Frankrijk

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14532
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Bericht door Mr. Ajax » do apr 19, 2007 6:29 pm

Past misschien beter bij Spaans voetbal, aangezien zijn zoontje bij Real Madrid in de jeugd speelt.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za apr 21, 2007 10:45 pm

Zesde titel Lyon met grootste voorsprong

21/4/2007 22:00

Olympique Lyon is voor de zesde achtereenvolgende keer kampioen van Frankrijk. Nog nooit kon de alleenheerser zo snel feestvieren.

Het moment waarop Lyon zich kampioen mocht noemen uniek. In 2005 en 2006 gebeurde dat respectievelijk drie en vier speeldagen voor het eind van de competitie, nu resteren nog vijf duels die voor Lyon eigenlijk zonder waarde zijn.

Na de vorige voetbaljaargang schreef l'Olympique Lyonnais al geschiedenis met het vijfde kampioenschap op rij. Zes titels achter elkaar is nooit eerder vertoond in de vijf (behalve Frankrijk ook Engeland, Duitsland, Italië en Spanje) grote Europese voetballanden.

Juventus (1931-1935), Torino (1943-1949; in 1943/44 en 1944/45 werd er geen competitie in Italië afgewerkt) en Real Madrid (1961-1965 en 1986-1990), gingen de Franse recordhouder voor met vijf titels op rij.


Nu heeft Lyon dus de zesde titel aan de toch al indrukwekkende reeks toegevoegd, maar die eentonigheid lijkt nu ook zijn tol te gaan eisen. De grote frustratie van Lyon heet Champions League. De club mag dan ongenaakbaar zijn in eigen kring, Europees lukt het de club maar niet opzien te baren.

Twee seizoenen geleden werd l'OL in de achtste finale geëlimineerd door PSV, vorig jaar volgde de uitschakeling in de kwartfinale tegen AC Milan, en dit jaar was AS Roma in de achtste finale te sterk.

De Braziliaanse spelmaker annex leider Juninho Pernambucano (foto), twijfelt om die reden of hij wel zal bijtekenen. Juninho is met Sidney Govou, Grégory Coupet en Claudio Caçapa de enige speler die ook bij de eerste van de zes titels in 2002 al van de partij was.

Spelers als Sébastien Squillaci, Jérémy Toulalan, Rémy Loïs, Grégory Bettiol, Fábio Santos, Kim Källström, Milan Baros en Alou Diarra maken het feest bij de 57 jaar oude club daarentegen voor de eerste keer mee, hoewel ze voor de wedstrijd tegen Stade Rennes niet allemaal tot de selectie behoorden.

Ook aanvaller Florent Malouda en verdediger Eric Abidal hebben inmiddels hun zinnen gezet op een overstap naar een andere competitie, waarbij de Primera División de voorkeur zou hebben. Eerder kondigde de centrale verdediger Claudio Caçapa, op wie dit seizoen door trainer Gérard Houllier niet al te vaak een beroep werd gedaan, al aan de club na zeven jaar te zullen verlaten.

Voormalig Liverpool-coach Houllier, sinds de start van het seizoen 2005/2006 in dienst van Lyon, blijft hoe dan ook, speculaties over een vertrek vanwege een uitgewerkte chemie ten spijt. Lyon-voorzitter Jean-Michel Aulas blijft de media intussen bestoken met zijn ambitie om ook in de Champions League eindelijk dominant te worden.

In Le Progrès kondigde de preses onlangs aan dat de begroting van zijn club wordt opgeschroefd naar tweehonderd miljoen euro. Het grootste deel van dat bedrag zal volgens Aulas worden besteed aan aankopen.

'We zijn al bezig met het nieuwe seizoen', aldus Aulas. 'Twee of drie spelers laten we vertrekken naar grote clubs en we gaan een aantal versterkingen halen. De zesde titel is weer een stap voorwaarts, maar is nog niet het eind van het verhaal. We gaan het gat met de Europese top dichten.'
vi.nl

Grappig. Lyon is in punten stukken minder dominant dan je zou denken. Het verschil met de nummer twee is dit seizoen groter dan ooit, maar Lyon verspeelt zelf ook nog veel punten. Het zegt genoeg dat Lyon ondanks de slechte tweede seizoenshelft toch al kampioen is. Er is geen enkele concurrent.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » zo apr 22, 2007 11:49 am

Ja, de meeste Franse ploegen zijn echt in verval volgens mij. Hoewel PSG zich toch lijkt te handhaven.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mei 21, 2007 6:33 pm

Malouda beste speler in de Ligue 1

Florent Malouda is zijn collega's in de Franse Ligue 1 tot de beste voetballer van het jaar uitgeroepen. De middenvelder van Olympique Lyon scoorde dit seizoen acht keer in 33 competitieduels.

Met zijn eerste plaats laat de begaafde linkspoot de tevens geselecteerden Johan Elmander (Toulouse), Seydou Keita (RC Lens) en Abdulkader Keita (Lille) achter zich. Als motivatie werd door de meeste spelers zijn constante prestaties genoemd.

Het Olympique Marseille-talent Samir Nasri werd bekroond met de titel beste jongeling van het jaar. Gérard Houllier, coach van landskampioen Lyon, is de beste oefenmeester.
voetbalprimeur.nl
Thomas in deze topic schreef:Abdul Kader Kéita: Middenvelder van Lille die ik na dit seizoen de stap hogerop zie maken. Hij lijkt overal aan de rechterkant uit de voeten te kunnen. Hij werkt hard, tackled en verdedigt mee, maar is vooral in aanvallend opzicht een goede speler. Hij heeft diepgang, goede loopacties, is atletisch, fysiek sterk en beschikt zowel over creativiteit aan de bal als inzicht, dat hij niet schuwt te gebruiken. Hij wil graag beslissend zijn. Ik zie wel een soort van Essien in hem.
Mooi dat hij zo goed is blijven spelen ondanks de slechte resultaten van Lille. Ik heb hem de tweede seizoenshelft nog maar weinig aan het werk gezien.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 5:48 pm

Coach Houllier stapt op bij Olympique Lyon

25/5/2007 18:00

Gérard Houllier en Olympique Lyon zijn uit elkaar. De coach heeft de spelers vrijdagmiddag verteld dat hij opstapt.

Houllier werkte twee seizoenen bij l'OL en veroverde met de club twee landskampioenschappen. Maar toch was er kritiek. Na een sterke groepsfase in de Champions League sneuvelde het ambitieuze Lyon zeer onverwacht en teleurstellend in de zestiende finale door toedoen van AS Roma.

Sowieso verliep de tweede seizoenshelft een heel stuk minder. Lyon was in 2007 niet meer zo oppermachtig als eind 2006 en moest ook al in de achtste finale afscheid nemen van het bekertoernooi, waarin Olympique Marseille te sterk was.

Lyon, dat nog geen officiële verklaring heeft uitgebracht, zou vooral Didier Deschamps op het oog hebben als nieuwe coach. De voormalig international staat momenteel als coach onder contract bij Juventus. Op zijn beurt zou Houllier aan de slag kunnen bij de Franse voetbalbond FFF.
vi.nl

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » vr mei 25, 2007 9:40 pm

Thomas schreef:Met zijn eerste plaats laat de begaafde linkspoot de tevens geselecteerden Johan Elmander (Toulouse), Seydou Keita (RC Lens) en Abdulkader Keita (Lille) achter zich.
Elmander ???

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr mei 25, 2007 9:47 pm

Hij schijnt een uitstekend seizoen te hebben gedraaid, maar ik heb Toulouse zelden zien spelen.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » za mei 26, 2007 9:29 pm

85' Toulouse [3 - 1] Bordeaux

18' [0 - 1] G.M. Wendell

39' [1 - 1] J. Elmander

52' [2 - 1] J. Elmander

72' [3 - 1] J. Elmander

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo mei 27, 2007 2:24 am

Die drie doelpunten brengen zijn totaal op 11 goals en veroveren voor Toulouse een plek in de voorronde van de CL.

Als aanvaller slechts 11 competitiedoelpunten maken en dan worden verkozen tot een van de beste spelers van de competitie roept voor mij wat vragen op. Heeft iemand enig idee in wat voor rol Elmander bij Toulouse speelt?

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za jun 16, 2007 9:06 pm

En Keita gaat nu ook de transfer naar Lyon maken. En als duurste speler ooit. Het gaat wel heel snel met hem :hypocrite.gif: :
Lyon betaalt flink voor Keita en Bodmer

16/6/2007 18:02

Olympique Lyon heeft de geldbuidel opengetrokken voor twee nieuwe spelers. De Franse kampioen haalde Abdulkader Keita en Mathieu Bodmer weg bij Lille en betaalde voor het duo 24,5 miljoen euro, aldus voorzitter Jean-Michel Aulas.

Bodmer (foto) heeft er vier seizoen op zitten bij Lille. De 24-jarige middenvelder begon zijn loopbaan bij Caen. Deze competitie kwam hij 32 keer in actie en scoorde hij achtmaal. Net als Keita tekende hij tot de zomer van 2011.

Keita is een 26-jarige aanvaller. De 32-voudig international van Ivoorkust speelde de laatste twee seizoenen voor Lille. Namens de club uit Rijssel maakte hij vijftien doelpunten in 63 competitieduels. Dit seizoen tekende hij voor negen goals.

Keita is de voor Lyon de duurste speler ooit. De vorige recordhouder was Sonny Anderson, voor wie L'OL ooit zestien miljoen betaalde. 'Het doet me niet veel', reageerde Keita op de hoogte van zijn tranfsersom. 'Voor mij brengt het geen extra druk met zich mee.'
vi.nl

Persoonlijk zie ik hem liever als rechtshalf.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do sep 06, 2007 12:41 pm

Zenden ontevreden met reserverol
Geschreven door Matthijs van Laar op donderdag, 6 september om 11:04

Via Nederland, Spanje en Engeland kwam hij uiteindelijk in Frankrijk terecht. Boudewijn Zenden werd afgelopen zomer gepresenteerd als één van de belangrijke nieuwe namen bij Olympique Marseille, maar na zeven speelronden is zijn positie alles behalve rooskleurig te noemen.. “Als ik op de tribune wil zitten, dan koop ik zelf wel een kaartje.”

“Het voelt helemaal niet fijn om op de bank plaats te moeten nemen,” vertelt de gedesillusioneerde Maastrichtenaar in L’Equipe. Evenals Zenden kende ook de club zelf een matige start van het seizoen. Waar van hogere hand werd verlangd dat L’Ohème mee zou doen om de prijzen, is een teleurstellende vijftiende stek momenteel het deel van de Zuid-Fransen.

Het aandeel van de voormalige international hierin is summier. Zo kwam hij tot op heden slechts tot drie optredens in de basiself, al beseft Zenden dat er maar één manier is om zichzelf terug te spelen in de ploeg. “Hard blijven werken,” zo weet hij. “Ik ben teleurgesteld dat ik nu niet speel, maar ik ben niet teleurgesteld in de club.”

“Het is en blijft de keuze van de trainer, maar ik vind zelf dat ik gedurende het seizoen vooruitgang boekte,” meent Bolo, die ook de taalbarrière aanhaalt als reden voor de matige verstandhouding met trainer Albert Emon.

Marseille lijkt er goed aan te doen om dit probleem zo snel mogelijk uit de wereld te helpen, mede met het oog op de loting voor de Champions League. De Fransen zijn ingedeeld in een groep met Liverpool, de club waarvoor Zenden in het verleden twee seizoenen diende alvorens hij naar het Stade Vélodrome verkaste. “Ik ken de spelers goed, hun manier van spelen, de trainer en hoe ze stilstaande situaties uitvoeren. Daarmee kan ik de trainer van dienst zijn,” aldus de voormalig PSV’er.
voetbalzone.nl

Geweldenaar, die Zenden. :aai.gif:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo sep 26, 2007 4:35 pm

Dit doelpunt van Monterubio voor Lens uit bij Toulouse wilde ik jullie ook niet onthouden.
Gerets moet Marseille uit moeras trekken
25/09/2007 23:58

Olympique Marseille heeft trainer Albert Emon per direct aan de kant geschoven. Erik Gerets moet de Franse club weer aan successen gaan helpen.

De druk op Emon was flink gegroeid na de teleurstellende start van de competitie. De oogst van één zege na negen speelrondes was voor de clubleiding reden in te grijpen.

'Albert kent de club goed genoeg om deze beslissing te begrijpen', aldus voorzitter Pape Diouf op de website van Marseille. 'De ploeg heeft nieuw elan nodig. Gerets is een trainer die ons daarbij kan helpen.'

In Gerets vond Olympique Marseille een beschikbare trainer. De Belgische oud-international had de afgelopen twee jaar Galatasaray onder zijn hoede, maar werd daar eind vorig seizoen ontslagen.
vi.nl

Die vent komt toch steeds aan mooie baantjes.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za okt 06, 2007 10:22 pm

Jawel Kluivert heeft gescoort, een pingel maar toch.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33871
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jan 09, 2008 3:27 pm

Lyon huurt van Barça en wil Fred aan PSG verkopen
09/01/2008 14:14

Fred is terug bij Olympique Lyon. Voorzitter Jean-Michel Aulas hoopt echter de Braziliaanse spits te verkopen. L'OL haalt vanuit Barcelona en Mexico versterkingen binnen.

'We wisten dat hij terug zou keren. Hij heeft de gewoonte dingen anders te doen dan anderen', reageerde voorzitter Aulas via L'Equipe op de verlate aankomst van Fred. De 26-jarige spits kwam een week te laat terug van zijn vakantie in Brazilië. Bovendien wil de negenvoudig international weg bij de Franse kampioen.

'Als hij wil vertrekken, dan moet hij dat doen', klonk Aulas laconiek. 'Men heeft naar hem gevraagd, onder meer PSG. Als voorzitter van de voetballiga en met het oog op de televisierechten, hoop ik dat Fred in Frankrijk blijft. We hebben behoefte aan een grote club in Parijs. Als PSG zich wil ontwikkelen, dan heeft het grote spelers nodig.'

'Ik denk dat Fred het wel naar zijn zin zal hebben in Parijs. Nu is het aan hem om tot een akkoord met de club te komen. Daarna denk ik dat de Parijse investeerders ons een interessant bod zullen doen.' Overigens reist Aulas deze week nog naar Londen. Hij zal in gesprek gaan met Tottenham Hotspur, dat ook zeer geïnteresseerd is in Fred.

Aulas kondigde aan dat Lyon binnenkort twee nieuwe spelers verwelkomt. Van Barcelona huurt de Franse koploper Marc Crosas. De verdedigende middenvelder zal tot het einde van het seizoen uitkomen in de Ligue 1. Bij Barça kwam de woensdag twintig geworden belofte nog niet verder dan één invalbeurt.

En als het Mexicaanse Cruz Azul meewerkt, dan zal César Delgado een dezer dagen zijn handtekening zetten. De Argentijnse vleugelaanvaller zal donderdag de medische keuring ondergaan. 'Het is fantastisch', blikte Delgado al vooruit. 'Als alles goed gaat, zal ik in een van de beste ploegen ter wereld spelen.' Lyon en Cruz Azul zouden dicht bij een akkoord zijn over de transfer van de twintigvoudig international, die sinds 2003 in Mexico speelt.
www.vi.nl

Daar is ie dan eindelijk! Alleen niet bij Ajax. :oha.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jan 14, 2008 6:40 pm

De oplettende kijker, die zich niet laat leiden door wat interlands, was het natuurlijk al opgevallen dat Zenden geen bijzondere voetballer is, maar inmiddels zit hij dus ook Olympique Marseille op de bank. :aai.gif:

Krupoviesa kreeg rood in zijn eerste wedstrijd voor Marseille. Gaat lekker daar.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47940
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jan 14, 2008 6:52 pm

Olympique heeft het inderdaad geweldig voor mekaar. Gerets, Zenden en Niang. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33871
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do jan 24, 2008 2:46 pm

Peter schreef:
PSG haalt Gallardo terug naar Frankrijk

1/1/2007 18:39

De eerste grote transfer in Frankrijk komt op het conto van Paris Saint-Germain. De kwakkelende Parijse club legde de Argentijn Marcelo Gallardo vast.
Gallardo (30),die in Parijs tot medio 2009 tekende, wordt overgenomen van River Plate. 'De komst van deze goede speler bewijst onze ambities', verwelkomde voorzitter Alain Cayzac de Argentijn. 'Hij is een sterke middenvelder met een sterke persoonlijkheid.'

De komst van Gallardo moet er toe bijdragen dat Paris Saint-Germain de onderste regionen van Ligue 1 achter zich laat. 'Maar we moeten de druk niet alleen bij hem neerleggen. Hij is niet de redder in nood, de ploeg moet zichzelf zien te redden', aldus Cayzac.

Voor Gallardo is het een terugkeer op de Franse velden. De 32-jarige middenvelder was van 1999 tot 2003 succesvol bij AS Monaco.
www.vi.nl


Ze zijn weer goed bezig bij VI. :blush:
PSG ontbindt verbintenis Gallardo

Marcelo Gallardo is speler van Paris Saint-Germain af, zo meldt de Franse sportkrant L’Equipe. Beide partijen bereikten woensdagavond overeenstemming over de ontbinding van zijn nog anderhalf jaar doorlopende verbintenis.

De kwakkelende Parijse club nam de 32-jarige Argentijn iets meer dan een jaar geleden over van River Plate. De middenvelder moest er toe bijdragen dat PSG de onderste regionen van de Ligue 1 achter zich liet, maar de werkelijkheid bleek anders. Gallardo kwam slechts negen duels in actie, terwijl de club nog steeds in het rechterrijtje verkeert.

Voor Gallardo was het een terugkeer op de Franse velden. De 41-voudig international was van 1999 tot 2003 succesvol bij AS Monaco. De Argentijn wordt nu gelinkt aan een voortzetting van zijn loopbaan bij Racing Club of Washington DC.
www.voetbalzone.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do mei 01, 2008 11:04 am

PSG speelt volgend jaar in de UEFA cup en waarschijnlijk ook in de tweede divisie.

En ze mogen niet meedoen aan de franse beker vanwege een stout spandoek van de Boulogne Boys:
807 Teletekst do 01 mei
***VOETBAL*****************************
**** PSG komend seizoen niet in beker
***************************************

**Paris St.Germain,dat vorige week RC
Lens versloeg in de finale om de Coupe
de la Ligue,mag het komend seizoen de
beker niet verdedigen.De Franse bond
legde de bekerwinnaar de sanctie op,
vanwege een spandoek van PSG-supporters
met beledigende teksten voor Lens-fans
en alle inwoners van Noord-Frankrijk.

Het spandoek haalde de voorpagina's van
alle Franse kranten.Die eisten dat de
makers zouden worden opgespoord en dat
de club zou worden bestraft.De Franse
regering wil dat de PSG-supportersgroep
Boulogne Boys wordt ontmanteld.
Afbeelding
Afbeelding
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33871
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di aug 19, 2008 10:02 am

Kezman is toe aan zijn volgende club: gaat naar PSG.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 10:03 am

Ik keek vanochtend op teletekst en dacht even dat er PSV stond. :smallgrin.gif:

Lionel
Berichten: 47418
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » di aug 19, 2008 10:23 am

Is Cesar Delgado al naar Lyon?
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Rooie
Berichten: 8117
Lid geworden op: ma mar 31, 2008 10:52 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door Rooie » di aug 19, 2008 10:34 am

Die speelt volgens mij al vanaf de winterstop bij OL, maar het is nog geen succes.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 10:38 am

Die topper? Hij zou niet de eerste speler van het geheimzinnige lijstje zijn die in Frankrijk sneuvelt.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13785
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » di aug 19, 2008 10:39 am

Huh, wie sneuvelde er dan nog meer daar?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di aug 19, 2008 10:41 am

DB

Plaats reactie