Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Duitsland

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 05, 2014 4:09 pm

Peter schreef:Eens Yopi. Het Nederlands Elftal van '98 was een genot om naar te kijken. In 2000 idem dito. Tevens stuk voor stuk jongens met een Ajax-verleden en dat schept dan ook nog een extra band. Ik was toen wel 'fan', zeg maar. Met MvB aan het roer hoopte ik ook wel op het beste, trouwens.

Voor Italië heb ik overigens altijd wel een zwak haha. Al deed de uitschakeling in 2008 (Donadoni brrr) me weer helemaal niks.
Maar jullie hebben het weer over teams, terwijl ik het eerder als landen zie. Natuurlijk kun je meer of minder met een elftal hebben. Ik had echt helemaal niks met het elftal van 2012, die heel weinig met Ajax te maken had. Zeker de technische staf vond ik vreselijk. Maar toch wilde ik Nederland zo ver mogelijk zien komen. Omdat dat, bij gebrek aan deelname van Israel aan een eindtoernooi, mijn land is.

Dat we van mening verschillen is duidelijk, en dat vind ik prima. Ik ga heerlijk genieten van de WK-maanden en me niet bezighouden met wat Yopi allemaal wel of niet aan het doen is en wie die aan het steunen is. Het ging mij erom dat Yopi het heel raar vindt dat andere mensen (lees: de meerderheid) het wel zo beleven.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Duitsland

Bericht door InnerHarbour » wo mar 05, 2014 4:11 pm

Peter schreef:Eens Yopi. Het Nederlands Elftal van '98 was een genot om naar te kijken. In 2000 idem dito. Tevens stuk voor stuk jongens met een Ajax-verleden en dat schept dan ook nog een extra band. Ik was toen wel 'fan', zeg maar. Met MvB aan het roer hoopte ik ook wel op het beste, trouwens.

Voor Italië heb ik overigens altijd wel een zwak haha. Al deed de uitschakeling in 2008 (Donadoni brrr) me weer helemaal niks.
Inderdaad, 1998 in Frankrijk was een mooi toernooi met een mooi elftal, genaaid door die Spaanse bloedhond tegen Brazilië.
YNWA

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Duitsland

Bericht door Yopi » wo mar 05, 2014 5:11 pm

Mr. Ajax schreef:Dat we van mening verschillen is duidelijk, en dat vind ik prima. Ik ga heerlijk genieten van de WK-maanden en me niet bezighouden met wat Yopi allemaal wel of niet aan het doen is en wie die aan het steunen is.
Alsof ik dat van je verlang? :confused.gif:
Het ging mij erom dat Yopi het heel raar vindt dat andere mensen (lees: de meerderheid) het wel zo beleven.
Raar? Nee hoor.

Ik denk dat het verschil hierin zit: ben je onvoorwaardelijk fan of niet. Ik ben onvoorwaardelijk fan van Ajax, maar niet van Oranje.

Blijkbaar ben je niet gezellig als je er zo over denkt. Dat boeit me dan weer niets. Al zorg ik wel dat ik tijdens wedstrijden van Oranje niet ergens ben waar ze vinden dat ik de spelbreker ben. Dan krijg je een hoop agressie over je heen, heb ik inmiddels geleerd.

Ach, iedereen heeft zijn afwijkingen. Zo hoop ik altijd dat Engeland snel wordt uitgeschakeld. :smallgrin.gif:

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door LucaS » wo mar 05, 2014 5:17 pm

Het mag dan wel de norm zijn, maar ik vind het iets heel erg treurigs hebben, die oranje hysterie tijdens een eindronde. Onze buren, die ons altijd aankijken alsof we gestoord zijn als we niet even gezellig langskomen omdat Ajax speelt -wat is dat, Ajax?-, opeens met een vlag aan het balkon en oranje geschminckt gezicht. En de spelregels? Ze hebben geen benul.

Maar goed, ik heb altijd alleen een hekel aan nationalisme gehad, zeker als het hysterisch met zijn allen moet. Als Nederlandse sporters winnen en met zo'n belachelijke vlag gaan rennen, haak ik ook onmiddellijk af.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Duitsland

Bericht door Arthur » wo mar 05, 2014 5:23 pm

Als het puntje bij paaltje komt hoop ik altijd wel dat Nederland wint, maar mijn gevoel bij interlandvoetbal komt niet in de buurt van wat ik voor Ajax voel. Ik zou bijvoorbeeld een van onze landstitels nooit ruilen voor een wereldkampioenschap van Nederland. Een KNVB-bekertje kunnen ze krijgen :smallgrin.gif:

Het heeft er denk ik ook wel mee te maken dat 'iedereen' voor Nederland is, terwijl je met clubvoetbal veel meer een 'wij' tegen 'zij' gevoel hebt. Dat maakt overwinningen op dat niveau veel mooier.

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Duitsland

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 05, 2014 5:54 pm

Arthur schreef:Als het puntje bij paaltje komt hoop ik altijd wel dat Nederland wint, maar mijn gevoel bij interlandvoetbal komt niet in de buurt van wat ik voor Ajax voel. Ik zou bijvoorbeeld een van onze landstitels nooit ruilen voor een wereldkampioenschap van Nederland. Een KNVB-bekertje kunnen ze krijgen :smallgrin.gif:

Het heeft er denk ik ook wel mee te maken dat 'iedereen' voor Nederland is, terwijl je met clubvoetbal veel meer een 'wij' tegen 'zij' gevoel hebt. Dat maakt overwinningen op dat niveau veel mooier.
Hier kan ik me heel goed in vinden hoor! :biggthumpup.gif:
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Duitsland

Bericht door Mr. Ajax » wo mar 05, 2014 6:00 pm

Yopi schreef:
Het ging mij erom dat Yopi het heel raar vindt dat andere mensen (lees: de meerderheid) het wel zo beleven.
Raar? Nee hoor.
Yopi schreef:
We? :confused.gif:
Lijkt verdacht veel op 'er raar van opkijken' dat Rishi 'we' in plaats van 'ze' heeft gebruikt.

Maar goed, ik kap er mee. Dat we van mening verschillen is altijd prima en houdt het interessant. Maar dan moet je wel een beetje inhoudelijk gaan discussieren, Yopi. En niet uit het niets 'gezelligheid' erbij betrekken alsof dat er iets mee te maken heeft.

Vraagje aan Lucas: Vind jij het ook niet goed als ik schaatsen zit te kijken, terwijl ik niet bekend ben met het sport en er geen verstand van heb?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Duitsland

Bericht door Yopi » wo mar 05, 2014 6:13 pm

Mr. Ajax schreef:En niet uit het niets 'gezelligheid' erbij betrekken alsof dat er iets mee te maken heeft.
Dat heeft er een hoop mee te maken. Het gaat om het wij-gevoel.

Het vanzelfsprekende staat me tegen. Ik maak graag zelf uit of ik ergens voor of tegen ben. Dat hoeft mijn omgeving niet voor mij te bepalen.

LucaS
Berichten: 53551
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door LucaS » wo mar 05, 2014 6:15 pm

Natuurlijk vind ik dat goed, Mr Ajax.
I think I lost my fucking headache

Mr. Ajax
Berichten: 14502
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Duitsland

Bericht door Mr. Ajax » do mar 06, 2014 12:33 am

:ajaxsmiley.gif:
LucaS schreef:Natuurlijk vind ik dat goed, Mr Ajax.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » ma mar 10, 2014 3:01 pm

Niemand? OK. Huub Stevens is de 3e trainer van VfB dit seizoen.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Duitsland

Bericht door Yopi » ma mar 10, 2014 3:03 pm

Die man heeft daar blijkbaar veel krediet. :confused.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » ma mar 10, 2014 3:22 pm

Wat snap je daar niet van? Hij heeft het in Duitsland bij meerdere clubs aardig tot goed gedaan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Duitsland

Bericht door Duke » ma mar 10, 2014 4:13 pm

HSV en Stuttgart staan gelijk in punten zag ik. Twee Traditionsvereinen in de problemen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » do mar 13, 2014 11:39 am

Hoeness voor 5 jaar de bak in?
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » do mar 13, 2014 12:17 pm

Yopi schreef:Die man heeft daar blijkbaar veel krediet. :confused.gif:
Heeft bij S04, Köln en HSV ook 'gewoon' prima werk verricht. Deed het bij RBS en Roda ook uitstekend. Alleen bij Hertha, psv en PAOK was het wat minder... Z'n ploegen spelen volgens een vast stramien. Geen haute cuisine voetbal, maar stamppot boerenkool kan ik ook wel waarderen. :smallgrin.gif:

Ik heb het gevoel dat Stevens ondergewaardeerd wordt. En een betere trainer is dan menig collega die er in de media 'beter' op staat.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Baseman » do mar 13, 2014 1:40 pm

Stevens is een goede maar wel een 'old school' trainer, wat in Duitsland (en Duitstalige landen) nog geaccepteerd wordt.
In de meeste andere landen zijn de (belangrijke) spelers zijn gedrag op een gegeven moment beu... wanneer dat moment komt is afhankelijk van de resultaten.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » do mar 13, 2014 2:27 pm

Rishi schreef:Hoeness voor 5 jaar de bak in?
Uitspraak net geweest: 3,5 jaar. Zal ongetwijfeld in beroep gaan.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » do mar 13, 2014 2:32 pm

Baseman schreef:Stevens is een goede maar wel een 'old school' trainer, wat in Duitsland (en Duitstalige landen) nog geaccepteerd wordt.
In de meeste andere landen zijn de (belangrijke) spelers zijn gedrag op een gegeven moment beu... wanneer dat moment komt is afhankelijk van de resultaten.
Ja, dan krijg je zo'n grootheid als Lazovic die hem de huid vol scheldt. :excited.gif:

Wat die man in de nineties bij Roda en S04 voor elkaar kreeg was sensationeel. Dat doen niet velen hem voor of na. Maar je hebt wel een punt: hij is niet echt met z'n tijd meegegaan. De tijd van heersen en verdelen is voorbij.

Lionel
Berichten: 47281
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » do mar 13, 2014 2:48 pm

Wie is nog meer niet met zijn tijd meegegaan, Wimpey :hypocrite.gif:
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » do mar 13, 2014 3:22 pm

Rishi schreef:Wie is nog meer niet met zijn tijd meegegaan, Wimpey :hypocrite.gif:
De vraag stellen is 'm beantwoorden, Rishi. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9368
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: Duitsland

Bericht door Monkey Tonk » vr mar 14, 2014 12:24 am

wimpey schreef:
Rishi schreef:Hoeness voor 5 jaar de bak in?
Uitspraak net geweest: 3,5 jaar. Zal ongetwijfeld in beroep gaan.
Heftig. Voor een bankrekening in Zwitserland/belastingontduiking. Hoeveel rijke mensen verbergen, or verborgen, daar hun geld niet? Had hij beter een inwoner van Monaco kunnen worden. Ben je meteen van dat gelazer af.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door jabu » vr mar 14, 2014 8:22 am

Ben wel benieuwd naar Hiddink zijn reactie.

Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Kowalczyk » vr mar 14, 2014 8:30 am

Vrijdag: Balgevoel-column. Vandaag over 'Das Unrecht' van 1974 en de eerste veroordeelde in de strafzaak: Uli H.

HIER LEZEN!

K.
Still alive...

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Baseman » vr mar 14, 2014 11:30 am

wimpey schreef:Uitspraak net geweest: 3,5 jaar. Zal ongetwijfeld in beroep gaan.
Verrassend genoeg dus niet...
Uli Hoeness niet in hoger beroep

Uli Hoeness gaat niet in hoger beroep tegen het vonnis van de rechtbank in München. De voorzitter van voetbalclub Bayern München kreeg gisteren 3,5 jaar gevangenisstraf opgelegd voor belastingontduiking.

De 62-jarige Hoeness is ook onmiddellijk teruggetreden als voorzitter van de club, om "schade voor de vereniging te voorkomen".

Gisteren zei Hoeness nog dat hij in beroep wilde gaan. Zijn beslissing om dat niet te doen, betekent dat hij de gevangenis in moet. Wanneer dat gaat gebeuren, is niet duidelijk, omdat ook de officier van justitie nog in hoger beroep kan tegen het vonnis.

Uli Hoeness heeft zeker 28,5 miljoen euro verduisterd. "Het is de fout van mijn leven en ik moet de gevolgen aanvaarden", zegt Hoeness in een verklaring. Hij heeft met zijn familie overlegd en zegt dat hij tot de conclusie is gekomen dat hij zich bij het vonnis moet neerleggen.

In de verklaring bedankt Hoeness iedereen die hem de afgelopen periode heeft gesteund, zowel vrienden als voetbalsupporters. "Bayern München is mijn levenswerk en zal dat altijd blijven. Ik zal met de club verbonden blijven zolang als ik leef", schrijft Hoeness.

www.nos.nl

Plaats reactie