Belgie

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Belgie

Bericht door brigade zuid » di jul 29, 2014 5:02 pm

Na de eerste speeldag is er al een trainer ontslagen. Emilio Ferrera van Genk is de gelukkige.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Belgie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di jul 29, 2014 6:02 pm

Dat hakt er ook wel in natuurlijk, zo'n 3-1 tegen KV Mechelen.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Belgie

Bericht door Jinne » ma aug 25, 2014 10:22 am

De Arabieren gebruiken nu ook hun lokale clubs als speeltjes.
Nieuwsblad.be
UPDATE De wegen van Maxime Lestienne (22) en Club Brugge lijken dan toch te scheiden. De flankaanvaller is op weg naar Qatar. Trainer Michel Preud'homme bevestigde vlak voor de aftrap de transfer van Lestienne. Over welke ploeg het gaat, wil niemand bij blauw-zwart gezegd hebben. Ook over de transferprijs is nog niet gecommuniceerd.

"Lestienne verlaat ons. Hij trekt naar Qatar, al ken ik de naam van de club niet", zo maakte de coach van Club Brugge bekend tijdens zijn voorbeschouwing op de wedstrijd tegen KV Mechelen. "Er is nog niets getekend, maar er is een akkoord op clubniveau en tussen de Qatarese club en Lestienne."

Naar AC Milan?
Extra nieuws omtrent de merkwaardige transfer werd getwitterd door de account van Sportifun. Volgens hen zal Lestienne, die gisteren het vliegtuig nam naar Qatar, door zijn nieuwe club uitgeleend worden aan een Europese club. Ook hier is nog niet geweten om welke club het juist gaat, al maken Stadion en diverse Italiaanse media gewag dat het wel een keertje om AC Milan zou kunnen gaan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Belgie

Bericht door Baseman » di aug 26, 2014 8:23 am

Las gister een verhaal dat Qatar op deze wijze het nationale team veel sterker wil maken ivm het WK over 8 jaar.
Goede spelers kopen, zogenaamd in eigendom van een eigen club, en ze jaren achtereen uitlenen aan Europese clubs, zodat ze daarna genaturaliseerd kunnen worden tot Qatarees.
Geen idee of het klopt.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Belgie

Bericht door wimpey » di aug 26, 2014 8:31 am

Baseman schreef: Geen idee of het klopt.
Dat zal wel kloppen. Jaren geleden waren ze al zo bezig met vml. BuLi-spelers als Ailton en Dédé.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Belgie

Bericht door peter » di aug 26, 2014 9:03 am

Moet je dan een contract ondertekenen dat je over 8 jaar het Qatarese staatsburgerschap aanvaardt? Daar zou ik in ieder geval voor passen, no matter what.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Belgie

Bericht door beelzebub » zo jan 25, 2015 8:22 pm

Vandaag stonden in België de rivalen Standard en Anderlecht tegenover elkaar. Het voormalig lievelingetje van Martin van Geel speelde nu mee bij Anderlecht, Steven Defour. Hij kreeg een warm welkom van z'n oude club:
Afbeelding

Te ver en onsmakelijk, maar ook mooie tifo en vrijheid van meningsuiting zijn de meningen. België is iig een relletje rijker. Ik weet niet of Red op de bijnaam van Standard slaat, maar feit is wel dat Defour net na rust z'n tweede geel en dus rood
pakte. Enne Standard won met 2-0 :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Belgie

Bericht door WP_Legend » ma jan 26, 2015 2:56 am

ps. Anderlecht heeft straks wel een middenveld om van de smullen hoor.

Tielemans, Praet, Defour, Marin....

Poeh Poeh... dat is goed beleid hoor!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Belgie

Bericht door Baseman » ma jan 26, 2015 9:44 am

Schandalig spandoek natuurlijk en belachelijk dat die is toegestaan.

PS: Ik heb er niets van gezien, maar blijkbaar kreeg Defour zijn 2e gele kaart (en dus "red") omdat hij een bal in het publiek schoot...dat deed hij echter om een blessurebehandeling voor een Anderlecht speler mogelijk te maken.
Fijne scheids dus.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Belgie

Bericht door beelzebub » ma jan 26, 2015 3:17 pm

Nog wat duiding vanuit Belgie. Wel mooi dat ze het artikel afsluiten met een joeptjoepie van een how-to-tifo van Ajax. :ajaxsmiley.gif:
bron: http://www.demorgen.be/sport/hoe-de-red ... -a2195117/

Hoe de 'Red or dead'-tifo op de tribunes van Sclessin raakte
9 vragen en antwoorden over de beruchte tifo van Standards Ultra's

De angstaanjagende tifo, die Standard-supporters gisteren ontrolden naar aanleiding van de terugkeer van ex-publiekslieveling Steven Defour naar Sclessin, ging de wereld rond. De publieke opinie is het er bijna eensluidend over eens: de tifo van een onthoofde Defour is wansmakelijk en overschrijdt elke grens van fatsoen. Maar wie zit er precies achter de tifo? We vroegen tekst en uitleg aan sportjournalist Alain Ronsse, de Standard-watcher van Het Laatste Nieuws.

Waarom werd Steven Defour zo hard aangepakt gisteren?
Ronsse: "Steven Defour was niet enkel kapitein van de club, toen Standard twee keer landskampioen werd en de beker won. Hij was ook jarenlang de publiekslieveling van Standard, de gewone jongen met wie al eens een pint gedronken werd. Dat net hij naar de aartsrivaal overstapte, ligt de Standard-aanhang zwaar op de maag. Ook Cyriac keerde gisteren voor het eerst terug naar Standard, maar daar werd geen woord over gerept."

"Er werd op voorhand ook al veel gesproken en geschreven over de terugkeer van Defour naar Sclessin. Het was te voorspellen dat hij bij elke baltoets uitgefloten zou worden. Dat heeft hij misschien zelf ook een beetje gezocht: op voorhand zei hij dat het hem niets kon schelen. Bij de opwarming kwam hij bovendien als eerste en enige speler van Anderlecht op het veld. Zijn kompanen volgden hem op een afstandje. Maar deze tifo was niet te voorspellen. En totaal ongepast."


Wie maakte de tifo?
"De supportersclub Ultra's. Ze tellen zo'n 300 à 400, misschien zelfs 500 leden, en zitten steeds in tribune 3. Op volle sterkte zijn ze misschien met 600. Ze staan los van de andere veertigtal supportersclubs, die overkoepeld worden door de Familie Rouches. De Ultra's staan erom bekend het meeste sfeer te maken, en normaal komt de supportersclub ook met formidabele tifo's, ook vaker met verwijzingen naar films. Maar deze ging er - zeker gezien de internationale context er serieus over."

Wat was de achterliggende boodschap van de tifo?
"Het is natuurlijk niet letterlijk bedoeld. Je moet echt niet denken dat de supporters in tribune 3 Steven Defour dood wensen. Maar zeker gezien de internationale context is het volledig ongepast. Al lijkt me dat het continue fluitconcert bij elke baltoets Defour meer heeft geraakt."

Wie bekostigde de tifo?
"Er worden slechts twee à drie tifo's per seizoen gemaakt, omdat ze enerzijds enorm veel geld kosten, maar anderzijds ook enorm veel tijd in beslag nemen."

"Maar met deze tifo waren de Ultra's al maanden bezig, omdat het enerzijds om Standard-Anderlecht ging en anderzijds omdat sinds de vorige transferperiode al duidelijk was dat Steven Defour met aartsrivaal Anderlecht naar Sclessin zou terugkeren. Ze maakten zelfs een tweede ontwerp om het bestuur te misleiden."

Hoe komt die tifo het stadion binnen?
"Voor beladen wedstrijden als Standard-Anderlecht vraagt het bestuur op voorhand een ontwerp van de tifo's. Dus ook nu werd het ontwerp voorgelegd en goedgekeurd. Achteraf gezien ging het om een ander ontwerp."

"Op de dag zelf lijkt het me onmogelijk om die tifo nog te controleren. De veiligheidsdiensten hebben de handen vol om de aankomst van 27.000 à 28.000 toeschouwers in goede banen te leiden. Bovendien moeten ze de twee groepen supporters uit elkaar houden. De chef veiligheid weet dat de supporters hun tifo eerst lieten goedkeuren, dus de Ultra's hebben eigenlijk het vertrouwen van hun club beschaamd."

Waarom hebben ze dat vertrouwen beschaamd?
"Pure provocatie ten opzichte van Defour. Ik volg Standard al sinds 1981. Vroeger werd een speler een verrader genoemd, nu zijn de reacties veel heftiger. Ze wisten trouwens op voorhand dat de tifo niet goedgekeurd zou worden, daarom zetten ze het bestuur op het verkeerde been."

Zijn de Ultra's hooligans?
"Ik zou ze eerder fanatieke supporters noemen, al kan je je vragen stellen of het wel echte supporters zijn. Want nu keerden ze zich tegen hun club."

"De verwachtingspatronen voor Standard zijn de laatste jaren, sinds de dubbele landstitel ook weer enorm gestegen. Er wordt plots veel meer van de Rouches verwacht."


Was de rode kaart voor Steven Defour terecht?
"Ja. Defour zei dat hij het fluitsignaal van de scheidsrechter niet gehoord had, omdat iedereen hem uitfloot. Maar dat is volgens mij onmogelijk, want de scheidsrechter stond op 5 meter van Defour toen hij floot. Defour trapte de bal wellicht weg uit frustratie. Een menselijke reactie, maar misschien had Anderlecht-trainer Hasi Defour toch maar beter van het veld gehaald na die eerste gele kaart. Defour zat toch niet in de wedstrijd. En in die omstandigheden niet abnormaal. Defour zei op voorhand dat het hem niets kon schelen, maar een beetje mens wordt door zo'n voortdurend fluitconcert toch geraakt."

Wat nu?
"Er wordt gesproken over boetes tot 5.000 euro en stadionverboden tot vijf jaar. Maar Standard kan moeilijk het abonnement van de duizenden mensen uit tribune 3 afnemen. Ook denken ze beter twee keer na voor ze het abonnement van de Ultra's intrekken, want dan komen ze gewoon voor en na de wedstrijd amok maken. Denk zo maar aan de verstoorde bestuursvergadering in 2011, toen Roland Duchatelet aankondigde dat hij Standard overnam.

"Wat er in het verleden bijvoorbeeld al gedaan werd, is dat die supporters niet meer mee mochten op verplaatsing."

Voorlopig is het afwachten wat de Koninklijke Belgische Voetbalbond zal beslissen. Standard heeft ondertussen al laten weten dat het werk maakt van de identificatie van de verantwoordelijken en er sancties zullen volgen.

Benieuwd hoe zo'n tifo gemaakt wordt? Bekijk dan onderstaand YouTubefilmpje van een groep Ajax-supporters.

http://youtu.be/zvkW5FJr8SQ
Enne wie zegt dat ze in Wallonie geen Nederlands spreken? :ajaxsmiley.gif:

Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Belgie

Bericht door peter » ma jan 26, 2015 6:04 pm

Denswil heeft zijn debuut gemaakt. Moest glimlachen toen ik zijn commentaar las:
Bij Club Brugge hamert trainer Michel Preud’homme op de voetballende oplossing. Denswil is dat wel gewend, gezien zijn verleden bij Ajax. "We (Club Brugge, red.) hebben ook altijd de bal en zijn voetballend de betere ploeg. De tegenpartij gaat sowieso achteruit lopen en dan is het aan ons om creatief te zijn. Alleen gaat het hier in België een beetje trager", zegt de voormalig Ajax-verdediger in Het Nieuwsblad.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Belgie

Bericht door Marillion » di jan 27, 2015 7:58 pm

Nog trager? :baaa.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Belgie

Bericht door Duke » wo feb 04, 2015 9:36 pm

Anderlecht speelt vandaag in het roze. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Belgie

Bericht door Marillion » wo feb 04, 2015 10:23 pm

Sterker nog, dat doen ze al het hele seizoen. Nou ja, in de uitwedstrijden dan.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Belgie

Bericht door Jinne » zo mei 17, 2015 8:57 pm

AA Gent na de winst op Brugge en het gelijkspel van Anderlecht dicht bij de titel. Ze kunnen het thuis nu afmaken tegen Standard.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Belgie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mei 17, 2015 9:03 pm

Een goede Belgische vriend van me woont zijn hele leven in Gent en is vrijwel net zo lang Buffalo supporter. Hij zal letterlijk huilen van geluk als zijn cluppie voor het eerst in haar 115 jarig bestaan landskampioen zal worden (zo deelde hij mij vanavond euforisch mee).

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Belgie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo mei 20, 2015 11:37 am

Had gisteren mijn Gentse maat nog aan de lijn en die zit nu al aan de beademing, zo gestrest is hij voor as donderdag. Hij heeft voor de zekerheid vrijdag tot en met maandag vrij geblokt om in een delirium te kunnen wegzakken.

Overigens begrijpt hij niet dat Moses Simon niet bij Ajax is terechtgekomen; volgens hem is dat de absolute ster van de Buffalo's.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Belgie

Bericht door beelzebub » wo mei 20, 2015 11:43 am

"Moses kriebel, wat een aggenebbisj beslissing" zouden ze in de jaren tachtig zeggen :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Belgie

Bericht door Thijs » wo mei 20, 2015 11:45 am

Haha, zo waren wij ook in de week voor 15 mei 2011. Zal voor die Gent-supporters nog wel wat heftiger zijn.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Belgie

Bericht door Marillion » do mei 21, 2015 9:47 pm

En inmiddels is heel Gent dronken (leuke kroegen genoeg) want AA Gent is kampioen!
Nil volentibus arduum

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Belgie

Bericht door Yopi » do mei 21, 2015 11:05 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Een goede Belgische vriend van me woont zijn hele leven in Gent en is vrijwel net zo lang Buffalo supporter. Hij zal letterlijk huilen van geluk als zijn cluppie voor het eerst in haar 115 jarig bestaan landskampioen zal worden (zo deelde hij mij vanavond euforisch mee).
En? Heeft hij het overleefd, denk je?

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Belgie

Bericht door wimpey » vr mei 22, 2015 9:15 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef: Overigens begrijpt hij niet dat Moses Simon niet bij Ajax is terechtgekomen; volgens hem is dat de absolute ster van de Buffalo's.
'T is me wat met dat TH. Ze haalden die jongen niet omdat ze 'm niet beter vonden dan De Sa. :excited.gif:

Die nu weg mag. Al zie je aan Dijks dat dat niet zoveel zegt.

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Belgie

Bericht door Le T. » vr mei 22, 2015 8:13 pm

Ik ben blij voor ze, leuke club, leuke stad. Het is wel een beetje sneu voor Club en Preud'homme. Goeie trainer is dat.
Wollt ihr den totalen Mensch?

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Belgie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mei 22, 2015 8:23 pm

Yopi schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Een goede Belgische vriend van me woont zijn hele leven in Gent en is vrijwel net zo lang Buffalo supporter. Hij zal letterlijk huilen van geluk als zijn cluppie voor het eerst in haar 115 jarig bestaan landskampioen zal worden (zo deelde hij mij vanavond euforisch mee).
En? Heeft hij het overleefd, denk je?
ik kreeg vandaag alleen dit bericht:

"Unbelievable... Het delirium!!"

Dus ik weet het niet zeker!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Belgie

Bericht door Marillion » zo okt 04, 2015 9:03 pm

Haha, Anderlecht speelt thuis tegen KV Mechelen en mist drie strafschoppen. Dat had nog niet zoveel uitgemaakt als ze in blessuretijd niet ook nog een eigen doelpunt hadden gemaakt: 1-1 einduitslag.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie