Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

DelToro
Berichten: 1263
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door DelToro » do aug 11, 2016 6:06 pm

Je gelooft toch niet serieus dat 't een echt bericht is Yopi? Die duidelijk gephotoshopte afbeelding is het enige dat je op het www kan vinden, de tekst is te bizar, geen van de serieuze media hebben erover bericht, eigenlijk heeft vrijwel niemand erover bericht en daarnaast zijn alle artikelen van die journalist op de site van Repubblica terug te lezen en dit is er toevallig geen van.

Dit gebeurt zo ongelooflijk veel. Het is een beetje zoals die Nigeriaanse mails van 10 jaar geleden. Als je een beetje logisch nadenkt weet je dat 't onzin is.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Lionel
Berichten: 47560
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Lionel » ma aug 15, 2016 10:12 am

Wat een Lucky-goals zeg... ongelooflijk
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Gaizka1985 » vr aug 19, 2016 9:00 pm

Man Utd met de rust op 1-0 voor tegen Southampton, kopgoal Zlatan uit voorzet Rooney. Blijft een fenomeen!

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 21, 2016 1:47 am

Vrijwel hetzelfde voetbal als onder LVG. Alleen heeft Mourinho beter ingekocht. Daartegenover staat het opleiden van jonkies, waar LVG veel beter in is. De prijs voor onmiddelijk succes is vrij hoog. Zlatan gaat nog twee jaar mee, dus in principe staat Rashford daardoor twee jaar stil. En dat beinvloedt een carriere van pakweg 15 jaar. Heb je eindelijk een toptalent, dat er ook meteen stond, ga je er zo mee om... Dom. Je haalt de hele stroomversnelling uit zo'n loopbaan.

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door wimpey » zo aug 21, 2016 2:55 pm

Maar topsport draait nu eenmaal om winnen. Daarvoor heb je topspelers nodig. En die zijn belangrijker dan het ego van een manager. Met teksten over proces, flossefie en 5 seconden regel win je immers niet wanneer de spelers dat niet kunnen of willen omzetten.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 21, 2016 3:18 pm

Ik hoef toch niet mee te gaan in de filosofie van het grote geld? Op deze manier houdt je een handjevol clubs over die de CL kunnen winnen. Waar heb je het dan nog over? Het Ajax van Cruijff, de speler, was een proces. Het Ajax van LVG ook. Hoe kun je dan een proces niet waarderen? Ajax telt nu niet meer mee. Waarom? Hetzelfde grote geld dat alle verhoudingen in het voetbal scheef heeft getrokken. Rashford deed het toch uitstekend? Zou jij een jonge Cruijff dan ook twee jaar op de bank zetten omdat er in Europa een ervaren en bewezen spits rondliep?

Yopi loopt vorig jaar nog te klagen dat MU zoveel geld uit kan geven, en inmiddels heeft hij het over 'spierballen tonen'. De rijken worden rijker en de armen worden armer. Spierballen? Wat zou er gebeuren als alle kleinere clubs een jaar weigeren om aan de CL mee te doen? Dan is het opeens een grote souffle.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11934
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Sandro » zo aug 21, 2016 4:12 pm

Je kunt Rashford toch uitlenen? Genoeg minder kapitaalkrachtige clubs die hem maar al te graag willen huren.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door wimpey » zo aug 21, 2016 5:41 pm

Monkey Tonk schreef:Ik hoef toch niet mee te gaan in de filosofie van het grote geld?
Man U is het grote geld. Die slaan voor het 3e opeenvolgende seizoen jaarlijks lachend 150-200 M kapot aan spelers. Verschil is dat ze deze zomer wél toppers halen, waardoor men zich niet achter een proces hoeft te verschuilen. Ze spreken niet voor niets uit dat de titel het doel is.
Ajax telt nu niet meer mee. Waarom?
Omdat Ajax al jaren zichzelf niet meer is. Ajax' opleiding was in gouden tijden mondiaal leading en de rest steeds een stapje voor. Wanneer leverde de opleiding voor het laatst een geweldige buitenspeler af?! Net al op alle andere vlakken is Ajax qua opleiding door 50 anderen voorbijgestreefd.
Rashford deed het toch uitstekend? Zou jij een jonge Cruijff dan ook twee jaar op de bank zetten omdat er in Europa een ervaren en bewezen spits rondliep?


Vergelijking Rashford - Cruijff gaat niet op, lijkt me. Kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat Rashford er niet via het proces in kwam, maar dankzij blessures en falende aankopen.
Yopi loopt vorig jaar nog te klagen dat MU zoveel geld uit kan geven, en inmiddels heeft hij het over 'spierballen tonen'.
Pogba en Zlatan halen is idd 'spierballen tonen'. Laten zien dat Man U weer leeft. Da's wat anders dan Rojo en Schneiderlin halen: dat niveau speler is voor de elite niet interessant.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Le T. » zo aug 21, 2016 6:50 pm

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef:Ik hoef toch niet mee te gaan in de filosofie van het grote geld?
Man U is het grote geld. Die slaan voor het 3e opeenvolgende seizoen jaarlijks lachend 150-200 M kapot aan spelers. Verschil is dat ze deze zomer wél toppers halen, waardoor men zich niet achter een proces hoeft te verschuilen. Ze spreken niet voor niets uit dat de titel het doel is.
Nee, het verschil is dat Mourinho in een transferperiode meer uitgeeft dan zijn voorganger in twee seizoenen, en qua salarissen zal het verschil nog groter zijn.
Omdat Ajax al jaren zichzelf niet meer is. Ajax' opleiding was in gouden tijden mondiaal leading en de rest steeds een stapje voor. Wanneer leverde de opleiding voor het laatst een geweldige buitenspeler af?! Net al op alle andere vlakken is Ajax qua opleiding door 50 anderen voorbijgestreefd.
De jeugdopleiding heeft hooguit enkele gewelddige spelers afgeleverd, de rest werd jaren daarna pas geweldig. Het heeft altijd samen moeten gaan met een goede ontwikkeling in het 1e en goede aankopen van buiten. Met die schuurpapieren onzinrevolutie en De Boer is dat op beide fronten 5 jaar lang fout gegaan, en levert zo'n jeugdopleiding ook veel minder op.
Kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat Rashford er niet via het proces in kwam, maar dankzij blessures en falende aankopen.
Je deed zo hard je best om je aan die indruk te onttrekken maar het lukt echt niet?
Pogba en Zlatan halen is idd 'spierballen tonen'. Laten zien dat Man U weer leeft. Da's wat anders dan Rojo en Schneiderlin halen: dat niveau speler is voor de elite niet interessant.
Maar over 2 jaar is Zlatan helemaal stram en als Real Madrid aanklopt is Pogba ook zo weer weg. United gaat dit niet volhouden.
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door wimpey » zo aug 21, 2016 7:29 pm

Mooi verhaal, Le T. Ik kijk liever naar de feiten. Mourinho heeft voor een mooie kwaliteitsinjectie gezorgd na 3 jaar underachieven onder Moyes en LVG. Mourinho redt zich overal, Louis vooral in de luwte van NL... Misschien mag Louis van Truus volgend seizoen Ajax gaan doen, dat zou erg fijn zijn wanneer Bosz op deze voet door blijft gaan.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9373
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Monkey Tonk » zo aug 21, 2016 9:56 pm

wimpey schreef:
Vergelijking Rashford - Cruijff gaat niet op, lijkt me. Kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat Rashford er niet via het proces in kwam, maar dankzij blessures en falende aankopen.
Het gaat om het principe. Ten eerste, wat blessures betreft, zo komen jonge spelers vaak aan hun kans. De vraag is wat ze met die kans doen. Rashford was vorig jaar de grootste doorbraak vanuit de eigen jeugd sinds ... Vul maar in.

En dan komst Mourinho binnen en die zet die grootste doorbraak doodleuk terug op de bank. Stop dat voor mij maar in het laatje van 'puur antivoetbal'.
wimpey schreef: Ajax' opleiding was in gouden tijden mondiaal leading en de rest steeds een stapje voor. Wanneer leverde de opleiding voor het laatst een geweldige buitenspeler af?!
Maakt dat veel uit? Zo'n speler wordt zo weggeplukt in het huidige voetbaltijdperk. Zeker weten dat Cruijff of van Basten op 20-jarige leeftijd weg zijn. Dan gebeurt Ajax, zoals wij dat kennen, dus nooit. Dan pakt Ajax volgens mij geen enkele Europacup in het tijdperk 1970-2000. In zo'n tijdperk, dat een groot Ajax niet mogelijk maakt, leven we nu. Daarom doe ik niet mee met de Mourinho's van de wereld. Daarom blijf ik me richten op een proces. Zonder proces vind ik er namelijk niks aan. Voor Real Madrid sta ik niet op de banken. Interesseert me niks. Kan iedere jan lul met zoveel geld. Een proces geeft een voetballiefhebber iets om te volgen. Wat gaat er goed, wat gaat er mis, wat is er aan het verbeteren, hoe snel is de ontwikkeling, wat zijn de knelpunten in die ontwikkeling, enz. Dat geeft je een context, een verhaal om het seizoen van nabij te volgen.

Wat zou het bijvoorbeeld leuk zijn om iedere week een wedstrijd te zien van Ajax, te beginnen in 1964 en tot 1974. In het begin gooi je daar wat Beatlesmuziek bij, en later gaat het over op the Stones. De bijkomende analyzes, over hoe zo'n kunstwerk tot stand komt, maken voetbal echt interessant. Voor mij tenminste. Leef ik dan in het verleden? Dat weet ik niet. In de schilderkunst vind ik het leuk om de ontwikkeling van Picasso of van Gogh te volgen. Lang geleden. Maar het onderliggende drama staat los van de tijd. Het gaat om dat drama, het gevecht, de kleine overwinningen, niet op anderen, maar op zichzelf, die langzaam uitgroeien tot iets groots.

Een proces is uit de tijd, zeg je? Misschien ligt het anders. Als ik terugkijk op de laatste 200 jaar is alles wat er bovenuit steekt het gevolg van een proces. Geen enkel tot de verbeelding sprekend succes kwam zonder gevecht tot stand. De rest? Een gemakkelijke prooi der vergetelheid. Geen neutrale toeschouwer zal later met veel interesse terugkijken op het klotevoetbal van het laatste EK. Zo slecht was het dat de meest getwitterde foto een anonieme mot uit de finale betrof... De motten vraten al aan de finale terwijl die zich nog afspeelde (toepasselijk genoeg het loon van de angst, want de schijnwerpers hadden de hele nacht aangestaan uit angst voor terrorisme). Maar men heeft het nog steeds over het WK van 1974. Waarom? Omdat het tot de verbeelding sprak. De wereld had nog nooit zoiets gezien. Wat lag er aan dat Oranje ten grondslag? Ajax! Geen enkele angst. Pure branie. Gogme. Rebellenvoetbal van de bovenste plank. Was Ajax ook zo gegroeit als Cruijff op 20-jarige leeftijd was weggeplukt?

Het grote geld vernietigt alternatieven die het daglicht nooit zullen zien. Een paar teams met alle topspelers en daaronder een zeer breed uitgesmeerde eenheidsprak. Voor industrieel voetbal kom ik alleen niet naar het stadion. Als voetbal geen kunst is heb ik wel wat beters te doen.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10314
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door WP_Legend » ma aug 22, 2016 1:40 am

Het verschil is dat Man u. Rashford dit jaar kan verkopen voor 40m om hem 3 jaar later voor 150m zonder te blozen terug kan kopen.

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door wimpey » ma aug 22, 2016 8:24 am

Monkey Tonk schreef: Een proces is uit de tijd, zeg je?
Ik denk dat een manager die bij 3 Europese topclubs is ontslagen uit de tijd is.

Mourinho haalt enkele toppers en ineens kan Man U thuis wél van Southampton winnen i.p.v. te verliezen. Sport wordt pas in termen van proces gedefinieerd wanneer er verloren wordt.

Overigens mag LvG van mij morgen met z'n proces bij Ajax beginnen. In de relatieve luwte in NL is ie onovertroffen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door InnerHarbour » ma aug 22, 2016 8:33 am

Er is een groot verschil tussen het Southampton van vorig seizoen en dat van dit jaar. Leuk dat Zlatan een goal maakt maar zoals ik al eerder zei, laten we eens kijken hoe hij er in februari voorstaat. Als hij dan nog steeds goed speelt en goals maakt, chapeau, maar dat moet ik eerst nog maar eens zien.
YNWA

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Le T. » ma aug 22, 2016 9:01 am

wimpey schreef:
Monkey Tonk schreef: Een proces is uit de tijd, zeg je?
Ik denk dat een manager die bij 3 Europese topclubs is ontslagen uit de tijd is.
Geldt dat ook voor een manager die 3 keer bij een Europese topclub ontslagen is?
Wollt ihr den totalen Mensch?

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door wimpey » ma aug 22, 2016 9:42 am

Le T. schreef:
Geldt dat ook voor een manager die 3 keer bij een Europese topclub ontslagen is?
2 keer bij Chelsea en bij Madrid in 'goed wederzijds overleg'.

Denk dat Mourinho net onder Conte, Simeone en Ancelotti staat als manager.

Lionel
Berichten: 47560
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Lionel » ma aug 22, 2016 9:45 am

Conte? :confused.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door wimpey » ma aug 22, 2016 9:55 am

Lionel schreef:Conte? :confused.gif:
Dé man achter de dominantie van Juventus. En zeer goed met een doorsnee getalenteerd Italie. Absolute topper (i.m.o.).

Lionel
Berichten: 47560
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Lionel » ma aug 22, 2016 10:02 am

En uiteindelijk met datzelfde Italie weinig echt gepresteerd. Laat het hem maar eens waarmaken met een club waar ze wel iets verwachten. Ook in Europa.
IK GELOOF!!!!!!

Mr. Ajax
Berichten: 14566
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Mr. Ajax » ma aug 22, 2016 10:19 am

InnerHarbour schreef:Er is een groot verschil tussen het Southampton van vorig seizoen en dat van dit jaar. Leuk dat Zlatan een goal maakt maar zoals ik al eerder zei, laten we eens kijken hoe hij er in februari voorstaat. Als hij dan nog steeds goed speelt en goals maakt, chapeau, maar dat moet ik eerst nog maar eens zien.
Waarom zou dat niet het geval zijn?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door InnerHarbour » ma aug 22, 2016 4:08 pm

Het loodzware PL programma, het weer, CL voetbal, tegenstanders die in tegenstelling zoals in Frankrijk en Spanje niet op hun rug gaan liggen van bewondering maar er vol in blijven kletsen, zijn leeftijd.
YNWA

wimpey
Berichten: 52032
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door wimpey » ma aug 22, 2016 4:21 pm

CL-voetbal speelt de nummer 5 van Engeland dit seizoen niet he. In de EL zullen anderen het mogen doen.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door InnerHarbour » ma aug 22, 2016 5:05 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Conte? :confused.gif:
Dé man achter de dominantie van Juventus. En zeer goed met een doorsnee getalenteerd Italie. Absolute topper (i.m.o.).
Over zijn Juventus periode kan ik niet oordelen maar met Italie vond ik hem ronduit negatief spelen en ook met Chelsea is het tot nu toe niet bepaald fris en fruitig. Het is dat de scheidsrechters tot tweemaal toe die crimineel Costa er niet uitsturen anders had hij in de top 2 puntjes gehad. Nee van wat ik er van gezien heb vind ik hem niks bijzonders.
Laatst gewijzigd door InnerHarbour op ma aug 22, 2016 5:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door InnerHarbour » ma aug 22, 2016 5:06 pm

wimpey schreef:CL-voetbal speelt de nummer 5 van Engeland dit seizoen niet he. In de EL zullen anderen het mogen doen.
:blush.gif: :smallgrin.gif:
YNWA

Lionel
Berichten: 47560
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Manchester United onder 'door Chelsea gedeponeerde merkn

Bericht door Lionel » di aug 23, 2016 6:56 am

InnerHarbour schreef:
wimpey schreef:
Lionel schreef:Conte? :confused.gif:
Dé man achter de dominantie van Juventus. En zeer goed met een doorsnee getalenteerd Italie. Absolute topper (i.m.o.).
Over zijn Juventus periode kan ik niet oordelen maar met Italie vond ik hem ronduit negatief spelen en ook met Chelsea is het tot nu toe niet bepaald fris en fruitig. Het is dat de scheidsrechters tot tweemaal toe die crimineel Costa er niet uitsturen anders had hij in de top 2 puntjes gehad. Nee van wat ik er van gezien heb vind ik hem niks bijzonders.
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie