Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door raymon » di mei 25, 2021 12:13 pm

Yopii schreef:
di mei 25, 2021 11:37 am
Aguëro is niet gratis, hè? Pakt een vermogen aan tekengeld en salaris.

Oom Mino brengt geen spelers naar Barcelona. Hij heeft het niet op die club sinds Zlatan daar is vastgelopen. Ik denk eerder dat hij Wijndal in de etalage zet.
Suarez laten gaan en dan een jaar later voor veel (teken)geld Aguero halen is echt heel goed gedaan.... :excited.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » di mei 25, 2021 12:24 pm

Het is ook de manier waarop ze Suarez afgedankt hebben: was het op een respectvolle manier gegaan, dan had hij misschien voor een andere competitie gekozen. Eigen schuld, dikke bult.

Ze hebben Griezman al, wat moeten ze dan met Aguëro?

Ik zou sowieso eerst het dossier-Messi afhandelen, voor die tijd heeft wat dan ook doen weinig zin.

Het lijkt erop dat Wijndal niet hoog op het verlanglijstje staat, trouwens.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » di mei 25, 2021 12:29 pm

raymon schreef:
di mei 25, 2021 12:13 pm
Suarez laten gaan en dan een jaar later voor veel (teken)geld Aguero halen is echt heel goed gedaan.... :excited.gif:
:smallgrin.gif: Ze weten van gekkigheid niet wat ze doen bij die club.

Pjanic, ook een prachtig voorbeeld. Geruild tegen Artur, die een marktwaarde had van 70M. Artur is jong, Pjanic is 30!!

Pjanic speelt zelden. :excited.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » di mei 25, 2021 12:48 pm

Volgens Romano is Wijnaldum ook rond voor Barcelona. Wat een prachtige verjonging vindt daar plaats, zeg. Wordt een topelftal. :smallgrin.gif:

Aguero (33) samen met Messi (34) in de aanval. Dat wordt hard werken.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » di mei 25, 2021 1:39 pm

Peter schreef:
di mei 25, 2021 12:48 pm
Volgens Romano is Wijnaldum ook rond voor Barcelona. Wat een prachtige verjonging vindt daar plaats, zeg. Wordt een topelftal. :smallgrin.gif:

Aguero (33) samen met Messi (34) in de aanval. Dat wordt hard werken.
Misschien kan de deurwaarder namens Baffa nog een balletje opgooien bij CR7! :blub.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » di mei 25, 2021 1:46 pm

wimpey schreef:
di mei 25, 2021 1:39 pm
Peter schreef:
di mei 25, 2021 12:48 pm
Volgens Romano is Wijnaldum ook rond voor Barcelona. Wat een prachtige verjonging vindt daar plaats, zeg. Wordt een topelftal. :smallgrin.gif:

Aguero (33) samen met Messi (34) in de aanval. Dat wordt hard werken.
Misschien kan de deurwaarder namens Baffa nog een balletje opgooien bij CR7! :blub.gif:
Coutinho ruilen voor Javi Martinez. :smallgrin.gif:

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door Mano » di mei 25, 2021 2:53 pm

Die club doet zo'n beetje alles fout de laatste jaren.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di mei 25, 2021 4:14 pm

wimpey schreef:
di mei 25, 2021 12:29 pm
raymon schreef:
di mei 25, 2021 12:13 pm
Suarez laten gaan en dan een jaar later voor veel (teken)geld Aguero halen is echt heel goed gedaan.... :excited.gif:
:smallgrin.gif: Ze weten van gekkigheid niet wat ze doen bij die club.

Pjanic, ook een prachtig voorbeeld. Geruild tegen Artur, die een marktwaarde had van 70M. Artur is jong, Pjanic is 30!!

Pjanic speelt zelden. :excited.gif:
Door die ruil konden ze boekhoudtechnisch ruimte creëren. Maar ongelooflijk. Uitstel van executie. Hoop dat ze failliet gaan maar zal wel niet gebeuren.
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Spanje

Bericht door columbus » di mei 25, 2021 4:40 pm

Failliet hoeft voor mij ook niet. Het zou mooi zijn als de reset button een keertje wordt ingedrukt, bij al de clubs waar de boekhouding een Jan boel is.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » di mei 25, 2021 4:53 pm

Financial Fair Play is toch in het leven geroepen? :confused.gif:

Is dat op Baffa niet van toepassing?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » di mei 25, 2021 5:29 pm

columbus schreef:
di mei 25, 2021 4:40 pm
Failliet hoeft voor mij ook niet. Het zou mooi zijn als de reset button een keertje wordt ingedrukt, bij al de clubs waar de boekhouding een Jan boel is.
Waarom niet gewoon het Glasgow Rangers scenario? Als clubs er echt een potje van maken dan moet er op enig moment wel de ultieme consequentie van een faillissement zijn. En dan kun je eventueel een doorstart maken en helemaal van onderaan opnieuw beginnen.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door Mano » wo mei 26, 2021 2:52 pm

BArca heeft 15 dagen om een trainer te vinden anders wordt het Koeman. Zo! daar straalt vertrouwen uit. :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » wo mei 26, 2021 3:02 pm

wimpey schreef:
di mei 25, 2021 4:53 pm
Financial Fair Play is toch in het leven geroepen? :confused.gif:

Is dat op Baffa niet van toepassing?
Blijkbaar niet. Maar ze doen dus aan creatief boekhouden (Arthur - Pjanic o.a.).
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Spanje

Bericht door Arthur » wo mei 26, 2021 3:11 pm

FFP is toch dood sinds Man City laatst die rechtszaak won?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » wo mei 26, 2021 3:26 pm

’Wijnaldum geen gok voor Barça’
Voor Georginio Wijnaldum is FC Barcelona zijn volgende droombestemming, na een succesvolle periode bij Liverpool.

FOTO’S ANP/HH

Ten Cate en Zenden vinden transfer van Oranje-international naar Barça gouden greep
door Marcel van der Kraan en Mike Verweij

AMSTERDAM Georginio Wijnaldum – ’Gini’ voor al zijn ploegmaten en vrienden – heeft maanden uitgekeken naar het moment waarop het shirt van Barcelona zijn richting op zou komen. De zoveelste indrukwekkende transfer in zijn loopbaan is nu nagenoeg rond.

De man die hem al van zijn jongste jeugd begeleidt, Humphrey Nijman, wandelde dinsdag binnen de muren van Camp Nou. Samen met de Nederlandse advocaat Jan Kabalt, die alle juridische details rond het driejarige contract van de Oranje-international op papier moet zetten.

In het diepste geheim startte zijn agent al een eeuwigheid geleden de eerste besprekingen met de Catalaanse topclub. Vanaf het moment dat Ronald Koeman hoofdtrainer werd – in de coronazomer van 2020 – groeide de drang om de Nederlandse middenvelder naar Barcelona te halen.

Wijnaldum (30) was vanzelfsprekend gevleid. In zijn carrière zijn net als bij Giovanni van Bronckhorst de clubs via een vergelijkbare route steeds mooier geworden. Van Bronckhorst was ook zo’n bescheiden, maar technisch sublieme speler die in het buitenland nog meer op waarde werd geschat dan in Nederland. Via Rangers en Arsenal belandde hij bij de club van de toen nog jonge Messi.

Voor Wijnaldum is het pad bijna gelijk, via het noorden van Groot-Brittannië (Newcastle United) kwam hij bij een Engelse topclub en daar haalt Barcelona hem nu op. En net als ’Gio’ belandt hij in een elftal van Messi, de wat oudere Messi weliswaar.

De routine waarnaar Koeman als coach op zoek was past bij de aanstormende jeugd in de selectie van Barcelona. Zonder ervaring in de Europese top is het lastig, zo ondervond hij in de slotfase van het La Liga-seizoen, om een topploeg in balans te houden.

Een man die het kneden van een topploeg als geen ander kent is voormalig Barça-coach Henk ten Cate. Samen met Frank Rijkaard genoot hij van het trainen van jonge en oudere sterren in Nou Camp. Ten Cate noemt de overstap van Wijnaldum naar FC Barcelona de kroon op het werk van de Nederlander. „Het is voor Georginio een prachtige transfer, die ik hem echt van harte gun. Wijnaldum is een goede én sympathieke speler, een mooi mens.”

Dat FC Barcelona zich door de penibele financiële situatie voornamelijk op transfervrije spelers richt, maakt de deal volgens de voormalig assistent-trainer van de Catalanen niet minder mooi. „Georginio heeft de laatste jaren bij Liverpool bewezen op topniveau een absolute meerwaarde te zijn.”

Ten Cate is benieuwd op welke positie Wijnaldum zal worden gebruikt. „Ik vermoed als een ’acht’, die in de spits opduikt. Barcelona moet over het algemeen in kleine ruimtes spelen. Dan kun je met lopende mensen heel gevaarlijk worden.”

Boudewijn Zenden bewandelde na PSV de omgekeerde weg van Wijnaldum. Hij ging eerst naar Spanje en verhuisde daarna naar Engeland, waar hij na Chelsea en Middlesbrough twee seizoenen uitkwam voor Liverpool. Zenden denkt dat Wijnaldum in Spanje net zo succesvol kan zijn als bij de ploeg van Jurgen Klopp.

Zenden: „Ik denk dat hij met zijn dynamiek veel kan toevoegen aan FC Barcelona. Hij is een goede verbindingsspeler tussen de achterhoede en voorhoede.”

De ex-international snapt dan ook wel dat Ronald Koeman bij Wijnaldum is uitgekomen. „De interesse was er afgelopen zomer al, maar toen was hij te duur voor Barcelona. Koeman en Georginio hebben succesvol samengewerkt bij Oranje en nu is hij transfervrij. Hem halen, is dus geen grote gok. Wijnaldum heeft zich in de Premier League en de Champions League bewezen.”

Zenden grapt over ’schaken op hoog niveau’. „Het zou me niet verbazen als de komst van Wijnaldum de voorbode is van het aantrekken van Memphis Depay. Met het drietal Wijnaldum, Frenkie de Jong en Depay kan Koeman zijn stempel op het elftal drukken. Hij voelt zich prettig bij de Nederlandse school, die deze jongens op het lijf is geschreven en ook past bij de Barça-cultuur.”
De T.

PeWa
Berichten: 45
Lid geworden op: wo jun 19, 2019 11:12 am

Re: Spanje

Bericht door PeWa » wo mei 26, 2021 6:39 pm

Mano schreef:
wo mei 26, 2021 2:52 pm
BArca heeft 15 dagen om een trainer te vinden anders wordt het Koeman. Zo! daar straalt vertrouwen uit. :biggrin.gif:
Vooropgesteld dat het waar is dan laat je jezelf als trainer toch niet piepelen, dan zeg je toch gelijk fuck you en steek die afkoopsom maar ergens waar de zon niet schijnt.

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » wo mei 26, 2021 7:02 pm

Ik zou dat niet doen. Lekker geld vangen. Kutbestuur.
IK GELOOF!!!!!!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Spanje

Bericht door columbus » wo mei 26, 2021 7:18 pm

Lionel schreef:Ik zou dat niet doen. Lekker geld vangen. Kutbestuur.
Exact, zoiets zou ik ook hebben

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » vr mei 28, 2021 11:42 am

Directeuren Barça kiezen kant Koeman
BARCELONA De belangrijkste directeuren op sportief gebied bij Barcelona staan lijnrecht tegenover president Joan Laporta, die twijfelt over de toekomst van Ronald Koeman in Camp Nou. Spaanse media hebben onthuld dat er een enorme interne strijd gaande is.

Laporta heeft voor onrust gezorgd door Koeman in het eerste gesprek deze week niet direct zekerheid te geven over zijn baan voor het volgende seizoen. Voormalig Barcelona-verdediger Ramon Alexanko, die als directeur is teruggekeerd bij de club, Mateu Alemany, directeur voetbalzaken bij Barça en Ramon Planes, sport-directeur, hebben Laporta geadviseerd Koeman aan te houden als trainer.

Het maakt eens te meer duidelijk dat in het geval van Laporta sprake is van een eenmansactie, als het gaat om het zoeken naar een andere trainer. Laporta wil ten koste van alles zijn eigen stempel op dit Barcelona drukken, zelfs al heeft hij volgens de door hem zelf op technisch vlak aangestelde directeuren de beste man al in huis. Koeman is een ’aankoop’ van zijn voorganger Bartomeu en als de Nederlander succesvol is, zal hij daar als president nooit de credits voor krijgen.

Laporta heeft in het geheim tal van opties bekeken. Maar in de tussentijd zou het dom zijn om Koeman buiten te zetten, vinden de drie directeuren.

Koemans zaakwaarnemer Rob Jansen heeft inmiddels een tweede gesprek met de club gehad. Het zal niet het laatste gesprek zijn geweest…
De T.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Spanje

Bericht door zeux » vr mei 28, 2021 12:07 pm

999 schreef:
vr mei 28, 2021 11:42 am
Directeuren Barça kiezen kant Koeman
BARCELONA De belangrijkste directeuren op sportief gebied bij Barcelona staan lijnrecht tegenover president Joan Laporta, die twijfelt over de toekomst van Ronald Koeman in Camp Nou. Spaanse media hebben onthuld dat er een enorme interne strijd gaande is.

Laporta heeft voor onrust gezorgd door Koeman in het eerste gesprek deze week niet direct zekerheid te geven over zijn baan voor het volgende seizoen. Voormalig Barcelona-verdediger Ramon Alexanko, die als directeur is teruggekeerd bij de club, Mateu Alemany, directeur voetbalzaken bij Barça en Ramon Planes, sport-directeur, hebben Laporta geadviseerd Koeman aan te houden als trainer.

Het maakt eens te meer duidelijk dat in het geval van Laporta sprake is van een eenmansactie, als het gaat om het zoeken naar een andere trainer. Laporta wil ten koste van alles zijn eigen stempel op dit Barcelona drukken, zelfs al heeft hij volgens de door hem zelf op technisch vlak aangestelde directeuren de beste man al in huis. Koeman is een ’aankoop’ van zijn voorganger Bartomeu en als de Nederlander succesvol is, zal hij daar als president nooit de credits voor krijgen.

Laporta heeft in het geheim tal van opties bekeken. Maar in de tussentijd zou het dom zijn om Koeman buiten te zetten, vinden de drie directeuren.

Koemans zaakwaarnemer Rob Jansen heeft inmiddels een tweede gesprek met de club gehad. Het zal niet het laatste gesprek zijn geweest…
De T.
Is toch een onwerkbare situatie voor Koeman. Als hij door 'mag', is het sowieso geleende tijd.

Alleen: Barcelona is zijn droomplek. Hij gaat niet snel zelf op zoek nar een alternatief. Vraag is ook waar dat nog ligt. Hij heeft de top van NL al getraind, de top van Spanje, is bondscoach geweest. Lijkt me dat alleen Engeland nog uitdagingen biedt. Maar waar? Tottenham? Arsenal? Misschien Man United? Daar is ook niet zomaar een plekje vrij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Jinne » vr mei 28, 2021 2:02 pm

https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=389021

Lijkt erop dat ze hem weg willen pesten om zo wat geld te besparen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » vr mei 28, 2021 4:46 pm

Barça-voorzitter: ’Het gaat goed met hem’

Barcelona-voorzitter Laporta: ’Ronald Koeman opgenomen in het ziekenhuis’
Door REDACTIE

3 uur geleden in SPORT

BARCELONA - Ronald Koeman is donderdagavond opgenomen in het ziekenhuis. Dat bevestigde FC Barcelona-voorzitter Joan Laporta, die eraan toevoegde dat het inmiddels weer goed gaat met de Nederlandse trainer. Volgens Spaanse media kampte Koeman met een angstaanval.

Die zou zijn veroorzaakt door de stress over zijn toekomst bij de Spaanse topclub. Met zijn plotselinge ziekenhuisopname liet Koeman heel wat dierbaren schrikken. Een jaar geleden onderging de Nederlander met spoed een operatie wegens hartproblemen.

„Hij liet ons schrikken, maar het gaat goed met hem”, zei Laporta. „Hij moest naar het ziekenhuis, maar ik heb hem gesproken. Ik heb verteld dat hij rustig aan moet doen.”

De voorzitter wilde niet zeggen of Koeman zijn contract mag uitdienen. „We zijn eerlijk en open naar elkaar, en dat is goed. Maar hij is een coach die wij niet gehaald hebben: hij zat hier al, dus de gesprekken zijn nodig om te kijken of we dezelfde kant op willen gaan.”
De T.
Jinne schreef:
vr mei 28, 2021 2:02 pm
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=389021

Lijkt erop dat ze hem weg willen pesten om zo wat geld te besparen.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13361
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Spanje

Bericht door Arthur » vr mei 28, 2021 5:13 pm

Als ik hem was zou ik lekker doen of mijn neus bloed. Ze betalen maar een lekkere afkoopsom uit die failliete boedel.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Spanje

Bericht door zeux » vr mei 28, 2021 8:39 pm

999 schreef:
vr mei 28, 2021 4:46 pm
Barça-voorzitter: ’Het gaat goed met hem’

Barcelona-voorzitter Laporta: ’Ronald Koeman opgenomen in het ziekenhuis’
Door REDACTIE

3 uur geleden in SPORT

BARCELONA - Ronald Koeman is donderdagavond opgenomen in het ziekenhuis. Dat bevestigde FC Barcelona-voorzitter Joan Laporta, die eraan toevoegde dat het inmiddels weer goed gaat met de Nederlandse trainer. Volgens Spaanse media kampte Koeman met een angstaanval.

Die zou zijn veroorzaakt door de stress over zijn toekomst bij de Spaanse topclub. Met zijn plotselinge ziekenhuisopname liet Koeman heel wat dierbaren schrikken. Een jaar geleden onderging de Nederlander met spoed een operatie wegens hartproblemen.

„Hij liet ons schrikken, maar het gaat goed met hem”, zei Laporta. „Hij moest naar het ziekenhuis, maar ik heb hem gesproken. Ik heb verteld dat hij rustig aan moet doen.”

De voorzitter wilde niet zeggen of Koeman zijn contract mag uitdienen. „We zijn eerlijk en open naar elkaar, en dat is goed. Maar hij is een coach die wij niet gehaald hebben: hij zat hier al, dus de gesprekken zijn nodig om te kijken of we dezelfde kant op willen gaan.”
De T.
Jinne schreef:
vr mei 28, 2021 2:02 pm
https://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=389021

Lijkt erop dat ze hem weg willen pesten om zo wat geld te besparen.
Is het vals (nare) spin van Laporta?
Ronald Koeman heeft vrijdag zelf nadrukkelijk tegengesproken dat hij met spoed is opgenomen in het ziekenhuis. In navolging van zaakwaarnemer Rob Jansen noemt Koeman de bewering van Barcelona-voorzitter Joan Laporta niet waar. Koeman bracht volgens Jansen alleen voor een controle een bezoek aan het ziekenhuis.

"Geloof niet alles wat je hoort. Ik ben gezond en dat is het allerbelangrijkste in het leven", zo liet Koeman vrijdag weten via een tweet.

Volgens Spaanse media moest Koeman naar het ziekenhuis vanwege angstaanvallen als gevolg van de onzekerheid over zijn toekomst bij Barcelona. "Hij heeft ons flink laten schrikken, maar gelukkig gaat het weer goed met hem", zei Laporta, die daarmee de berichten over een spoedopname van Koeman leek te bevestigen.

Eerder op de dag liet Jansen al weten dat Laporta dergelijke dingen ook helemaal niet mag zeggen. "Dat is schending van de privacy. Ronald heeft alleen zijn bloeddruk laten meten. Hij heeft een hartkatheterisatie gehad en wordt dus af en toe gecontroleerd. Het is totale onzin. Meer is het niet."

De 58-jarige Koeman heeft een verleden met hartproblemen. Een jaar geleden, toen de trainer nog bondscoach van Oranje was, werd hij opgenomen in het ziekenhuis voor een hartkatheterisatie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » vr mei 28, 2021 9:27 pm

Hebben ze geen geld voor de afkoopsom of zo? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie