Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Yopi » za dec 05, 2015 3:59 pm

Van Gaal: 'Als de chemie niet goed is, dan ben ik weg'

Louis van Gaal stapt op bij Manchester United als zijn selectie hem zat is. De manager van de Engelse recordkampioen reageerde op geluiden dat zijn spelersgroep ongelukkig is met zijn trainingsmethodes.


'Het allerbelangrijkste voor mij als trainer, coach en manager is dat de chemie tussen mij, de spelers en het bestuur goed is', aldus Van Gaal. 'Als dat niet zo is, dan ben ik weg. Als ik het gevoel heb dat die chemie er wél is, dan doe ik mijn uiterste best voor de club.'

'Als ik ook maar een greintje twijfel heb dan ben ik de eerste die zegt "Ik stap op." Volgens mij heb ik dat al eerder in mijn carrière laten zien.' Volgens Van Gaal zou geen enkel andere manager uit zichzelf opstappen vanwege het salaris dat dan misgelopen wordt. 'Maar ik zou dat wel doen.'

Van Gaal baalt van het gemor op de tribunes van Old Trafford. Hij hoopt op meer positiviteit van de supporters van United. 'Dat is een enorme steun voor de spelers. Het is tegenwoordig niet meer zo makkelijk om tegenstanders kapot te spelen, als ze zo verdedigend spelen.'

'Vorig seizoen zei ik veel positieve dingen over de fans. En dat ondanks goede resultaten. Nu zijn de resultaten redelijk tot erg goed.
En dan wordt er geroepen "Aanvallen, aanvallen, aanvallen", maar we vallen juist aan. We vallen zeventig procent van de tijd aan, want we hebben balbezit.'
Manchester United bezet na veertien wedstrijden de derde plaats in de Premier League, maar de ploeg van Van Gaal heeft slechts één punt achterstand op koploper Manchester City. Zaterdagmiddag wacht een thuiswedstrijd tegen West Ham United (aftrap 16.00 uur).
Ken nog een coach die zo denkt. :excited.gif:

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » za dec 05, 2015 4:46 pm

Man Utd komt tot dusver goed weg tegen de Hammers. 2 keer paal en Fellaini en Schweini flirtten met rood. Matige ploeg hoor.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door columbus » za dec 05, 2015 4:48 pm

Heeft wel wat weg van Ajax. Een leuke talenten, bizar weinig creëren en het veldspel is niet aan te gluren

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » za dec 05, 2015 6:01 pm

columbus schreef:Heeft wel wat weg van Ajax. Een leuke talenten, bizar weinig creëren en het veldspel is niet aan te gluren
In Ajax is geen +/- 300 miljoen gepompt. Je zag vandaag dat de ouwe Carrick erin moet komen om wat lijn en tempo in het aanvalsspel te brengen. Toen kwamen er enkele kansen. Maar al met al een dikverdiend punt voor the Hammers.

Leicester staat weer bovenaan. Hattrick van Mahrez, een geweldige speler.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door columbus » za dec 05, 2015 6:36 pm

Klopt! Wat een geld he en zo weinig op de mat kunnen brengen. Maar dat heb ik niet alleen bij Manchester hoor, de PL is compleet de weg kwijt met de bedragen die daar voor hele matige spelers worden neergelegd.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » za dec 05, 2015 8:01 pm

Zwaktebod van LVG om gebrek aan chemie met de spelers als reden voor eventueel opstappen te geven. Wie is er dan verantwoordelijk voor die chemie? Hij heeft zoveel goodwill gekregen daar, met een hele selectie die bij hem op de hotelkamer naar Barca-Real Madrid kwam kijken. Dat had hij nog nooit meegemaakt. Als Rooney niet meer aan boord is zal het moeilijk worden voor van Gaal. Want daar heeft hij het over. De chemie met de meeste andere spelers zal hem worst zijn.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Lionel » zo dec 06, 2015 9:01 am

wimpey schreef:
columbus schreef:Heeft wel wat weg van Ajax. Een leuke talenten, bizar weinig creëren en het veldspel is niet aan te gluren
In Ajax is geen +/- 300 miljoen gepompt. Je zag vandaag dat de ouwe Carrick erin moet komen om wat lijn en tempo in het aanvalsspel te brengen. Toen kwamen er enkele kansen. Maar al met al een dikverdiend punt voor the Hammers.

Leicester staat weer bovenaan. Hattrick van Mahrez, een geweldige speler.
Mahrez is precies wat United nodig heeft. Maar die zal wel verkracht worden door LvG. Stel je voor dat hij balverlies lijdt.
IK GELOOF!!!!!!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » zo dec 06, 2015 2:11 pm

LVG heeft inmiddels laten weten dat MU de CL niet kan winnen. Dat valt niet zo goed.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 06, 2015 2:28 pm

Hij heeft een ruimteprobleem. Leicester speelt op de counter, net als Oranje tegen Spanje op het WK... (5-1), en krijgt telkens alle ruimte. LVG kan dat bij ManU niet maken, maar weet niet hoe hij door het midden de verdedigende muur moet breken, dus vrijwel alles gaat voorspelbaar over de vleugels, meestal met een voorzet waar niemand iets mee kan. Waarschijnlijk zal hij blijven benadrukken dat er nog meer kwaliteit bij moet komen. Als hij, in plaats daarvan, nou eens een 'nieuw' element aan de stijl toevoegde...

Naast het compactere aanvallen, met een veel snellere balcirculatie die een verdediging wel uit kan spelen, zou hij ook, zoals Oranje destijds, in twee stijlen kunnen spelen. Eerst achterover leunen en de tegenstander in de waan laten dat ze veel sterker zijn, en daarna overschakelen naar een aanvallend systeem. Het opvallende daarvan was bij Oranje dat de tegenstander al vast zat in het stramien van de wedstrijd en niet meer om kon schakelen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » zo dec 06, 2015 3:06 pm

Chili, Costa Rica, zulke, Mexico, die teams hadden geen geduld. Ze liepen in het mes. Tactisch dom gedaan.

MU móet winnen. Met dit systeem verliest het niet vaak maar dat zal de tegenstanders een zorg zijn. Die komen voor een punt en wie weet prikken ze er eentje in.

Wedstrijd tegen Wolfsburg is cruciaal voor LVG. Uitschakeling in de CL zal betekenen dat zijn positie zwaar onder druk komt te staan.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 06, 2015 4:56 pm

Je weet nooit. In de tweede helft zag je toch een aantal snelle combinaties door het midden tegen West Ham, met grote kansen als gevolg. Op zich een verbetering, als die lijn wordt doorgetrokken. Met Martial, Lingard, en Memphis staat er in potentie een levensgevaarlijke aanval. Spelers zitten even niet lekker in hun vel. Dan krijg je net dat beetje forceren dat een bal naast prikt of te hard (en over) inschiet. Ik verwacht toch nog wel dat ManU de weg naar boven weer weet in te slaan. Groei gaat in plateaus, het is geen mooie voorspelbare strakke lijn. De frustratie die je nu ziet is juist de catalyst om naar het volgende niveau te groeien. Ik zou me pas zorgen maken als die frustratie er niet meer is en iedereen het wel best vindt. Tegen Wolfsburg staat er zeker een hoop op het spel. Daar gaan we even voor zitten...

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » zo dec 06, 2015 6:31 pm

Monkey Tonk schreef:Je weet nooit. In de tweede helft zag je toch een aantal snelle combinaties door het midden tegen West Ham, met grote kansen als gevolg. Op zich een verbetering, als die lijn wordt doorgetrokken. Met Martial, Lingard, en Memphis staat er in potentie een levensgevaarlijke aanval.
Klopt, dat is ook al een paar weken aan de gang, maar als je er niet gewoon even een keer 3 maakt dan blijft iedereen elkaar maar gewoon nablaten.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 06, 2015 6:35 pm

Yopi schreef: Er zit amper vooruitgang in, MT. Ik zie juist wel een strakke. rechte lijn. De strakke, rechte lijn van middelmatigheid. Onder LVG heeft MU nog amper een echt goede wedstrijd gespeeld.
MU is nu veel verder dan toen van Gaal begon. Ik zie ook een strakke rechte lijn, momenteel, maar het zou me niet verbazen als het een plateau blijkt te zijn. Het is al een tijd saai, maar achterin zijn ze het minst gepasseerd, en als het voorin wat sneller en nauwkeuriger gaat, klaagt niemand meer. Een probleem daarbij is dat je Rooney niet echt neer kunt zetten voor zulke snelle combinaties. Lingard, Schweinsteiger, Martial, Memphis, Mata wel. De vele basisplekwisselingen vertragen de groei voor mij.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » zo dec 06, 2015 6:59 pm

Ik stel voor dat we in dit topic collectief Le T nablaten. Wel zo overzichtelijk. Gewoon ignoreren dat West Ham bij rust met 0-3 voor had kunnen staan. Van Gaal doet het geweldig, geen manager ter wereld had er in 1,5 jaar en met 300 miljoen euro wat beters van kunnen maken.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » zo dec 06, 2015 8:14 pm

wimpey schreef:Ik stel voor dat we in dit topic collectief Le T nablaten. Wel zo overzichtelijk. Gewoon ignoreren dat West Ham bij rust met 0-3 voor had kunnen staan. Van Gaal doet het geweldig, geen manager ter wereld had er in 1,5 jaar en met 300 miljoen euro wat beters van kunnen maken.
Die 300 miljoen is jouw verzinsel, bij elke keer nablaten moest er kennelijk wat bij.

Klopp speelt nou voor de tweede week op rij een draak van een wedstrijd. Negatief, komt blijkbaar voor een puntje, weten geen kansen uit te spelen, schieten nauwelijks serieus op doel. Vorige week dan nog gered door een penalty, nu volledig verdiend verslagen door weer een degradatiekandidaat in crisis. Incidentjes? Hij begon met een 0-0, verder was het allemaal ook maar heel zuinigjes op enkele uitschieters na, als hij al won.

Toch is Klopp de fantastisch trainer die een elftal meteen naar zijn hand zet en Van Gaal degene die spelers vastzet binnen een tactisch keurslijf en ze bang maakt zodat het niet om aan te zien is. Een voordehandliggender conclusie lijkt mij dat de PL gewoon erg lastig is voor trainers die nogal nadrukkelijk een stempel willen drukken. Maar de een is het vriendje van de pers en de ander de vijand, en dan wordt maar weer eens duidelijk hoe weinig mensen zelfstandig een mening vormen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » zo dec 06, 2015 8:29 pm

Le T. schreef:
wimpey schreef:Maar de een is het vriendje van de pers en de ander de vijand, en dan wordt maar weer eens duidelijk hoe weinig mensen zelfstandig een mening vormen.
Ja, jij staat er objectief in gezien je self-fulfilling prophecy dat LVG het in November 2014 al op de rails zou hebben en dat je iedereen weer kon uitlachen... Eens kijken of 1,5 seizoen en al dat geld voldoende zijn om van Wolfsburg te winnen. Of blaat ik nu iemand na wanneer ik stel dat het een afgang is wanneer dat niet lukt en ze deze poule niet door komen? Klopp heeft in korte tijd en met 0 euro aan investeringen al progressie geboekt. Ze pakken de betere ploegen overtuigend in en hebben het zwaar tegen ploegen die met 10 man achter de bal spelen. Ze missen m.i. iemand die van achteruit de snelle zuivere pass in de kleine ruimte kan geven. Gündogan zou dat kunnen bijv.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Monkey Tonk » zo dec 06, 2015 11:25 pm

Le T. schreef:
Monkey Tonk schreef:Je weet nooit. In de tweede helft zag je toch een aantal snelle combinaties door het midden tegen West Ham, met grote kansen als gevolg. Op zich een verbetering, als die lijn wordt doorgetrokken. Met Martial, Lingard, en Memphis staat er in potentie een levensgevaarlijke aanval.
Klopt, dat is ook al een paar weken aan de gang, maar als je er niet gewoon even een keer 3 maakt dan blijft iedereen elkaar maar gewoon nablaten.
Rooney voorin is een beetje hetzelfde verhaal als v Persie verleden jaar. Laten die jongere spelers het in de aanval maar doen. Ze zijn sneller en technisch vaardiger. Middenveld Rooney, Schweinsteiger, Mata lijkt me niet slecht.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » zo dec 06, 2015 11:33 pm

wimpey schreef:
Le T. schreef:
wimpey schreef:Maar de een is het vriendje van de pers en de ander de vijand, en dan wordt maar weer eens duidelijk hoe weinig mensen zelfstandig een mening vormen.
Ja, jij staat er objectief in gezien je self-fulfilling prophecy dat LVG het in November 2014 al op de rails zou hebben en dat je iedereen weer kon uitlachen...
Dat was ook wel zo, alleen ontspoorde het daarna weer, een paar maand later stond het weer op de rails en hadden ze een reeks tegen de topclubs waar je u tegen zegt, maar na het verlies tegen Chelsea ontspoorde het weer. Dit seizoen is het hemeltergend besluiteloos en stroperig geweest, maar er zit wel ontwikkeling en het wordt gewoon aldoor herhaald alsof er geen volgende wedstrijd is geweest.
Eens kijken of 1,5 seizoen en al dat geld voldoende zijn om van Wolfsburg te winnen. Of blaat ik nu iemand na wanneer ik stel dat het een afgang is wanneer dat niet lukt en ze deze poule niet door komen? Klopp heeft in korte tijd en met 0 euro aan investeringen al progressie geboekt. Ze pakken de betere ploegen overtuigend in en hebben het zwaar tegen ploegen die met 10 man achter de bal spelen. Ze missen m.i. iemand die van achteruit de snelle zuivere pass in de kleine ruimte kan geven. Gündogan zou dat kunnen bijv.
Ja, die Engelse ploegen die met 10 man achter de bal spelen zijn niet makkelijk, dat was me al eerder opgevallen.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Le T. » zo dec 06, 2015 11:46 pm

Monkey Tonk schreef: Rooney voorin is een beetje hetzelfde verhaal als v Persie verleden jaar. Laten die jongere spelers het in de aanval maar doen. Ze zijn sneller en technisch vaardiger. Middenveld Rooney, Schweinsteiger, Mata lijkt me niet slecht.
Rooney en Mata hoeven er van mij niet in, Herrera wel. Rooney laat aanzienlijk minder zien dan Van Persie vorig jaar.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma dec 07, 2015 8:56 am

Le T. schreef: Ja, die Engelse ploegen die met 10 man achter de bal spelen zijn niet makkelijk, dat was me al eerder opgevallen.
Man U heeft het tegen geen enkele ploeg makkelijk. Als al die miljoenen zinvol geïnvesteerd zouden zijn, dan zou er aantrekkelijker en aanvallender gespeeld worden. En automatisch beter gepresteerd worden.

Op de vraag v.w.b. de CL geef je maar geen antwoord?
Monkey Tonk schreef: Middenveld Rooney, Schweinsteiger, Mata lijkt me niet slecht.
Staaatisch... Op Carrick na komt er vrijwel geen aanvallende impuls vanaf het middenveld. Allemaal spelers die in de bal komen en controlerend denken en handelen. Er is niet goed ingespeeld op elkaar complementerende spelers. Als ie nou bijv. Vidal had gehaald i.p.v. die 13-in-een-dozijn Schneiderlin, dan had je iemand met diepgang en scorend vermogen gehad. Een publieksspeler bovendien. En dan moet je maar op de koop toenemen dat ie risico in z'n spel legt en af en toe z'n kop verliest.

wimpey
Berichten: 51684
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door wimpey » ma dec 07, 2015 4:32 pm

Le T. schreef: Dat jij altijd aan komt kakken met je persoonlijke favorietjes is geen onderbouwing van de stelling dat er slecht ingekocht zou zijn.
Klopt. Dat doen het doelsaldo, het spel en de resultaten inderdaad wel. Ze blijven volharden in het aantrekken van subtop. En zo spelen ze dan ook.
Het is niet zo to the point he.
Voor alles en iedereen binnen en rond MUFC wel, lijkt me... LVG kan onderhand wel een defining moment gebruiken. Destijds in München won Bayern met 1-4 in Turijn, in de laatste groepswedstrijd. Misschien valt het morgen allemaal ineens ook goed voor het Man U van LVG. Vraag me alleen af waar de goals vandaan moeten komen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Engeland en Schotland

Bericht door InnerHarbour » ma dec 07, 2015 4:44 pm

wimpey schreef:
Het is niet zo to the point he.
Voor alles en iedereen binnen en rond MUFC wel, lijkt me... LVG kan onderhand wel een defining moment gebruiken. Destijds in München won Bayern met 1-4 in Turijn, in de laatste groepswedstrijd. Misschien valt het morgen allemaal ineens ook goed voor het Man U van LVG. Vraag me alleen af waar de goals vandaan moeten komen.
Dat jij er nog aan begint, je weet toch hoe het werkt bij die gozer. Als hij ziet dat een X-aantal of bepaalde posters een standpunt hebben neemt hij een volkomen tegengesteld standpunt in zodat hij vol kan blijven houden wat voor een geweldige onafhankelijk denker hij is. Klopp wordt geprezen en van Gaal zijn 'favorietje' wordt belachelijk gemaakt na het uitgeven van 300 miljoen en het niet verder komen dan boring voetbal. Tja als Liverpool dan een slechte wedstrijd speelt gaat hij even los, na wedstrijden tegen bij voorbeeld City of Southampton zie je hem niet, klassieke internettroll.

Seen that, been there, boring.
YNWA

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Engeland en Schotland

Bericht door raymon » ma dec 07, 2015 5:17 pm

Als VGaal niet door de poulefase van de CL komt, dan denk ik dat er wel enig gemor gaat komen. Uiteindelijk wordt je afgerekend op je resultaten. En je kan een hoop goodwill kweken door te winnen ondanks je spel, maar als de resultaten uitblijven dan is het snel gebeurd.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door zeux » ma dec 07, 2015 5:31 pm

Le T weet zijn standpunten doorgaans goed te onderbouwen, dat is anders bij echte trollen, die zijn alleen uit op schofferen en zieken.

Van Gaal moet winnen in Wolfsburg. Niet doorgaan in deze groep zou afgang zijn.

Hij vond het niet nodig een écht goede spits aan te trekken, want hij had Rooney. Bad mistake.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Engeland en Schotland

Bericht door Yopi » ma dec 07, 2015 5:48 pm

Raymon schreef:Als VGaal niet door de poulefase van de CL komt, dan denk ik dat er wel enig gemor gaat komen. Uiteindelijk wordt je afgerekend op je resultaten. En je kan een hoop goodwill kweken door te winnen ondanks je spel, maar als de resultaten uitblijven dan is het snel gebeurd.

Enig gemor is er al.

Plaats reactie