Portugal

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Portugal

Bericht door Cruijff » wo jun 20, 2018 3:44 pm

Paar interessante wetenswaardigheden over Cristiano Ronaldo:
De voetballer was een nakomertje, een ongewenst kind. Zijn moeder probeerde een abortus op te wekken door donker bier te drinken en door te rennen tot ze niet meer kon, biechtte ze op in haar biografie. Maar het kind werd geboren, en het werd Cristiano Ronaldo genoemd, een vernoeming naar de Amerikaanse president Ronald Reagan.
Ajax
Er kwam een moment dat Cristiano Ronaldo zijn geboorte-eiland ontsteeg. Opnieuw was het zijn peetvader Fernão Sousa die hem naar eigen zeggen verder bracht. ‘Ik had graag gewild dat hij naar Ajax was gegaan’, vertelt Sousa, bij een kop koffie in de bar bij het CR7-museum. ‘Ik wist dat daar een goede jeugdopleiding zat. En er speelde daar nog een Portugees. Kom, hoe heet hij ook alweer. Dani! Maar ja, ik had in Amsterdam geen contacten.’

Sousa kende wel de plaatsvervangend procureur-generaal op Madeira, een man met ingangen bij Sporting in Lissabon. Het lijntje werd gelegd, Ronaldo mocht langskomen en hij werd geselecteerd.
https://www.volkskrant.nl/sport/cristia ... ~bbf0f3e4/

De Dominee
Berichten: 5747
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Portugal

Bericht door De Dominee » wo jun 20, 2018 4:23 pm

Zo! Dat is verdomme ff zonde.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Portugal

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo jun 20, 2018 8:25 pm

Helemaal als je bedenkt dat ie dan in seizoen 2002-2003 bij ons gespeeld had (na dat seizoen ging hij van Sporting naar Man U). Het jaar waarin we de kwartfinale CL haalden...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Portugal

Bericht door Marillion » wo jun 20, 2018 8:59 pm

Kleine kanttekening. In zijn eerste jaren was het allemaal een stuk minder effectief. Hij maakte nogal eens een schaar te veel. Dat enorm doeltreffende wat hij tegenwoordig heeft is pas later gekomen.

Maar we hadden misschien wel een plekje voor 'm gehad
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Portugal

Bericht door Sandro » wo jun 20, 2018 9:23 pm

Marillion schreef:Kleine kanttekening. In zijn eerste jaren was het allemaal een stuk minder effectief. Hij maakte nogal eens een schaar te veel. Dat enorm doeltreffende wat hij tegenwoordig heeft is pas later gekomen.

Maar we hadden misschien wel een plekje voor 'm gehad
Als je ziet wie er in die kwartfinale op het veld stonden dan kun je je dat inderdaad afvragen.

Ipv Van der Meyde is dan mijn eerste gedachte. Maar die deed het op dat moment zeker niet onaardig.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Portugal

Bericht door Yopii » wo jun 20, 2018 10:37 pm

Sandro schreef:Ipv Van der Meyde is dan mijn eerste gedachte. Maar die deed het op dat moment zeker niet onaardig.
Huh? Die kon er geen reet van. :excited.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Portugal

Bericht door WP_Legend » do jun 21, 2018 2:38 am

Yopii schreef:
Sandro schreef:Ipv Van der Meyde is dan mijn eerste gedachte. Maar die deed het op dat moment zeker niet onaardig.
Huh? Die kon er geen reet van. :excited.gif:
Die speelde één wedstrijd goed en toen was ie weg... we hebben hier de polonaise gelopen toen ie wegging.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Portugal

Bericht door Sandro » do jun 21, 2018 7:12 am

Yopii schreef:
Sandro schreef:Ipv Van der Meyde is dan mijn eerste gedachte. Maar die deed het op dat moment zeker niet onaardig.
Huh? Die kon er geen reet van. :excited.gif:
Ronaldo was toen 17 ofzo he, en nog lang niet de speler die hij later werd. Na 1 seizoen was hij waarschijnlijk ook alweer weg geweest. Als het verhaal waar is natuurlijk...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Portugal

Bericht door Gezond verstand » vr jun 22, 2018 9:30 am

Yopii schreef:
Sandro schreef:Ipv Van der Meyde is dan mijn eerste gedachte. Maar die deed het op dat moment zeker niet onaardig.
Huh? Die kon er geen reet van. :excited.gif:
Die was een wedstrijd geweldig, en dan weer 6 baggerslecht, daarna weer een geweldige wedstrijd, en de volgende 5 stond hij in het veld als Justin Kluivert tegen een topclub.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Portugal

Bericht door Marillion » za jul 21, 2018 12:14 pm

Die paar klappen hebben uiteindelijk waarschijnlijk tot een dikker contract geleid:
Dost verrast met nieuw contract tot medio 2021 bij Sporting Lissabon

Bas Dost heeft zaterdag toch zijn contract verlengd bij Sporting Lissabon. De 29-jarige spits zei eerder nog te willen vertrekken bij de Portugese club naar aanleiding van de aanval door hooligans in mei."Ik ben hier nog niet klaar", aldus Dost tegenover het AD. Hij tekende een nieuwe verbintenis die tot medio 2021 loopt. Zijn oude contract liep tot de zomer van 2020.

Dost liep eind vorig seizoen een flinke hoofdwond op toen Sporting-hooligans na een training het complex van de club bestormden. Naar aanleiding van dat incident was hij aanvankelijk van plan zijn contract te laten ontbinden. De oud-speler van sc Heerenveen en Heracles Almelo heeft na een gesprek met de nieuwe voorzitter Sousa Cintra en de nieuwe trainer José Peseiro echter besloten alsnog te blijven. "Ik ben hier heel blij mee", zei Dost. "Ik wil nu alleen maar vooruit kijken. Ik heb hier twee jaar geleden getekend en ben van deze club gaan houden. Het is een moeilijke tijd geweest, maar het gevoel dat ik hier op mijn plek ben overheerst."

Trainingskamp
Eerder deze maand leek een vertrek van Dost een kwestie van tijd, want hij ontbrak in de Sporting-selectie die op trainingskamp naar Zwitserland ging. Eind juni vertrok bovendien de omstreden voorzitter Bruno de Carvalho, die er niets voor voelde om Dost en de andere spelers met een vertrekwens te laten gaan.

Naar aanleiding van de aanval door de hooligans besloten trainer Jorge Jesus en spelers Rui Patricio en William Carvalho tegen de wens van de voorzitter in te vertrekken. Naast Dost lieten ook Gelson Martins en Bruno Fernandes weten hun contract te willen beëindigen. Sporting stelde Sinisa Mihajlovic aan als opvolger van Jesus, maar voorzitter Sousa Cintra stuurde de Serviër al na negen dagen weg. Dost liet bondscoach Ronald Koeman in april weten zich niet langer beschikbaar te stellen voor Oranje, omdat hij zich niet gewaardeerd voelde. De lange aanvaller kwam tot achttien interlands en scoorde één keer.

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Portugal

Bericht door Duke » do nov 08, 2018 7:32 pm

Keizer nieuwe trainer van Sporting Lissabon

Marcel Keizer wordt de nieuwe coach van Sporting Lissabon. De 49-jarige coach uit Badhoevedorp is vertrokken bij Al-Jazira.

Voorzitter Mohammed Saif Al Suwaidi sprak vandaag op de clubsite zijn dank uit voor wat Keizer heeft gedaan voor Al-Jazira, waar hij in juni Henk ten Cate opvolgde. ,,We wensen hem alle geluk bij Sporting,” aldus de president, die Damien Hertog naar voren heeft geschoven als tijdelijke vervanger van Keizer.

Keizer, die vorig jaar december werd ontslagen bij Ajax, zwaait met lof af bij Al-Jazira. ,,Het was een eer om de trots van Abu Dhabi te dienen. Ik wens de club alle succes de komende jaren.”

Tiago Fernandes is vanavond tegen Arsenal en zondagavond tegen Chaves nog interim-trainer bij Sporting Lissabon, dat derde staat in de Portugese competitie. De achterstand op FC Porto en Sporting Braga is twee punten. Keizer zal na het weekend beginnen bij Sporting.
www.ad.nl

Opvallende keuze, ben wel benieuwd hoe hij het gaat doen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Portugal

Bericht door Jöhnk » do nov 08, 2018 7:57 pm

Slecht allicht. De man komt zwaar tekort voor dit niveau.

Gebruikersavatar
Gezond verstand
Berichten: 3190
Lid geworden op: za sep 09, 2017 2:35 am

Re: Portugal

Bericht door Gezond verstand » vr nov 09, 2018 3:37 am

Jöhnk schreef:Slecht allicht. De man komt zwaar tekort voor dit niveau.
Die woorden ga je binnenkort moeten inslikken.
Fans van andere clubs
Ben je fan van een andere club, dan ben je welkom. Zolang je je maar niet al te provocerend gedraagt

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Portugal

Bericht door Marillion » vr nov 09, 2018 7:51 am

Als het verhaal klopt dat hij is aangetrokken op basis van een aanbeveling van zijn medische staf dan komt hij in ieder geval op een bijzondere manier binnen.

Ik ben wel benieuwd naar zijn prestaties. Het was bij Ajax niet goed maar in de periode voor zijn ontslag begon het toch echt beter te lopen. Was dat toeval of had hij de weg omhoog gevonden? Ik gun 'm wel een succes in Lissabon.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Portugal

Bericht door Alexander » vr nov 09, 2018 9:48 am

Heel leuk voor hem, maar ik vraag me toch oprecht af waarom die gasten nou voor hem gekozen hebben. Op basis van welke prestatie?

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Portugal

Bericht door wimpey » vr nov 09, 2018 10:02 am

Alexander schreef:Heel leuk voor hem, maar ik vraag me toch oprecht af waarom die gasten nou voor hem gekozen hebben. Op basis van welke prestatie?
Hij schijnt een alleraardigste man te zijn. :hypocrite.gif: Ze hebben Dost, Gudelj en Kastanjes onder contract. Heeft ie met Dost fijn samengewerkt bij Emmen ofzo? :hypocrite.gif:

Je vraagt je inderdaad af hoe zo'n grote club nou uitgerekend bij Keizer uitkomt. Hij was m.i. bij Ajax de slechtste trainer/coach sinds Danny Blind.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Portugal

Bericht door Marillion » vr nov 09, 2018 5:06 pm

Dit riepen ze maandag bij Derksen aan tafel:
Marillion schreef:Als het verhaal klopt dat hij is aangetrokken op basis van een aanbeveling van zijn medische staf dan komt hij in ieder geval op een bijzondere manier binnen.
En dit pluk ik net van NOS.nl
....In de medische staf bij Al-Jazira zaten drie Portugezen. Die keerden onlangs terug naar Sporting en prezen daar de visie van de Nederlander.....
Hier het hele artikel.

Nu zou het niet voor het eerst zijn dat mensen elkaar napraten en zoiets op die manier een eigen leven gaat leiden. Maar misschien is het wel gewoon waar. Even los van of Keizer dan geschikt is zou het wel bijzonder zijn.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Portugal

Bericht door Lionel » vr nov 09, 2018 5:17 pm

Is toch niet gek? Bij Jong Ajax liepen ze ook met hem weg. En de spelers bij Ajax waren ook niet blij met zijn ontslag.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Portugal

Bericht door Marillion » vr nov 09, 2018 5:19 pm

Nou, het is in mijn ogen wel wat ongebruikelijk als een club echt een trainer zou uitkiezen op basis van het advies dat uit de medische staf komt. Projecteer dat eens op het bedrijfsleven.

Maar ik wens 'm alle succes daar. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Portugal

Bericht door Cruijff » za nov 10, 2018 5:31 am

Jep die medische staf heeft de doorslaggevende rol gespeeld.

Verrassend misschien, maar de huidige trainer van Excelsior is ook opeens hoofdcoach gemaakt nadat hij daar jaaaaaaaren fysiotherapeut is geweest.


Wat je ook wilt zeggen over Keizer en zijn presteren bij Ajax: er waren vrijwel geen blessures. En Ajax was VÉÉL fitter (of gewoon beter) dan psv en feyenoord in de onderlinge wedstrijden.
Zijn uitglijders tegen Utrecht en Vitesse zal ik maar ff vergeten.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Portugal

Bericht door Cruijff » za nov 10, 2018 7:25 am

Dat er een kwartet Nederlanders bij Sporting rondloopt zal idd ook zeker een factor zijn.

Dost is en blijft door zijn doelpunten productie de belangrijkste man daar en nu hij zich langer aan de club verbonden heeft is de status van die boomlange Drent nog wat groter.

Die andere Nederlanders daar bij Sporting zouden best kunnen mislukken, maar ze denken en hopen wellicht dat een vrij geduldige en behulpzame trainer als Keizer ze onder de hoede neemt, ook na 2 of 3 matige wedstrijden vertrouwen in ze houdt en beter maakt.
Een club heeft een kleine kans op kapitaalvernietiging met Keizer, maar een nieuwe gozer uit weer een ander land die deze jongens volstrekt negeert en anderhalve hand verse aankopen wil hebben is nog duurder.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Portugal

Bericht door Cruijff » ma nov 19, 2018 3:38 pm

Maar wat je ook flikt in Portugal.... als je de juiste vriendjes hebt en genoeg geld ben je op borgtocht na een paar dagen weer vrij:


LISSABON - Voormalig voorzitter Bruno de Carvalho van Sporting Portugal is volgens het Duitse krant Bild enkele dagen geleden opgepakt. De Carvalho wordt als manipulator gezien achter de aanval van hooligans op de spelers van Sporting afgelopen mei. De ex-voorzitter van de Portugese club zou ondertussen weer op borgtocht vrij zijn.

De voorzitter zou volgens Bild kort voor de aanval telefonisch contact hebben gehad met de leider van de hooligans. Volgens Portugese media heeft hij tegen het hoofd van de Ultra's "Juve Leo" gezegd: 'stort je op hen!' Ook de leider van de hooligans is opgepakt.
https://www.msn.com/nl-nl/sport/voetbal ... ailsignout
Half mei vielen tientallen hooligans de coach en spelers aan op het trainingscomplex uit onvrede over de sportieve gang van zaken. Meerdere spelers, onder wie Bas Dost, raakten bij de aanval gewond. Portugese internationals als William Carvalho en Gelson Martins kondigden daarna hun vertrek bij de club aan. Voorzitter De Carvalho werd eerder al ontslagen maar vocht die beslissing aan, waarna een stemming volgde waarin hij alsnog werd weggestuurd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Portugal

Bericht door Duke » vr nov 30, 2018 10:48 am

Sporting-captain Nani vindt dat trainer Keizer voor zelfvertrouwen zorgt

Sterspeler Nani is lovend over de nieuwe trainer Marcel Keizer bij Sporting CP. Volgens de aanvoerder van de Portugese topclub voelt iedereen zich prettig bij de aanpak van de Nederlander.

Voormalig Ajax-coach Keizer werd eerder deze maand verrassend aangesteld bij Sporting en begon bij de achttienvoudig landskampioen met ruime zeges in de beker op Lusitano FC (1-4) en in de Europa League op Qarabag (1-6).

"Hij is een bescheiden coach en zijn aanpak werkt. We zetten vroeg druk, veroveren vaak de bal en creëren kansen", zei de 32-jarige Nani donderdag na de eenvoudige overwinning op Qarabag in Azerbeidzjan, wat een plek in de knock-outfase van de Europa League betekende.

"Het team boekt progressie en we voelen ons steeds zelfverzekerder. Dat is een van de redenen dat we vaker scoren."

Sporting kwam tegen Qarabag al snel op voorsprong door een benutte strafschop van Bas Dost. Nani was met een doelpunt na een fraai actie verantwoordelijk voor de 1-3. Dat was ook de ruststand. In de tweede helft nam de superieure ploeg van Keizer verder afstand.

Keizer: 'Hoop dat we dit vaker laten zien'
De 49-jarige Keizer zelf blijft bescheiden onder zijn goede start bij Sporting. De coach, die naast Ajax ook Telstar, FC Emmen, SC Cambuur, Jong Ajax en Al-Jazira onder zijn hoede had, is blij met zijn spelers.

"Het is natuurlijk fijn om zo te beginnen, maar ik moet vooral een compliment aan mijn spelers geven. Zij zijn uiteindelijk degenen die het op het veld moeten laten zien", zei de Nederlander na het duel met Qarabag.

"Qua passing ging het goed en we vonden vaak goed de ruimte. We kregen daardoor veel kansen en maakten dus ook veel doelpunten. Ik hoop dat we dit vaker laten zien, want dan word ik pas écht blij."

Na een roerig seizoen, waarin spelers door hooligans van de eigen club werden aangevallen, er bestuurlijke onrust was en diverse trainers kwamen en gingen, staat Sporting er dit seizoen goed voor in de competitie.

De Europa Cup II-winnaar van 1964 bezet na tien speelronden de tweede plaats op twee punten van koploper FC Porto. Maandag wacht voor Keizer zijn eerste competitieduel, wanneer hij met de club op bezoek gaat bij nummer vijf Rio Ave.
www.nusport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Portugal

Bericht door Cruijff » vr jan 11, 2019 9:30 pm

Paul Onkenhout:

Op Twitter ging donderdag een filmpje rond waarin een man met een baard druk bewegend een liedje zong over Marcel Keizer, in het Portugees. Deus Keizer, heette het. Deus betekent God.

Keizer klonk als Kézèr. De Portugese man droeg een groen-witte sjaal en een pet. Groen en wit zijn de kleuren van Sporting Clube de Portugal, de club waar Keizer sinds een maand trainer is.

De aanstekelijke melodie van het liedje herkende ik dankzij de Spaanse Netflixserie La Casa de Papel. Bella Ciao is oorspronkelijk een Italiaans anti-fascistenlied. Het zou mooi zijn als de supporter van Sporting het lied mede daarom heeft gekozen.

Met behulp van Google translate kon ik de tekst volgen, voor het grootste deel althans. Na ‘hij is een Guardiola’ werd ‘of een knooppunt’ gezongen, iets wat moeilijk te plaatsen is. Voor ‘Soja o que deus’ gaf Google ‘Wees wat God’ terug.

Met een foto van het Scheepvaartmuseum in Amsterdam in beeld werd de afkomst van Keizer genoemd (‘Veio da Holanda’). De zingende supporter was zo enthousiast over de Nederlandse trainer van zijn club dat hij zichzelf op een gegeven moment het advies gaf om te kalmeren en iets te drinken te nemen.

Veruit het mooiste zinnetje: O nosso carequinha: ‘Onze kaalkop.’

Woensdag won Keizer met Sporting voor de zevende keer op rij. In zeven wedstrijden scoorde de ploeg dertig keer. Als Keizer God is, is Bas Dost zijn zoon. Dost scoort aan de lopende band. De speelstijl wordt als swingend omschreven.

Keizer is de vijfde trainer van Sporting in vijf maanden. Het dieptepunt van de crisis werd in mei bereikt toen de spelersgroep op het eigen trainingscomplex werd aangevallen door een stuk of vijftig hooligans. Ze zouden – dit soort dingen hoor je niet vaak - zijn geïnstrueerd door de voorzitter, Bruno de Carvalho.

Het woord ‘uitdaging’ schiet hier tekort. Sporting was een maand geleden een nachtmerrie voor elke trainer, een hellhole aan de Taag waar de chaos regeerde. Inmiddels is de stemming totaal omgeslagen en worden er euforisch liedjes gezongen over een goddelijke kaalkop uit Nederland die alleen met Pep Guardiola te vergelijken is.

Het gaat hier dus over een trainer die precies een jaar geleden werd ontslagen door Ajax, vooral omdat directeur Overmars hem niet pruimde. Overmars wachtte op zijn kans en kreeg die toen Ajax in het bekertoernooi verloor van FC Twente. Keizer werd geofferd.

Het is alweer bijna vergeten. Keizer was maar een half jaar trainer van Ajax. De spectaculaire opmars van Ajax na de zomer, in de Champions League vooral, heeft dat hoofdstuk al weer bijna uitgewist.

Ajax was te wisselvallig, zei de directie na het ontslag van Keizer. Over een oorzaak, de grootste misschien wel, werd door Van der Sar en Overmars met Keizer nooit een woord gesproken: het ongeval van Abdelhak Nouri en het effect op de spelersgroep. Keizer was pas net begonnen als trainer van het eerste elftal toen Nouri werd getroffen door een hartstilstand.

In de paar interviews die hij sinds zijn ontslag bij Ajax gaf, hield hij zich op de vlakte. Hij analyseerde nuchter wat hem was overkomen en trapte niet na. Zo zit ik niet in elkaar, zei hij in Voetbal International zonder rancune.

Keizer verdween, vond emplooi bij Al-Jazira in Abu Dhabi en dook vorige maand plotseling op in Lissabon. Kort daarvoor verscheen Nouri, een monument van Henk Spaan voor de jonge Ajacied. Ook Keizer komt in het boek aan het woord.

Hij werd destijds zwaar beproefd. Tegen de spelers van Ajax moest hij zeggen dat een lach op de training niet betekende dat ze Nouri waren vergeten. Het verdriet verdween geen moment uit de kleedkamer. ‘Ik ben zelf drie maanden huilend heen en weer gereden.’

En nu is hij dus deus Kézèr, en O nosso carequinha. Mooi is dat.
https://www.volkskrant.nl/columns-opini ... ~b1635e4f/

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Portugal

Bericht door Marillion » za jan 12, 2019 11:31 am

Zou mooi zijn als hij daar inderdaad succesvol kan zijn. Prima vent, ik gun 't hem van harte. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie