Spanje

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Jinne » za jul 16, 2022 7:43 am

Barcelona ondertussen wel akkoord met Bayern over Lewandowski.

Benieuwd hoe ze dan willen gaan spelen voorin en bovenal hoe dit financieel toch geregeld is. Nu haal je ook nog eens een speler zonder restwaarde straks.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » za jul 16, 2022 7:53 am

Yopii schreef:
wo jul 13, 2022 11:30 am
Dan ontketenen ze een ongekende haatcampagne tegen hem. Wat een profiteur is die Frenkie. :hypocrite.gif:
Dat Baffa is the lowest of the low.

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » za jul 16, 2022 8:37 am

wimpey schreef:
za jul 16, 2022 7:53 am
Yopii schreef:
wo jul 13, 2022 11:30 am
Dan ontketenen ze een ongekende haatcampagne tegen hem. Wat een profiteur is die Frenkie. :hypocrite.gif:
Dat Baffa is the lowest of the low.
Het is hopen op een faillissement..
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Spanje

Bericht door WP_Legend » za jul 16, 2022 9:04 am

40-45 miljoen voor een 34 jarige spits met nog maar een jaar contract... Wat is Baffa aan het doen?

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door LucaS » za jul 16, 2022 10:16 am

Het wordt tijd voor nieuwe financial fairplay regels, Misschien maar invoeren dat prof clubs geen negatief vermogen/schulden mogen hebben, op straffe van 5 jaar geen europees voetbal
I think I lost my fucking headache

columbus
Berichten: 5288
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Spanje

Bericht door columbus » za jul 16, 2022 10:19 am

Ze zouden vooral gecontroleerd moeten worden. En bij overtreden echt een keer bestraffen

Nu is het Barcelona, morgen Manchester City, PSG, Juventus etc etc etc

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door LucaS » za jul 16, 2022 10:25 am

En laten ze dan gelijk ook eens wat doen aan al de clubs praten met spelers of hun zaakwaarnemers die elders nog onder contract staan. Als je die regel niet kan of wil handhaven, schaf hem dan af. Ik vind overigens dat ze hem moeten handhaven en daar streng tegen optreden
I think I lost my fucking headache

columbus
Berichten: 5288
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Spanje

Bericht door columbus » za jul 16, 2022 10:29 am

LucaS schreef:Het wordt tijd voor nieuwe financial fairplay regels, Misschien maar invoeren dat prof clubs geen negatief vermogen/schulden mogen hebben, op straffe van 5 jaar geen europees voetbal
Ja exact. En al die giga openstaande schulden waar iemand voor garant staat, betaal het maar een keer zou ik zeggen

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » za jul 16, 2022 11:03 am

LucaS schreef:
za jul 16, 2022 10:25 am
En laten ze dan gelijk ook eens wat doen aan al de clubs praten met spelers of hun zaakwaarnemers die elders nog onder contract staan. Als je die regel niet kan of wil handhaven, schaf hem dan af. Ik vind overigens dat ze hem moeten handhaven en daar streng tegen optreden
Dat valt niet te controleren. geen beginnen aan.

Ik vind het trouwens ook niet raar als een club eerst informeert of een speler belangstelling heeft voor een overstap.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Spanje

Bericht door WP_Legend » za jul 16, 2022 11:04 am

Ik vind het geen probleem dat Baffa zichzelf het faillissement aan het helpen is. Ik snap alleen niet dat ze dat doen met spelers zonder restwaarde... Koop je voor 55 miljoen Raphina dan is dat te billijken. 45 miljoen voor Lewandowski snap ik niet.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door LucaS » za jul 16, 2022 11:06 am

Yopii schreef:
za jul 16, 2022 11:03 am
LucaS schreef:
za jul 16, 2022 10:25 am
En laten ze dan gelijk ook eens wat doen aan al de clubs praten met spelers of hun zaakwaarnemers die elders nog onder contract staan. Als je die regel niet kan of wil handhaven, schaf hem dan af. Ik vind overigens dat ze hem moeten handhaven en daar streng tegen optreden
Dat valt niet te controleren. geen beginnen aan.

Ik vind het trouwens ook niet raar als een club eerst informeert of een speler belangstelling heeft voor een overstap.
Natuurlijk, informeren of een speler uberhaupt interesse heeft en een salarisindicatie zijn wel handig. Stel je voor, Ajax onderhandelt 2 jaar met Levy, bereikt eindelijk een akkoord en Bergwijn zegt; Nah, geen interesse :-)
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: Spanje

Bericht door generaal » zo jul 17, 2022 5:35 pm

Hoop dat Frenkie en Memphis een dubbele Bogarde bij die schijtclub uithalen. Eerst akkoord met salarisverlaging als geste naar de club, om daarna als ordinaire koopwaar te worden behandeld.. Clubs die spelers mooie beloftes doen en daarna als inhalige opportunisten tekeer gaan, verdienen het om vroeg of laat zelf in het mes te vallen.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Spanje

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo jul 17, 2022 6:55 pm

LucaS schreef:Het wordt tijd voor nieuwe financial fairplay regels, Misschien maar invoeren dat prof clubs geen negatief vermogen/schulden mogen hebben, op straffe van 5 jaar geen europees voetbal
Dan staan we de komende 5 jaar in de CL-finale tegen Bayern :ajaxsmiley.gif:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door LucaS » zo jul 17, 2022 7:52 pm

En Bayern is dadelijk oud-Ajax. Zal een boeiende finale worden!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door Rooie » zo jul 17, 2022 8:02 pm

LucaS schreef:
zo jul 17, 2022 7:52 pm
En Bayern is dadelijk oud-Ajax. Zal een boeiende finale worden!
Om 'm maar eens om te draaien: Bayern, het Ajax van Duitsland :hypocrite.gif:

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Spanje

Bericht door LucaS » zo jul 17, 2022 8:22 pm

Wat hebben almdie (oud)ajacieden toch met bayern. De afscheidswedstrijd van Cruijff vergeten zeker :1evil.gif:
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Spanje

Bericht door Jinne » zo jul 17, 2022 9:26 pm

Bayern maakt zich zelf alvast klaar voor Ten Hag na Man United. :666.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Spanje

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di jul 19, 2022 7:45 pm

Nu lees ik op mijn sinds kort favoriete Twitter account van Fabrizio dat Barca Azpilicueta wil hebben van Chelsea. Hoe kunnen die lui dat betalen?!

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13364
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Spanje

Bericht door Arthur » di jul 19, 2022 7:57 pm

Zij nemen allemaal voorschotten op toekomstige verdiensten. Ze hikken alleen erg tegen hun salary cap aan. Het blijft allemaal wanbeleid, maar het is blijkbaar volgens de regels.

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Spanje

Bericht door Giacomo Puccini » di jul 19, 2022 8:52 pm

Frenkie schijnt alles voor te financieren :smallgrin.gif:
Ajax!

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » di jul 19, 2022 9:31 pm

Arthur schreef:
di jul 19, 2022 7:57 pm
Zij nemen allemaal voorschotten op toekomstige verdiensten. Ze hikken alleen erg tegen hun salary cap aan. Het blijft allemaal wanbeleid, maar het is blijkbaar volgens de regels.
Klopt. Ze hebben wat rechten verkocht, onder andere wat marketing en tv - rechten.

Levert ze nu 200-300 per deal op maar zorgt er wel voor dat ze in totaal een miljoen of 200-300 mislopen over 20 jaar.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47053
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Spanje

Bericht door Lionel » wo jul 20, 2022 1:48 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
di jul 19, 2022 7:45 pm
Nu lees ik op mijn sinds kort favoriete Twitter account van Fabrizio dat Barca Azpilicueta wil hebben van Chelsea. Hoe kunnen die lui dat betalen?!
Met noodsprongen probeert de club gaten te dichten en cijfers op te poetsen voor de controlecommissie van La Liga. Een deel van toekomstige tv-opbrengsten is voor 25 jaar verpatst aan een investeringsmaatschappij, terwijl ook de helft van de merchandisetak en Barça Studios te koop staan. Hiermee legt de clubleiding een hypotheek op de toekomst. Het levert Barcelona nu honderden miljoenen op, maar op de lange termijn moeten inkomsten worden gedeeld met fondsen die deze rechten kopen. Aan het eind van de rit kóst het juist honderden miljoenen.

Uit VI PRO.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Spanje

Bericht door 999 » di jul 26, 2022 1:35 pm

Spelersvakbond vindt dat Frenkie de Jong door Barcelona gechanteerd wordt: ‘Het is waanzinnig’
De Nederlandse spelersvakbond VVCS vindt het ‘waanzinnig’ hoe FC Barcelona met middenvelder Frenkie de Jong omgaat. De financieel geplaagde Spaanse club wil het salaris van de 25-jarige Oranje-international verminderen of hem anders verkopen.

Sportredactie 26-07-22, 13:22 Laatste update: 13:23
Volgens VVCS-voorzitter Evgeniy Levchenko wordt De Jong door middel van chantage gedwongen om te vertrekken, ondanks zijn nog vier jaar doorlopende contract. Hij vindt net als de Engelse oud-voetballer Gary Neville dat de internationale spelersvakbond FIFPro van zich moet laten horen. ,,Ik vind dat een vakbond alle spelers moet beschermen. Nu wordt een speler door een club in het nauw gedreven en weggejaagd. Dan is het aan een internationale vakbond om op te staan.”

Maar veel meer dan een statement maken kan FIFPro niet doen, zegt Levchenko. ,,Als FC Barcelona zijn salaris blijft betalen, is er contractueel niets mis.” De oud-speler van onder meer Vitesse, Sparta Rotterdam en FC Groningen vreest dat de Catalaanse club De Jong minder gaat laten spelen als hij niet met de salarisverlaging akkoord gaat. ,,FC Barcelona zal zich dan beroepen op sportieve gronden, maar voor de carrière van een jonge speler is het funest. Dat maakt het een soort afpersing.”


Evgeniy Levchenko
Toch raadt Levchenko de voormalige Ajax-middenvelder aan om de salarisverlaging, naar verluidt bijna een halvering, niet te accepteren. ,,Ik zou ‘nee’ zeggen. FC Barcelona heeft de volledige verantwoordelijkheid. Het langetermijnbeleid van de club is dramatisch. Het is waanzinnig als spelers voor de financiële puinhoop moeten boeten.” De 44-jarige voormalig Oekraïens international begrijpt het als De Jong, ondanks een vermeend akkoord tussen de Catalanen en Manchester United voor een transfersom van 75 miljoen euro, niet zou willen vertrekken. ,,Hij voelt zich net thuis daar en begrijpt de cultuur.”

Levchenko vindt het helemaal dubbel dat ‘Barça’ tegelijkertijd met spits Robert Lewandowski (voor minimaal 45 miljoen euro) en buitenspeler Raphinha (zeker zo’n 55 miljoen euro) wel voor grote bedragen nieuwe spelers koopt. Dat maakt volgens Neville dat De Jong juridische stappen tegen zijn club moet overwegen.

,,En alle spelers zouden achter hem moeten staan”, aldus de oud-speler van Manchester United via Twitter. ,,Een club die fortuinen uitgeeft aan nieuwe spelers terwijl ze degenen die onder contract staan niet hun volledige salaris betalen, is immoreel en illegaal.”
AD.

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Spanje

Bericht door Yopii » di jul 26, 2022 2:24 pm

Overigens hoef ik Jordi Cruijff nooit bij Ajax te zien: hij is of een push-over, of hij deugt niet.

Laporta is de weg kwijt. Wat hij doet is veel erger dan een jaartje niet presteren: hij gooit de goede naam van Barcelona te grabbel.

wimpey
Berichten: 51691
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Spanje

Bericht door wimpey » di jul 26, 2022 3:20 pm

Baffa is de ultieme grafclub. Al jaren.

Hopen dat Frenkie gewoon blijft. Die speelt toch wel.

Het lot van die Zwemvis en zijn leeuw interesseert me dan weer een stuk minder.

Plaats reactie