Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40626
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » vr sep 04, 2020 10:23 am

Mano schreef:
vr sep 04, 2020 10:08 am
Wijnaldum is 30?
een nuttige speler met zijn loopacties. Al denk ik dat er betere zijn die deze kwaliteiten hebben.


Als je toch een NL'er wilt halen, haal dan Virgil op bij Liverpool. :hypocrite.gif:
Gaat 30 worden in november zie ik.

Zou wat mij betreft inderdaad een interessante toevoeging kunnen zijn vanwege zijn loopacties. Maakt als middenvelder ook de nodige doelpunten in een seizoen en als je een keer in de problemen zit vanwege blessures kan hij nog een keer een andere rol invullen ook. Is volgens mij ook een prima gozer om in je groep te hebben.

Ik ken trouwens weinig spelers die zo'n enorme ontwikkeling en transformatie hebben doorgemaakt gedurende een loopbaan. Doorgebroken als dribbelaar die toch weinig beslissend was. En nu een zeer gewaardeerde moderne middenvelder en teamspeler.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Spanje

Bericht door Alexander » vr sep 04, 2020 10:54 am

Marillion schreef:
vr sep 04, 2020 9:40 am
Wijnaldum snap ik eigenlijk wel. Is gewoon een hele sterke middenvelder die iets zou kunnen toevoegen wat het elftal nu mist.
Liverpool laat hem niet voor niets zo makkelijk gaan. Om bij de beste te blijven horen moeten ze op die positie een betere speler hebben lopen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40626
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » vr sep 04, 2020 10:59 am

Voorlopig hebben ze met hem al die prijzen gewonnen en was hij daar volgens mij regelmatig belangrijk bij. Hij zal niet de prijs voor voetballer van het jaar winnen maar ik heb wel de indruk dat hij hier soms een tikje onderschat is.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » vr sep 04, 2020 2:17 pm

Hij is daar nuttig. Maar Klopp selecteert natuurlijk niet voor niks door en Wijnaldum is de eerste. Middelmatige speler in vergelijking met bijvoorbeeld Thiago. Liverpool gaat er zeker op vooruit met hem. Was gisteren ook weer errrrug goed.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Spanje

Bericht door Gaizka1985 » vr sep 04, 2020 2:30 pm

Wijnaldum heeft wel een aantal cruciale goals gemaakt, o.a. 2 tegen Barcelona vorig jaar, dat zie ik Thiago niet doen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » vr sep 04, 2020 5:08 pm

'Messi hakt knoop door en blijft bij Barcelona'
15.24 uur
108

'Messi hakt knoop door en blijft bij Barcelona'
© Pro Shots
De soap rond een mogelijk vertrek van Lionel Messi bij Barcelona lijkt tot een einde te komen. Volgens Argentijnse media heeft de sterspeler besloten om zijn club trouw te blijven.

Het onderhoud tussen vader Jorge Messi en Josep Maria Bartomeu leverde woensdag aanvankelijk geen oplossing op voor de impasse. De twee partijen hebben hun, onwrikbare, standpunten kenbaar gemaakt en er leek geen ruimte voor een compromis. Messi wilde nog steeds transfervrij vertrekken, terwijl Barcelona vasthield aan de afkoopsom van 700 miljoen euro. Jorge Messi verstuurde daar vrijdag nog een brief over aan La Liga.


In Argentinië werd woensdag al geopperd dat een langer verblijf van Messi aannemelijk is geworden. 'Er is een kans van negentig procent dat hij blijft', zei Martín Arévalo, de journalist die ook het nieuws van de aangetekende brief van Messi met zijn vertrekwens als eerste bracht. 'Er ligt de optie dat hij tot medio 2021 blijft. Hij is dat nu aan het overwegen. De clubleiding heeft hem gevraagd te blijven. Leo zal snel met een antwoord komen en dat naar buiten brengen.'

Via TyC Sports, de werkgever van Arévalo, komt nu naar buiten dat Messi besloten heeft komend seizoen bij Barcelona te blijven. Zijn belangrijkste argument zou zijn dat hij geen juridisch gevecht wil met de club die hij zijn hele loopbaan gediend heeft. Verwacht wordt dat Messi dit op korte termijn gaat bevestigen via een videoboodschap.
VI

De Dominee
Berichten: 5748
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Spanje

Bericht door De Dominee » vr sep 04, 2020 5:19 pm

Pussy.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » vr sep 04, 2020 5:39 pm

Nog 1 jaar.En dan transfer vrij naar die hem wil tegen tig miljoenen rechtstreeks in zijn pocket ..

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Spanje

Bericht door Gaizka1985 » zo sep 06, 2020 10:05 am

Depay lijkt op weg naar Barcelona, mooie transfer voor hem!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Jinne » zo sep 06, 2020 11:15 am

Voor beoogde niveau van Barça is hij toch niet genoeg? Wel stuk goedkoper dan de Franse miskopen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » zo sep 06, 2020 11:29 am

Wijnaldum halen in plaats van Thiago :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Spanje

Bericht door zeux » zo sep 06, 2020 11:32 am

Koeman gaat toch hopelijk niet in de val van Van Gaal trappen met het halen van al die Nederlanders?

Wat moet Depay daar? In een team dat draait om Messi, Messi, Messi?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Spanje

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo sep 06, 2020 12:29 pm

Is het gek dat het mij werkelijk totaal niet interesseert wat Koeman allemaal gaat doen in Barcelona en of ie al dan niet in de val van Van Gaal gaat trappen?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » zo sep 06, 2020 1:38 pm

+1.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7846
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Spanje

Bericht door elliquido » ma sep 07, 2020 8:21 am

met ansu fati heeft ie al een mooie speler in huis.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » ma sep 07, 2020 1:42 pm

Die was goed he. Koeman is gek als hij niet wat Spanjaarden haalt.

Pau Torres van Villareal voor de verdediging. Thiago. Zo zijn er wel meer die goed passen bij Barca.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33283
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Spanje

Bericht door zeux » do sep 10, 2020 10:56 pm

'Suárez wellicht toch welkom bij Koeman'
Volgens Spaanse media staat coach Ronald Koeman toch open voor een langer verblijf van Luis Suárez. De Uruguayaan kreeg eerder nog te horen van Koeman dat er voor hem geen plek meer was bij FC Barcelona. De Nederlander is naar verluidt nu toch van gedachten veranderd. Suárez heeft nog een contract voor één jaar bij de Catalanen. (Bron: TV3)


Joh! Verrassend!

Dat heeft natuurlijk helemaaaaaal niets te maken met het blijven van Messi... <piposmiley>

Ook Koeman heeft geen andere keus dan in de achterzak van Lionel te kruipen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Mano
Berichten: 15121
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door Mano » vr sep 11, 2020 7:44 am

Messi was de messiah voor Barca maar verandert in een Judas :hypocrite.gif:

Ik denk dat je Barca alleen kan verjongen/vernieuwen als je Messi verkoopt.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » vr sep 11, 2020 8:23 am

Eens. Busquets en Pique worden dus ook gewoon opgesteld.
IK GELOOF!!!!!!

De Dominee
Berichten: 5748
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Spanje

Bericht door De Dominee » za sep 12, 2020 9:30 am

Oerstom van Koeman als hij doorgaat met de oude garde. Pique, Alba, Busquets en ook Suarez en Messi moet je door selecteren.

Frenkie op 6, probeer Puig en/of Alena eens uit, Fati voorin, Coutinho op het middenveld. Griezmann als spits.

Verder natuurlijk onbegrijpelijk dat ze De Ligt niet hebben gehaald. Ziyech had prima gekund en ook Nico kan daar zo in de basis, net als Onana.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Spanje

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 12, 2020 10:16 am

Hahaha je wil Ajax naar Spanje verhuizen?

De Dominee
Berichten: 5748
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Spanje

Bericht door De Dominee » za sep 12, 2020 11:02 am

Mwoah, als Barcelona slim was geweest hadden ze een deel van ons succes team opgepikt inderdaad.

Sowieso De Ligt en Frenkie, maar als ik hun was dan had ik Onana, Nico en Ziyech ook zeker overwogen.

Niet allemaal. Maar het had beter geweest dan doorgaan met Piqué, Busquets, Alba, Suarez en Messi. Daar hadden ze dik voor kunnen incasseren en de sleet zat er ook vorige zomer al op. Laat staan nu. Nee, Koeman zou niet verstandig zijn om weer op de oude garde te vertrouwen.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

columbus
Berichten: 5288
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Spanje

Bericht door columbus » za sep 12, 2020 5:39 pm

Het is het eerste potje hè... Ik denk dat er ook geen euro te besteden is

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » di sep 15, 2020 1:56 pm

Spaanse bond trapt op de rem: nog geen groen licht voor transfer Memphis Depay naar Barça
Door VALENTIJN DRIESSEN & MIKE VERWEIJ

Updated 1 uur geleden
2 uur geleden in VOETBAL


BARCELONA - De Spaanse voetbalbond geeft vooralsnog geen toestemming voor de transfer van Memphis Depay (26) van Olympique Lyon naar FC Barcelona. De club van Ronald Koeman voldoet volgens de voetbalbond nog niet aan alle voorwaarden, die vanuit de Spaanse overheid zijn gesteld bij het toekennen van een financieel steunpakket om overeind te blijven in de coronacrisis.

Zoals Telesport meldde, zijn FC Barcelona en Olympique Lyon tot een akkoord gekomen over een transferbedrag van 30 miljoen euro, exclusief een bonus van twee miljoen euro. En omdat de Catalanen eerder al rond waren met de Nederlandse international over een verbintenis tot de zomer van 2024, waren de keuring en presentatie aanstaande. Inmiddels heeft de Spaanse bond op de rem getrapt. Memphis mag officieel nog niet worden aangetrokken.

Hulp van staat

Alle clubs in de Primera Division zijn afgelopen maanden financieel geholpen door de staat. Daarbij is afgesproken dat FC Barcelona – en alle andere clubs – pas een transfer mogen afronden als daar 100% éxtra inkomsten tegenover staan. Kortom, van transferinkomsten mag de helft weer worden uitgegeven. Dus in geval van Depay moet Barça op papier aantonen dat het 60 miljoen euro heeft ontvangen, alvorens 30 miljoen euro uit te mogen geven op de transfermarkt.

Memphis kost Barcelona 30 miljoen euro

Tot dusver kan de club dit niet hard maken bij de Spaanse voetbalbond en zolang staat de transfer van Depay ’on hold’. Kan FC Barcelona aantonen 60 miljoen euro extra inkomsten te hebben, dan wordt de exacte hoogte van het transferbedrag (30 miljoen euro in geval Depay) teruggestort naar de Spaanse staat als terugbetaling voor de coronacrisislening. Deze voorwaarde is ingebouwd omdat clubs zich anders indirect met gemeenschapsgeld op de transfermarkt zouden kunnen begeven.

Snel uitgaande transfers

Voor FC Barcelona is het daarom zaak zo snel mogelijk enkele uitgaande transfers te doen en aan te tonen dat de club een positieve transferbalans heeft van 60 miljoen euro. Pas dan geeft de Spaanse voetbalbond toestemming aan de Catalanen om Depay op te halen bij Olympique Lyon. Vanwege deze tegenslag is de kans groot dat de Nederlander dinsdagavond toch nog voor zijn Franse club in actie komt in de competitiewedstrijd uit bij Montpellier.

Het geduld van de Nederlander wordt flink op de proef gesteld. Hij zal met spanning uitkijken naar de transferontwikkelingen rond onder andere Rafinha, Samuel Umtiti en Martin Braithwaite, die mogen vertrekken en samen voor de benodigde 60 miljoen euro zouden moeten zorgen. FC Barcelona verwacht inmiddels dat de presentatie van Depay deze week niet kan plaatsvinden, maar dat dit noodgedwongen later wordt.

Ronald Koeman en Memphis Depay tijdens hun gezamenlijke periode bij Oranje.
Ronald Koeman en Memphis Depay tijdens hun gezamenlijke periode bij Oranje.Ⓒ ANP/HH
Gratis vanaf 1 januari?
Door de bemoeienis van de Spaanse bond kan Lyon in een lastig parket terechtkomen. Depay gaf eerder aan zijn tot de zomer van 2021 lopende contract bij de Franse topclub niet te zullen verlengen. Mócht FC Barcelona niet in staat zijn voldoende financiële ruimte te creëren om nu aan de voorwaarden van de Spaanse bond te voldoen, dan kan hij vanaf 1 januari gratis worden ingelijfd voor volgend seizoen.
De T.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di sep 15, 2020 2:24 pm

Als dit echt zo is :biggthumpup.gif:

Ik geloof er alleen geen fuck van.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie