Manchester United, met of zonder Erik ten Hag

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Manchester United onder Mourinho

Bericht door Yopii » wo dec 19, 2018 1:08 pm

Mwah, het 'probleem-Mourinho' is eerder een symptoom van wat er mis is in het voetbal dan de oorzaak ervan. Jij kunt vinden dat Mourinho 'het voetbal niets gegeven heeft', daar denken de supporters van Porto en Inter anders over. En zolang hij won, had hij genoeg bewonderaars, ook onder voetballiefhebbers die niets te maken hadden met de clubs die hij trainde.

De voetbalwereld is een rotte wereld, vol dubieuze geldstromen, corruptie, opportunisten en graaiers. En laten we de supporters niet vergeten, die dit alles accepteren, en niet verder kijken dan hun eigen club.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Manchester United onder Mourinho

Bericht door Cruijff » wo dec 19, 2018 1:21 pm

Yopii schreef:Mwah, het 'probleem-Mourinho' is eerder een symptoom van wat er mis is in het voetbal dan de oorzaak ervan. Jij kunt vinden dat Mourinho 'het voetbal niets gegeven heeft', daar denken de supporters van Porto en Inter anders over.
Prestatie bij Porto was knap.
Maar zei ook veel over het voetbal toen. Ajax had in 2003 de CL kunnen winnen, Porto won hem in de 2004 in een finale tegen Godbetert AS Monaco. In 2005 geeft de verliezend finalist, Italianen nota bene, 3-0 weg in de paar minuten nadat de scheids de 2e helft heeft laten beginnen.

De supporters van Inter waren inderdaad heel erg happy in 2010, maar Mourinho verscheen niet eens op de huldiging. Zat al in een privéjet te onderhandelen over zijn salaris bij Real Madrid.

Is inderdaad veelzeggend voor de man: Mourinho, Ballotelli, Neymar, Leroy Fer, Aubemayang die niet meer bij Dortmund komt trainen... zij staan symbool voor wat er allemaal mis is met het moderne voetbal.


En de fan is het inmiddels ook zat hoor, helaas kunnen qua geldstromen de grote clubs parasiteren op de combinatie van wat trouwe aanhangers en Aziaten die selfies in het stadion komen maken.
Toch voelt de fan: dit is niet meer pluis. Je ziet niet voor niets ook stoelen leegblijven bij Arsenal, Spurs, Man U & City juist in de grote wedstrijden.....

Kijk echter naar De Ligt, Tadic, Ziyech, F. De Jong Schöne en Onana en je ziet: spelvreugde. Ze verdienen een zeer behoorlijke boterham maar lachen ook veel met hun teamgenoten, spelen nog echt om de eer.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Manchester United onder Mourinho

Bericht door Lionel » wo dec 19, 2018 10:11 pm

Yopii schreef:Probeer het eens inhoudelijk te bekijken, Lionel.

Mourinho is in veel opzichten een copy cat, hij heeft een hoop van LVG overgenomen. Niet alleen diens trainingsmethoden, maar ook diens kat-en-muisspelletje met de pers, met de boze buitenwereld, en het bouwen aan een imago van excentriek genie. Dat heeft een tijd gewerkt, maar het voetbal is de afgelopen jaren sterk veranderd. Er is een generatie trainers opgekomen die meer verantwoordelijkheid bij de spelers legt, die opener is, zelfkritischer. Gelukkig is er ook speltechnisch een kentering geweest, een tendens richting creativiteit, ruimte voor het bijzondere. Dat betekent niet dat trainers niets in te brengen hebben, maar ze moeten overtuigen in plaats van domineren.

Zie het verschil tussen LVG en Adriaanse enerzijds en Ten Hag anderzijds. LVG en Adriaanse stammen uit een andere tijd, zijn duidelijk autoritair.
Dat je LVG ouderwets vindt, vind ik prima. Vind ik namelijk ook.

Maar de oorzaak van Mourinho's falen ligt niet bij LVG. Had Klopp dezelfde spelersgroep gegeven en hem aankopen laten doen dan had United in ieder geval beter voetbal gespeeld. Of ze prijzen hadden gepakt is een tweede. Hetzelfde met Pep.

Er stond een redelijke selectie. Had daar op vier plekken voor 80 miljoen een fatsoenlijke aankoop gedaan en je had meegedaan voor de titel.

Hij heeft Pogba, Sanchez, Rashford, Martial verkracht. Denk je niet dat Pep of Klopp daar iets mee had gekund? Die vier spelers?

Waren Jesus, Sane, Sterling en KDB drie jaar geleden zoveel beter dan bovengenoemd viertal? Of Salah, Firmino en Mane?

Klopp werkt notabene met Milner en Henderson. En Wijnaldum. En Robertson. Bereikte met die spelers en fucking Karius de CL finale...
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door Gezond verstand » vr dec 28, 2018 9:49 am

Eigenlijk geef je Yopii juist gelijk. Het falen van Mourinho komt juist omdat hij ouderwets met voetbal omgaat.

Klopp en Pep, moderne trainers, hadden meer uit deze selectie gehaald, juist omdat ze met de tijd zijn meegegaan. Van Gaal en Mourinho zijn blijven steken in het verleden, en kunnen daarom niet meer mee in het hedendaagse topvoetbal.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door Jinne » zo jan 13, 2019 7:25 pm

OGS blijft maar winnen. Haalt op deze manier de Londense clubs nog wel in.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 13, 2019 7:39 pm

Mooie tweede helft net. :biggthumpup.gif:

Tottenham blijft toch net niet, he... Helaas.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door wimpey » zo jan 13, 2019 7:39 pm

Zelden een keeper zo goed zien keepen als David de Gea vandaag. Dreef Spurs tot wanhoop.

Van zijn prestaties vandaag kun je een compilatievideo van 5 minuten op YT zetten. Krijgt van mij een 11.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door InnerHarbour » zo jan 13, 2019 7:43 pm

Liverpool say ta! :smallgrin.gif:
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door Mr. Ajax » zo jan 13, 2019 8:56 pm

wimpey schreef:Zelden een keeper zo goed zien keepen als David de Gea vandaag. Dreef Spurs tot wanhoop.

Van zijn prestaties vandaag kun je een compilatievideo van 5 minuten op YT zetten. Krijgt van mij een 11.
Inderdaad, ongekend wat ie vandaag liet zien. Op een gegeven moment wist je ook dat die bal er niet meer in zou gaan vanavond. Aan de andere kant had Lloris ook een paar mooie reddingen, maar die werden echt helemaal overschaduwd door De Gea.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door Marillion » zo jan 13, 2019 10:06 pm

Ik heb niets met United maar het is toch echt heerlijk om te zien dat het na het ontslag van Mourinho ineens begint te lopen.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door Lionel » zo jan 13, 2019 10:19 pm

Marillion schreef:Ik heb niets met United maar het is toch echt heerlijk om te zien dat het na het ontslag van Mourinho ineens begint te lopen.
Inderdaad. Echt heerlijk. Er kan toch geen topclub meer in Mourinho trappen?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door InnerHarbour » ma jan 14, 2019 8:15 am

Laten we niet gaan doen alsof United zo geweldig was he, wanneer je keeper tien 100% kansen pakt en je zelf nauwelijks iets creëert, via een houdbare bal met 0-1 wint heb je niet echt best gespeeld.
YNWA

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door Mr. Ajax » ma jan 14, 2019 8:17 am

InnerHarbour schreef:Laten we niet gaan doen alsof United zo geweldig was he, wanneer je keeper tien 100% kansen pakt en je zelf nauwelijks iets creëert, via een houdbare bal met 0-1 wint heb je niet echt best gespeeld.
Gaat ook om de resultaten. Ze winnen nu eindelijk weer een paar keer op rij.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door InnerHarbour » ma jan 14, 2019 8:23 am

Natuurlijk, ik vond het ook heel leuk voor hun en zeker ook voor ons :hypocrite.gif: maar ook mijn Manc-vrienden waren het erover eens dat Spurs veelteveel kansen kreeg en dat het gestolen punten waren.

Niet dat zij en ik ervan wakker lagen hoor. :smallgrin.gif:
YNWA

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door wimpey » ma jan 14, 2019 10:14 am

United was voor rust voetballend goed, Spurs in de 2e helft.

Spelers willen voor OGS werken, Mourinho zorgde slechts voor chagrijn. Jongens als Pogba en Rashford moet je de ruimte geven i.p.v. ze vol te plempen met opdrachten.

Grappig dat Lingard nu de diepste speler is. Die werkt zich het schompus, zodat de 3 achter hem kunnen shinen.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door wimpey » za jan 19, 2019 5:00 pm

Goaltje van Rashford net weer zeg. :biggthumpup.gif:

Pogba en Rashford zijn compleet opgebloeid na het vertrek van Maureen. Knap hoe OGS die ploeg in no-time aan het voetballen heeft gekregen. Dit is waarschijnlijk de beste fase van die club sinds het afscheid van SAF.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door InnerHarbour » za jan 19, 2019 9:50 pm

Grote muil over Liverpool maar wel stiekem naar de mancs kijken, je valt door de mant Wim. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door Gezond verstand » zo jan 20, 2019 6:35 am

kijken of Whimpey nu ook de spelfouten gaat benadrukken.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door Lionel » zo jan 20, 2019 7:35 am

wimpey schreef:Goaltje van Rashford net weer zeg. :biggthumpup.gif:

Pogba en Rashford zijn compleet opgebloeid na het vertrek van Maureen. Knap hoe OGS die ploeg in no-time aan het voetballen heeft gekregen. Dit is waarschijnlijk de beste fase van die club sinds het afscheid van SAF.
Zo bijzonder is het toch niet? Had mij voor die groep gezet en we winnen ook wel van Brighton. Mourinho bakte er gewoon echt niks van.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door Sandro » do feb 07, 2019 11:10 am

Lionel schreef:
Marillion schreef:Ik heb niets met United maar het is toch echt heerlijk om te zien dat het na het ontslag van Mourinho ineens begint te lopen.
Inderdaad. Echt heerlijk. Er kan toch geen topclub meer in Mourinho trappen?
Schijnt gewoon weer bij Inter aan de slag te gaan.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door Gezond verstand » vr feb 08, 2019 5:37 am

Dus er is geen topclub die er in trapt, wel een gewezen topclub. Past mooi, een gewezen toptrainer bij een gewezen topclub, beide vergane glorie.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door Jinne » ma feb 11, 2019 8:15 am

Inter is ook de laatste club geweest waar hij op tijd is opgestapt. Daar hebben ze nog een goed gevoel bij hem.

Qua Man United blijft het bizar dat hij jongens als Martial, Pogba en Rashford zo heeft lopen verkloten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door InnerHarbour » ma feb 11, 2019 8:26 am

Jinne schreef:Inter is ook de laatste club geweest waar hij op tijd is opgestapt. Daar hebben ze nog een goed gevoel bij hem.

Qua Man United blijft het bizar dat hij jongens als Martial, Pogba en Rashford zo heeft lopen verkloten.
Ik zou nieteens vreemd opkijken als hij van de week weer bij Chelsea binnenkomt.
YNWA

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9277
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door Monkey Tonk » ma feb 11, 2019 5:34 pm

Hier zitten volgens mij wat lessen in voor trainers. VI:
Indrukwekkende transformatie Martial zet Old Trafford in vuur en vlam

Door:
Roy van den Berghe @RoyvdBerghe

Anthony Martial is één van de spelers die symbool staat voor de wederopstanding van Manchester United onder leiding van interim-manager Ole Gunnar Solskjaer. Hoe anders was de situatie van de Franse linkerspits enkele maanden geleden?

Terug naar september 2018. In de tweede maand van dit seizoen kwijnde Martial weg op de bank van Manchester United. De speler sprak openlijk zijn frustratie over de keuzes van José Mourinho uit. De relatie tussen de Portugese coach en Martial was dramatisch te noemen. In de zomer deelde Mourinho de aanvaller een boete uit omdat die besloot bij de geboorte van zijn tweede kind te willen zijn. Dat Martial het trainingskamp verliet was tegen het zere been van de trainer, die tijdens de voorbereiding al zoveel spelers miste.

Het was de eerste breuk in de relatie tussen de twee. Een breuk die eigenlijk niet meer te lijmen was. Dat merkte Manchester United ook tijdens de contractonderhandelingen met Martial. De Franse international was simpelweg niet van plan om te blijven en dat kwam puur door de aanwezigheid van Mourinho. Juventus, Bayern München, Paris Saint-Germain, Real Madrid en Arsenal stonden al met open armen op hem te wachten.

Inmiddels is alles anders. Onder Solskjaer, de opvolger van de ontslagen Mourinho, speelt Martial beter dan ooit op Old Trafford. De Fransman voelt zich heerlijk en heeft inmiddels toch een nieuw contract getekend. Tussen Solskjaer en Martial was het liefde op het eerste gezicht. De Noorse coach herkent namelijk een oude bekende in de aanvaller: Cristiano Ronaldo, met wie hij zelf samenspeelde bij United.

'Er zijn overeenkomsten. Als Anthony het niveau van Cristiano wil halen, weet hij wat hem te doen staat. Hij heeft het zelf in de hand, want het talent is absoluut aanwezig. Ik vind het fantastisch om met hem te werken. Hij creëert zo ontzettend veel kansen en scoort ook nog eens veel. Anthony is een echte United-speler. Hij vermaakt het publiek, hij vermaakt de manager en hij vermaakt zijn ploeggenoten. Bovendien is het een hele leuke jongen', aldus Solskjaer.

De liefde is volledig wederzijds. 'Hij is een geweldige trainer. Hij weet precies hoe hij het beste uit de spelers naar boven moet halen en is enorm duidelijk in zijn wedstrijdbesprekingen. Iedereen weet altijd exact wat hem te doen staat. De manager geeft mij heel veel advies. Ik word natuurlijk alleen maar beter door de tips van een voormalig topspeler. Het gaat heel natuurlijk tussen ons', looft Martial zijn trainer.

Met dank aan Solskjaer lijkt Martial zijn belofte alsnog in te gaan lossen op Old Trafford. De fans houden van de rechtsbenige linkerspits, die ooit door Louis van Gaal naar Engeland werd gehaald. Van Gaal wist het toen al zeker: Martial zou een wereldster gaan worden. Ondanks de vertraging die opgelopen werd in de jaren onder Mourinho, lijkt de Nederlander nu toch nog zijn gelijk te gaan halen.
Nog eentje:
Pogba gedijt bij goede sfeer: 'Solskjaer voert geen act op'
9 feb 2019

Volgens Paul Pogba is de goede sfeer bij Manchester United een van de verklaringen voor de opmars van The Red Devils. Mede dankzij twee treffers van de middenvelder rekende de Champions League-winnaar van 1999 en 2008 zaterdagmiddag af met Fulham.

'Er is sprake van een positieve atmosfeer. Dat helpt mij en ook het team', laat Pogba weten in een onderhoud met de BBC. De Fransman heeft sinds het ontslag van José Mourinho en de komst van interim-manager Ole Gunnar Solskjaer een metamorfose ondergaan, vooral in aanvallend opzicht. Was hij onder de Portugees dit seizoen drie keer trefzeker in Premier League-verband, onder Solskjaer trof Pogba al acht keer doel.

'Ole is gewoon zichzelf. Hij speelt geen rol en geeft iedereen vreugde en vertrouwen', aldus een lovende Pogba, die met Manchester United klom naar de vierde plaats, hoewel Chelsea nog wel moet aantreden tegen Manchester City.

Helemaal tevreden met de wedstrijd van zaterdag is Pogba niet eens. 'Ik denk dat we genoeg duels hebben gespeeld waarin we een hoger niveau haalden. In de eerste helft controleerden we niet de wedstrijd. Dat lukte pas toen we twee keer hadden gescoord.'

Dinsdag stuit Manchester United in de achtste finale van de Champions League op Paris Saint-Germain. 'We hebben nog helemaal niets', weet Pogba. 'Maar ook vandaag zag ik in elk geval weer een team waarin de spelers samen verdedigden en samen aanvielen.'

Met het oog op dat Champions League-duel gunde Solskjaer tegen Fulham de nodige basiskrachten rust. 'Dat was een beetje een risico, maar als je geen risico's neemt, win je ook niet. Ik moet al mijn spelers vertrouwen.' Solskjaer geniet van het niveau van zijn ploeg. 'We hebben zo'n jonge en talentvolle selectie. Maar momenteel gaat het erom posities te winnen op de ranglijst, dat is het enige dat telt. We moeten ook niet afhankelijk zijn van anderen.'

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Manchester United onder OGS (a.i.)

Bericht door Cruijff » za feb 23, 2019 10:25 pm

Manchester United is weer een voetbalclub:

https://www.vi.nl/nieuws/manchester-uni ... oetbalclub

Plaats reactie