Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Spanje

Bericht door Dubbel » wo okt 27, 2021 8:06 pm

Jinne schreef:
wo okt 27, 2021 8:05 pm
Dubbel schreef:
wo okt 27, 2021 7:51 pm
Op de drempel van een beker echec. Normaal gesproken betalen ze nu die afkoopsom.
Is toch gewoon de competitie? Het valt me nog mee hoeveel punten Barca achter staat. Rest is ook niet top.
Ja klopt inderdaad, blijkbaar doet de PD geen moeite om in de pas te lopen met het schema van de KNVB.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Jinne » do okt 28, 2021 6:12 am

Ontslagen nu.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano
Berichten: 15118
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door Mano » do okt 28, 2021 7:50 am

Beter voor iedereen.

Niet dat het nu beter met Barca gaat :biggrin.gif:
Als jouw spits Luuk is, ben je gedoomd.

Barca heeft wat feyenoord al jaren heeft.
De verwachtingen (ranglijst) van bestuur en supporter komen niet overeen met het spelersmateriaal en de financiën.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Spanje

Bericht door Andriy Demchenko » do okt 28, 2021 9:32 am

Ze gaan Xavi halen, ben benieuwd verder.

Van Bommel en Koeman out, Bosz is erg wisselvallig begonnen bij Lyon die moet ook niet te vaak meer gaan verliezen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Spanje

Bericht door WP_Legend » do okt 28, 2021 10:02 am

Hier is geen eer te behalen...Xavi zou dat niet moeten doen, de kans om totaal af te gaan is veel te groot!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Spanje

Bericht door zeux » do okt 28, 2021 10:16 am

WP_Legend schreef:
do okt 28, 2021 10:02 am
Hier is geen eer te behalen...Xavi zou dat niet moeten doen, de kans om totaal af te gaan is veel te groot!
Ik denk wel dat hij meer draagvlak heeft dan Koeman. Koeman won met zijn vrije trap de CL, maar Xavi is natuurlijk ècht kind van de club, geboren onder de rook van Barcelona. Zijn hele leven daar gespeeld (op die paar jaar cashen op het eind in Qatar na). Dat kan hem de ruimte geven om wèl te bouwen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » do okt 28, 2021 10:24 am

Jinne schreef:
wo okt 27, 2021 8:05 pm
Dubbel schreef:
wo okt 27, 2021 7:51 pm
Op de drempel van een beker echec. Normaal gesproken betalen ze nu die afkoopsom.
Is toch gewoon de competitie? Het valt me nog mee hoeveel punten Barca achter staat. Rest is ook niet top.
Ze gaan die CL niet halen, hoor. :hypocrite.gif:

Zes puntjes achterstand op de nummer vier inmiddels. Ik denk dat het echt lastig is om met dit materiaal de aansluiting te maken met de top.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Spanje

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do okt 28, 2021 10:57 am

De ironie is mooi he; de Superleague clubs Barca, Juve, Arsenal en Spurs zijn subtop/middenmotors in hun nationale competities…

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » do okt 28, 2021 11:06 am

Dat Koe ontslagen is, verbaast me niet. Wel dat hij ooit is aangesteld.

Koe is puur een prestatietrainer, hij wil winnen en geeft niets om de lange termijn. Op het moment dat hij verliest, geeft hij zijn spelers de schuld en zeurt hij om aankopen. Het is de B.V. Koe Vooruit.

Barcelona zoekt een heel ander type, een trainer die met beperkte middelen (naar de maatstaven van de top gemeten) een topteam gaat bouwen en daar genoeg krediet voor heeft bij de kritische achterban. Eigenlijk zie ik maar één kandidaat, maar die zit goed bij zijn sjeik in Manchester.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Spanje

Bericht door WP_Legend » do okt 28, 2021 11:30 am

Ja maar toen Koe aangesteld werd, was juist prestatie verwacht. Met Coutinho, Dembele, griezman en Messi... Dat ging beter dan onder zijn voorganger... Dit jaar is de verwachting herbouwen, dan heb je inderdaad niks aan Koe.

Yopii
Berichten: 17871
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » do okt 28, 2021 12:03 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
do okt 28, 2021 10:57 am
De ironie is mooi he; de Superleague clubs Barca, Juve, Arsenal en Spurs zijn subtop/middenmotors in hun nationale competities…

Vandaar juist, dat zijn clubs die het (even?) niet meer kunnen bolwerken in de top.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » do okt 28, 2021 2:55 pm

Eigenlijk is het bizar dat je in de voetbalwereld zo lang boven je stand kan leven he. Je moet echt gigantisch mismanagement leveren om in de situatie te komen zoals Barcelona of Juventus. En dan is het toch knap dat het ze lukt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Spanje

Bericht door Cruijff » do okt 28, 2021 3:52 pm

Zeux schreef:
do okt 28, 2021 10:16 am
WP_Legend schreef:
do okt 28, 2021 10:02 am
Hier is geen eer te behalen...Xavi zou dat niet moeten doen, de kans om totaal af te gaan is veel te groot!
Ik denk wel dat hij meer draagvlak heeft dan Koeman. Koeman won met zijn vrije trap de CL, maar Xavi is natuurlijk ècht kind van de club, geboren onder de rook van Barcelona. Zijn hele leven daar gespeeld (op die paar jaar cashen op het eind in Qatar na). Dat kan hem de ruimte geven om wèl te bouwen.
Een andere kandidaat dan Xavi zie ik niet voor ogen, maar ze timen het wederom compleet verkeerd denk ik.

Ze hadden het hem vanaf de basis laten opbouwen na die 8-2 nederlaag.
Back to basics, meer jeugd, minder poenerig gedoe, beetje als Ajax 2010-2011 dus.


Niet net na hun Super League fiasco, al die berg schulden, een nutteloze Luuk de Jong en Dest in de selectie en een Memphis Depay die absoluut niet het karakter heeft om een club op sleeptouw te nemen. Maar nu min of meer wel de rol heeft dat hij één van de weinige pseudo vedettes die zijn hand opsteekt bij belangrijke penalties enzo.

De selectie is niet in balans, de club ligt in puin. Probeer het maar af te bouwen dit bouwwerk! Komt net als de Sagrada Familia waarschijnlijk nooit af!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Spanje

Bericht door Andriy Demchenko » ma nov 01, 2021 11:45 am

Peter schreef:
do okt 28, 2021 2:55 pm
Eigenlijk is het bizar dat je in de voetbalwereld zo lang boven je stand kan leven he. Je moet echt gigantisch mismanagement leveren om in de situatie te komen zoals Barcelona of Juventus. En dan is het toch knap dat het ze lukt.
Feyenoord, Ajax, PSV, Chelsea, Glasgow Rangers, Anderlecht, Leeds United menig club failliet of bijna failliet.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Spanje

Bericht door columbus » ma nov 01, 2021 10:19 pm

Klopt. Maar het blijft qua bedragen in contrast staan met de situatie van Juventus en Barca, en straks Real misschien

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » vr nov 05, 2021 1:48 pm

Xavi dus naar Baffa. Je zou 'm bijna veel succes wensen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Spanje

Bericht door zeux » vr nov 05, 2021 2:07 pm

wimpey schreef:Xavi dus naar Baffa. Je zou 'm bijna veel succes wensen.
Er mag weer publiek in Camp Nou toch? Dus de ‘teller’ gaat daar weer lopen.

Koeman is de ideale bliksemafleider geweest. De ‘schok’ van vertrek Messi en enorme afwaardering salarispost heeft hij mogen incasseren. Slechter dan dit kan (bijna) niet, the only way is up. Xavi kind van club én stad: krediet. Dit jaar uitballen met matig team, komende zomer weer investeren en opbouwen.

En dan is het exit Dest, exit Luuk en ben benieuwd waar Memphis dan staat. Frenkie lijkt me vooralsnog wel veilig.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Spanje

Bericht door columbus » vr nov 05, 2021 3:49 pm

Xavi is geen wonderdokter toch? Haha wat heeft hij nu getraind? Een club in Abu Dhabi. Hij zal het vertrouwen krijgen maar ook hij krijgt een matige selectie voor zich met nul vertrouwen en welke compleet uit balans is. En ook op heel posities erg matig. Ben benieuwd, het wordt een vreselijk seizoen (jaren) voor de Barcelona fans

Dest speelt niet heel slecht de laatste weken, die zal nog wel even de voorkeur krijgen, verwacht ik. De Jong zal zich toch meer moeten laten gelden dat alles breed te spelen. En Depay heeft mazzel dat het voorin heel erg dun is

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Spanje

Bericht door zeux » vr nov 05, 2021 4:03 pm

columbus schreef:
vr nov 05, 2021 3:49 pm
Xavi is geen wonderdokter toch? Haha wat heeft hij nu getraind? Een club in Abu Dhabi. Hij zal het vertrouwen krijgen maar ook hij krijgt een matige selectie voor zich met nul vertrouwen en welke compleet uit balans is. En ook op heel posities erg matig. Ben benieuwd, het wordt een vreselijk seizoen (jaren) voor de Barcelona fans

Dest speelt niet heel slecht de laatste weken, die zal nog wel even de voorkeur krijgen, verwacht ik. De Jong zal zich toch meer moeten laten gelden dat alles breed te spelen. En Depay heeft mazzel dat het voorin heel erg dun is
Uhm ja, dat schrijf ik toch: dit jaar doormodderen met dit team, in de zomer versterken. En dan moet ik echt zien of Dest dat overleeft... Xavi zal zijn eigen klanten willen halen.
Als de recettes dit seizoen weer enigszins op peil komen, pleurt La Liga het salarisbudget ook wel weer omhoog.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Spanje

Bericht door columbus » vr nov 05, 2021 11:53 pm

Oh oké. Dan begreep ik het niet goed.

Hoe blijft nog kommer en kwel vrees ik. Ben benieuwd hoe zich dit gaat ontwikkelen. Komend seizoen zal er ook niet heel veel geld zijn, toch? En Luuk de Jong, Dest enzo zullen toch niet veel op gaan leveren

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Spanje

Bericht door WP_Legend » za nov 06, 2021 12:53 am

Zonder Messi en met deze resultaten zal dat stadion niet vollopen hoor 80% van de bezoekers waren dagjes mensen geen fans.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33274
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Spanje

Bericht door zeux » za nov 06, 2021 1:34 am

WP_Legend schreef:
za nov 06, 2021 12:53 am
Zonder Messi en met deze resultaten zal dat stadion niet vollopen hoor 80% van de bezoekers waren dagjes mensen geen fans.
Hmm, denk dat dat te negatief gedacht is. Natuurlijk trok Messi. Maar Barcelona heeft nog genoeg 'aura' om voetbalfans van over de hele wereld te blijven trekken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Spanje

Bericht door Jöhnk » za nov 06, 2021 1:06 pm

wimpey schreef:
vr nov 05, 2021 1:48 pm
Xavi dus naar Baffa. Je zou 'm bijna veel succes wensen.
En toch heb ik wel het gevoel dat hij iets, zeg maar veel, gaat betekenen.

Er komen ook weer enkele echt grote talenten aan. Tel daar bij op dat ze een topkeeper hebben en de in potentie beste allround-middenvelder ter wereld. En natuurlijk een aantal ervaren krachten die nog best heel bruikbaar zijn (maar die het elftal inderdaad niet meer kunnen dragen.)

Geen populaire mening waarschijnlijk, maar er zit volgens mij best muziek in en ik zie het wel gebeuren. En als het lukt dan haalt Laporta die club voor de tweede keer uit het slop. Om de gelijkenis met het seizoen 2003-2004 (Van Gaal werd ontslagen en Rijkaard, wat had die nu helemaal gepresteerd, volgde hem op) compleet te maken is er in de winterstop nog een Davids-achtige transfer nodig. Een speler die het geloof, de overtuiging, de agressie terugbrengt.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Spanje

Bericht door columbus » za nov 06, 2021 1:49 pm

Jöhnk schreef:
wimpey schreef:
vr nov 05, 2021 1:48 pm
Xavi dus naar Baffa. Je zou 'm bijna veel succes wensen.
En toch heb ik wel het gevoel dat hij iets, zeg maar veel, gaat betekenen.

Er komen ook weer enkele echt grote talenten aan. Tel daar bij op dat ze een topkeeper hebben en de in potentie beste allround-middenvelder ter wereld. En natuurlijk een aantal ervaren krachten die nog best heel bruikbaar zijn (maar die het elftal inderdaad niet meer kunnen dragen.)

Geen populaire mening waarschijnlijk, maar er zit volgens mij best muziek in en ik zie het wel gebeuren. En als het lukt dan haalt Laporta die club voor de tweede keer uit het slop. Om de gelijkenis met het seizoen 2003-2004 (Van Gaal werd ontslagen en Rijkaard, wat had die nu helemaal gepresteerd, volgde hem op) compleet te maken is er in de winterstop nog een Davids-achtige transfer nodig. Een speler die het geloof, de overtuiging, de agressie terugbrengt.
Oh dat denk ik zeker met je mee. Alleen lijkt het, maar misschien lees ik het zo, als of met de komst van Xavi volgende week ineens alles weer in kannen en kruiken is.

Xavi is een beginnende trainer die ook beginnende fouten gaat maken. Heb ook geen idee wat zijn voetbal ideeën zijn. Met een paar echt goede aankopen die de zeer talentvolle jeugd bij de hand neemt ben je al een heel eind. Maar ja, van welk geld.

Ben groot Barca fan maar denk echt dat het misschien wel een paar seizoenen gaat duren om weer echt mee te doen

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » za nov 06, 2021 2:25 pm

wimpey schreef:
vr nov 05, 2021 1:48 pm
Xavi dus naar Baffa. Je zou 'm bijna veel succes wensen.
Skijken of het inderdaad aan de ( soort ) trainer gaat liggen.Heeft natuurlijk wel veel meer krediet ( tijd ) dan Koeman.

Plaats reactie