Frankrijk

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22997
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Frankrijk

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:15 pm

Alles over de Franse competitie
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo jul 30, 2006 11:52 pm

Om ook maar af te trappen in de alom populaire topic over de Franse competitie ;) :
Uitgekleed Lyon wint Franse Supercup

30/7/2006 20:13

De nodige WK-gangers ontbraken nog, maar dat weerhield Olympique Lyon er niet van de Franse Supercup te veroveren. Bonaventure Kalou was beslissend.

Tevergeefs had Lyon aangedrongen op uitstel van de traditionele seizoensopener, de Trophée des Champions. En dus trad een uitgeklede Franse kampioen aan tegen Paris Saint-Germain, met als inzet de eerste prijs van het seizoen.

Maar ook zonder de acht WK-gangers greep Lyon de winst, zij het dat het niet luktee in de reguliere speeltijd (1-1). Pas na strafschoppen was de ploeg van trainer Gérard Houllier te sterk voor de Parijse tegenstrever, dat drie internationals had moeten missen.

Een wel aanwezige WK-ganger tekende voor de beslissende misser. Want waar alle andere strafschoppen werden omgezet in doelpunten, ging oud-Feyenoorder Bonaventure Kalou namens PSG de fout in.
vi.nl

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo jul 30, 2006 11:53 pm

na de eerste regels dacht ik "he, heb ik de transfer van Kalou naar Lyon gemist?".
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo jul 30, 2006 11:59 pm

Geruchtje dan maar over een ex Ajacied
'Melchiot in gesprek met Rennes'
Door Richard Avontuur
30 Juli, 2006

Mario Melchiot is in gesprek met het Franse Stade Rennes, zo meldt het Engelse Skysports. De Nederlandse verdediger zit momenteel zonder club en zou een aanbieding van Rennes hebben om zijn carriére te vervolgen in de Franse competitie.

Afgelopen seizoen kwam Melchiot uit voor het Engelse Birmingham City, maar na de degradatie van die club besloot de Nederlander te vertrekken. In zijn zoektocht naar een nieuwe club kwam hij uit bij Stade Rennes.

Naast Rennes zouden ook Espanyol, Livorno en AS Roma geïnteresseerd zijn in de diensten van Melchiot.
voetbalmax
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma jul 31, 2006 12:07 am

Henk de Gier schreef:na de eerste regels dacht ik "he, heb ik de transfer van Kalou naar Lyon gemist?".
Dat had ik ook. :D

Je werkt volgens mij trouwens nog harder aan je aantal posts nu er geen top 10 meer is, Henk. ;)

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » ma jul 31, 2006 12:09 am

dat lijkt me het bewijs dat het mij nooit om een plek in de top 10 is geweest Thomas.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 05, 2006 10:13 am


Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za aug 05, 2006 10:52 am

als ik de bewegingen enzo op deze video kijk bekruipt me het gevoel dat Bergkamp dezelfde bewegingen met veel meer gratie bracht.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 05, 2006 10:55 am

Wat ik zo mooi vond aan Zidane was dat het leek alsof hij voorbij zijn tegenstanders kroop, maar toch had je bijna nooit het idee alsof hij afgestopt kon worden.

Bergkamp was explosiever.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 05, 2006 2:32 pm

In de zaterdagbijlage van L' Equipe stond onlangs een artikel over Olympique Marseille, waar ik van opkeek. De gang van zaken binnen de club wordt onderzocht door justitie (OM zou in de greep zijn van de maffia), spelers werden verkocht (gedwongen te vertrekken) omdat hun concurrent, zoon van een geldschieter, moest spelen, de clubarts ging op de vuist met de manager, etc. etc. Maar het ergste was nog,dat de spelers werden bedreigd en gechanteerd door de eigen supporters. Zo werden ze bijvoorbeeld gedwongen hun auto uit te lenen of gesigneerde shirts te leveren die vervolgens via internet bij opbod werden verkocht. :shock:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za aug 05, 2006 2:35 pm

dat is toch al langer bekend, Standaard Luik is daar ook bij betrokken, zelfde (maffioso) eigenaren :yes: Het geld daar ziet vaker zwart dan dat het schoon geld is, kijk bv maar naar de buitensporige transfersom van Daniel van Buyten, puur geld witwassen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 5:18 am

Sedan gelijkop met Marseille zonder Ribery

6/8/2006 21:15

Olympique Marseille en Sedan begonnen matig aan het nieuwe seizoen. In hun eerste competitieduel kwamen ze niet verder dan een 0-0 gelijkspel.

De brilstand was logisch, want geen van beide ploegen bleek in staat een van de weinige geboden kansen om te zetten in een goal. Promovendus Sedan had de beste kans via Mansour Boutabout, die in de twintigste minuut het aluminium raakte.

Bij Olympique Marseille ontbrak Franck Ribery, die nog niet fit genoeg is aangezien hij pas is teruggekeerd van zijn vakantie na het WK. Overigens benadrukte voorzitter Pape Diouf dat Marseille nog geen enkel bod heeft ontvangen voor de aanvaller, die bekend heeft gemaakt te willen vertrekken.
vi.nl

Opvallend dat zich nog niemand voor hem heeft gemeld.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 10:45 am

Martin van Geel, grijp je kans.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di aug 08, 2006 12:12 pm

Het niet altijd betrouwbare voetbalzone komt met tegensrijdig nieuws:
Ribéry lijkt voor Madrid te kiezen

Franck Ribéry tekent op korte termijn voor Real Madrid, aldus enkele Franse media. Alleen als de onderhandelingen tussen Olympique Marseille en de Spanjaarden spaak lopen kan de overgang nog worden geblokkeerd.

Ribéry, een van de grootste revelaties van het afgelopen WK in Duitsland, verklaarde vorige week nog voor geen goud Marseille wilde verlaten. "Ik wil voor altijd Marseillais zijn", klonk Ribéry, die nog een vierjarig contract heeft, toen nog zo duidelijk.

Zijn zaakwaarnemer lijkt hem deze week echter op andere gedachten te hebben gebracht. “Als ik me wil verbeteren moet ik in de Champions League spelen. Marseille weet naar welke club ik wil en de club waarvoor ik wil tekenen weet dat ook. Alleen de clubs moeten nog overeenstemming bereiken", aldus Ribéry het meest recent.

De 23-jarige vleugelaanvaller, die in het duel met Sedan (0-0) al ontbrak aan de zijde van L'OM, wordt ook gelinkt aan Arsenal en Bayern München.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 1:46 pm

Henk de Gier schreef:Martin van Geel, grijp je kans.
Dat lijkt me prachtig. Hebben we meteen iemand die zowel op beide flanken als op 10 kan spelen. Ik zou Sneijder in no time ruilen tegen Ribery.

Maar Ribery zal wel niet willen. Ik was even aan het dag dromen. :D

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di aug 08, 2006 2:34 pm

Ribery wordt overigens ook in verband gebracht met Arsenal.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 2:45 pm

De opvolger van Pires. Het zou wederom een uitstekende aankoop van Wenger zijn. :xyxthumbs:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 08, 2006 4:27 pm

En wederom met Real, geloof ik.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 4:29 pm

Je kan Arsenal bijna op z'n Frans gaan uitspreken, zoveel Fransen spelen daar of hebben daar gespeeld.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 4:31 pm

Bertje schreef:En wederom met Real, geloof ik.
Deze snap ik niet helemaal, Bertje. :blush:

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » di aug 08, 2006 4:35 pm

Was een reactie op Maartoe. :blush:
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 8:07 pm

Wenger: 'Wat moet Arsenal met Ribery?'

8/8/2006 20:15

Olympique Marseille lijkt duidelijk vast te willen houden aan Franck Ribery. De zeer gewilde Franse aanvaller maakt deel uit van de selectie, die deze week in actie komt in de voorronde van de UEFA Cup.

Coach Albert Emon besloot Ribery op te nemen in de twintigkoppige spelersgroep voor het uitduel met Young Boys in de tweede voorronde van de UEFA Cup. Mocht de aanvaller in actie komen, dan betekent dat dat hij in ieder geval in 2006 niet meer Europees in actie mag komen voor een andere club.

Ribery wordt door Engelse media in verband gebracht met Arsenal, maar coach Arsène Wenger ontzenuwt de geruchten op de website van The Gunners. 'Waar moet ik een speler als Ribery laten?'

'Op dit moment hebben we voor op de flanken Rosicky, die niet een gemiddelde speler is, Hleb, die niet een gemiddelde speler is, Reyes, die niet een gemiddelde speler is en Walcott, die niet een gemiddelde speler is. En we hebben ook nog Ljungberg, die geblesseerd is.'
vi.nl

Rosicky gaat waarschijnlijk in het centrum spelen en van Walcott moet nog maar blijken of hij het niveau al aankan. Vorig jaar had Arsenal in dezelfde situatie ook nog de beschikking over Pires dus ik zou niet weten waarom Ribery een onnodige aankoop zou zijn.

Maar Wenger weet waarschijnlijk meer over de ontwikkeling van Walcott dan ik. :D :blush:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 09, 2006 9:49 pm

Lyon heeft heel veel geld over voor Ribery

9/8/2006 20:15

Olympique Lyon heeft flink wat geld over voor Franck Ribery. De Franse kampioen heeft Olympiqué Marseille een bod van 22 miljoen euro voorgelegd om de aanvaller over te mogen nemen. De club zou dat bevestigd hebben aan L'Equipe.

Slechts één Franse club betaalde ooit meer voor een speler. In de zomer van 2000 telde Paris Saint-Germain 35 miljoen euro neer voor Nicolas Anelka, die destijds nog bij Real Madrid onder contract stond.

Ribery had vorige week nog laten weten dat hij wil vertrekken bij L'OM. 'Als ik me wil verbeteren moet ik in de Champions League spelen', motiveerde de 23-jarige international zijn beslissing.
vi.nl

Zoals ik laatst al zei, neem maar aan dat Lyon het salaris van Trezeguet echt wel kan betalen. :yes:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo aug 09, 2006 10:06 pm

De komst van Ribery zou wel ten koste van Govou of Wiltord gaan. Maar de basis internationals Malouda en Ribery is natuurlijk erg aardig op de flanken.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 09, 2006 10:16 pm

Ribéry verandert continu van mening. Een dag of tien geleden beweerde hij paginagroot in L'Equipe dat hij bij OM bleef omdat dat de club van zijn hart was. Zijn zaakwaarnemer nuanceerde dat meteen: zijn aanblijven was nog niet zo zeker.

Domme jongen. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie