Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di jul 26, 2022 3:27 pm

wimpey schreef:
di jul 26, 2022 3:20 pm
Baffa is de ultieme grafclub. Al jaren.

Hopen dat Frenkie gewoon blijft. Die speelt toch wel.

Het lot van die Zwemvis en zijn leeuw interesseert me dan weer een stuk minder.
Met Busquets, Pedri, Nico en Gavi hebben ze wel aardig wat opties. Kessie er nog eens bij. Zou zomaar kunnen dat hij als CV komt te spelen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di jul 26, 2022 3:28 pm

Maar ook in dit geval geldt weer dat gratis geld niet bestaat. Een vermogensbeheerder geeft natuurlijk geen honderden miljoenen aan FC Barcelona cadeau. Op de lange termijn betaalt FC Barcelona een nogal hoge prijs. Immers, de club moet nu 25 jaar lang een kwart van de tv-inkomsten afstaan. Komend jaar gaat in Spanje een nieuwe tv-deal in. Barça gaat circa 200 miljoen per jaar ontvangen. Van dit bedrag moet de club dus 50 miljoen afgeven aan de Amerikanen.

Stel dat de tv-opbrengsten van FC Barcelona tot 2047 gelijk blijven. Sixth Street heeft dan zijn geld na tien jaar terugverdiend en pakt uiteindelijk 1,25 miljard. Dat is 740 miljoen boven de aankoopprijs van 510 miljoen. Geld dat normaal gesproken naar FC Barcelona was gegaan. Waarschijnlijk valt het rendement voor Sixth Street nog een stuk hoger uit, omdat elke paar jaar de tv-rechten opnieuw worden verkocht. Dit leidt tot nu toe altijd tot hogere bedragen voor FC Barcelona. En dus ook tot hogere afdrachten aan Sixth Street. Vandaar dat grote fondsen ook graag in zee gaan met topclubs en topcompetities. De kans dat ze failliet gaan is gering en de kans dat de mediaopbrengsten onderuit gaan is ook verwaarloosbaar. In feite zijn er niet veel investeringen te bedenken waarbij tegenover zo’n beperkt risico dergelijke woekerwinsten gerealiseerd kunnen worden.


Uit VI PRO.

Wat een wanbeleid :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Spanje

Bericht door WP_Legend » wo jul 27, 2022 9:02 am

Ik vind het juist reuze slim, binnen 10 jaar zijn ze failliet dus dat geld zullen ze nooit hoeven af te tikken...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » vr jul 29, 2022 12:48 pm

Frenkie de Jong moet salaris inleveren om bij FC Barcelona te blijven: ‘Zullen er alles aan doen’
Frenkie de Jong mag blijven bij FC Barcelona mits hij een flink deel van zijn salaris inlevert. Dat maakte de voorzitter van de club, Joan Laporta, vannacht duidelijk op een persconferentie in New York, waar Barça morgenavond de vierde en laatste wedstrijd van zijn Amerikaanse tournee zal spelen.

Edwin Winkels 29-07-22, 10:20 Laatste update: 11:23
Laporta maakte duidelijk dat hij een geste van de Oranje-international verwacht. ,,Frenkie wil blijven en de club wil dat hij blijft. Iets anders zijn de gesprekken die we met elkaar voeren, want we hebben een nieuwe salarisstructuur. Wij troffen bij Barça een salarispost aan die 40% hoger was dan die van onze concurrenten, en daarom praten we met onze spelers. We zullen alles proberen opdat Frenkie blijft, en ik hoop dat hij ook alles zal doen om te blijven.”

Frenkie de Jong.
Frenkie de Jong. © AFP
En dat ‘alles doen’ is afzien van een groot deel van het salaris dat De Jong nog tegoed heeft van de laatste twee seizoenen, toen hij vanwege de door de coronapandemie financiële crisis van de club akkoord ging miljoenen aan inkomen uit te stellen tot dit seizoen en de resterende jaren van zijn contract, dat tot 2026 loopt. Ook zal hij volgens de club sowieso minder moeten gaan verdienen dan in zijn oorspronkelijke contract staat.

De Jong ziet de druk met de dag groeien. Niet alleen vanuit het bestuur, maar ook op het veld, waar trainer Xavi hem in de voorbereiding nog niet één keer een basisplaats heeft gegeven en hem drie keer als centrale verdediger heeft laten invallen. Volgens de trainer is dat geen ‘signaal’ aan de speler om zich naar de wil van de club te schikken of het aanbod van Manchester United te accepteren, maar in Barcelona wordt het wel zeker als een verhuld dreigement beschouwd.

Barcelona moet hard in de salarispost snijden om de nieuwe aankopen – na onder andere Raphinha en Lewandowski werd gisteren ook Koundé voor 50 miljoen euro van Sevilla overgenomen – in te kunnen schrijven voor de Liga; de competitie begint over drie weken. Laporta ziet daar echter geen problemen. ,,Er moeten nog spelers vetrekken en de nieuwkomers zullen we één voor één kunnen inschrijven.” Dat kan mede doordat de club zijn negatieve vermogen heeft kunnen wegpoetsen met de verkoop van 25% van zijn TV-rechten voor de komende 25 jaar voor 667 miljoen euro, waardoor het salarisplafond dat de Liga in zijn fairplay-regels oplegt weer iets zal stijgen.
AD.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » vr jul 29, 2022 12:56 pm

Hoop zo dat hij zich niet laat piepelen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Spanje

Bericht door Giacomo Puccini » vr jul 29, 2022 1:01 pm

"Wij troffen bij Barça een salarispost aan die 40% hoger was dan die van onze concurrenten, en daarom praten we met onze spelers."

Ik stoor me aan deze slachtoffer houding - alsof het ze overkomen is :excited.gif:

Het is simpel: contract is contract. Frenkie moet de poot stijf houden want ze kunnen hem niks maken. Als ze hem op de bank zetten dan zijn ze en het salaris kwijt, en lopen ze een transfersom mis en hebben niks aan een goede speler.
Ajax!

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Spanje

Bericht door columbus » vr jul 29, 2022 1:02 pm

Lionel schreef:Hoop zo dat hij zich niet laat piepelen.
Ja ik ook. Het is ergens gewoon chantage. Ze zijn toch dat salaris en contract samen aangegaan. Ik kan goed begrijpen dat de club in tijden van crisis aan spelers zo’n verzoek doen. Neem bijvoorbeeld de Corona ellende waardoor het voetballen stil lag. Ik snap dan echt dat er geen geld binnen komt en dat de club aan alle spelers vraagt, kunnen we aan tafel om dit te bespreken. Maar doen ze tegelijkertijd miljoenen aankopen. En wat nu als hij zegt, nee, doen we niet aan mee. Dan wordt hij op de bank of tribune gezet vrees ik

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Spanje

Bericht door Giacomo Puccini » vr jul 29, 2022 1:06 pm

Ik denk dat Frenkie met een verlaagd salaris meer kans heeft om op de bank terecht te komen, hopelijk beseft hij dit en laat hij zich niet piepelen.
Ajax!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » wo aug 03, 2022 11:27 am

’Memphis Depay op weg naar uitgang’
Memphis Depay

BARCELONA Memphis Depay moet vrezen voor zijn positie bij Barcelona. Net als Frenkie de Jong is de Nederlandse international niet langer verzekerd van een langer verblijf bij de Spaanse topclub.

De grote mediavolgers van Barcelona zijn er zelfs al van overtuigd dat Depay moet verkassen. Hij wordt in de komende maand verkocht, zo weten Diario Sport en Mundo Deportivo. Memphis Depay is op weg naar de uitgang, koppen ze in hun dagbladen.

Barcelona-trainer Xavi heeft tijdens de trip naar de Verenigde Staten, waar Barcelona de voorbereiding op het nieuwe seizoen begon, een aantal zaken aan zijn spelers duidelijk gemaakt. Frenkie de Jong kreeg te horen dat hij op weinig speeltijd meer hoeft te rekenen en dat bleek ook meteen in de wedstrijden daar. Hij begon op de bank en kwam er alleen in als verdediger als in de defensie een speler nog geen 90 minuten kon spelen. Op diezelfde trip liet Xavi ook blijken dat hij héél ruim in zijn aanvallers zit en dat kan gevolgen gaan hebben voor Depay.

Xavi geeft de voorkeur aan Pierre-Emerick Aubameyang, Ferran Torres, Ansu Fati, Ousmane Dembélé en de voor vele miljoenen aangetrokken Robert Lewandowski en Raphinha.

Nu hoeft Depay zich geen zorgen te maken over belangstelling. De 28-jarige aanvaller staat in de belangstelling van Juventus en verdient ook niet zo’n astronomisch salaris als Frenkie de Jong, waardoor hij beter is in te passen in elk salarishuis. In het geval dat Depay verkast, zal Lewandowski waarschijnlijk direct het shirt met nummer 9 krijgen.
De T.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » zo aug 07, 2022 7:41 pm

Als Barcelona de spelers die gehaald zijn ook ingeschreven krijgt in La Liga hebben ze weer een sterke selectie ..

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » di aug 09, 2022 10:12 am

Soap om Frenkie de Jong steeds gekker
Frenkie de Jong in het shirt van FC Barcelona.

FOTO ANP/HH

door Marcel van der Kraan

AMSTERDAM Net als Frenkie de Jong denkt dat hij bij Barcelona deze zomer alles al heeft meegemaakt, wordt de soapserie waarin hij is beland nóg gekker. De president van de club, Joan Laporta, onderzoekt de mogelijkheid om langs juridische weg te voorkomen dat hij nog 19 miljoen euro moet uitbetalen aan achterstallig salaris (inclusief premies) aan de Nederlandse sterspeler.

Volgens Britse journalisten, die een nauwe band onderhouden met de directie van Manchester United, ziet Barcelona een kans in het annuleren van het eerste afgesloten contract van De Jong, omdat de voorwaarden die door het vorige bestuur van de club zijn opgenomen onder ’criminele voorwendselen’ zijn gedaan en dat zou aanleiding geven tot juridische stappen tegen de betrokkenen.

Barcelona zou dit op 15 juli aan De Jong hebben gemeld en beweerde toen bewijs te hebben gevonden van ’criminele acties’ namens de partijen, die zijn verlenging op 20 oktober 2020 ondertekenden.

Zoals bekend is de huidige president al een jaar in gevecht met zijn voorganger, die schuldig zou zijn aan het oplopen van de enorme tekorten. In totaal staat Barcelona voor meer dan 1,2 miljard euro in het krijt bij banken en de belastingdienst.

Met een gigantische verkoop van tv-rechten en andere licenties voor de toekomst probeert de club wanhopig geld binnen te halen om de nieuwe aankopen te financieren.

Bij een verkoop van Frenkie de Jong kan er ook 85 miljoen euro binnenkomen. Voor dat bedrag wil Manchester United zaken doen, maar de speler weigert over een transfer te praten zolang hij nog bijna 20 miljoen euro tegoed heeft.

Prima naar zijn zin

De Oranje-international en zijn zaakwaarnemer Ali Dursun doen er wijselijk het zwijgen toe. Ze gaan niet in discussie met Laporta, en de speler komt keurig al zijn sportieve verplichtingen na. De Jong blijft naar buiten ook roepen dat hij het prima naar zijn zin heeft bij Barcelona. Dat frustreert de club, die hem zelfs via de trainer heeft verteld dat hij niet meer in de plannen voor het komende seizoen past.
De T.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » wo aug 10, 2022 12:59 pm

999 schreef:
zo aug 07, 2022 7:41 pm
Als Barcelona de spelers die gehaald zijn ook ingeschreven krijgt in La Liga hebben ze weer een sterke selectie ..
Ze zullen buiten Frenkie hebben gerekend. Klasse wat ie doet: die laat zich niet weg treiteren door die maffia met en rond Laporte. Respect. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » wo aug 10, 2022 7:22 pm

Criminele voorwendselen nog wel. Misschien moet die club even primair naar zichzelf kijken en ver weg blijven van nare spelletjes richting werknemers. Ze hebben natuurlijk een hele verzameling idiote contracten maar die hebben ze als club toch echt zelf afgesloten.

Wat zou het toch mooi zijn als de Spaanse bond hier eens echt zou ingrijpen. Pak die club aan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » wo aug 10, 2022 8:00 pm

Dat zou ik oik bij Psv wel eens willen, wat voor kronkels die maken/gemaakt hebben om bij te blijven

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » wo aug 10, 2022 10:52 pm

wimpey schreef:
wo aug 10, 2022 12:59 pm
999 schreef:
zo aug 07, 2022 7:41 pm
Als Barcelona de spelers die gehaald zijn ook ingeschreven krijgt in La Liga hebben ze weer een sterke selectie ..
Ze zullen buiten Frenkie hebben gerekend. Klasse wat ie doet: die laat zich niet weg treiteren door die maffia met en rond Laporte. Respect. :biggthumpup.gif:
Ik hoop zo dat hij voet bij stuk houdt en blijft of pas weggaat als hij direct het geld krijgt waar hij nog recht op heeft. Anders lekker blijven zitten. Xavi stelt hem toch wel op.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Spanje

Bericht door elliquido » vr aug 12, 2022 12:08 am

Frenkie naar Psg?
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » vr aug 12, 2022 9:36 am

elliquido schreef:
vr aug 12, 2022 12:08 am
Frenkie naar Psg?
Frenkie blijft hopelijk lekker zitten. Die lui hebben allerlei spelers "gekocht", die ze nu niet kunnen inschrijven.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door raymon » vr aug 12, 2022 10:17 am

wimpey schreef:
vr aug 12, 2022 9:36 am
elliquido schreef:
vr aug 12, 2022 12:08 am
Frenkie naar Psg?
Frenkie blijft hopelijk lekker zitten. Die lui hebben allerlei spelers "gekocht", die ze nu niet kunnen inschrijven.
Bizar toch. En vooral omdat Frenkie nu exact weet dat hij de sleutel in handen heeft. Dus of ze betalen hem wat hem toekomt of hij blijft zitten waar hij zit. En al die nieuwe spelers gaan lekker golven de komende maanden. Wat een wanbeleid. :excited.gif:
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » vr aug 12, 2022 10:24 am

Is Barca al failliet?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » vr aug 12, 2022 11:00 am

Transfervrije spelers zijn straks weer transfervrij, wanneer Baffa ze niet kan inschrijven. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Spanje

Bericht door elliquido » vr aug 12, 2022 11:05 am

Moeilijke spagaat. Blijven is frustreren, voor beide partijen, en dan nog moet je zien of je je geld ziet na 3jaar. Of je kiest eieren voor je geld,
3 jaar niet voetballen is ook funest.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » vr aug 12, 2022 11:21 am

elliquido schreef:
vr aug 12, 2022 11:05 am
Moeilijke spagaat. Blijven is frustreren, voor beide partijen, en dan nog moet je zien of je je geld ziet na 3jaar. Of je kiest eieren voor je geld,
3 jaar niet voetballen is ook funest.
Ik zou het wel weten. Morgen begint PD. Tot 5 min. voor aanvang wedstrijd kunnen ze nieuwe spelers inschrijven.

Verder: hoe dichterbij eind Augustus komt, hoe nerveuzer die maffiosi worden. Dus: the waiting game. Zul je zien dat Frenkie op 28/8 ofzo z'n knaken krijgt.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Spanje

Bericht door elliquido » vr aug 12, 2022 12:49 pm

dat betwijfel ik.. dat wordt een rechtelijke procedure van wat heb ik jou daar.... die spaanse maffia voetbal bobo's houden elkaar wel de hand boven het hoofd. Frenkie is maar een pionnetje.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Spanje

Bericht door Marillion » vr aug 12, 2022 2:14 pm

Is natuurlijk een principe kwestie. Als er geld is voor allerlei nieuwe spelers kun je ook geld vrijmaken om je verplichtingen na te komen.

Andere kant van het verhaal is dat de droom om voor Barcelona te spelen waarschijnlijk inmiddels niet meer zo aanvoelt. Al kan dat ook weer snel omslaan als je speelt en het op enig moment beter gaat met de club.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » vr aug 12, 2022 8:27 pm

wimpey schreef:
vr aug 12, 2022 11:00 am
Transfervrije spelers zijn straks weer transfervrij, wanneer Baffa ze niet kan inschrijven. :biggthumpup.gif:
Barca is zo failliet dat ik ze Frenkie nog wel zie verkopen voor 50 mio eind augustus.
IK GELOOF!!!!!!

Plaats reactie