Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » ma jun 29, 2020 7:32 pm

60 miljoen voor de 30-jarige Pjanic. :smallgrin.gif:

Frenkie moet daar weg. Een club en elftal in verval.

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » ma jun 29, 2020 9:52 pm

Frenkie - Busquets - Pjanic? Ga je het statischer krijgen dan dit?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Jinne » ma jun 29, 2020 10:59 pm

Die hoge waardering is toch een boekhoud truc?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di jun 30, 2020 7:16 am

Jinne schreef:
ma jun 29, 2020 10:59 pm
Die hoge waardering is toch een boekhoud truc?
Klopt. Afschrijven maar!
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Jinne » vr jul 17, 2020 7:24 am

Setien zal toch ook wel weer moeten wieberen. Onder hem is het nog slechter geworden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » vr jul 17, 2020 8:37 am

Het is er echt een puinhoop.

Er klopt niks van de selectie. Straks met Pjanic nog een wandelaar erbij. Terwijl ze ook Thiago terug hadden kunnen halen.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Spanje

Bericht door GangstaRiB » zo jul 19, 2020 4:03 pm

Kluivert is een optie om Setien op te volgen. Hahah. Ik pak de popcorn alvast.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Jinne » ma jul 20, 2020 7:04 am

Geen Getafe en Valencia volgend jaar in Europa! :blub.gif: Al kan Getafe nu nog in de EL een ticket verdienen maar gezien hun vorm zie ik dat niet meer gebeuren.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Spanje

Bericht door elliquido » ma jul 20, 2020 3:43 pm

KARMA ! :1evil.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » ma aug 17, 2020 11:32 am

tijd voor revolutie


door Jeroen Kapteijns

AMSTERDAM De speculatie rond Ronald Koeman als topkandidaat bij Barcelona is begrijpelijk met het oog op het spoedig verwachte ontslag van trainer Quique Setién en de vernietigende reacties in de Spaanse media na de sensationele 8-2 nederlaag tegen Bayern München in de kwartfinale van de Champions League. De pijnlijke afgang lijkt een revolutie in te leiden bij FC Barcelona, waarbij inmiddels ook technisch directeur Eric Abidal en voorzitter Josep Maria Bartomeu zwaar onder druk staan. „Het gaat nog een hete zomer worden in Barcelona”, verwacht Henk ten Cate.

Més que un club (meer dan een club) is de lijfspreuk van FC Barcelona. Over de wedstrijd van vrijdagavond kun je zeggen dat dit meer dan een nederlaag was. Het is ongekend dat een club met zo’n status op deze manier wordt vernederd.

De verleiding is groot om de historische inmaakpartij te zien als de markering van het einde van een tijdperk. Dat gevoel heeft Ten Cate er wel bij. De 65-jarige Amsterdammer beleefde tussen 2003 en 2006 gouden jaren bij FC Barcelona als assistent van Frank Rijkaard en heeft nog altijd een warm gevoel bij de Catalaanse voetbaltrots. „Het duurt even voor de mensen daar je omarmen, maar als dat eenmaal is gebeurd, is het voor het leven.”

Het gaat Ten Cate aan het hart hoe Barcelona werd weggepoetst, maar verrast was hij niet. „Als je Barcelona de afgelopen twee jaar hebt gevolgd, dan kun je niet verrast zijn. Het is al een tijdje minder. Vorig seizoen was het nog wel voldoende om kampioen te worden, maar dat was ook het eerste seizoen van Real zonder Ronaldo. Dit seizoen heeft het de hele tijd gerommeld bij de club, met onder andere de vervanging van Ernesto Valverde door Quique Setién, een wisseling die niet goed heeft uitgepakt.”

Juist op dit moment wil Ten Cate ook benadrukken wat voor unieke periode de club achter de rug heeft. „Als je er reëel naar kijkt, dan heeft FC Barcelona zeventien jaar onafgebroken aan de top gestaan. Dat is heel erg lang. Welke andere club kan dat zeggen? Toen Frank en ik in 2003 bij de club kwamen, had Barcelona een rampseizoen achter de rug en zich ternauwernood geplaatst voor UEFA Cup-voetbal. Dat is de laatste echt grote dip geweest. Daarna heeft de club met tien Spaanse kampioenschappen en vier keer winst van de Champions League voortdurend succes gehad. Het is het meest succesrijke tijdperk ooit geweest van de club. En dat kun je uiteraard niet los zien van de aanwezigheid van het fenomeen Lionel Messi.”

De Argentijn heeft FC Barcelona veel moois gebracht, maar de afhankelijkheid van Messi maakt het elftal nu ook kwetsbaar, vindt Ten Cate. „Een van de meest kenmerkende momenten van de wedstrijd tegen Bayern was voor mij de situatie waarin Messi werd ingespeeld, terwijl hij tussen drie tegenstanders stond, de bal verloor en vervolgens geen enkele poging deed om de bal te heroveren, waarna Bayern een tegenaanval plaatste en scoorde. Natuurlijk is Messi nog altijd een heel goede speler, maar hij is niet meer de Messi van vier jaar geleden. Dat is ook normaal. Welke speler blijft vijftien jaar onafgebroken aan de wereldtop? Dat kost zoveel energie. Dan is het logisch dat er wat sleet op komt.”

Hoe verder met Messi is een van de belangrijkste vragen die FC Barcelona moet beantwoorden, denkt Ten Cate. „Het spel is nu wel heel erg afgestemd op Messi. Het zou verstandig zijn om hem een beetje uit de wind te houden en het team anders in te richten. Maar de vraag is of hij dat zal accepteren. Barcelona zal daarom ook moeten gaan toewerken naar een leven na Messi, want niemand heeft het eeuwige sportleven, ook hij niet. Wat ik wel hoop, is dat een fenomeen als Messi, dat zoveel heeft betekend voor de club, de ruimte wordt geboden om zelf te beslissen over zijn toekomst. Dat zou ik hem gunnen.”
De T.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » ma aug 17, 2020 11:33 am

’Frenkie heeft het nog niet bewezen’


AMSTERDAM Barcelona is in Nederland de populairste buitenlandse club dankzij de vele Nederlandse trainers en spelers die er door de jaren heen hebben gewerkt, te beginnen bij Rinus Michels en Johan Cruijff in de jaren zeventig. Momenteel verdedigt Frenkie de Jong de kleuren van FC Barcelona. De balvaardige middenvelder maakte de pijnlijke afgang in Lissabon als basisspeler van de eerste tot en met de laatste minuut mee.

Voor Henk ten Cate is de balans na het debuutjaar van De Jong niet onverdeeld positief. „Om na nog niet eens zestig wedstrijden in de Eredivisie al een bepalende rol te moeten hebben bij een club als Barcelona, is een erg grote stap. Je kunt je afvragen of hij dat al kan op dit niveau. Dit jaar heeft hij dat nog niet bewezen. Vergis je ook niet hoe groot de druk is. Barcelona is geen Ajax. De druk is daar nóg groter met elke dag vier of vijf kranten, die twintig pagina’s over Barcelona schrijven”, aldus Ten Cate, die wijst op de impact van de transfersom van 86 miljoen euro.

„Die enorme transfersommen scheppen een hoog verwachtingspatroon, terwijl die voor een deel zijn gebaseerd op een marketingverhaal. Eerder zijn jongens als Coutinho en Dembélé daardoor al door het ijs gezakt bij FC Barcelona.
De T.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Spanje

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma aug 17, 2020 7:52 pm

Zeg Voetske, ik vind het leuk dat je weer terug bent!

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Spanje

Bericht door De Dominee » ma aug 17, 2020 9:52 pm

Als ik Koeman was zou ik Eriksen binnen hengelen bij Barca. Donny erbij, Frenkie en Puig ernaast en je hebt een middenveld.

Voorin Neymar terug halen, achterin Van Dijk, wellicht Nico nog oppikken. Zie hem ook Depay nog wel halen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22993
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door raymon » ma aug 17, 2020 10:00 pm

De Dominee schreef:Als ik Koeman was zou ik Eriksen binnen hengelen bij Barca. Donny erbij, Frenkie en Puig ernaast en je hebt een middenveld.

Voorin Neymar terug halen, achterin Van Dijk, wellicht Nico nog oppikken. Zie hem ook Depay nog wel halen.
Teveel Nederlanders in het team dan. Dat is in het verleden ook gauw fout gegaan.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » ma aug 17, 2020 10:02 pm

Ik zie hem wel Van Dijk gaan. En Donny lees ik overal.
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Spanje

Bericht door columbus » di aug 18, 2020 6:40 am

Van welk geld gaat Barca dat betalen? De schatkist is aardig leeg volgens mij

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di aug 18, 2020 6:42 am

Die verkopen wel wat of lenen wel wat.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » di aug 18, 2020 6:59 am

Er zal heus wel geld beschikbaar worden gemaakt, linksom of rechtsom. Maar dit soort lijstjes lijkt me echt volstrekt niet haalbaar.

Het goede nieuws voor Barcelona is echter dat dit ook helemaal niet nodig is want Alfred Schreuder komt met Koeman mee. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Spanje

Bericht door elliquido » di aug 18, 2020 7:33 am

Ter steegen

Semedo rcv umtiti alba

Fdj

Rcm lcm

griezman martinez pjanic


3 gerichte aankopen nodig, waarvan 2 middenvelders die de kilometers maken en een beul rcv.

De rest incl. Messi op de transferlijst
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di aug 18, 2020 7:45 am

Pjanic linksbuiten?
IK GELOOF!!!!!!

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » di aug 18, 2020 8:21 am

Ben ik de enige die Koe een matige keuze vindt? Die man heeft als clubcoach geen overweldigende indruk gemaakt en daarbij is hij bepaald geen Pep qua speelstijl.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13360
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Spanje

Bericht door Arthur » di aug 18, 2020 8:25 am

Koeman aanstellen is voor Barcelona gewoon de volgende stap op het langzame pad terug naar de middelmatigheid.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » di aug 18, 2020 8:31 am

Yopii schreef:
di aug 18, 2020 8:21 am
Ben ik de enige die Koe een matige keuze vindt? Die man heeft als clubcoach geen overweldigende indruk gemaakt en daarbij is hij bepaald geen Pep qua speelstijl.
Het is denk ik vooral een keuze voor iemand die populair is in Barcelona. Een poging om de achterban wat rustiger te krijgen.

Misschien speelt ook mee dat hij het goed heeft gedaan als bondscoach. Ook al is dat een compleet ander vak. Koeman heeft zich volgens mij wel in positieve zin ontwikkelt als trainer. Verwacht inderdaad geen spectaculair voetbal maar hij heeft wel de gelegenheid gehad om een aantal fouten te maken en daarvan te leren.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47043
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di aug 18, 2020 8:32 am

Ach. Zidane is ook geen wonderdokter.

Paar poppetjes logisch opstellen, een beetje vernieuwen en je komt een eind met het materiaal wat je tot je beschikking hebt.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » di aug 18, 2020 8:35 am

Trainer zijn bij een club met zo'n budget is wel iets anders dan ergens in de middenmoot van Europa. Zelfs met de huidige selectie van Barcelona.

Zo zal het bovengemiddeld belangrijk zijn dat spelers je respecteren en dat je de groep weet te managen. Het is al even geleden maar zie Rijkaard bij Barcelona en bij Sparta.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie