een keurslijf, het gebrek aan spelvreugde spat eraf.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » di dec 08, 2015 10:41 am

Yopi schreef:De top niet, want die wil niet naar MU. Denk niet dat die zin hebben in samenwerking met LVG.
Wayne Rooney is natuurlijk wel een nationale vedette daar. Alleen presteert hij niets meer. Net als voorheen Van Persie, Di Maria en Falcao niet presteerden. En Martial nu vastzit. Ligt m.i. niet alleen aan die spelers.
Het ligt aan Van Gaal dat Van Persie over de top is? Wauw.
DiMaria. Ja, je kunt Van Gaal aanrekenen dat hij die niet aan het voetballen heeft gekregen.
Falcao? Die zit nu toch bij Chelsea en doet het daar nog steeds niet?
Rooney. Lastig verhaal. Heeft soms nog een vlaag van brille, maar vaker ook niet. Is feitelijk ook over the top - ouderdom, niet door Louis. Hooguit kun je zeggen dat Van Gaal ook hem steeds minder moet gaan gebruiken. Als clubicoon heeft Rooney echter nog steeds krediet.

Maar goed, jij haat Van Gaal zo diep, dat iedere vorm van nuance volledig aan je voorbij gaat, dus raas gerust verder.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » di dec 08, 2015 10:56 am

Je kunt beter, Zeux. :aai.gif:

Als de ene na de andere aanvaller niet uit de verf komt, is het geen toeval meer.

Leg eens uit, waarom heeft hij Falcao en Di Maria gehaald? Waarom maakt hij Rooney aanvoerder, was Van Persie bij hem onomstreden? Dat zijn toch ook keuzes?

Misschien had hij voor honderd miljoen een topspits kunnen halen in plaats van al die middelmaat?

LVG heeft geen kaas gegeten van inkopen, dat is al eerder gebleken. En laat dat een van de belangrijkste taken van een Engelse manager zijn. Spelers beter maken, de specialiteit van LVG, doet er daar niet zo toe.

In tactisch opzicht is hij inmiddels op het tweede plan geraakt. Hij ziet het spel als geen ander, maar hij is te star om met zijn tijd mee te gaan.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33479
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » di dec 08, 2015 11:04 am

Yopi schreef:Je kunt beter, Zeux. :aai.gif:

Als de ene na de andere aanvaller niet uit de verf komt, is het geen toeval meer.

Leg eens uit, waarom heeft hij Falcao en Di Maria gehaald? Waarom maakt hij Rooney aanvoerder, was Van Persie bij hem onomstreden? Dat zijn toch ook keuzes?

Misschien had hij voor honderd miljoen een topspits kunnen halen in plaats van al die middelmaat?

LVG heeft geen kaas gegeten van inkopen, dat is al eerder gebleken. En laat dat een van de belangrijkste taken van een Engelse manager zijn. Spelers beter maken, de specialiteit van LVG, doet er daar niet zo toe.

In tactisch opzicht is hij inmiddels op het tweede plan geraakt. Hij ziet het spel als geen ander, maar hij is te star om met zijn tijd mee te gaan.
DiMaria was een prima aankoop. Dat het niet werkte kun je Van Gaal aanrekenen, zoals ik hierboven al schreef.
Falcao was een misser. Huur, geen koop. En blijkbaar zag Mourinho dat ook niet goed. Zo'n speler heeft nog even de magie van zijn tijd bij bijv Atletico om zich heen hangen.

Van Gaal had in de zomer een goede spits moeten kopen. Ook al meermalen gesteld in dit topic. Hij dacht een Kluivertje te doen, maar dat backfired.

Wat betreft ontwikkelen: niet te gretig afschrijven (je hobby), ik sluit niet uit dat ze de komende jaren nog behoorlijk plezier gaan hebben van het fundament dat Van Gaal nu legt. Zo'n coach is het namelijk. Hij heeft zelf ook altijd gezegd dat het een meerjarenproject is. En blijkbaar zijn de eigenaren daarmee akkoord.

Dat laat onverlet dat hij nu wel resultaten moet behalen. Om te beginnen winnen van Wolfsburg om door te gaan in de CL (eruit in deze poule is afgang) en verder moet hij hoger eindigen dan de vierde plaats in PL.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di dec 08, 2015 11:21 am

Yopi schreef:De top niet, want die wil niet naar MU.
Dat weet ik niet. Man U haalt jongens van Torino, Sporting, Ajax, Southampton. En zo spelen en presteren ze ook. Lijkt me stug dat het niet beter kan.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » di dec 08, 2015 11:29 am

Ik bedoelde de echte top, Willem. MU lonkte naar Ronaldo, Zlatan, Robben, maar die jongens hebben er geen zin in. Ik denk ook niet dat Lewandowski Bayern voor MU zal verruilen. Bayern is een stabielere club dan MU, met een betere spelersgroep en een betere trainer.

Di Maria en Falcao presteerden prima voor MU. Geen absolute top maar zeker bruikbaar voor de nummer vier van Engeland. Dat Falcao niet presteert bij Chelsea zegt me niets, trouwens. Dan kun je heel Chelsea wel afschrijven.

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di dec 08, 2015 12:35 pm

Yopi schreef:Ik bedoelde de echte top, Willem. MU lonkte naar Ronaldo, Zlatan, Robben, maar die jongens hebben er geen zin in.
Er ligt geen basis om te presteren voor die lui. De Gea is top. Schweinsteiger, Rooney, Carrick zijn grote namen op retour. Da's geen basis voor een soft landing. De top brandt z'n vingers niet aan dat niveau, afbreukrisico is te hoog. Wanneer ze vanavond de poule niet doorkomen, krijgen hun sportieve ambities weer een knauw te verwerken. De top gaat niet naar club zoveel in Europa, tenzij ze nog extremer gaan betalen.

Ze hebben de omslag van Neville, Scholes, Giggs, CR7, Rio, Vidic, Evra e.c. niet voor elkaar gekregen. Onder SAF kwam de klad er al in, maar hij pakte nog prijzen. Moyes was als directe opvolger natuurlijk sowieso gezien. En LVG heeft ondanks al die miljoenen de spelers niet gevonden om het gemiddelde niveau duidelijk op te krikken. Aankopen was nooit zijn expertise en op 'Carrington' staan de volgende Neville's, Becks en Giggs blijkbaar ook niet klaar. Dan zou ik me afvragen of hij de juiste man is voor the job at hand, als je tenminste de ambitie hebt om weer (sportief) mondiale top te worden...

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » di dec 08, 2015 1:57 pm

wimpey schreef:Voor alles en iedereen binnen en rond MUFC wel, lijkt me... LVG kan onderhand wel een defining moment gebruiken. Destijds in München won Bayern met 1-4 in Turijn, in de laatste groepswedstrijd. Misschien valt het morgen allemaal ineens ook goed voor het Man U van LVG. Vraag me alleen af waar de goals vandaan moeten komen.
Ik niet zo eigenlijk, het zou me niet erg verbazen. Dat is juist het punt, MU heeft een paar keer met veel te laag baltempo, zonder beweging zonder bal en gebrek aan ideeen besluiteloos gespeeld, en nu moet en zal die club slaapverwekkend zijn zonder kansen te creeeren. Dan mis je dus de ontwikkeling die er wel in zit, en kun je volslagen verrast zijn indien ze eens een keer volledig verdiend met 3-0 zouden winnen na 10 uitgespeelde kansen. Net zoals je volledig verrast kunt zijn wanneer Liverpool kansloos verliest van een degradatiekandidaat in crisis omdat Klopp de PL in vuur en vlam zet met aanvallend voetbal waarin het kansen regent.

Ik pik op maandag nog wel eens een stukje extra time mee op de Belg, dat is wel apart namelijk. Het is een voetbalpraatprogramma waarin mensen naar het voetbal kijken en dan praten en analyseren wat ze gezien hebben, in het gezelschap van een clown die voor de nodige luchtigheid zorgt weliswaar. Daarin wordt de PL niet afgezeken vanwege het feit dat er niet een club of twee clubs zijn die bijna bij voorbaat al de titel heeft/hebben, maar prijzen ze het vermogen van een club als Stoke om met 3 net niet aanvallers, Shaquiri, Bojan en Arnautovic, City zoek te spelen. Daar staat City dan met zijn topaankopen.
zeux schreef: DiMaria was een prima aankoop. Dat het niet werkte kun je Van Gaal aanrekenen, zoals ik hierboven al schreef.
Falcao was een misser. Huur, geen koop. En blijkbaar zag Mourinho dat ook niet goed. Zo'n speler heeft nog even de magie van zijn tijd bij bijv Atletico om zich heen hangen.
Falcao vond ik geen beste aankoop. Voor zijn knieblessure was het ook al geen absolute topper, en nog een spits van het verkeerde type ook. Waarschijnlijk zag hij al aankomen dat Van Persie niet een heel seizoen zou volmaken, maar hij is meegegaan op de hype van doelpuntenfilmpjes en getrapt in de valkuil van de 100% afmaker: Je haalt hem voor het afmaken van de kansen die er niet meer komen doordat je geen voetballende spits hebt staan. DiMaria koos ervoor om een ongeleid projectiel te blijven, leuk voor de neutrale toeschouwer maar voor de supporters van zijn clubs en zijn landgenoten had er meer ingezeten wanneer hij had geleerd met een beetje verstand zijn momenten te kiezen. Ik weet niet wat er voorafgaand aan de aankoop besproken is, maar ik zou zeggen dat je je ervan moet vergewissen dat zo'n speler bereid is een ontwikkeling door te maken.
Van Gaal had in de zomer een goede spits moeten kopen. Ook al meermalen gesteld in dit topic. Hij dacht een Kluivertje te doen, maar dat backfired.
Hij heeft een uitstekende aanvaller gekocht. Veel beter kun je het niet doen, hij heeft bakken potentie en ondanks dat hij pas 19 is speelt hij altijd een ruime voldoende, en niemand had die aankoop verwacht. Dat hij wel eens een kans mist maakt niet dat er gebrek is aan een spits. Je kunt gewoon niet even een hele aanvalslinie van topniveau bij elkaar kopen, daar moet je jaren aan bouwen want andere topclubs die top zijn gebleven verkopen hun beste spelers niet. Dus moet je ze kopen voordat ze al echte topper zijn, of af en toe eens eentje erbij halen die over is, maar dat is dan dus 2e keus voor die topclub.

Hij heeft zich een probleem op de hals gehaald door Rooney zo belangrijk te maken, terwijl diens vormcrises zijn huidige niveau zijn geworden. Ik snap wel waarom hij dat gedaan heeft, maar dat kan dus verkeerd uitpakken wanneer ook die speler het kwijt is.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » di dec 08, 2015 2:49 pm

Veel beter kun je het niet doen, hij heeft bakken potentie en ondanks dat hij pas 19 is speelt hij altijd een ruime voldoende, en niemand had die aankoop verwacht. Dat hij wel eens een kans mist maakt niet dat er gebrek is aan een spits. Je kunt gewoon niet even een hele aanvalslinie van topniveau bij elkaar kopen, daar moet je jaren aan bouwen want andere topclubs die top zijn gebleven verkopen hun beste spelers niet. Dus moet je ze kopen voordat ze al echte topper zijn, of af en toe eens eentje erbij halen die over is, maar dat is dan dus 2e keus voor die topclub.
Dus het is fantastisch geregeld zo? :biggrin.gif:

Voor Ajax zou dit wel gelden, maar MU heeft geld genoeg. Ik denk zelfs dat ze best een topaanval bij elkaar kunnen kopen, die niet noodzakelijkerwijs hoeft te bestaan uit de allerbeste spelers. Een toptalent en twee subtoppers, drie spelers die elkaar aanvullen, en je komt een heel eind.

Het probleem van LVG is niet de kwaliteit van de spelers, een gebrek aan chemie, aan overtuiging binnen het team. MU heeft geen absolute topspelers, maar zulk beroerd spel als ze nu laten zien is ook weer niet nodig, zeker niet tegen middelmatige teams. Kom op, zeg, MU heeft toch een veel sterkere selectie dan bijvoorbeeld PSV?

wimpey
Berichten: 51835
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » di dec 08, 2015 4:30 pm

Yopi schreef: Het probleem van LVG is niet de kwaliteit van de spelers,
Dreun de toppers effe voor me op dan. Kost je geen minuut.

Tegen West Ham hadden ze afg. zaterdag bij rust met 9 man en met 0-3 achter kunnen staan. Je moet wel een heel levendige fantasie hebben om in dat materiaal een topploeg in wording te zien. LVG is niet voor niets nog steeds aan het zoeken. Misschien dat het vanavond goed valt en dat Man U daardoor een boost krijgt. Wolfsburg is niet echt lekker bezig momenteel.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » di dec 08, 2015 5:37 pm

Yopi schreef:
Veel beter kun je het niet doen, hij heeft bakken potentie en ondanks dat hij pas 19 is speelt hij altijd een ruime voldoende, en niemand had die aankoop verwacht. Dat hij wel eens een kans mist maakt niet dat er gebrek is aan een spits. Je kunt gewoon niet even een hele aanvalslinie van topniveau bij elkaar kopen, daar moet je jaren aan bouwen want andere topclubs die top zijn gebleven verkopen hun beste spelers niet. Dus moet je ze kopen voordat ze al echte topper zijn, of af en toe eens eentje erbij halen die over is, maar dat is dan dus 2e keus voor die topclub.
Dus het is fantastisch geregeld zo? :biggrin.gif:

Voor Ajax zou dit wel gelden, maar MU heeft geld genoeg. Ik denk zelfs dat ze best een topaanval bij elkaar kunnen kopen, die niet noodzakelijkerwijs hoeft te bestaan uit de allerbeste spelers. Een toptalent en twee subtoppers, drie spelers die elkaar aanvullen, en je komt een heel eind.
Ipv subtoppers koopt hij Depay met potentieel, en topper in zijn herfst Schweinsteiger om de verhouding tussen spelers die het systeem werkelijk doorgronden en spelers die er maar net genoeg of net niet genoeg van begrijpen wat te verbeteren. Alleen is het veel moeilijk om in een keer veel spelers te kopen voor de top dan een in een keer een elftal flink te versterken dat een categorie lager zit. Gewoon omdat topspelers en potentiele topspelers niet alleen veel zeldzamer zijn, maar veel vaker helemaal niet te koop zijn. Als je bij Frankfurt gaat winkelen is er altijd een bedrag waar ze geen nee tegen tegen zeggen, als je bij Bayern gaat winkelen is er nee nog voordat je een bedrag hoeft te noemen. Van Gaal kiest dan niet voor subtoppers maar voor talent met het potentieel voor topper. Dat is minder geschikt om zich meteen populair te maken, maar veel beter voor de toekomst.
Het probleem van LVG is niet de kwaliteit van de spelers, een gebrek aan chemie, aan overtuiging binnen het team. MU heeft geen absolute topspelers, maar zulk beroerd spel als ze nu laten zien is ook weer niet nodig, zeker niet tegen middelmatige teams. Kom op, zeg, MU heeft toch een veel sterkere selectie dan bijvoorbeeld PSV?
Zo groot is het verschil nou ook weer niet. Vergeet niet dat SAF nog de 40-ers Giggs en Scholes terughaalde van hun pensioen om zijn elftal te versterken. Sindsdien is de centrale verdediging ook nog definitief te oud geworden, in Engeland is het goed gebruik om zo'n duo stabiel te houden en er maar eentje tegelijk te vervangen, en zijn de beste spelers Van Persie en Rooney ook heel snel oud geworden. Dan heb je niet zomaar weer een selectie die heel veel sterker is dan PSV. Ze zijn natuurlijk wel PL-bestendig, al had Depay het maar wat moeilijk met het tempo en het fysieke, maar daar heb je in de CL een stuk minder aan.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Plaats reactie