FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door peter » do nov 03, 2016 9:43 am

Bij Inter was geen sprake van opbouw. De Boer kocht nog wat tijd door met heel veel geluk van Southampton en van Torino te winnen, maar toch.
Je kan prima de trainer voor langere tijd het vertrouwen geven, maar Inter was de afgelopen weken/maanden altijd de mindere dan de tegenstander, of het nou Atalanta was of Southampton. Een goed duel tegen Juventus en voor de rest dus altijd knudde. En dan sta je dus week in week uit op plekje 12-14. Ik zou het hier wel eens willen zien met Bosz, hoor. Wat nu als Bosz al zijn wedstrijden zou verliezen en Ajax op plek 12-14 zou staan? Echt, dan schreeuwt iedereen toch om zijn vertrek?

En uiteraard is het niet zijn selectie en mocht hij vervolgens ook niks inkopen, maar dan moet je maar eens in de spiegel kijken. De directie haalt Barbosa als spits op voor bijna 30 miljoen euro en jij hebt hem niet nodig en stelt hem nooit op. Op dat moment weet je al dat het vertrouwen er niet is en dat je heel snel geslachtofferd gaat worden. Zelfde geldt voor Kondogbia. Peperdure aankoop van vorig jaar die hij ook niet nodig lijkt te hebben. Je moet die afweging maken voordat je aan boord komt bij Inter. Heb ik genoeg tijd om de selectie te versterken naar mijn wensen? En kan ik direct afscheid nemen van dure jongens die ik niet ga gebruiken?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door Marillion » do nov 03, 2016 11:26 am

Peter schreef:....Je moet die afweging maken voordat je aan boord komt bij Inter. Heb ik genoeg tijd om de selectie te versterken naar mijn wensen? ....
Daar zit natuurlijk een belangrijke fout. Als je kijkt naar de geschiedenis van Inter en de moment waarop je er in stapt dan weet je dat je aan een hele lastige klus begint.

Ik wil overigens ook zeker niet beweren dat hij goed bezig was. Daar kan ik niet over oordelen want ook ik kijk echt geen wedstrijden van Inter. Ik ben ook geen groot supporter van Frank de Boer als trainer. Hij heeft het bij Ajax in zijn eerste jaren in mijn ogen wel gewoon knap gedaan. In een rumoerige tijd met een selectie die we niet als bovengemiddeld moeten inschatten is hij vier keer kampioen geworden. Hij is er echter niet in geslaagd om echt een stap verder te komen.

In de discussie hier gaat het me er vooral om dat een club besluit om een trainer aan te stellen. Ze weten dat ze een buitenlander halen en ze weten dat hij op een lastig moment begint. Dan is het in mijn ogen vreemd als je daar al zo snel weer op terugkomt. De winterstop lijkt me al een beter eerste meetmoment. Wat overigens niet wil zeggen dat je tussentijds maar moet afwachten aan de zijlijn. Maar wanneer een club kiest voor een trainer ben ik van mening dat je hem tijd moet geven. Dat is niet per club of trainer een ander verhaal.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door peter » do nov 03, 2016 12:12 pm

Ik ben het daar dus niet mee eens. Tijd geven is prima, maar je bent wel een topclub. Er moet progressie zijn en er is wel een bepaalde ondergrens. En die ondergrens is toch wel minimaal dat je wat potjes wint, hoor.
Inter verloor kansloos van Beer Sheva (Israel) thuis, Sparta Praag uit en wint in de competitie 4 van haar 11 duels en dat terwijl het veelal tegen middenmoot of degradatiemateriaal speelde.

In totaal is het dus 5 gewonnen, 2 gelijk en 7 verloren. En dat terwijl ze alleen Roma en Juventus als top/subtop hebben gehad. De komende weken zou hij naar Milan, Napoli mogen en krijgen ze Fiorentina op bezoek. Het spel is beroerd, de dure aankopen worden gepasseerd en het programma was easypeasy.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door Le T. » do nov 03, 2016 12:24 pm

Marillion schreef:
Le T. schreef:
Marillion schreef:En je hebt dan ook het merendeel van de wedstrijden van Inter onder De Boer gezien om tot dat oordeel te komen neem ik aan?
Nee, natuurlijk niet. Ik kon het al nauwelijks opbrengen om nog naar zijn Ajax te kijken, dan ga ik zeker niet naar zijn Inter kijken.
Helder, dan weet ik hoe ik je oordeel kan opvatten. Want je kunt dan gewoon niets zeggen over de vraag of er sprake was van opbouw.
Ik ga dan ook geen gedetailleerd oordeel over zijn werk daar geven. Laat ik het zo zeggen, om niet na een paar maanden ontslagen te worden hadden we een heel andere De Boer moeten zien dan bij Ajax, en alles wat er dan aan informatie over zijn Inter binnendruppelt wijst in de richting van dat het precies dezelfde De Boer met dezelfde aanpak is. Dan ben ik niet verrast dat hij de kerst niet haalt, om het zacht uit te drukken.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door Marillion » do nov 03, 2016 12:32 pm

Hij heeft toch wat potjes gewonnen? :smallgrin.gif:

Natuurlijk zijn de resultaten slecht. Maar daar staat tegenover dat de situatie om te beginnen echt niet makkelijk was. Anders had Mancini er nog wel gezeten. Om te beoordelen of er sprake is van opbouw en dat er in de loop van het seizoen progressie verwacht mag worden moet je in ieder geval veel hebben gezien. Dat grote aankopen er naast staan is niet per definitie verkeerd. Misschien is daar wel een goede reden voor.

Ik beweer niet dat er wel sprake was van opbouw. Maar ik denk wel dat je wat verder moet kijken dan een aantal verloren wedstrijden. Zeker als al is gebleken dat het met een andere trainer ook niet werkt. Je kan in ieder geval niet stellen dat er geen sprake is van opbouw als je geen wedstrijden ziet. Voor hetzelfde geld verliest Inter een paar keer ondanks goed spel maar door een tegenslag of omdat het elftal nog in een transformatiefase zit die je normaal gesproken in de voorbereiding meemaakt. Weten we hier bijvoorbeeld de resultaten van Bosz in de voorbereiding nog?

Je kan trainers aan blijven stellen maar als dat nu iedere keer verkeerd gaat moet je als clubleiding toch eens beter naar de problemen kijken. Misschien stellen ze wel gewoon iedere keer de verkeerde trainer aan maar dan zijn zij zelf het probleem.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door beelzebub » do nov 03, 2016 1:25 pm

Inter wist vooraf dat het gekut zou worden in de EL.

Die gasten hebben vier goede spelers niet ingeschreven om aan de regels van Financial Fairplay te voldoen.

Maar ook al zou dat niet het geval zijn geweest en zou Icardi geen biografie hebben geschreven en de supporters indirect bedreigen en ook al zou de Boer geen ruzie hebben gemaakt met een drietal spelers en ook al zou Inter al die dure aankopen niet hebben gedaan... Dan was het alsnog een rotklus geweest voor de Boer om er een voetballende machine van te maken. Want de spelers wilden over het algemeen niet....

Jonk en Bergkamp werd in 1993 ook aanvallend voetbal en een 4-3-3 systeem beloofd. Ruben Sosa en zijn kompanen dachten er anders over.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door InnerHarbour » do nov 03, 2016 1:36 pm

Tja, Italianen. Ze kunnen geweldig koken, mode en stijl is ze op het lijf geschreven maar hun voetbal..... ik word er niet vrolijk van.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door InnerHarbour » do nov 03, 2016 11:02 pm

Het gaat zonder de Boer een stuk beter. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door InnerHarbour » vr nov 04, 2016 7:57 am

Wat lees ik nu Hiddink als tussenpaus?
YNWA

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7899
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door elliquido » vr nov 04, 2016 8:56 am

Inter hult zich in stilzwijgen over kandidatuur Hiddink
Inter hult zich in stilzwijgen over kandidatuur Hiddink
Het project van Frank de Boer mislukte, maar bij Internazionale is men nog niet uitgekeken op het Nederlandse trainersgilde. Guus Hiddink zou in beeld zijn als tussenpaus.
Italiaanse media maken al een paar dagen melding van interesse voor Hiddink, die zonder baan zit na zijn werkzaamheden als interim-trainer van Chelsea vorig seizoen. Inter-directeur Pietro Ausilio wilde er donderdagavond nog niets over kwijt. 'Ik ga niet in op namen. Het gaat er nu vooral om dat ik voor Inter de juiste man vind. Wanneer ik die gevonden heb, maken we het nieuws bekend en wordt jullie honger naar nieuws gestild', zei hij tegen Sky Italia.

'We willen een trainer die het Italiaanse voetbal begrijpt. Dat betekent niet dat hij per definitie Italiaans moet zijn. Het kan ook een buitenlander worden', houdt Ausilio de deur open voor Hiddink. Stefano Pioli is de belangrijkste Italiaanse kandidaat.

Ausilio ging tot slot in op de redenen van het ontslag van De Boer. 'We konden niet anders dan ingrijpen', zei hij. 'De Boer was al te snel in de problemen geraakt. Zijn project was erg ambitieus en hij heeft keihard gewerkt om het te doen slagen. Er zijn ook zeker goede wedstrijden onder hem geweest, maar er waren ook mindere. Bovenal waren de resultaten slecht. Een club als Inter mag niet zoveel wedstrijden verliezen.'
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Yopii
Berichten: 18471
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door Yopii » di nov 08, 2016 4:41 pm

Clubhopper Pioli is het dus geworden.

Inter is natuurlijk nooit de eerste keus van De Boer geweest. Ergens in augustus zat hij nog steeds zonder club, dus hij moest wat. Uiteindelijk heeft hij gekozen voor een langetermijnproject bij een club die niet aan de lange termijn doet.

Wat nu voor hem? Hij lag al niet geweldig in de markt en na zijn ontslag is dat er niet beter op geworden. Goede kans dus dat we hem binnenkort terugzien in Nederland.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door Marillion » di nov 08, 2016 4:50 pm

Dat denk ik niet. Waar zou hij buiten Ajax moeten werken? Dan kom je al snel bij de KNVB uit maar nog los van het feit dat het niet handig is om weer op het verkeerde moment ergens in te stappen zit Blind voorlopig nog gewoon op zijn stoel.

Ik denk dat het verstandig is om de rest van het seizoen vrij te blijven. Hij kan beter op tijd beginnen aan een klus voor volgend seizoen. Kiezen voor een club waar je jezelf goed verstaanbaar kunt maken, waar de selectie goed bij je past. En gewoon de hele voorbereiding maken. Zeg maar alles wat nu verkeerd is gegaan volgende keer wel goed doen. Dat is ook geen garantie voor succes maar nu was het wel een hele grote opeenstapeling van verkeerde beslissingen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33478
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door zeux » di nov 08, 2016 4:57 pm

Middenmoot PL? Championship-club?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11903
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door Sandro » di nov 08, 2016 4:57 pm

Inter is natuurlijk nooit de eerste keus van De Boer geweest. Ergens in augustus zat hij nog steeds zonder club, dus hij moest wat.
Ik weet niet of dat zo is. Eerste keus vast niet, maar het is nu ook weer geen club die je zomaar afslaat. Achteraf had hij dat dus beter wel gedaan. Lesson learned, hopelijk voor hem.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopii
Berichten: 18471
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door Yopii » di nov 08, 2016 6:08 pm

Marillion schreef:

Ik denk dat het verstandig is om de rest van het seizoen vrij te blijven. Hij kan beter op tijd beginnen aan een klus voor volgend seizoen. Kiezen voor een club waar je jezelf goed verstaanbaar kunt maken, waar de selectie goed bij je past. En gewoon de hele voorbereiding maken. Zeg maar alles wat nu verkeerd is gegaan volgende keer wel goed doen. Dat is ook geen garantie voor succes maar nu was het wel een hele grote opeenstapeling van verkeerde beslissingen.
Mee eens.
Hij zou de tijd moeten benutten om bij andere clubs in de keuken te kijken, en dan met name daar waar jonge, moderne trainers werken. Zijn flossefie is namelijk te Nederlands.

Ik weet alleen niet of hij het kan. Hij is nogal star. Openstaan voor nieuwe ideeën vraagt een bepaalde mentaliteit.

Voor de rest: Inter is een club waar ik juist wel nee tegen zou zeggen. Hoog afbreukrisico.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11903
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door Sandro » di nov 08, 2016 6:13 pm

Voor de rest: Inter is een club waar ik juist wel nee tegen zou zeggen. Hoog afbreukrisico.
Hoe kan je dat nou zo zeker weten als je nooit in die situatie gezeten hebt? Inter is gewoon een grote naam.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopii
Berichten: 18471
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door Yopii » di nov 08, 2016 6:17 pm

Een grote naam met een hoog afbreukrisico. Het een sluit het ander niet uit.

De eerste club van De Boer in het buitenland, dan moet het meteen raak zijn. Hij had beter kunnen wachten op een betere kans.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11903
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door Sandro » di nov 08, 2016 6:21 pm

Een grote naam met een hoog afbreukrisico. Het een sluit het ander niet uit.
klopt, en daarom moet je soms afwegen en daar kun je een fout mee maken. Achteraf anderen op hun fouten wijzen is zo makkelijk.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopii
Berichten: 18471
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door Yopii » di nov 08, 2016 6:44 pm

Dat is zo. :smallgrin.gif:

Carrièreplanning is het halve werk in het voetbal. Op het juist moment bij de juiste club zitten.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11903
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door Sandro » do jan 05, 2017 8:01 am

De Boer: 'Die mensen heb ik in de steek gelaten, dat vind ik nog het ergste'.

Frank de Boer had twee dagen na zijn ontslag bij Internazionale alweer aan de slag gekund bij een andere club. Die kans liet de oud-trainer van Ajax lopen.

"Twee dagen na mijn ontslag bij Internazionale waren er al een paar clubs die zich meldden bij Guido Albers, mijn zaakwaarnemer", vertelt De Boer aan FOX Sports. Een snelle doorstart zag hij echter niet zitten. "Op dat moment had ik er helemaal geen zin in. Veel clubs komen langs, maar Inter is internationaal gewoon een hele grote club."

De Boer heeft zijn moeilijke momenten gekend na het gedwongen vertrek bij Inter. Na 85 dagen was zijn Italiaanse avontuur voorbij. Ook voor zijn assistenten Orlando Trustfull en Michel Kreek was dat lastig.

"Dat vind ik nog het ergste", zegt De Boer. "De mensen die met me meegereisd zijn heb ik in de steek gelaten. Zo voelde dat. De hoofdtrainer verdient veel meer, krijgt ook het meest op zijn bord, maar zij geven alles op. Dan moet je na 85 dagen je biezen pakken. Een heel gedoe, bijvoorbeeld met hun huizen. Dat doet me wel wat."
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopii
Berichten: 18471
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door Yopii » za jan 07, 2017 3:38 pm

Lief van hem, maar onterecht. Nederland heeft honderden gediplomeerde trainers. Wie zou er geen assistent willen zijn in de top? Duurt het kort? Jammer dan. Dat is het risico van het vak.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47907
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door peter » ma jan 16, 2017 11:24 am

Winnen ieder duel nu en staan inmiddels zesde met nog maar 5 punten achter op Napoli (plek 3). Die Pioli laat wel even zien dat je met hetzelfde materiaal dus wel direct kan presteren.

Lionel
Berichten: 47291
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door Lionel » ma jan 16, 2017 11:47 am

Inderdaad. Spelen niet eens heel slecht.
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 18471
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door Yopii » zo jan 29, 2017 6:44 pm

Peter schreef:Winnen ieder duel nu en staan inmiddels zesde met nog maar 5 punten achter op Napoli (plek 3). Die Pioli laat wel even zien dat je met hetzelfde materiaal dus wel direct kan presteren.
Maar De Boer heeft het fundament gelegd. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11903
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Internazionale - Het tijdperk de Boer?

Bericht door Sandro » wo mei 10, 2017 6:50 am

Peter schreef:Winnen ieder duel nu en staan inmiddels zesde met nog maar 5 punten achter op Napoli (plek 3). Die Pioli laat wel even zien dat je met hetzelfde materiaal dus wel direct kan presteren.
Mwah....:)
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie