Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18615
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Yopii » wo sep 06, 2023 11:27 am

Zeker, maar daar heeft hij voor gekozen. Je kiest de club, dus kies je voor de omstandigheden daar.

Arsenal heeft wel de weg omhoog gevonden. Arteta koopt betere spelers dan Ten Hag.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door GangstaRiB » wo sep 06, 2023 12:06 pm

Eens.

ETH had mazzel dat Liverpool vorig jaar een dramatisch seizoen kende, dat gaat ze ook niet meer gebeuren. Spurs lijken ook wel herboren dit jaar… daarom zei ik al… maximaal 5de plek dit seizoen, maar het kan zomaar een stuk meer tegenzitten en dan komt mid-table in zicht.

City, Lpool, Arsenal, Spurs, Brighton, Chelsea en dan United denk ik.

Maguire zit er nog steeds, Johny Evans (50 jaar inmiddels?) terug… poeh…

De Dominee
Berichten: 5889
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door De Dominee » wo sep 06, 2023 12:38 pm

Puur even een proefbalonnetje hier.... Stel EtH gaat eruit in de winterstop en Ajax stuurt Steijn de laan uit.

Zouden jullie het zien zitten om EtH weer terug te halen? Aan de ene kant leek zijn werkwijze de spelers niet meer te kunnen raken in zijn laatste jaar, maar aan de andere kant hebben we nu een hele nieuwe selectie bijna.

Merk dat ik twijfel. In ieder geval geen volmondig ja. Zou liever een frisse nieuwe trainer met visie zien, zo'n Knutsen oid.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Mr. Ajax
Berichten: 14519
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Mr. Ajax » do sep 07, 2023 8:03 am

De Dominee schreef:
wo sep 06, 2023 12:38 pm
Puur even een proefbalonnetje hier.... Stel EtH gaat eruit in de winterstop en Ajax stuurt Steijn de laan uit.

Zouden jullie het zien zitten om EtH weer terug te halen? Aan de ene kant leek zijn werkwijze de spelers niet meer te kunnen raken in zijn laatste jaar, maar aan de andere kant hebben we nu een hele nieuwe selectie bijna.

Merk dat ik twijfel. In ieder geval geen volmondig ja. Zou liever een frisse nieuwe trainer met visie zien, zo'n Knutsen oid.
Wat mij betreft is ie meer dan welkom. Nieuwe groep, en het klopt ook niet dat ie in zijn laatste jaar de spelers niet wist te raken, eerder de laatste paar maanden (moet er ook bij worden gezegd dat ie met de blessures van Martinez, Antony, en Gravenberch drie van zijn belangrijkste spelers miste tegen het einde van dat seizoen).

Hij is ook niet perfect maar hij zou van de huidige selectie wel een team maken dat met een duidelijk idee voetbalt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18615
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Yopii » do sep 07, 2023 8:36 am

Van mij mag hij zo terug, we hebben nu een andere groep. Hij moet alleen niet zeuren om spelers. Aan de slag en hoppa.

Hij is natuurlijk veel beter dan Steijn.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13769
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Jinne » di sep 12, 2023 6:01 am

Ten Hag is wel bevattelijk voor de rechtsbuiten tips van AR. El Ghazi nu genoemd...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11940
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Zuidema » di sep 12, 2023 7:07 am

Jinne schreef:
di sep 12, 2023 6:01 am
Ten Hag is wel bevattelijk voor de rechtsbuiten tips van AR. El Ghazi nu genoemd...
:baaa.gif:
Success will tear us apart.

Lionel
Berichten: 47373
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Lionel » di sep 12, 2023 10:24 am

Aangeboden door de zaakwaarnemer.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23019
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door raymon » za sep 16, 2023 4:36 pm

Gaat er erg hard af tegen Brighton, mèt Veltman, momenteel. Ten Hag moet wel heel snel punten gaan halen anders gaat hij er gegarandeerd uit.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Rooie » za sep 16, 2023 4:41 pm

raymon schreef:
za sep 16, 2023 4:36 pm
Gaat er erg hard af tegen Brighton, mèt Veltman, momenteel. Ten Hag moet wel heel snel punten gaan halen anders gaat hij er gegarandeerd uit.
Ik vrees voor 'm, ondertussen is de vraag voor mij meer wanneer dan of...

Eerlijk gezegd dezelfde valkuilen als bij Ajax, teveel middelmaat gehaald (waarbij hem ook geen haarbreed in de weg werd gelegd). Dat is een zeer zwak aspect van hem en zou elke club moeten begrenzen.

Yopii
Berichten: 18615
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Yopii » za sep 16, 2023 6:06 pm

Aankoopbeleid is een vak apart. Daar moeten trainers zich niet te veel mee bemoeien.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40953
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Marillion » za sep 16, 2023 6:12 pm

Niets gezien maar wat ik er zo van lees gaan wij van dat Brighton ook nog problemen krijgen.

Ik zei het vorig seizoen al toen het nog allemaal hosanna was in Manchester. Pas maar op. Dit seizoen zal United echt serieus mee moeten gaan doen om de titel. Lukt dat niet dan begint de onrust snel te groeien. De wittebroodsweken zijn voorbij. Nu moet er gewoon elke week gewonnen worden. En deze stap is veel moeilijker, mede vanwege het hoge niveau bij de concurrentie.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door GangstaRiB » za sep 16, 2023 7:47 pm

Rooie schreef:
za sep 16, 2023 4:41 pm
raymon schreef:
za sep 16, 2023 4:36 pm
Gaat er erg hard af tegen Brighton, mèt Veltman, momenteel. Ten Hag moet wel heel snel punten gaan halen anders gaat hij er gegarandeerd uit.
Ik vrees voor 'm, ondertussen is de vraag voor mij meer wanneer dan of...

Eerlijk gezegd dezelfde valkuilen als bij Ajax, teveel middelmaat gehaald (waarbij hem ook geen haarbreed in de weg werd gelegd). Dat is een zeer zwak aspect van hem en zou elke club moeten begrenzen.
Drie keer kampioen en halve finale CL en dan teveel middelmaat halen?

United doet al 10 jaar niet meer mee om de prijzen in Engeland, de echt grote talenten of vedettes gaan niet naar United. Komt ook omdat die eigenaren de boel laten versloffen. Had Louis toch gelijk over United en vertilt ETH er zich aan. Jammer want ik gun iedere Nederlandse coach succes in de zwaarste competitie. Straalt ook af op Ajax.

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Rooie » za sep 16, 2023 7:55 pm

GangstaRiB schreef:
za sep 16, 2023 7:47 pm
Rooie schreef:
za sep 16, 2023 4:41 pm
raymon schreef:
za sep 16, 2023 4:36 pm
Gaat er erg hard af tegen Brighton, mèt Veltman, momenteel. Ten Hag moet wel heel snel punten gaan halen anders gaat hij er gegarandeerd uit.
Ik vrees voor 'm, ondertussen is de vraag voor mij meer wanneer dan of...

Eerlijk gezegd dezelfde valkuilen als bij Ajax, teveel middelmaat gehaald (waarbij hem ook geen haarbreed in de weg werd gelegd). Dat is een zeer zwak aspect van hem en zou elke club moeten begrenzen.
Drie keer kampioen en halve finale CL en dan teveel middelmaat halen?

United doet al 10 jaar niet meer mee om de prijzen in Engeland, de echt grote talenten of vedettes gaan niet naar United. Komt ook omdat die eigenaren de boel laten versloffen. Had Louis toch gelijk over United en vertilt ETH er zich aan. Jammer want ik gun iedere Nederlandse coach succes in de zwaarste competitie. Straalt ook af op Ajax.
Dat is toch niet exclusief aan elkaar? Het beste voetbal werd gespeeld toen Ten Hag er net zat, toen het nog niet 'zijn selectie' was. Toen hij statuur kreeg - en dus meer inspraak in de transfers - ging de kwaliteit hard achteruit met dure jongens als Promes & Berghuis. Uiteraard was Overmars daar ook bij, maar zoals gezegd: het begrenzen werd minder om hem te pleasen. Bij United zit er blijkbaar nog minder sturing van boven bij en komen er vrijwel alleen maar jongens die hij van eerder kent. Ik vind dat ronduit bizar gezien zijn track record met aankopen. Daarnaast is het niet zo dat er weinig door United wordt uitgegeven, ze zijn duidelijke underperformers o.b.v. hun budget.

Yopii
Berichten: 18615
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Yopii » za sep 16, 2023 8:02 pm

Integendeel zelfs. MU heeft de laatste twee jaar een vermogen uitgegeven. LVG deed dat bij die club trouwens ook. Aan het geld ligt en lag het niet.

Die twee hebben er geen kijk op. Goede trainers, maar ze moeten geen TD willen zijn. Het is niet de schuld van MU dat ze daarin falen.

Andriy Demchenko
Berichten: 5010
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Andriy Demchenko » zo sep 17, 2023 9:17 am

Ten Hag heeft alrijd een zwak voor spelers waarmee hij gewerkt heeft, bij elke club komt hij met spelers van vorige clubs of die hij goed kent. Bij Ajax hadden we ook een heel aantal, soms valr dat mee ( Haller) heel vaak valt het tegen Promes, Klaiber, Labyad, ....

Dat is precies de reden dat ik zo blij ben dat Mislintat dat niet gedaan heeft. Op verzoeken van trainers kwam vaak de grootste rotzooi binnen: Sikora, Van Der Hoorn, Atouba, Colin, etc etc.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 18615
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Yopii » zo sep 17, 2023 1:09 pm

Vergeet 'Franks lijstje is ons lijstje' niet: kregen we Vuur en Passie, Sigthorsson, enz.

Bijzonder trouwens dat Ten Hag niets in de gaten had bij Promes. Als je zo lang met een speler gewerkt hebt, zou je moeten opvallen dat hij een 'aparte' mentaliteit heeft.

GangstaRiB
Berichten: 16851
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door GangstaRiB » zo sep 17, 2023 1:33 pm

Iedere PL club geen een vermogen uit. Probleem is dat de echte toppers niet naar United willen. Daardoor kom je uit bij een Antony waar ze 100 miljoen voor betalen. Maar voor de rest moest ETH het doen met een goedkopen Eriksen, Weghorst, etc. Zet dat naast de overige top 6 clubs en je wordt weggeblazen. Iets wat dit seizoen dus ook gebeurt. Vorig seizoen had ie mazzel met Chelsea, Liverpool en Spurs die er een potje van maakten. Dit seizoen hebben in ieder geval Liverpool en Spurs de boel op orde. Komt Brighton nog even bij en United zakt uit de top 5.
United heeft een imago probleem. Kiezen ze echt voor het voetbal of is het een vehikel voor de Glazers. Enfin, ETH mag zo terugkomen bij Ajax. :hypocrite.gif:

Yopii
Berichten: 18615
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Yopii » zo sep 17, 2023 2:35 pm

Brighton scout beter dan MU, Gangsta. Ten Hag heeft van spelers kopen geen kaas gegeten. Helaas voor hem denkt hij zelf van wel. Bij Ajax drong hij sterk aan op de komst van prutsers die hij kende uit het verleden.

Weghorst bij MU, hoe kom je erop? :confused.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10285
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door WP_Legend » zo sep 17, 2023 3:17 pm

Mwah die huurspitsen daarvoor waren ook niet best toch Falcao en Ighalo?


Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10285
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door WP_Legend » zo sep 17, 2023 4:10 pm

Dat MU over het algemeen zeer slecht inkoopt... maakt niet uit of Ten Hag dat doet of andere poppetjes...

Mr. Ajax
Berichten: 14519
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Mr. Ajax » zo sep 17, 2023 8:57 pm

Casemiro was wel een goede aankoop, Licha ook en Antony ook wel (alleen niet voor die prijs natuurlijk). Er zit daar echter ontzettend veel prut van voorgaande jaren. Verder moet je Ten Hag inderdaad ver weg van het aankoopbeleid houden.

Hij zit nu zonder Varane, Shaw, Antony en Mount die net binnen is. Dan moet je op namen als Maguire, Reguilon, een Eriksen die het niet meer kan opbrengen, MacTominay etc. terugvallen. Valt niet mee.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9369
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Monkey Tonk » ma sep 18, 2023 11:29 am

Het grootste verschil met vorig jaar is dat Rashford ze toen wel maakte. Die gast mist nu opeens alles.

Lionel
Berichten: 47373
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Bericht door Lionel » zo sep 24, 2023 10:26 am

Yopii schreef:
zo sep 17, 2023 2:35 pm
Brighton scout beter dan MU, Gangsta. Ten Hag heeft van spelers kopen geen kaas gegeten. Helaas voor hem denkt hij zelf van wel. Bij Ajax drong hij sterk aan op de komst van prutsers die hij kende uit het verleden.

Weghorst bij MU, hoe kom je erop? :confused.gif:
United heeft niks aan 18 jarige groeibriljantjes die nog bij Brighton rustig worden gebracht. Dat kan alleen als de huidige basis goed is. Zeg maar het Real Madrid beleid.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie