Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Spanje

Bericht door Frank » za aug 14, 2021 9:45 am

Real Madrid dropt nieuwe bom: club onderzoekt overstap naar Premier League

Real Madrid heeft opnieuw een bom doen ontploffen binnen het Spaanse voetbal. Nadat de club eerder al aan de basis stond van de Super League-plannen, overweegt het nu om La Liga te verlaten en door te gaan in de Engelse Premier League. Dat melden bronnen aan de krant El Mundo Deportivo, die groots uitpakt met het nieuws.

Voorzitter Florentino Pérez is de grote initiator achter plan, zoals hij dat ook al was bij de Super League. Dit keer is Pérez woest op Javier Tebas, de baas van La Liga. Tebas zou Real Madrid consequent tegenwerken en de spanningen tussen de twee bobo's zijn verder opgelopen door de Super League-soap. Dat in combinatie met de financiële beperkingen die door La Liga zijn opgelegd aan de clubs, doet Pérez overwegen om Real Madrid terug te trekken uit het Spaanse voetbal.

Inmiddels zou Pérez een flinke groep officials aan het werk hebben gezet om te onderzoeken of het juridisch mogelijk is om La Liga te verruilen voor de veel lucratievere Engelse Premier League. Vanwege het vele geld dat omgaat in het Engelse voetbal, heeft die competitie de voorkeur van de Real-preses. Toch wordt ook het toetreden tot de Bundesliga of de Serie A onderzocht.

Behalve Real Madrid ligt ook FC Barcelona overhoop met Tebas. De La Liga-baas heeft er met een salarisplafond in de ogen van Barcelona voor gezorgd dat Lionel Messi niet meer voor de club speelt, terwijl Tebas dat juist wijt aan de megaschuld van de Catalanen. Ook de enorme deal met investeringsmaatschappij CVC Capital Partners voor 10 procent van de aandelen van La Liga heeft kwaad bloed gezet bij de Spaanse topclubs.
Bron: AD.

Heb ik iets gemist? Is het 1 April of zo?

Die Spanjaarden zijn echt knettergek
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Spanje

Bericht door WP_Legend » za aug 14, 2021 10:15 am

OFFICIAL ANNOUNCEMENT| 2021-08-14

Given the information published today by the newspaper Mundo Deportivo, in which it says that our club studied the possibility of moving from LaLiga to the Premier, Real Madrid wants to assert that this information is completely false, absurd and impossible and it only intends to disturb, once more, the day to day of our club.


Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Spanje

Bericht door Frank » za aug 14, 2021 10:19 am

Staat nu inderdaad ook in het artikel op de website van het AD
Via een statement op de clubwebsite ontkent Real Madrid echter dat er sprake is van een vertrek uit de Spaanse competitie. ,,Vanwege de berichtgeving in de krant El Mundo Deportivo van vandaag, waarin te lezen is dat wij zouden onderzoeken of het mogelijk is om La Liga in te ruilen voor de Premier League, wil Real Madrid duidelijk maken dat dit totale onzin is. Het is een absurd idee en tevens onmogelijk. Het enige doel van deze berichtgeving is het zorgen voor onrust bij onze club.”

Behalve Real Madrid ligt ook FC Barcelona overhoop met Tebas. De La Liga-baas heeft er met een salarisplafond in de ogen van Barcelona voor gezorgd dat Lionel Messi niet meer voor de club speelt, terwijl Tebas dat juist wijt aan de megaschuld van de Catalanen. Ook de enorme deal met investeringsmaatschappij CVC Capital Partners voor 10 procent van de aandelen van La Liga heeft kwaad bloed gezet bij de Spaanse topclubs.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » za aug 14, 2021 11:18 am

Kijk wat Barcelona en RM flikken kwa schuldenlast kan natuurlijk ook niet, maar als jou voetbalbond er voor zorgt dat , terwijl dat bij mijn weten dat niet hoefde of anders opgelost kon worden, bij club(s) speler moeten vertrekken, en dan ook nog eens deze speler(s) ben je natuurlijk als voetbalbond ook achterlijk bezig ...

Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » za aug 14, 2021 12:02 pm

Niet de Spaanse bond is achterlijk bezig, de clubs zijn achterlijk bezig. Het is al zo lang bekend dat ze spelen met vuur, dan moeten ze nu niet het slachtoffer uithangen.

Het is juist heel goed dat de Spaanse bond een keer ingrijpt. Beter laat dan nooit.
Laatst gewijzigd door Yopii op za aug 14, 2021 1:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » za aug 14, 2021 12:52 pm

Maar niet dat club(s) daar door hun beste speler(s) moet laten gaan .. Daar schiet de hele Spaanse bond ook geen ruk mee op.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Spanje

Bericht door Arthur » za aug 14, 2021 12:57 pm

Als Bareclona zijn contract niet had laten aflopen was dit niet gebeurd. Niemand wordt gedwongen om spelers die ze al hebben te laten gaan.

Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » za aug 14, 2021 1:07 pm

999 schreef:
za aug 14, 2021 12:52 pm
Maar niet dat club(s) daar door hun beste speler(s) moet laten gaan .. Daar schiet de hele Spaanse bond ook geen ruk mee op.

Zo heeft men inderdaad jaren gedacht, maar uiteindelijk is die manier van denken niet houdbaar.

Madrid heeft geen geld, maar wil wel 120 miljoen neerleggen voor Mbappé? :confused.gif:

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » za aug 14, 2021 4:24 pm

Yopii schreef:
za aug 14, 2021 12:02 pm
Niet de Spaanse bond is achterlijk bezig, de clubs zijn achterlijk bezig. Het is al zo lang bekend dat ze spelen met vuur, dan moeten ze nu niet het slachtoffer uithangen.

Het is juist heel goed dat de Spaanse bond een keer ingrijpt. Beter laat dan nooit.
Precies.

Barca kan amper de rekeningen betalen…
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58801
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » za aug 14, 2021 4:54 pm

Yopii schreef:
za aug 14, 2021 1:07 pm
999 schreef:
za aug 14, 2021 12:52 pm
Maar niet dat club(s) daar door hun beste speler(s) moet laten gaan .. Daar schiet de hele Spaanse bond ook geen ruk mee op.

Zo heeft men inderdaad jaren gedacht, maar uiteindelijk is die manier van denken niet houdbaar.

Madrid heeft geen geld, maar wil wel 120 miljoen neerleggen voor Mbappé? :confused.gif:
Dat zeg ik toch niet.Ik heb het toch helemaal niet over aankopen.Ik heb het over bestaande spelers die moeten wieberen omdat de Spaanse bond hier mee aan komt zetten ...

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Spanje

Bericht door Arthur » za aug 14, 2021 5:43 pm

999 schreef:
Yopii schreef:
za aug 14, 2021 1:07 pm
999 schreef:
za aug 14, 2021 12:52 pm
Maar niet dat club(s) daar door hun beste speler(s) moet laten gaan .. Daar schiet de hele Spaanse bond ook geen ruk mee op.

Zo heeft men inderdaad jaren gedacht, maar uiteindelijk is die manier van denken niet houdbaar.

Madrid heeft geen geld, maar wil wel 120 miljoen neerleggen voor Mbappé? :confused.gif:
Dat zeg ik toch niet.Ik heb het toch helemaal niet over aankopen.Ik heb het over bestaande spelers die moeten wieberen omdat de Spaanse bond hier mee aan komt zetten ...
Maar hij was dus geen bestaande speler meer. Zijn contract was al een maand eerder afgelopen en nu probeerden ze Messi opnieuw te contracteren. Dat soort amateurisme is gewoon hun eigen schuld.
Als er echt rechtvaardigheid was zouden ze failliet worden verklaard zoals de Glasgow Rangers en een paar divisies lager opnieuw mogen beginnen.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » zo aug 15, 2021 7:23 am

In mijn wereld is het normaal dat een club, met een miljard aan schulden waarvan 300 mio op korte termijn betaald moet worden, geen 750 mio aan salarissen kan betalen bij een omzet van 400 miljoen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Spanje

Bericht door Duke » ma aug 16, 2021 10:51 am

Spaanse media razend enthousiast over Memphis: ‘Hij is het puurste talent dat het team nog heeft’

FC Barcelona begon zondagavond aan de competitie met een 4-2 overwinning op Real Sociedad, dat voor de 24ste keer op rij verloor in Camp Nou. Daar zagen 20.384 toeschouwers hoe Martin Braithwaite de verrassende uitblinker was met twee goals en een assist bij de bevrijdende goal van Sergi Roberto kort voor tijd, maar ook Memphis Depay, Frenkie de Jong en Gerard Piqué krijgen de complimenten.

,,De laatste maanden beloont voetbal het collectieve spel. Bij de zeges van Chelsea in de Champions en Italië op het EK wordt een duidelijke tendens bespeurd. Barça klampt zich vast aan dat verhaal om te leren leven zonder Lionel Messi. Een teamidee als tegenhanger voor de verzameling sterren bij Paris Saint-Germain, al gedoopt tot de nieuwe Galácticos", schrijft de Catalaanse krant Diario Sport.

,,Koeman heeft nu een probleem, dat wellicht een kans is. Hij heeft een ploeg zonder ster die de weg naar de zeges kan vereenvoudigen. Het is een groep die uitstraalt een hecht team te willen en kunnen zijn, dat is wel duidelijk na de eerste helft tegen Real Sociedad. Het was een veelbelovend optreden, vooral ook van Memphis. De Nederlander, het puurste talent dat het team nog heeft, verdedigde als eerste mee terug. Hij verbaasde de fans met zijn talent en vertrouwen aan de bal.”

,,Nu begrijpt iedereen wel waarom Ronald Koeman vorig jaar en in januari Eric García en Memphis Depay al naar Barcelona wilde halen, want ze zijn een duidelijke versterking voor dit team", schrijft Mundo Deportivo. ,,De 20.384 fans in Camp Nou waren na 526 dagen weer terug in hun stadion, waar ze lieten weten dat Barça boven alles gaat. De spelers bedankten hen voor de support met energie en enthousiasme in hun spel.”

‘Piqué vorig seizoen ook al de leider’
Ronald Koeman was na afloop lyrisch over Gerard Piqué (34), die samen met nieuwkomer Eric García (20) een solide indruk maakte achterin. Piqué kopte bovendien de 1-0 binnen uit een vrije trap van Memphis, die net als García kon spelen vanwege het salarisoffer van 4 miljoen euro van Piqué. De ervaren verdediger maakte zondagavond na de wedstrijd via Twitch bekend dat Sergio Busquets, Sergi Roberto en Jordi Alba ook een salarisoffer zullen doen, maar dat hij afgelopen week al voor ging zodat Memphis en García konden spelen. ,,Voor mij was Gerard vorig jaar al de leider van deze ploeg", zei Ronald Koeman na de wedstrijd.

,,Hij kwam toen door zijn knieblessure tot minder wedstrijden, maar was in de groep altijd aanwezig en belangrijk. Dit jaar is hij fysiek beter in orde. Zijn hulp en houding, net zoals die van de andere ervaren kracht, is een voorbeeld voor iedereen. Het was een geweldige goal uit een perfecte vrije trap. We moeten bedenken hoe we onze effectiviteit bij vrije trappen en corners kunnen vergroten nu Messi er niet meer is. Ons spel is misschien meer collectief dan voorheen, maar ik heb toch liever Messi in mijn team. We hebben geen speler die wedstrijden zelf beslist, maar nu moeten we als collectief tot kansen komen. Met vier goals tegen een sterke ploeg mag ik niet ontevreden zijn. De verdediging stond ook goed, maar op het einde ontbrak het aan concentratie en lieten we Real Sociedad nog even terug in de wedstrijd komen.”

Het was voor Koeman ook voor het eerst dat er publiek in Camp Nou zat sinds zijn komst vorig jaar. ,,Het was genieten en ik was totaal niet verrast dat het publiek zo achter ons stond. Als Catalanen een team ziet dat hard werkt, zullen ze altijd de spelers aanmoedigen. Het leken veel meer dan 20.000 fans. Ik ben ervan overtuigd dat ze met een positief en trots gevoel naar huis zijn gegaan", zei Koeman. ,,Ik denk dat dit het beste Barça in tijden was. Het was een fantastische wedstrijd in alle opzichten", besloot de trainer.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Yopii
Berichten: 18298
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » zo aug 22, 2021 10:57 am

Ach ja, Koe houdt de moed erin, wat moet hij anders?

Messi of Memphis, het is nogal een verschil.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Spanje

Bericht door Arthur » zo aug 22, 2021 11:01 am

Dat is een gigantisch verschil, maar ik denk ook dat ze met Messi niet meer verder konden. Het hele spel draaide om hem en de sleet begon erop te raken. Tijd om een nieuwe start te maken.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Spanje

Bericht door Gaizka1985 » zo aug 22, 2021 4:03 pm

Depay maakte wel een knappe goal gister!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13747
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Jinne » do aug 26, 2021 10:25 pm

Mbappe waarschijnlijk naar Real. Bod is geaccepteerd.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Spanje

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do aug 26, 2021 11:52 pm

En dat kan kennelijk wel binnen die financial fair play van de Spaanse bond…?

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Spanje

Bericht door WP_Legend » vr aug 27, 2021 12:05 am

Ik neem aan van wel.. hebben al 2 jaar geen aankoop gedaan...

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9368
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Spanje

Bericht door Dubbel » vr aug 27, 2021 12:20 am

Jinne schreef:
do aug 26, 2021 10:25 pm
Mbappe waarschijnlijk naar Real. Bod is geaccepteerd.
Wat een verschil met de situatie bij FC Barcelona.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Spanje

Bericht door elliquido » vr aug 27, 2021 9:10 am

Nu atletico even haland halen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » vr aug 27, 2021 1:12 pm

Kan een leuke domino worden. Mbappé naar RM, Haaland naar PSG.

Dan heb je nog Ronnie, die Juve verlaat voor City. Schijnbaar.

De Dominee
Berichten: 5806
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Spanje

Bericht door De Dominee » vr aug 27, 2021 2:22 pm

United nu ook in de markt voor Ronaldo lees ik. Over the hill die gast, net als Messi. Als ik Haaland was zou ik zeer niet naar PSG gaan, maar lekker een jaartje wachten om naar de echte top te gaan. Samen met Mbappe bij Real bijvoorbeeld. Zou voor Ajax top zijn als Haaland nog bij BVB vertrekt natuurlijk.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

wimpey
Berichten: 51782
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » vr aug 27, 2021 2:29 pm

De Dominee schreef:
vr aug 27, 2021 2:22 pm
United nu ook in de markt voor Ronaldo lees ik. Over the hill die gast, net als Messi. Als ik Haaland was zou ik zeer niet naar PSG gaan, maar lekker een jaartje wachten om naar de echte top te gaan. Samen met Mbappe bij Real bijvoorbeeld. Zou voor Ajax top zijn als Haaland nog bij BVB vertrekt natuurlijk.
Ome Mino zal Haaland maar wat graag naar PSG brengen!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Spanje

Bericht door elliquido » za aug 28, 2021 10:27 pm

Betis sevilla speelt met 2 kabouters in de spits van 1.68 m . Aldus el sierd.
Ik zeg een mooie stap voor onze haller
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie