Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » wo sep 18, 2013 10:05 am

Ik vind vooral de teamgenoten van Rafael dramatisch slecht. Hij is daar duidelijk de man om wie alles draait en met het niveau waarop het huidige HSV acteert kan hij dat nog tot zijn 37e of 38e blijven. Ik vind de volgorde van clubs die hij uitzoekt verkeerd.

Als hij echt dingen wil laten zien, wil aantonen dat hij in Oranje achter de spits thuishoort dan heeft hij nu de leeftijd om Ajax op sleeptouw te nemen. Maar dan moet echt alles goed vallen, moet hij ons naar de titel, CL overwintering, eigenlijk minimaal naar de laatste 8 schieten. Dan laat hij zien dat hij nog 1 of 2 topjaren in zich heeft.

In Hamburg, eigenlijk in heel Duitsland, zal hij altijd een grote meneer blijven. Bij middenmoter/laagvlieger HSV accepteert men volledig dat matig getalenteerde Duitsers deels het vuile werk voor hem opknappen. HSV is echt een extreem matige ploeg, die zijn van het niveau Heracles of RKC.

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » za sep 21, 2013 6:01 pm

Bayern geeft een voetbalclinic in Gelsenkirchen.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » zo sep 22, 2013 9:00 am

En Bert van M. heeft een nieuwe baan. Bij de nummer 16 van de Bundesliga mag hij de trainer van Van der Vaart worden...

wimpey
Berichten: 51975
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » di sep 24, 2013 6:28 am

Cruijff schreef:En Bert van M. heeft een nieuwe baan. Bij de nummer 16 van de Bundesliga mag hij de trainer van Van der Vaart worden...
Met dat duo geef ik ze een prima kans op degradatie! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Duitsland

Bericht door beelzebub » di sep 24, 2013 8:58 am

Was dit niet dezelfde Bert van Marwijk die na het echec van het het EK 2012 van plan was om o.a. Van Der Vaart weg te snijden uit de selectie?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » di sep 24, 2013 11:07 am

beelzebub schreef:Was dit niet dezelfde Bert van Marwijk die na het echec van het het EK 2012 van plan was om o.a. Van Der Vaart weg te snijden uit de selectie?
Klopt.

Zo zie je maar hoe makkelijk en graag men in de voetballerij dat soort dingen wil vergeten wanneer iemand na werkloosheid van ruim een jaar wil erg graag een baantje wil hebben...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Baseman » di sep 24, 2013 11:18 am

Want coach zijn van Oranje is hetzelfde als coach zijn van een club?
:confused.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23227
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » di sep 24, 2013 11:58 am

Nee, maar Bert van M. is, puur gezien de bijdragen die hij aan al dan niet indrukwekkende prestaties heeft geleverd een behoorlijke faalhaas.

In Dortmund is hij hard op zijn bek gegaan en Feyenoord heeft hij in verschillende perioden nog nieteens in de buurt van een landstitel gekregen. Terwijl zijn materiaal wel een stuk beter was dan dat van trainers die een 2e en 3e plek hebben weten te bemachtigen. Beenhakker werd met zijn gekke aanpak in 1999 zelfs kampioen, Bertje won de UEFA Cup van 2002 maar had vrijwel niets te vertellen over de tactiek. Ook als spelers andere gedachten over een opstelling hadden moest hij Bosvelt, v Hooijdonk en de rest gewoon gehoorzamen.

Het enige dat hij heel erg goed heeft gedaan is in 2010 uitspreken dat Nederland voor de wereldtitel ging. Dat deed Oranje vrijwel nooit, een halve finale plek vond men al genoeg, zelfs als je gewoon de allerbeste was zoals in 1998 en 2000. Daardoor was er een sterk zelfbewustzijn bij Oranje, niet dat het spel vervolgens een genot was om naar te kijken trouwens. Nee, feitelijk gezien heeft v Marwijk bij 4 van zijn 5 trainersklussen er een smerige puinhoop van gemaakt.

Gebruikersavatar
Rachid
Berichten: 381
Lid geworden op: do feb 14, 2008 3:07 pm
Locatie: Hilversum

Re: Duitsland

Bericht door Rachid » di sep 24, 2013 2:37 pm

Cruijff schreef:Nee, maar Bert van M. is, puur gezien de bijdragen die hij aan al dan niet indrukwekkende prestaties heeft geleverd een behoorlijke faalhaas.

In Dortmund is hij hard op zijn bek gegaan en Feyenoord heeft hij in verschillende perioden nog nieteens in de buurt van een landstitel gekregen. Terwijl zijn materiaal wel een stuk beter was dan dat van trainers die een 2e en 3e plek hebben weten te bemachtigen. Beenhakker werd met zijn gekke aanpak in 1999 zelfs kampioen, Bertje won de UEFA Cup van 2002 maar had vrijwel niets te vertellen over de tactiek. Ook als spelers andere gedachten over een opstelling hadden moest hij Bosvelt, v Hooijdonk en de rest gewoon gehoorzamen.

Het enige dat hij heel erg goed heeft gedaan is in 2010 uitspreken dat Nederland voor de wereldtitel ging. Dat deed Oranje vrijwel nooit, een halve finale plek vond men al genoeg, zelfs als je gewoon de allerbeste was zoals in 1998 en 2000. Daardoor was er een sterk zelfbewustzijn bij Oranje, niet dat het spel vervolgens een genot was om naar te kijken trouwens. Nee, feitelijk gezien heeft v Marwijk bij 4 van zijn 5 trainersklussen er een smerige puinhoop van gemaakt.

Jij lult er omheen. Baseman reageerde op onderstaande post
Cruijff schreef:
beelzebub schreef:Was dit niet dezelfde Bert van Marwijk die na het echec van het het EK 2012 van plan was om o.a. Van Der Vaart weg te snijden uit de selectie?
Klopt.

Zo zie je maar hoe makkelijk en graag men in de voetballerij dat soort dingen wil vergeten wanneer iemand na werkloosheid van ruim een jaar wil erg graag een baantje wil hebben...



Jij lul vervolgens wat rond in de leegte. Hoe verhouden beide posts tot elkaar? Jouw post zien er altijd zo gevat uit, maar de helft van de tijd slaat het kut op dirk.
Interviewer: Frank, you have long hair. Does that make you a woman?
Zappa: You have a wooden leg. Does that make you a table?

Lionel
Berichten: 47489
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » di sep 24, 2013 4:05 pm

Wat begrijp je dan niet?
IK GELOOF!!!!!!

Le T.
Berichten: 5472
Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

Re: Duitsland

Bericht door Le T. » di sep 24, 2013 4:10 pm

    beelzebub schreef:Was dit niet dezelfde Bert van Marwijk die na het echec van het het EK 2012 van plan was om o.a. Van Der Vaart weg te snijden uit de selectie?
    Vertel. Ik had begrepen dat het Huntelaar was die de media inschakelde om een basisplaats op te eisen, waar Van Marwijk gehoor aan gaf zoals hij zelf toegaf na de laatste wedstrijd. VdV is juist teveel een goedzak, die altijd een bijrol heeft geaccepteerd omdat iedereen deed alsof zijn vriend Sneijder zo goed was en het spel ging maken.
    Wollt ihr den totalen Mensch?

    Gebruikersavatar
    beelzebub
    Berichten: 7511
    Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
    Locatie: Almere

    Re: Duitsland

    Bericht door beelzebub » di sep 24, 2013 5:08 pm

    Le T. schreef:
      beelzebub schreef:Was dit niet dezelfde Bert van Marwijk die na het echec van het het EK 2012 van plan was om o.a. Van Der Vaart weg te snijden uit de selectie?
      Vertel. Ik had begrepen dat het Huntelaar was die de media inschakelde om een basisplaats op te eisen, waar Van Marwijk gehoor aan gaf zoals hij zelf toegaf na de laatste wedstrijd. VdV is juist teveel een goedzak, die altijd een bijrol heeft geaccepteerd omdat iedereen deed alsof zijn vriend Sneijder zo goed was en het spel ging maken.

      Ik refereer aan dit gerucht:
      uit het ad.nl
      'Van Marwijk wil niet verder met Van der Vaart, Huntelaar en Heitinga'

      Door: redactie
      26-6-12 - 09:42

      Als Bert van Marwijk bondscoach blijft van Oranje tijdens de kwalificatiereeks voor het WK 2014, dan hoeven Rafael van der Vaart, Klaas-Jan Huntelaar en John Heitinga niet meer op een uitnodiging te rekenen. Dat beweerde Johan Derksen gisteravond in tv-programma VI Oranje.

      Van der Vaart en Huntelaar hebben volgens Derksen te veel stampij gemaakt als wisselspeler tijdens het desastreus verlopen EK in Polen en Oekraïne. Van Marwijk wil deze stoorzenders niet meer in de selectie. Heitinga zou zich als lek naar de media en vanwege zijn zwakke prestaties onmogelijk gemaakt hebben.

      Van Marwijk en de KNVB zijn het EK nog aan het evalueren. Maar het lijkt erop dat de bondscoach aanblijft. Hij heeft nog een contract tot 2016.

      Vanwege hun hoge leeftijd is Van Marwijk ook van plan om afscheid te nemen van de dertigers Mark van Bommel, Joris Mathijsen, Khalid Boulahrouz, Dirk Kuyt en Wilfred Bouma. Dat betekent dat acht leden van de EK-selectie niet meer opgeroepen zullen worden.

      Van Marwijk stoorde zich volgens Derksen tijdens het EK ook aan het gedrag van Ibrahim Afellay (niet coachbaar) en Arjen Robben (egoïstisch spel). Maar door hun namen wil de bondscoach nog geen streep zetten.
      Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

      Le T.
      Berichten: 5472
      Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

      Re: Duitsland

      Bericht door Le T. » di sep 24, 2013 6:16 pm

      beelzebub schreef: Ik refereer aan dit gerucht:
      De bron is al niet erg betrouwbaar.
      Wollt ihr den totalen Mensch?

      Wouter
      Berichten: 18924
      Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
      Locatie: Einde van de wereld

      Re: Duitsland

      Bericht door Wouter » di sep 24, 2013 8:44 pm

      Soms krijg ik de indruk dat Van der Vaart het met de vrouw van wimpey heeft gedaan en Sneijder met die van Le T. :biggrin.gif:

      Gebruikersavatar
      jabu
      Berichten: 15991
      Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
      Locatie: Amsterdam

      Re: Duitsland

      Bericht door jabu » di sep 24, 2013 11:04 pm

      Dan wil ik niet weten wat Van Gaal, Blind en Henk ten Cate aan de ene kant en Huntelaar en Cruijff aan de andere kant hebben gedaan.... :hypocrite.gif:

      Cruijff
      AT Toto winner 14/15
      Berichten: 23227
      Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

      Re: Duitsland

      Bericht door Cruijff » wo sep 25, 2013 5:00 am

      :biggrin.gif:

      Wouter en Jabu... voor jullie allebei een :biggthumpup.gif: :biggthumpup.gif:

      Rachid schreef:Jij lul vervolgens wat rond in de leegte. Hoe verhouden beide posts tot elkaar? Jouw post zien er altijd zo gevat uit, maar de helft van de tijd slaat het kut op dirk.
      Verklaar je nader... kun je dit ook beargumenteren? Wellicht is het zo dat jij gewoonweg geen Cruijffiaans spreekt en het ook niet verstaat. :smallgrin.gif:

      wimpey
      Berichten: 51975
      Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

      Re: Duitsland

      Bericht door wimpey » wo sep 25, 2013 6:14 am

      Wouter schreef:Soms krijg ik de indruk dat Van der Vaart het met de vrouw van wimpey heeft gedaan en Sneijder met die van Le T. :biggrin.gif:
      Wat zou ik tegen VDV moeten hebben? :confused.gif:

      Als speler is ie al 10 jaar over the hill en hij teert op een reputatie die hij als kind heeft opgebouwd en daarna nooit heeft bevestigd. Niet mijn probleem.

      Le T.
      Berichten: 5472
      Lid geworden op: do mar 31, 2011 10:10 am

      Re: Duitsland

      Bericht door Le T. » wo sep 25, 2013 10:24 am

      wimpey schreef:
      Wouter schreef:Soms krijg ik de indruk dat Van der Vaart het met de vrouw van wimpey heeft gedaan en Sneijder met die van Le T. :biggrin.gif:
      Wat zou ik tegen VDV moeten hebben? :confused.gif:

      Als speler is ie al 10 jaar over the hill en hij teert op een reputatie die hij als kind heeft opgebouwd en daarna nooit heeft bevestigd. Niet mijn probleem.
      Zoals jij het voorstelt is hij alleen maar goed genoeg voor de Turkse competitie.
      Wollt ihr den totalen Mensch?

      wimpey
      Berichten: 51975
      Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

      Re: Duitsland

      Bericht door wimpey » wo sep 25, 2013 11:16 am

      Le T. schreef: Zoals jij het voorstelt is hij alleen maar goed genoeg voor de Turkse competitie.
      Jammer dat je Sneijder er steeds bij meent te moeten halen. Maar dat is ter afleiding natuurlijk... VDV is de local hero van een chronische degradatiekandidaat. Al vanaf het seizoen 2003/2004 is hij aan het kwakkelen.

      wimpey
      Berichten: 51975
      Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

      Re: Duitsland

      Bericht door wimpey » wo sep 25, 2013 12:27 pm

      Van Marwijk: ‘Van Bommel zou goede assistent zijn, maar heeft rustjaar’
      Woensdag, 25 september 2013 om 12:32

      Bert van Marwijk sluit niet uit dat hij in de toekomst samen gaat werken met zijn schoonzoon Mark van Bommel. De inmiddels gestopte middenvelder was aanvoerder van het Nederlands elftal in de periode dat Van Marwijk bondscoach was en was ook welkom geweest bij Hamburger SV.

      HSV, dat momenteel zestiende staat in de Bundesliga en dat Van Marwijk heeft aangesteld als opvolger van de ontslagen trainer Thorsten Fink, presenteerde de Nederlandse oefenmeester woensdag aan de pers. Daarbij kwam ook Van Bommel ter sprake; de oud-international had in de ogen van zijn schoonvader een goede kandidaat kunnen zijn om samen met hem aan de slag te gaan in Hamburg.
      “Hij zou een goede assistent zijn”, tekent De Telegraaf op uit de mond van Van Marwijk, “maar heeft een rustjaar ingelast.” Van Bommel is wel van plan om zijn trainersdiploma te halen. Van Marwijk deed ook een vergeefse poging om voormalig Duits international Andreas Möller als zijn rechterhand naar HSV te halen, maar geeft aan dat hij Van Bommel én Möller in de toekomst mogelijk nog toevoegt aan zijn technische staf.
      :excited.gif:

      Gebruikersavatar
      Marillion
      Site Admin
      Berichten: 41025
      Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

      Re: Duitsland

      Bericht door Marillion » wo sep 25, 2013 12:39 pm

      Onvoorstelbaar zeg, even je schoonzoon naar binnen willen loodsen. Daar zou ik als club niet aan meewerken. Beetje net als Martin Jol die overal z'n broertje mee naartoe wil nemen.

      Of Andy Möller overigens nou zo'n ideale assistent is vraag ik me ook af. Als hij half zo vervelend is als vroeger in het veld zou ik er als speler snel klaar mee zijn.
      Nil volentibus arduum

      Baseman
      Berichten: 12899
      Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

      Re: Duitsland

      Bericht door Baseman » do sep 26, 2013 7:32 am

      Allemachtig, wat een verdraaiing van woorden door de T zeg :excited.gif:

      Dezelfde vraag kreeg Van Marwijk afgelopen zondag ook in Studio Voetbal...toen gaf hij aan dat hij denkt dat Van Bommel een goede trainer gaat worden, maar dat het verstandig kan zijn om eerst assistent te worden. Op die wijze weet hij veel beter wat er allemaal bij komt kijken, waarna Van Marwijk letterlijk aangaf dat Van Bommel een goede assistent zou zijn en dat hij een samenwerking niet ziet zitten, ondanks dat hij denkt dat het op zich wel zou kunnen werken. Ook gaf hij aan dat Van Bommel na zijn rustjaar een traject in gaat bij PSV, waar hij alle vertrouwen in heeft. Daarna maakte Jan Mulder nog een grapje door aan Van Marwijk te vragen of hij ooit als assistent van Van Bommel zou willen werken (antwoord was nee).

      Wat een riooljournalistiek weer, niet geheel toevallig van de T.

      Lionel
      Berichten: 47489
      Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

      Re: Duitsland

      Bericht door Lionel » do sep 26, 2013 8:35 am

      Dat was bij SV. Dit is de Telegraaf. Hij geeft misschien 2 antwoorden?
      IK GELOOF!!!!!!

      Baseman
      Berichten: 12899
      Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

      Re: Duitsland

      Bericht door Baseman » do sep 26, 2013 11:38 am

      Dat de T zijn woorden verdraait lijkt me veel realistischer dan dat Van Marwijk ineens 2 totaal tegengestelde antwoorden geeft.

      Wouter
      Berichten: 18924
      Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
      Locatie: Einde van de wereld

      Re: Duitsland

      Bericht door Wouter » do sep 26, 2013 8:32 pm

      wimpey schreef:
      Wouter schreef:Soms krijg ik de indruk dat Van der Vaart het met de vrouw van wimpey heeft gedaan en Sneijder met die van Le T. :biggrin.gif:
      Wat zou ik tegen VDV moeten hebben? :confused.gif:

      Als speler is ie al 10 jaar over the hill en hij teert op een reputatie die hij als kind heeft opgebouwd en daarna nooit heeft bevestigd. Niet mijn probleem.
      Weet ik niet, maar hij kan in jouw ogen niks goed doen.

      Plaats reactie