Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 26, 2006 9:49 am

Moeten ze vooral doen. Een uitstekende opvolger van Ballack. :drecul2:

Gebruikersavatar
Ik ben ik
Berichten: 10051
Lid geworden op: ma sep 15, 2003 3:57 pm

Bericht door Ik ben ik » za aug 26, 2006 11:32 am

Meer een opvolger van Das Lothar. :pukey:
Kan het aantal characters van een signature niet opgehoogd worden van 125 naar 175 ofzo?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » za aug 26, 2006 11:45 am

Baseman schreef:
Maartoe schreef:Dat zeg ik toch nergens?
Jawel, aangezien je het over een 'zeer neerwaarste spiraal' hebt.
Dan sla je Fiorentina dus veel lager aan dan Atletico...

Dat Kezman een ex-PSV'er is heeft trouwens niets te maken met mijn woorden.
Mag ik bij Fenerbahce wel van een neerwaartse spiraal spreken? :hypocrite:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 26, 2006 2:58 pm

Kezman naar Fenerbahce. (LdL)
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 26, 2006 5:26 pm

Inmiddels heeft Kezman gewoon laten zien dat hij op topniveau een middelmatige spits is. :yes:

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » za aug 26, 2006 6:41 pm

Maartoe schreef:Mag ik bij Fenerbahce wel van een neerwaartse spiraal spreken?
Ja.
Al zie ik niet in wat daar hypocriet aan zou moeten zijn.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 26, 2006 7:10 pm

Die smilie heeft dan de naam hypocrite maar ik gebruik hem meestal als ik een schijnheilige opmerking maak. Ik denk dat dat in deze ook gold voor Maartoe.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo aug 27, 2006 10:26 am

Daar heb je gelijk in Thomas. Die smiley dekt meestal niet helemaal de lading. Het was een beetje flauwe manier van mijn gelijk halen. ;)

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » zo aug 27, 2006 10:04 pm

Aha, voor deze keer dan ;) :xyxthumbs:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 27, 2006 10:32 pm

Van Nistelrooy speelt gelijk met Real

27 augustus 2006, 09:17 uur
Real Madrid is het nieuwe seizoen in de Primera División begonnen met een gelijkspel tegen Villarreal. In het eigen Bernabéu-stadion speelde de Koninklijke met Ruud van Nistelrooy in de basis, maar de Nederlander kon zijn nieuwe club nog niet aan doelpunten helpen. Real Bleef steken op 0-0.

Real-coach Fabio Capello had Van Nistelrooy als enige diepe spits opgesteld met Raúl en Antonio Cassano achter hem. Die tactiek leverde nog niet veel echte kansen op. De dertigjarige spits liet in de tweede helft één goede individuele actie zien, waarbij hij zijn directe tegenstander klopte en diagonaal voorlangs schoot. Van Nistelrooy liep verder nog wat onwennig rond op het veld van het grote Bernabéu. Zijn collega's waren echter ook nauwelijks gevaarlijk voor het doel van Villarreal.

Deportivo La Coruña begon wel met een zege. De ploeg was in eigen huis met 3-2 te sterk voor Real Zaragoza. Juan Rodríguez (17'), Sergio (38', pen) en Arizmendi (75') scoorden voor La Coruña en Diego Milito (9') en Éwerthon (81') waren trefzeker voor Zaragoza. Bij de bezoekers moest voormalig Ajacied Juanfrán na zeventig minuten het veld ruimen met een directe rode kaart.

Uitslagen Primera División
Espanyol - Gimnàstic 0-1
Deportivo La Coruña - Real Zaragoza 3-2
Recreativo Huelva - Real Mallorca 1-1
Real Madrid - Villarreal CF 0-0
Racing Santander - Atlético Madrid 0-1
Osasuna - Getafe CF 0-2
Athletic Bilbao - Real Sociedad 21:00 uur
voetbal.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 2:32 am

Betis druk met Sobis, Wagner en Odonkor

28/8/2006 13:35

Real Betis Sevilla is nog druk bezig op het transferfront met de miljoenen van de verkoop van Joaquin. De Spaanse club heeft Jorge Wagner al binnen en staat op het punt om ook Rafael Sobis en David Odonkor aan de selectie toe te voegen.

Wagner wordt dinsdag gepresenteerd. De 28-jarige Braziliaan is afkomstig van Internacional, waarmee de linksbenige verdediger/middenvelder onlangs de Copa Libertadores veroverde.

Wagner is niet de enige speler die van Internacional overkomt, want ook Rafael Sobis trekt naar Betis. Dat is opmerkelijk want vorige week leek hij nog te gaan tekenen bij Racing Santander. Betis bood echter hetzelfde bedrag als Racing, waarna Sobis voor de club uit Sevilla koos. De 21-jarige spits ondergaat maandag een medische keuring, het laatste obstakel op weg naar een contract tot medio 2010.

David Odonkor heeft nog geen akkoord, maar de Duitse aanvaller is in Sevilla om te onderhandelen over de details van zijn contract, meldt EFE. Borussia Dortmund en Betis zouden het al eens zijn over een transfersom van 6,5 miljoen euro voor de 22-jarige international.

Onder coach Bert van Marwijk is Odonkor niet verzekerd van een basisplaats. Zo zat hij zaterdag negentig minuten op de bank mede omdat de Nederlandse coach het spelsysteem van BVB heeft veranderd van 4-3-3 in 4-4-2. En daarin is voor een typische rechtsbuiten als Odonkor minder plek.
vi.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 2:52 am

En ook niet onbelangrijk :cheer: :
Barcelona op het nippertje langs Celta

28/8/2006 22:59

Barcelona leek op de eerste speeldag van de Primera División gelijk twee punten in te leveren. Totdat invaller Eidur Gudjohnsen uit tegen Celta de Vigo vlak voor tijd alsnog het winnende doelpunt wist te maken (2-3).

De IJslander werd door Frank Rijkaard een kwartier voor tijd ingebracht. Drie minuten voor het verlopen van de officiële speeltijd knalde Gudjohnsen bij zijn debuut in de Spaanse competitie de bal met volley voorbij doelman José Manuel Pinto, die vorig seizoen nog de minst gepasseerde keeper van de liga was.

De manier waarop de Catalanen de drie punten pakten, moet Rijkaard doen peinzen. Defensief kreeg het twee treffers tegen omdat de aanvallers van Celta - Fernando Baiano (1-0) en Gustavo López (2-2) - attenter reageerden dan de verdedigers van Barcelona.

Aanvallend had de kampioen bovendien veel tijd nodig om gaatjes te vinden in de Galicische afweer. Pas na ruim een half uur moest Pinto voor het eerst reageren op een schot van Deco. Juist toen de blaugranas wat aanzetten, sloeg Celta voor het eerst toe.

De drie goals van Barcelona waren niet zozeer het resultaat van vloeiende aanvallen. Bij de 1-1 van Samuel Eto'o was de bal bedoeld voor Ludovic Giuly, die ook nog eens hinderlijk buitenspel stond. De 1-2 was vooral te danken aan de klasse van Lionel Messi, die aalglad wegdraaide en koel scoorde. En de winnende van Gudjohnsen viel na tussenkomst van een Celta-been.
vi.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 8:14 pm

Van voetbal.nl:
Vogel op weg van Milan naar Betis

29 augustus 2006, 07:50 uur

Johann Vogel zet zijn loopbaan waarschijnlijk voort bij Real Betis. De 29-jarige middenvelder onderging dinsdag de medische keuring bij de Spaanse club uit Sevilla. De oud-PSV'er hoopt bij Betis meer aan spelen toe te komen dan bij AC Milan, waar hij in het afgelopen seizoen maar veertien competitiewedstrijden speelde.

Betis legde deze week al David Odonkor van Borussia Dortmund vast en haalde ook twee spelers van het Braziliaanse Internacional. Linkervleugelspeler Jorge Wagner (28) tekende voor vier jaar en aanvaller Rafael Sobis (21) zette zijn handtekening onder een achtjarig contract.
Acht jaar, dat mag toch helemaal niet meer?
Maniche naar Atlético Madrid

29 augustus 2006, 06:48 uur

Maniche speelt de komende drie seizoenen voor Atlético Madrid. De Portugese plaaggeest van het Nederlands Elftal komt over van Dinamo Moskou. Dinsdag rondde Atlético de transfer af en haalde de club met de middenvelder zijn negende aanwinst binnen. Maniche kwam het afgelopen half jaar op huurbasis uit voor Chelsea.

De 28-jarige Maniche maakte op het WK in Duitsland in de wedstrijd tegen Nederland de enige goal van de wedstrijd (1-0) en twee jaar geleden droeg hij met een treffer in de halve finales van het EK ook al bij aan de uitschakeling van Oranje (2-1).

Atlético haalde deze zomer ook Costinha en Giorgos Seitaridis van Dinamo Moskou. Verder kwamen Zé Castro (Académica de Coimbra), Sergio 'Kun' Agüero (Independiente, Arg), Mariano Pernía (Getafe), Mista (Valencia), Miguel (Hércules) en Jurado (Real Madrid).


:xyxthumbs:

Ik tip trouwens Barcelona, Valencia, Real Madrid (die moeten ernstig op zoek naar een creatieve middenvelder), Sevilla en Atlético Madrid als bovenste vijf ploegen voor dit seizoen.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » di aug 29, 2006 8:59 pm

Real Madrid (die moeten ernstig op zoek naar een creatieve middenvelder),

Vind ik niet. Die moeten gewoon goed gaan spelen. Robinho kan bijvoorbeeld prima als creatieve middenvelder fungeren, zeker met een Emerson achter hem. Verder zit Guti er toch ook nog? En Raul en Cassano zijn ook geen pure spitsen en zouden prima als creatieve middenvelders kunnen spelen.

In mijn ogen hebben ze nu gewoon een prima uitgebalanceerde selectie. Jammer alleen van de coach :sad:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 29, 2006 10:27 pm

Capello is een succescoach pur sang, maar Real kan dan ook wel wat succes gebruiken na 4 jaar zonder prijzen. Met resultaten komen het zelfvertrouwen en de flair misschien weer terug en krijgt men in Madrid weer goed voetbal te zien.

Verder ben ik nooit gecharmeerd geweest van Guti en ik zou Robinho of Cassano veel liever naast Van Nistelrooij gebruiken. Raul zou ik verkopen.

Ik zou nog een echte spelverdeler halen als ik Capello was.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » wo aug 30, 2006 2:42 am

Success zullen ze krijgen, maar ik twijfel of de Madrid-fans echt mooie voetbal zullen zien met Capello aan het roer.

Verder heb je dus, zoals je zelf aangeeft, Robinho of Cassano voor naast v. Nistelrooy. De andere kan dus prima als creatieve middenvelder spelen vind ik. Ik denk dan in eerste instantie aan Cassano naast v. Nistelrooy en Robinho op het middenveld.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 30, 2006 3:44 am

Robinho kan in mijn ogen alleen aan de zijkant of in de aanval uit de voeten. Voor het middenveld is hij fysiek te licht.

Aan de andere kant moet er een en ander mogelijk zijn met bv Diarra, Emerson en Baptista die veel opruimen voor Robinho.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » do aug 31, 2006 9:02 pm

Reyes naar Real (eindelijk!!), Baptista naar Arsenal (met wederzijdse opties tot koop).

Ik zie het wel zitten, weer wat meer Spaans temprament erbij en een speler die een beetje wat kan forceren. Baptista vind ik op zich wel jammer, had nog niet echt laten zien wat hij kan bij Real. Maar ik heb liever Reyes.


Stiekem hoop ik eigenlijk dat Sevilla kampioen wordt, zou wel verfrissend zijn. Real zie ik een beetje raar seizoen tegemoet gaan. Het is duidelijk dat Capello nog zoekende is naar een elftal, en lang zoeken kan niet bij Real. Er zal in ieder geval weinig tegen Real gescoord worden, dat vind ik ook wel eens prettig. :D

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do aug 31, 2006 10:01 pm

Robinho kan in mijn ogen alleen aan de zijkant of in de aanval uit de voeten. Voor het middenveld is hij fysiek te licht.

Aan de andere kant moet er een en ander mogelijk zijn met bv Diarra, Emerson en Baptista die veel opruimen voor Robinho.
Inderdaad, Diarra was ik nog vergeten. Ik denk dat met de organisatie van Capello en spelers als Emerson en Diarra, het wel mogelijk moet zijn om Robinho als middenvelder te posteren. Hij is ook nog hartstikke jong hoor, en dat fysiek kan ie dus altijd verbeteren.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » vr sep 01, 2006 2:06 pm

Ik vind hem geen creatieve middenvelder. Zeker niet iemand die het spel verdeeld.
IK GELOOF!!!!!!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za sep 02, 2006 2:35 am

Real Ajax schreef:Stiekem hoop ik eigenlijk dat Sevilla kampioen wordt, zou wel verfrissend zijn. Real zie ik een beetje raar seizoen tegemoet gaan. Het is duidelijk dat Capello nog zoekende is naar een elftal, en lang zoeken kan niet bij Real. Er zal in ieder geval weinig tegen Real gescoord worden, dat vind ik ook wel eens prettig. :D
Ze missen een spelverdeler. :X
Mr. Ajax schreef:
Robinho kan in mijn ogen alleen aan de zijkant of in de aanval uit de voeten. Voor het middenveld is hij fysiek te licht.

Aan de andere kant moet er een en ander mogelijk zijn met bv Diarra, Emerson en Baptista die veel opruimen voor Robinho.
Inderdaad, Diarra was ik nog vergeten. Ik denk dat met de organisatie van Capello en spelers als Emerson en Diarra, het wel mogelijk moet zijn om Robinho als middenvelder te posteren. Hij is ook nog hartstikke jong hoor, en dat fysiek kan ie dus altijd verbeteren.
Mwah, hij is volgens mij al (bijna) 22, dus zoveel zal er wel niet meer veranderen hoor. Dit is zijn lichaamsbouw.

Gebruikersavatar
Real Ajax
Berichten: 1603
Lid geworden op: di apr 06, 2004 10:08 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Real Ajax » za sep 02, 2006 12:50 pm

Thomas schreef:Ze missen een spelverdeler. :X
Denk ik ook. Maar ja ik hoor tegenwoordig ook zo vaak de theorie dat spelverdelers niet meer nodig zijn. :confused: Reyes geeft Real in ieder geval wat meer pit en een extra Spanjaard is toch ook wel weer fijn.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » za sep 02, 2006 2:58 pm

Mwah, hij is volgens mij al (bijna) 22, dus zoveel zal er wel niet meer veranderen hoor. Dit is zijn lichaamsbouw.

Nee hoor, hij kan nog altijd aan kracht gaan werken en zichzelf sterker maken. Dat kan op elke leeftijd.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 03, 2006 12:05 am

Real Ajax schreef:
Thomas schreef:Ze missen een spelverdeler. :X
Denk ik ook. Maar ja ik hoor tegenwoordig ook zo vaak de theorie dat spelverdelers niet meer nodig zijn. :confused: Reyes geeft Real in ieder geval wat meer pit en een extra Spanjaard is toch ook wel weer fijn.
De diepe spelverdeler is wat minder in trek, ja. Het zal wel weer de volgende ontwikkeling zijn in het voetbal. :nooo:
Mr. Ajax schreef:
Mwah, hij is volgens mij al (bijna) 22, dus zoveel zal er wel niet meer veranderen hoor. Dit is zijn lichaamsbouw.
Nee hoor, hij kan nog altijd aan kracht gaan werken en zichzelf sterker maken. Dat kan op elke leeftijd.
Het lijkt me niks. Robinho is de speler geworden die hij is ondanks, maar ook vanwege z'n lichaamsbouw. Als hij nu gaat proberen heel groot en gespierd worden wordt hij hoogstwaarschijnlijk minder rap.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di sep 05, 2006 5:08 pm

Kanouté speelt niet met 'Satanische reclame'

4/9/2006 18:57

Frederic Kanouté heeft zijn club Sevilla verzocht voortaan in een shirt zonder shirtreclame te mogen spelen. De Malinese aanvaller plakte dit seizoen tot nog toe een deel van de shirtreclame af omdat hij weigert uithangbord te zijn van het internet gokbedrijf 888.com.

Kanouté, overtuigd islamiet, beroept zich op religieuze gronden. 'Gokspelen zijn net zoiets als alcoholische dranken. Ze zijn het vuile werk van Satan. Satan probeert haat en afgunst te zaaien. Je kunt maar beter er van afzien als je een goed leven wilt leiden', aldus de net 29-jarige in Frankrijk geboren spits.

Volgens Kanouté zal Sevilla hem tot niets verplichten. 'De club lijkt begrip te hebben voor mij. Ze eisen niet dat ik dat shirt draag. Daar ben ik heel blij mee.'

Sevilla is slechts een van de vele clubs in Europa die dit seizoen een wedkantoor als shirtsponsor heeft. De bedrijven zien vooral in het gokken via internet een lucratieve toekomst en leggen grote bedragen neer om op de shirts van grote clubs te prijken.
vi.nl

Fernando Torres gaat trouwens een contractverlenging van een jaar tekenen tot 2009 bij Atlético Madrid.

Plaats reactie