Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33491
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Spanje

Bericht door zeux » do mar 28, 2024 3:41 pm

WP_Legend schreef:
do mar 28, 2024 3:28 pm
Maar die zoen was toch niet sexueel? Hij was op camera met miljoenen mensen... Het was een emotioneel moment... Jaren hard werken voor zichzelf en die dames en dan win je eindelijk...
Ding. Dong.

Die vrouw gaat er toch over of ze op de mond gekust wil worden door een vreemde? Daar heb jij als man helemaal nul komma niks over te zeggen.

Ongewenst is ongewenst. Dit geldt als aanranding. Òòk juridisch.

Echt, ik begrijp niet hoe gepropageerd kan worden dat je bij een vrouw maar ongevraagd aan haar mag zitten.

Dit is dus precies waar vrouwen veel last van hebben. Dat 'de maatschappij' (vooral mannen) vinden dat dit maar moet kunnen. En ze er niet moeilijk over moeten doen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13404
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Spanje

Bericht door Arthur » do mar 28, 2024 4:02 pm

WP_Legend schreef:Maar die zoen was toch niet sexueel? Hij was op camera met miljoenen mensen... Het was een emotioneel moment... Jaren hard werken voor zichzelf en die dames en dan win je eindelijk...
Kom op zeg, als een wildvreemde vent jou vol op je bek pakt dan is dat toch totaal niet ok? En dat diegene daarna namens jou ook nog even een persbericht uitdoet dat je het niet erg vond. Bizar dat mensen net doen of dit wel moet kunnen.

Lionel
Berichten: 47323
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » do mar 28, 2024 5:50 pm

zeux schreef:
do mar 28, 2024 3:41 pm
WP_Legend schreef:
do mar 28, 2024 3:28 pm
Maar die zoen was toch niet sexueel? Hij was op camera met miljoenen mensen... Het was een emotioneel moment... Jaren hard werken voor zichzelf en die dames en dan win je eindelijk...
Ding. Dong.

Die vrouw gaat er toch over of ze op de mond gekust wil worden door een vreemde? Daar heb jij als man helemaal nul komma niks over te zeggen.

Ongewenst is ongewenst. Dit geldt als aanranding. Òòk juridisch.

Echt, ik begrijp niet hoe gepropageerd kan worden dat je bij een vrouw maar ongevraagd aan haar mag zitten.

Dit is dus precies waar vrouwen veel last van hebben. Dat 'de maatschappij' (vooral mannen) vinden dat dit maar moet kunnen. En ze er niet moeilijk over moeten doen.
+ 1.

Ik denk dat het komt omdat men er jarenlang mee weg kwam. Zie je op veel vlakken.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » zo apr 21, 2024 8:35 pm

Eerst een pingel wat een swalbe was, en nu geen goal wat een goal is.Typische RM scheidsrechters .

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » zo apr 21, 2024 8:56 pm

Kijkend naar de bewegibg van F. De Jong zijn enkel kan ie het EK wel vergeten denk ik zo ..

Yopii
Berichten: 18528
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » zo apr 21, 2024 9:10 pm

Arthur schreef:
do mar 28, 2024 4:02 pm
WP_Legend schreef:Maar die zoen was toch niet sexueel? Hij was op camera met miljoenen mensen... Het was een emotioneel moment... Jaren hard werken voor zichzelf en die dames en dan win je eindelijk...
Kom op zeg, als een wildvreemde vent jou vol op je bek pakt dan is dat toch totaal niet ok? En dat diegene daarna namens jou ook nog even een persbericht uitdoet dat je het niet erg vond. Bizar dat mensen net doen of dit wel moet kunnen.
Zo is dat. :biggthumpup.gif:

Mr. Ajax
Berichten: 14514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Spanje

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 22, 2024 8:54 am

999 schreef:
zo apr 21, 2024 8:35 pm
Eerst een pingel wat een swalbe was, en nu geen goal wat een goal is.Typische RM scheidsrechters .
Scheids was gisteren inderdaad gênant bezig. Alleen al Modric had zo’n 7 gele kaarten moeten krijgen. Als ik Barca fan was was ik gisteren echt gek geworden.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18528
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » ma apr 22, 2024 9:06 am

Minstens zeven! En Modric had vier keer uit het veld gestuurd moeten worden! :smallgrin.gif:

Ik heb de tweede helft gezien, Madrid was beter.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » ma apr 22, 2024 10:27 am

Yopii schreef:
ma apr 22, 2024 9:06 am
Minstens zeven! En Modric had vier keer uit het veld gestuurd moeten worden! :smallgrin.gif:

Ik heb de tweede helft gezien, Madrid was beter.
Jij ziet alleen maar helften, of minuten blijkbaar, of je stopt ( zelf ) met kijken .. Misschien eens aan je vriendin vragen of dat je een hele wedstrijd mag kijken , eender welke .. :smallgrin.gif:

Deze wedstrijd verdiende geen winnaar.Maar daar ging het weer niet over .. maar goed .

Mr. Ajax
Berichten: 14514
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Spanje

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 22, 2024 11:44 am

999 schreef:
ma apr 22, 2024 10:27 am
Yopii schreef:
ma apr 22, 2024 9:06 am
Minstens zeven! En Modric had vier keer uit het veld gestuurd moeten worden! :smallgrin.gif:

Ik heb de tweede helft gezien, Madrid was beter.
Jij ziet alleen maar helften, of minuten blijkbaar, of je stopt ( zelf ) met kijken .. Misschien eens aan je vriendin vragen of dat je een hele wedstrijd mag kijken , eender welke .. :smallgrin.gif:

Deze wedstrijd verdiende geen winnaar.Maar daar ging het weer niet over .. maar goed .
:biggrin.gif:

Modric heeft inderdaad minstens 7 overtredingen begaan waarvoor hij heel had moeten krijgen, yopi. Strafschop was ook geen strafschop. En ga zo maar door…
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopii
Berichten: 18528
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » ma apr 22, 2024 12:00 pm

Jij ziet alleen maar helften, of minuten blijkbaar, of je stopt ( zelf ) met kijken
Dat klopt inderdaad, ik zie niet alles. Ik heb namelijk verder nog een leven.

Cancelo liet Vasquez helemaal vrij, tja... Zeuren over de scheids terwijl je zelf zulke fouten maakt, dat hoort niet bij een grote club.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » ma apr 22, 2024 12:08 pm

Yopii schreef:
ma apr 22, 2024 12:00 pm
Jij ziet alleen maar helften, of minuten blijkbaar, of je stopt ( zelf ) met kijken
Dat klopt inderdaad, ik zie niet alles. Ik heb namelijk verder nog een leven.

Cancelo liet Vasquez helemaal vrij, tja... Zeuren over de scheids terwijl je zelf zulke fouten maakt, dat hoort niet bij een grote club.
Dit is natuurlijk de zoveelste onzin die je verkoopt.Er wordt niet gezeurd, er wordt gewezen op fouten en het ontbreken van doellijn technologie ..

En ik heb zo een beetje het gevoel dat als het andersom was geweest jij degene als eerste hier had gemeld dat RM te kort is gedaan .. Tja, als je steeds maar flarden van wedstrijden ziet en daar steeds je ' conclusies " uit trekt is het , maar dat is mijn mening , van weinig waarde in een ( en deze ) discussie ..

Yopii
Berichten: 18528
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » ma apr 22, 2024 12:22 pm

Bij Barcelona zit de verongelijktheid in de clubcultuur, zeker als het over Madrid gaat.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » ma apr 22, 2024 12:26 pm

En bij jouw RM natuurlijk niet .. :aai.gif: :biggrin.gif:

Misschien moet je toch wat meer wedstrijden kijken Joop ..

Yopii
Berichten: 18528
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » ma apr 22, 2024 12:36 pm

Mijn RM? :confused.gif:

Voor mij is er maar één club, en dat is niet RM. :ajaxscarf.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » ma apr 22, 2024 12:44 pm

Yopii schreef:
ma apr 22, 2024 12:36 pm
Mijn RM? :confused.gif:

Voor mij is er maar één club, en dat is niet RM. :ajaxscarf.gif:
Als je niet bent fietsen .. :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47323
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » ma apr 22, 2024 12:48 pm

De pingel waaruit de 1-1 werd gemaakt was inderdaad een schwalbe. En ik snap niet hoe een grensrechter NIET zijn vlag omhoog steekt als een bal voor 95% over de lijn is. Dan is het toch eigenlijk gewoon logisch om wel je vlag omhoog te steken uit een soort reactie?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » ma apr 22, 2024 12:52 pm

Zowiezo lopen er veel middelmatige scheidsrechters rond, ook b.v. in de zo geprezen Premier League.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58951
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » ma mei 06, 2024 9:55 am

Catalanen delen knock-out uit in titelstrijd en plaatsen zich voor de Champions League
Girona met Daley Blind sensatie in Spanje: voetbalsprookje of resultaat van stortvloed aan oliedollars?

STEVEN KOOIJMAN


De club van de olijvenberg, Girona FC, heeft dit seizoen de top bereikt van het Spaanse clubvoetbal en besliste zaterdagavond La Liga in het voordeel van Real Madrid met een 4-2 zege op FC Barcelona, terwijl het zelf Champions League-voetbal veiligstelde. Een bekroning van een topseizoen, waarin het zelfs lang aan de leiding ging. Hoe is het in vredesnaam mogelijk dat de ooit zo nietige Catalaanse provincieclub zich nestelt tussen Barça, Real Madrid en Atletico Madrid? Zes vragen en antwoorden. Oftewel: Som-hi Girona!


Girona viert een van de treffers tegen Barcelona.

Wat is de geschiedenis van Girona FC?
Girona Futbol Club is één van die vele kleine profclubs uit de autonome provincie Catalonië en stelde tot de eerste promotie naar de Primera Division (2017) eigenlijk niet zo veel voor. Het modderde wat aan in de Segunda Division A, maar vaker nog in de in 2021 opgeheven Segunda Division B of zelfs nog lager, in de Tercera Division. Net als andere Catalaanse semiprofclubs als CE Sabadell FC, Palamos CF, UE Sant Andreu, CF Badalona, Terrassa FC, Llagostera en UE Figueres.

Maar alles veranderde op de Montilivi, Catalaans voor olijvenberg, toen de City Football Group (CFG) haar pijlen richtte op Girona. Op 23 augustus 2017 kreeg CFG, onderdeel van een machtige private-equity onderneming uit Abu Dhabi, een belang van 44.3 procent van de aandelen van Girona FC in bezit.

Waarom kwam de City Football Group uitgerekend bij Girona terecht?
Om twee redenen: de sjeiks uit de woestijn wilden hun voetbalgroep uitbreiden met een Spaanse club én ze hadden een oogje op Pep Guardiola, die zij probeerden te verleiden om coach te worden van Manchester City, de belangrijkste tak van de City Football Group.

En laat Guardiola nu altijd zeer gecharmeerd zijn geweest van Girona, een club die is doordrenkt met het Catalaanse gedachtengoed. Als coach van Barcelona startte Guardiola zijn voorbereiding altijd met een oefenwedstrijd tegen Girona. Wat ook meehielp: de voormalige algemeen directeur van Barça, Ferran Soriano, een goede bekende van Guardiola, was sinds 2012 de baas bij Manchester City. En oh ja: in 2017 had Pere Guardiola, de broer van Pep en een machtig zaakwaarnemer, eveneens een leuk pakketje aandelen van Girona bemachtigd.

Wat heeft de ’samenwerking’ Girona opgeleverd?
Aanvankelijk, om de Guardiola’s te paaien, kreeg Girona de beschikking over een paar spelers van Manchester City, zoals de Fransman Florian Lejeune. Mét die spelers, maar nog voor de samensmelting met de City Football Group, promoveerde de club in de voorzomer van 2017 voor de eerste keer sinds de oprichting in 1930 naar de Primera Division. Na twee jaar volgde degradatie, om in 2022 via de nacompetitie, nota bene als nummer 6 van de reguliere competitie, opnieuw promotie af te dwingen.


Afgelopen seizoen eindigde de club als tiende, de hoogste eindrangschikking ooit. Maar dit seizoen verbreekt Girona werkelijk alle clubrecords. Tot en met een gelijkspel tegen Real Betis vlak voor de kerst was de club zelfs lijstaanvoerder in La Liga. Nu staat de ploeg, ondanks een mindere periode in februari, nog altijd knap tweede. Coach Michel, een 48-jarige Madrileen en gewezen boegbeeld van Rayo Vallecano, wordt op handen gedragen in het stadion op de olijvenberg, waar hij zich de Catalaanse taal machtig heeft gemaakt en zijn ploeg met minimale middelen groots laat swingen.

Spot Girona met haar piepkleine begroting met alle voetbalwetten?
’Certament’, zoals de Catalanen zeggen. Oftewel: zeker. De 55 miljoen die de club heeft te besteden is een lachertje in vergelijking met de bedragen die de elite uit Barcelona en Madrid aan spelers en coaches spenderen. Het basiselftal van zaterdagdagavond kostte Girona zegge en schrijve een kleine 24 miljoen euro. Veel spelers worden transfervrij opgehaald en het helpt uiteraard dat de 19-jarige flankendribbelaar Savio en flankenflitser Yan Couto worden ’geleend’ van Manchester City.

Maar daar blijft het wat de lijntjes met City betreft dit seizoen verder bij. Van de tien filialen uit de City Football Group heeft Girona de minste spelers in Manchester gehuurd. De club heeft de eigen identiteit hoog in het vaandel staan en zegt de belangrijkste bestuurlijke beslissingen zelf te nemen.

Kun je met zo’n stadion aankomen in Europa?
Haha, nee uiteraard niet. Dat weten de Girona-aanhangers als geen ander. Estadi Montilivi is een veredeld bouwpakket, waar maximaal 14.500 toeschouwers in kunnen, terwijl parkeren in de buurt onmogelijk is. Het stadion is zelden uitverkocht. Zelfs voor de grote affiches tegen Real Madrid en Barcelona kon je tot vlak voor de aftrap een kaartje kopen. Maar de naam, de grasmat die speelt als een biljartlaken, de charme van de club en het spetterende tiki taka-voetbal maken alles goed.


Hoe populair en belangrijk is Daley Blind voor Girona?
Bij Ajax en Bayern München had Blind volgens de kenners niets meer te zoeken. Maar in Girona wordt de Oranje-international op handen gedragen. Blind zorgt met zijn tactisch inzicht, fenomenale traptechniek en feilloos positiespel dat de jongens voorin hun werk kunnen doen. Hij schuwt het verdedigende werk uiteraard niet, maar er zijn andere spelers voor om achter tegenstanders aan te sprinten. In de vier wedstrijden die hij dit seizoen miste, verloor Girona drie keer.

De ongekroonde koning van Montilivi is echter de Uruguayaanse spits Cristhian Stuani, de eeuwige clubtopscorer van de club. Stu, gekomen in 2017, is de langst dienende speler en vervult op 37-jarige leeftijd zijn rol als supersub met verve. Ook eyecatchers bij de Gironistes: doelman Paulo Gazzaniga, captain Aleix Garcia, City-huurling (en PSV-flop) Savio, de Venezolaan Yangel Herrera en de Oekraïners Artem Dovbyk (met 7 miljoen de duurste aankoop) en Viktor Tsygankov.
De T.

Plaats reactie