Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di apr 26, 2022 10:21 am

Busquets is aan de bal ongeevenaard maar verder is het toch niks meer? Xavi maakt bij balbezit het veld lekker groot. Prima tactiek met Pique, Lenglet en daarvoor Bussie :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » di mei 10, 2022 9:59 pm

Araújo zakt in elkaar na botsing hoofden.Ziekenauto op het veld.Hopelijk valt het mee en is het een hersenschudding, maar zag er vreemd uit.Inmiddels naar ziekenhuis ..

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Spanje

Bericht door zeux » di mei 10, 2022 11:07 pm

Inderdaad ‘alleen’ een hersenschudding.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » do mei 19, 2022 11:40 am

MD sluit 'impopulaire maatregelen' niet uit: 'Alle Barça-Nederlanders te koop'
11:50, Vandaag
PRIMERA DIVISIÓN
12 Reacties

FC Barcelona lonkt naar Robert Lewandowski, maar zal eerst spelers moeten verkopen voordat dit mogelijk is. Het is niet ondenkbaar dat alle geboren Nederlanders na dit seizoen uit Camp Nou vertrekken, om ruimte te maken voor topaankopen als Lewandowski, meent Mundo Deportivo.

'De financiële situatie van FC Barcelona zou kunnen leiden tot impopulaire maatregelen, die misschien zelfs tegen de wil van trainer Xavi ingaan', opent MD. Barcelona heeft dankzij een aantal zakelijke deals wat extra financiële armslag, maar moet ook aan de Financial Fair Play-regels denken. Dat overbodige krachten als Óscar Mingueza, Clément Lenglet, Riqui Puig en Martin Braithwaite elders aangeboden worden, ligt voor de hand. Bovendien lijken de huurovereenkomsten van Adama Traoré (Wolverhampton Wanderers) en Luuk de Jong (Sevilla) niet in een definitieve transfer omgezet te worden.

MD noemt echter ook de namen van Frenkie de Jong, Sergiño Dest en Memphis Depay. De Jong en Dest zouden samen 110 miljoen euro op kunnen leveren en ook Memphis is te koop, hoewel de club niet ontevreden is over zijn bijdrage dit seizoen, klinkt het. Droomaanwinst Lewandowski heeft aangegeven te willen vertrekken bij Bayern, maar ligt nog één jaar vast in München: Barcelona lijkt niet meer dan 35 miljoen euro aan de 33-jarige Pool te willen besteden.
VP.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10235
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Spanje

Bericht door WP_Legend » do mei 19, 2022 12:07 pm

Puig zou ik toejuichen...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » do mei 19, 2022 12:10 pm

WP_Legend schreef:
do mei 19, 2022 12:07 pm
Puig zou ik toejuichen...
Echt niet ..

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Spanje

Bericht door De Dominee » do mei 19, 2022 12:47 pm

Is dat niet zo'n eeuwig talent en veder gewicht?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » do mei 19, 2022 12:48 pm

Ja, 6e keus ...

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10235
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Spanje

Bericht door WP_Legend » do mei 19, 2022 3:18 pm

Ja hij is bijna 23 maar tering als je zijn techniek en creativiteit ziet.. precies wat we missen...

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Spanje

Bericht door De Dominee » do mei 19, 2022 5:44 pm

Op welke positie?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » vr mei 20, 2022 9:27 am

Is dat niet zo'n extreem gehypet figuur van La Masia? Ik bedoel: als je in het huidige Baffa geen plekje kunt bemachtigen, dan lukt het je bij Ajax zeker niet....

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » vr mei 20, 2022 10:18 am

Puig kiest alsnog eieren voor zijn geld bij Barça na eerdere interesse van PSV'
24 februari - 08:43
PRIMERA DIVISIÓN
44 Reacties

Riqui Puig had gehoopt dat de trainerswissel bij FC Barcelona goed voor hem zou uitpakken, maar ook onder Ronald Koemans opvolger Xavi komt hij nauwelijks aan bod. De 22-jarige spelmaker heeft van de trainer te horen gekregen dat hij mag vertrekken uit Camp Nou.

Dat meldt La Vanguardia. Puig stond lange tijd te boek als een groot talent bij Barcelona, maar een basisplaats wist hij de voorbije jaren nooit af te dwingen. Door de doorbraak van spelers als Pedri, Gavi en Nico González en de komst van Frenkie de Jong is hij zelfs alleen maar gedaald in de pikorde. Dit seizoen kwam Puig tot tien optredens in de Primera División, maar hij stond slechts één keer in de basis.

Ondanks zijn bijrol wilde Puig lange tijd niet vertrekken bij zijn jeugdliefde, maar daar kan in de zomer verandering in komen. Zijn zaakwaarnemers benadrukken dat hij moet gaan spelen en de kleine middenvelder is bereid om naar voorstellen te luisteren. De Spaanse krant roept in herinnering dat eerder onder meer PSV en FC Porto belangstelling hadden. Of dat nog steeds het geval is, is niet duidelijk.

"Bij La Masía werd hij gewaardeerd om wat hij met de bal deed, maar in het profvoetbal wordt er ook in andere aspecten zoals het verdedigen en het aanvallen meer verlangt", zegt een jeugdtrainer tegen La Vanguardia.
Ik pak het maar even van VP, is makkelijker :) ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » ma mei 23, 2022 11:00 am

Staande ovatie Luuk de Jong, forse kritiek op Frenkie: ’Onbeduidend geworden’
Door ONZE TELESPORTREDACTIE

Updated 51 min geleden
1 uur geleden
in VOETBAL

Na het slotduel van FC Barcelona in La Liga maakt de Spaanse sportpers de balans op. Frenkie de Jong komt er bekaaid vanaf, terwijl Luuk de nodige lof toegezongen krijgt.

Frenkie de Jong kon geen potten breken tegen Villarreal

Marca is keihard voor Frenkie de Jong. „Het doet pijn om te zien hoe onbeduidend Frenkie de Jong is geworden in het spel van Barcelona. Xavi is ervan overtuigd dat hij een van de groten kan worden. Dat kan zo zijn, maar dat vereist dan wel een grote verandering ten opzichte van wat we dit seizoen van hem hebben gezien.”


„Laatste ramp in Camp Nou”, doet AS daar nog een schepje bovenop, om Frenkie de Jong vervolgens ook bepaald niet te sparen. „Frenkie de Jong heeft het rebelse vermogen van een Angora kat, en als geheel was Barça weer het wanhopige team van de afgelopen weken.”


Diario Sport zag een ’avond van vaarwel’, en verwacht dat zowel Memphis Depay als Frenkie de Jong zouden kunnen vertrekken. „De situaties van Memphis en Frenkie de Jong zijn vergelijkbaar, al hebben ze ook verschillen. Terwijl de spits vorig jaar gratis arriveerde in Camp Nou en nu zou kunnen vertrekken door de concurrentie voorin, zou het vertrek van de middenvelder om een puur economische reden zijn. De financiële situatie van Barça is zeer penibel en Frenkie heeft een hoog salaris. De economie regeert, dus dat zou de reden van een voortijdig vertrek kunnen zijn.”

Van Luuk de Jong is bekend dat hij sowieso zal vertrekken, en de spits werd voor zijn belangrijke treffers dit seizoen bedankt door de fans in Camp Nou. Voor de spits werd het zonder te spelen dus een mooie avond. „De man met de bijzondere doelpunten ziet zijn huurperiode eindigen en keert terug naar Sevilla, met PSV op jacht naar zijn diensten”, meldt Mundo Deportivo.


Datzelfde Mundo Deportivo ziet een forse klus voor Xavi komende zomer, want Luuk de Jong is niet de enige speler die zal vertrekken. „Xavi heeft Óscar Mingueza, Riqui Puig, Samuel Umtiti en Martin Braithwaite al laten weten dat hij ze niet nodig heeft voor volgend seizoen. Toch kan het ook maar zo zijn dat ze blijven, want hoewel ze geneigd zijn om te vertrekken, hebben ze een geldig contract en is het logisch dat ze geen afscheid nemen totdat ze hun volgende bestemming weten. Het zou niet de eerste keer zijn dat spelers in deze situatie alsnog blijven.”
De T.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Spanje

Bericht door Frank » ma mei 23, 2022 11:58 am

Ach, die Spaanse sportkranten....

Een goede wedstrijd en de spelers worden de hemel ingeprezen, een slechte wedstrijd en ze kunnen er niets van...

:confused.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » ma mei 23, 2022 12:07 pm

Frenkie brengt bij Barcelona bij lange na niet wat ie bij AJAX bracht ...

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Spanje

Bericht door Frank » ma mei 23, 2022 12:12 pm

Dat bestrijd ik ook niet, zeg alleen dat die sport (pulp) bladen in Spanje elke dag vol moeten en dat ze maar wat schrijven.

Ze waaien met alle winden mee en meestal niet op een subtiele manier.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Spanje

Bericht door De Dominee » ma mei 23, 2022 12:54 pm

Frenkie gaat lekker bij Erik in Manchester ballen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » ma mei 23, 2022 1:49 pm

999 schreef:
ma mei 23, 2022 12:07 pm
Frenkie brengt bij Barcelona bij lange na niet wat ie bij AJAX bracht ...
Het is daar dan ook een zooitje. Dat kan gebeuren als de opperaap vertrekt.

Vergis je niet, Ajax kan ook uiteenvallen als Tadic ermee kapt. Een zo dominante speler laat een web zonder spin achter.

Over Frenkie: kan fantastisch voetballen, maar je moet hem wel goed gebruiken.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » ma mei 23, 2022 2:01 pm

Yopii schreef:
ma mei 23, 2022 1:49 pm
999 schreef:
ma mei 23, 2022 12:07 pm
Frenkie brengt bij Barcelona bij lange na niet wat ie bij AJAX bracht ...
Het is daar dan ook een zooitje. Dat kan gebeuren als de opperaap vertrekt.

Vergis je niet, Ajax kan ook uiteenvallen als Tadic ermee kapt. Een zo dominante speler laat een web zonder spin achter.

Over Frenkie: kan fantastisch voetballen, maar je moet hem wel goed gebruiken.
Das ook altijd zo'n toverwoord als de speler niet brengt wat men er van had verwacht :)

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » ma mei 23, 2022 2:08 pm

Dat is coaching: spelers laten doen waar ze goed in zijn. Klinkt eenvoudiger dan het is.

Ik weet niet wat ze van Frenkie hebben verwacht. Zagen ze in hem een soort Xavi? Ik vind Frenkie een goede speler, maar in Barcelona zijn ze zo verwend geweest. Xavi was een van de beste middenvelders van zijn generatie, terwijl Frenkie gewoon een goede speler is met de technische vaardigheden om mee te kunnen in de top.

Daarbij is hij het AR-type: het frisse, blonde type. Veel supporters, journalisten en ook TD's zijn gek op zulke jongens. Het is de X-factor die maakt dat er zo grof voor een speler wordt betaald.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » za jun 04, 2022 11:33 am

Memphis over steunbetuiging aan Promes: 'Ik ben ook gewoon een mens'

Memphis Depay heeft geen spijt van zijn veelbesproken steunbetuiging op Instagram aan de van poging tot moord verdachte Quincy Promes. De aanvaller van het Nederlands elftal wilde alleen zijn goede vriend Promes feliciteren met de Russische bekerzege.

"Trots op het feit dat je staande blijft, terwijl mensen die niets van je privéleven afweten je veroordelen zonder dat er strafbare feiten zijn bewezen", schreef Memphis woensdag op Instagram nadat Promes met een doelpunt een belangrijk aandeel had gehad in de bekerzege met zijn club Spartak Moskou.

Depay kreeg veel kritiek op het bericht, omdat Promes verdacht wordt van poging tot moord, drugshandel en deelname aan een criminele organisatie. Bondscoach Louis van Gaal noemde het bericht "niet verstandig", al snapte hij wel dat Memphis een medespeler steunt.

Volg nieuws over OranjeVolgen
Ontvang meldingen bij belangrijke ontwikkelingen rondom Oranje
Memphis zelf zei vrijdag na afloop van België-Nederland (1-4) tegen de NOS dat hij en Promes een "heel sterke band" hebben. "Ik was heel erg trots dat hij in Rusland een prijs heeft gepakt. Ik had hem aan de telefoon en we hebben vreugdetranen gelaten. Niemand weet echt wat er allemaal aan de hand is. Iedereen weet het, denken ze."

"Ik heb me gewoon uitgesproken. Misschien had ik hem alleen moeten feliciteren. Ik ben ook gewoon een mens die zijn 'broer' steunt in moeilijke tijden. Ik was blij en trots voor hem dat hij al die negativiteit in positiviteit omzet. Ik ken hem al jaren: hij is een goede voetballer en een goed persoon. Daar wil ik het bij laten."
nu.nl


Dubieus. Promes wordt verdacht van zeer ernstige strafbare feiten. Dat is nogal wat voor 'een goed persoon'.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » za jun 04, 2022 12:53 pm

Was het handig? Nee. Was het begrijpelijk? Misschien wel.

Die jongens zijn vrienden. Dan steun je elkaar in goede en in slechte tijden. Ook als iemand wellicht domme dingen heeft begaan. En hoewel het er slecht uit lijkt te zien moet de zaak inderdaad nog wel langs de rechter.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » zo jun 05, 2022 7:30 am

Je kunt hem zeker steunen door een goede advocaat te betalen. Maar je hoeft hem niet publiekelijk te eren. Slaat nergens op.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » zo jun 05, 2022 11:15 am

Geld voor een advocaat lijkt me op dit moment niet zijn grootste uitdaging. Die gasten zijn vrienden en daarom spreekt hij zijn steun uit.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » zo jun 05, 2022 12:41 pm

Marillion schreef:
zo jun 05, 2022 11:15 am
Geld voor een advocaat lijkt me op dit moment niet zijn grootste uitdaging. Die gasten zijn vrienden en daarom spreekt hij zijn steun uit.
Ik vind dit geen steun. Net zoals de moordenaar van Gino een goede gast noemen nu. Maar Depay is niet de meest snuggere.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie