Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 18294
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » ma aug 31, 2020 10:52 am

Bergkamp was wel een loopwonder. Had in zijn jeugd aan atletiek gedaan en was echt snel. Hij paste juist goed bij het Engelse voetbal, waar zeker in die tijd veel ruimte was.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » ma aug 31, 2020 11:04 am

Dat was wel een ander tijdperk. Met name bij Bergkamp natuurlijk. Toen hij naar Londen ging was dat nog boring Arsenal met Tony Adams en z'n dronken vrienden.

Messi zal zich moeten afvragen of hij zich nog een keer helemaal kan opladen om er echt voor te gaan. Misschien is een nieuwe omgeving wel dat wat hij nodig heeft. Hij kan heus nog wel voetballen. Maar hoe graag wil hij eigenlijk nog?
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18294
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » ma aug 31, 2020 11:08 am

En kan hij het fysiek nog aan?

Hij is wel 33 en geen pure atleet zoals C. Ronaldo. Na vijftien jaar topvoetbal kan de sleet er zomaar opzitten bij hem.
Dat was wel een ander tijdperk. Met name bij Bergkamp natuurlijk. Toen hij naar Londen ging was dat nog boring Arsenal met Tony Adams en z'n dronken vrienden.
Bergkamp zou ook nu nog gemakkelijk meekunnen. Hij was sterk en snel, daarnaast had hij natuurlijk veel techniek.

Messi is ook sterk, ondanks zijn lengte, maar het lijkt erop dat hij aan dynamiek heeft ingeboet. Het kan natuurlijk ook zijn dat zijn motivatie ongemerkt is teruggelopen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58799
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » ma aug 31, 2020 11:12 am

Messi schijnt 700 Miljoen te moeten kosten.Zou bindend zijn.Laten we de helft nemen.Wie gaat er 350 M. betalen ?.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58799
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » ma aug 31, 2020 11:16 am

VERDER ZONDER MESSI
Ronald Koeman heeft eindelijk zijn droombaan bij FC Barcelona, maar dreigt Lionel Messi direct kwijt te raken. De Argentijn is op weg naar Manchester City, waar hij herenigd wordt met zijn oude coach Pep Guardiola (foto links).


Koeman kan sterspeler niet houden, zijn vriend Guardiola wil met Argentijn aan de haal

Je hebt altijd een Ferrari willen hebben. Als hij eindelijk voor de deur staat en je wil er mee wegrijden, blijkt dat de V8 562 pk motor niet onder de motorkap zit. Dat gevoel moet Ronald Koeman bekruipen nu hij een Barcelona-elftal zonder Lionel Messi heeft. ’s Werelds beste speler lijkt op weg naar Manchester City.

ACTUELE SITUATIE

De ontwikkelingen in Camp Nou volgen elkaar in hoog tempo op. Koeman, die het veilige bondscoachschap bij Oranje op 18 augustus opgaf voor zijn droombaan, heeft sinds zijn aanstelling tien dagen lang van de vroege ochtend tot de late avond met de halve wereld in Barcelona gesprekken gevoerd. Het belangrijkste gesprek? Dat met de sterspeler zelf. Een onderhoud tussen hem en Messi alleen. Geen aanhang (lees: advocaten) van Messi, geen vader Messi en ook geen president Josep Bartomeu. Gewoon de coach en zijn speler.

De uitkomst? Geen slaande deuren, geen moeilijk gedoe tussen de Argentijn en de Nederlander, want Messi respecteert de mens, de coach en de oud-voetballer als iedere socio in Catalonië. Maar hij wilde wel weg. Hij is klaar met de club, niet met Koeman. Inmiddels heeft Leo de daad bij het woord gevoegd. Hij is dit weekeinde niet bij de medische tests van de A-selectie verschenen en zijn vader is vanuit Zuid-Amerika onderweg om met advocaten een vertrek naar Manchester City te forceren.

WAT BELOOFDE BARTOMEU?

De vraag is of Ronald Koeman vooraf gouden bergen zijn beloofd door Barça-president Bartomeu. Het antwoord is ’nee’. Het eerste contact tussen de bewindvoerder van de Spaanse topclub en Koeman dateert van zaterdag 15 augustus, minder dan 24 uur na de oorwassing door Bayern München in de halve finale van de Champions League (2-8). Op die ochtend bracht Bartomeu een bezoek aan de nieuwe woning van de Nederlander in Barcelona.

Daar kreeg Koeman geen contract voorgeschoteld (dat gebeurde drie dagen later), maar besprak Bartomeu alle sportieve problemen in de selectie van Barcelona. De meeste obstakels kende de 57-jarige oefenmeester al. Een kleedkamer waar het gros van de spelers zucht onder het juk van een kwartet oudgedienden: Messi, Luis Suarez, Sergio Busquets en Jordi Alba.

Bartomeu heeft geen geheim gemaakt van de al lang sluimerende onvrede bij Messi. Koeman wist dus dat zijn sterspeler zou kunnen besluiten om na 731 optredens en 634 doelpunten een dikke streep onder de hele Barça-periode te zetten.


Het eerste wat de nieuwe Barcelona-trainer op woensdag 19 augustus deed was het geven van een duidelijke voorzet richting Messi. „Ik wil verder met Messi”, zei Koeman letterlijk tijdens zijn presentatie. Dat was geen kreet voor de bühne, maar regelrecht uit zijn hart. Welke coach wil nu niet met de beste voetballer ter wereld werken? Een team mét een 33-jarige Messi is nog een paar seizoenen sterker dan een team zónder Messi. Kort na zijn presentatie voerde Koeman dus het gesprek onder vier ogen met de 138-voudig international van Argentinië, waarin hij de speler zelf vertelde hoe graag hij met hem wilde werken.

Meer kon Koeman niet uitrichten. In andere situaties is een speler te verleiden met een hoger salaris of een contract voor het leven en dus een baan bij de club na de actieve carrière. Maar wat bied je een voetballer die al 100 miljoen euro per jaar incasseert bij Barcelona? Dat is het totaalbedrag per seizoen aan salaris, imago-rechten en inkomsten uit commerciële deals die met de club zijn afgesproken.

Andere, betere spelers om hem heen? De club kan in deze coronaperiode geen honderden miljoenen uitgeven aan nieuwe spelers.

WAAROM WIL

MESSI ALLEEN NAAR MAN CITY?

Voor Messi is de laatste fase van zijn loopbaan aangebroken. Daarin wil hij vooral weer gelukkig zijn als voetballer. Dat geluk denkt hij bij zijn oude trainer Pep Guardiola in Manchester te vinden. Met de stad Manchester, in het regenachtige noordwesten van Engeland, heeft hij niets. Maar de filosofie van Pep, die met een hele clan van voormalige Barcelona-werknemers en oud-spelers werkt bij City, trekt hem meer aan dan het project van de Qatari bij Paris Saint-Germain. Beide clubs hebben onbegrensde mogelijkheden en kunnen als enige clubs in de wereld aan al zijn wensen voldoen. Maar PSG is nooit een optie geweest.

Saillant detail is dat Guardiola uitgerekend een boezemvriend is van Koeman. Niemand heeft vaker zijn respect en waardering voor de Nederlander uitgesproken dan de Catalaanse toptrainer, die als voetballer op gezag van Johan Cruijff op één kamer lag met Koeman en alles van hem aannam.

DEAL VAN

500 MILJOEN EURO

Links- of rechtsom gaat Messi bij Manchester City belanden. Ja, het wordt een juridisch steekspel. En ja, er gaat ook een megabedrag op tafel komen. Alle partijen hebben zich in de afgelopen dagen al over het nog één jaar doorlopende contract van Messi bij Barcelona gebogen. Daarin zat een ontsnappingsclausule, dacht Messi. De Spaanse voetbalbond stelt hem in het ongelijk. Messi en zijn vader, die een grote rol speelt, zullen het daar niet bij laten zitten.

De juristen van Manchester City, zo melden de goed geïnformeerde clubwatchers van Guardiola’s voetbalbolwerk in Engeland, denken dat er een kans is om door middel van een rechtszaak alsnog de transfervrije status van Messi af te dwingen.

Het is niet uit te sluiten dat de zaak eindigt bij het CAS (hof van arbitrage in de sport). Bepaalt het CAS dat de vastgelegde transfersom van 700 miljoen euro moet worden betaald, dan zit Man City klem. De leiding van Barcelona worstelt met het dilemma van het risico op een transfervrij vertrek of een dwarse sterspeler, die over negen maanden al niets meer kost. De verwachting is dat beide clubs een deal zullen sluiten waarbij Messi voor meer dan 200 miljoen euro verhuist. Tel daar bovenop het salaris van 100 miljoen euro per jaar voor drie seizoenen en het totaalplaatje is helder: 500 miljoen euro.
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » ma aug 31, 2020 11:44 am

999 schreef:
ma aug 31, 2020 11:12 am
Messi schijnt 700 Miljoen te moeten kosten.Zou bindend zijn.Laten we de helft nemen.Wie gaat er 350 M. betalen ?.
City of PSG. Zonder Sjeik die het als een prestige zaak ziet begin je daar niet aan. Moeten ze misschien nog wel even uitzoeken wie ze moeten omkopen om dat gezeur over financial fairplay te omzeilen.

Ik denk dat hij het daar ook kan laten zien maar hij moet er dan wel echt voor gaan. Een nieuwe start en nog een keer echt willen laten zien dat hij de beste is.

Maar eerlijk gezegd kan ik me ook voorstellen dat hij zich daar niet meer voor kan opladen. Zoveel jaren in de absolute top. Altijd maar die extreme aandacht voor werkelijk alles wat je doet. Hij leeft in Barcelona als god en kent vermoedelijk geen enkele vorm van tegenspraak. Blijf dan maar eens gedreven en kritisch op jezelf.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18294
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » ma aug 31, 2020 11:45 am

999 schreef:
ma aug 31, 2020 11:12 am
Messi schijnt 700 Miljoen te moeten kosten.Zou bindend zijn.Laten we de helft nemen.Wie gaat er 350 M. betalen ?.
City...


Waarom besteden die Arabieren hun oliegeld niet aan iets nuttigs? Bizar vind ik het, als je nagaat dat de olie binnenkort op is.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » ma aug 31, 2020 12:24 pm

Bij City treft hij spelers en een trainer die hem gebruiken waar hij goed in is. Scoren, spelers wegsturen etc.

Een Walker die eroverheen dendert, Sterling/Aguero/Jesus die hij weg kan steken, combineren met KDB en Bernardo Silva. Spelen op de helft van de tegenstander.

Hoezo denkt men dat dit geen succes wordt?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58799
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » ma aug 31, 2020 3:03 pm

Engeland en Messi, kweet niet hoor, maar lijkt me geen goede combinatie ...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » wo sep 02, 2020 11:11 am

Lionel schreef:
ma aug 31, 2020 12:24 pm
Bij City treft hij spelers en een trainer die hem gebruiken waar hij goed in is. Scoren, spelers wegsturen etc.

Een Walker die eroverheen dendert, Sterling/Aguero/Jesus die hij weg kan steken, combineren met KDB en Bernardo Silva. Spelen op de helft van de tegenstander.

Hoezo denkt men dat dit geen succes wordt?
Het spel zonder bal is bij Messi beperkt tot een grasspriet naar rechts en naar links bewegen. De dynamiek van de Premier League is totaal niet aan hem besteed, hoor. Als ik hem was zou ik lekker naar de Serie A verkassen. Dat is veel beter voor hem geschikt.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » wo sep 02, 2020 11:12 am

City heeft 70% van de tijd de bal.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13395
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Spanje

Bericht door Arthur » wo sep 02, 2020 4:03 pm

Totdat ze wat verder komen in de CL. Laat dat nou net hetgeen zijn waar ze Messi voor willen halen.

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » wo sep 02, 2020 4:12 pm

Barca heeft een slechte TD. Want als er een paar goede en gerichte aankopen waren gedaan die de zwakke plekken van Messi en Suarez hadden gecamoufleerd dan had dat ontzettend gescheeld.

Neres was afgelopen zomer een betere aankoop voor Barca dan Griezmann. Donny was ook een betere aankoop dan Frenkie geweest aangezien Busquets er ook nog rondloopt.

Maar goed... ik weet zeker dat Messi er 30 inschiet in Engeland. Als het er geen 40 zijn.

City werd nu uitgeschakeld door Lyon... tegen die ploeg had City overigens nog meer balbezit denk ik.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9055
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Spanje

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo sep 02, 2020 6:20 pm

Als Messi nou een Cruijffie doet, gaat ie naar Real.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7896
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Spanje

Bericht door elliquido » wo sep 02, 2020 6:39 pm

Dan moet real 750 mio dokken
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wouter
Berichten: 18729
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Spanje

Bericht door Wouter » wo sep 02, 2020 6:42 pm

Of gewoon naar Feyenoord.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58799
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » wo sep 02, 2020 6:43 pm

Hij zal wel weer wat muntjes er bij krijgen en besluiten om toch te blijven. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10270
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Spanje

Bericht door WP_Legend » do sep 03, 2020 3:20 pm

Suarez transfervrij naar Juve schijnt het..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47892
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Spanje

Bericht door peter » vr sep 04, 2020 6:45 am

Wijnaldum en Depay naar Barcelona?

Koeman is knettergek.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33801
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Spanje

Bericht door Duke » vr sep 04, 2020 8:23 am

Wijnaldum snap ik ergens nog wel, bij Depay heb ik sterke twijfels. Maar altijd risicovol als je spelers die je zelf goed kent binnenhaalt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door Mano » vr sep 04, 2020 8:44 am

Koeman begaat gewoon de beginnersfout :excited.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47253
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » vr sep 04, 2020 9:02 am

Koeman is echt een hele matige coach die bij Oranje het geluk heeft gehad dat er spelers op het juiste moment toppers werden.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8549
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Spanje

Bericht door Alexander » vr sep 04, 2020 9:22 am

Hoe kan je als trainer van Barcelona Depay en Wijnaldum halen? Verre van de top van de wereld, geen spelers die Barcelona weer op het goede pad gaan helpen. En ook nog eens Nederlanders. Onbegrijpelijke keuze. Als je perse spelers wilt halen die je kent en die Nederlander moeten zijn, dan zijn de Ligt en de Vrij toch de enige opties?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40878
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » vr sep 04, 2020 9:40 am

Wijnaldum snap ik eigenlijk wel. Is gewoon een hele sterke middenvelder die iets zou kunnen toevoegen wat het elftal nu mist.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15185
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door Mano » vr sep 04, 2020 10:08 am

Wijnaldum is 30?
een nuttige speler met zijn loopacties. Al denk ik dat er betere zijn die deze kwaliteiten hebben.


Als je toch een NL'er wilt halen, haal dan Virgil op bij Liverpool. :hypocrite.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie