Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Duitsland

Bericht door elliquido » di okt 26, 2021 7:57 pm

ook niet toevallig dat net hij Ambrosini liet lopen in die halve finale.
Exact dit. Het moment supreme, en Markie liet het op mentaliteit afweten. Die hele act van draufganger door de plee.
Een goede voetballer, maar net niet goed genoeg. En dan word ie boos op de wereld.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » di okt 26, 2021 9:20 pm

Andriy Demchenko schreef:
di okt 26, 2021 5:41 pm
Cruijff schreef:
di okt 26, 2021 2:04 pm
Arno Vermeulen was nog even aan het woord over Mark van Bommel.

In het begin van de carriere van Van Bommel had hij een paar trainingen gezien, en Vermeulen had echt het idee dat hij een toekomstig toptrainer aan het werk had gezien.

Volgens mij als Arno Vermeulen zulke inschattingen doet, kun je ook gerust aannemen dat hij er bij 99% van zijn uitspraken echt compleet naast zit.
Volgens mij haal je Vermeulen door elkaar met Willem Vissers die daar ook vaak ten tonele verscheen. Waar overigens precies hetzelfde voor geldt. Vissers had hem zelfs gebombardeerd tot beste Nederlandse trainer sinds Van Gaal. :smallgrin.gif:
Nee, ik haal ze niet door elkaar. Arno Vermeulen zei eergisteren nog letterlijk in de uitzending van SV dat hij in Mark van Bommel een toekomstige top trainer had gezien.
Staat me idd ook bij dat Willem Vissers iets soortgelijks heeft geroepen. Nu heeft Willem Vissers ook al een heel indrukwekkend rijtje missers op zijn naam staan wat betreft zijn inschattingen.

Maar Arno Vermeulen en Valentijn Driessen spannen echt de kroon. Die weten allebei gewoon praktisch niets van voetbal af. En altijd maar een toontje aanslaan alsof zij bijna de uitvinders van deze sport zijn. :excited.gif: :excited.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Duitsland

Bericht door Andriy Demchenko » di okt 26, 2021 9:37 pm

Cruijff schreef:
di okt 26, 2021 9:20 pm
Andriy Demchenko schreef:
di okt 26, 2021 5:41 pm
Cruijff schreef:
di okt 26, 2021 2:04 pm
Arno Vermeulen was nog even aan het woord over Mark van Bommel.

In het begin van de carriere van Van Bommel had hij een paar trainingen gezien, en Vermeulen had echt het idee dat hij een toekomstig toptrainer aan het werk had gezien.

Volgens mij als Arno Vermeulen zulke inschattingen doet, kun je ook gerust aannemen dat hij er bij 99% van zijn uitspraken echt compleet naast zit.
Volgens mij haal je Vermeulen door elkaar met Willem Vissers die daar ook vaak ten tonele verscheen. Waar overigens precies hetzelfde voor geldt. Vissers had hem zelfs gebombardeerd tot beste Nederlandse trainer sinds Van Gaal. :smallgrin.gif:
Nee, ik haal ze niet door elkaar. Arno Vermeulen zei eergisteren nog letterlijk in de uitzending van SV dat hij in Mark van Bommel een toekomstige top trainer had gezien.
Staat me idd ook bij dat Willem Vissers iets soortgelijks heeft geroepen. Nu heeft Willem Vissers ook al een heel indrukwekkend rijtje missers op zijn naam staan wat betreft zijn inschattingen.

Maar Arno Vermeulen en Valentijn Driessen spannen echt de kroon. Die weten allebei gewoon praktisch niets van voetbal af. En altijd maar een toontje aanslaan alsof zij bijna de uitvinders van deze sport zijn. :excited.gif: :excited.gif:
De ironie is overigens dat Arno Vermeulen zelfs niet op amateurniveau of ook maar in de jeugd bij een voetbalclub aangesloten is geweest. Bij Valentijn weet ik het niet, maar zou me ook niet verbazen....
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » di okt 26, 2021 9:40 pm

Andriy Demchenko schreef:
di okt 26, 2021 9:37 pm
De ironie is overigens dat Arno Vermeulen zelfs niet op amateurniveau of ook maar in de jeugd bij een voetbalclub aangesloten is geweest. Bij Valentijn weet ik het niet, maar zou me ook niet verbazen....
Dat is bekend, ja.
Daarom noemen Derksen en Gijp hem ook telkens "De Witte Chinees" of zeggen ze dat hij commentaar moet geven bij het pingpongen.

Want hij heeft vroeger wel op tafeltennis gezeten, maar nooit in de F1 of zelfs maar de E7 van een amateurvoetbalclub. Dat weerhield hem er overigens niet van om te zeggen dat de amateurclubs absoluut geen visie hadden en dat ze toen bij het invoeren van De Topklasse zus en zo moesten bladiebladieblablabla pretentieuze Arno Vermeulen bullshit.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Duitsland

Bericht door Dubbel » di okt 26, 2021 11:39 pm

Andriy Demchenko schreef:
di okt 26, 2021 9:37 pm
De ironie is overigens dat Arno Vermeulen zelfs niet op amateurniveau of ook maar in de jeugd bij een voetbalclub aangesloten is geweest. Bij Valentijn weet ik het niet, maar zou me ook niet verbazen....
Valentijn speelde in het eerste van VELO (Wateringen) maar wel in de tijd dat ze 4e klasse speelden.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » zo dec 05, 2021 10:49 am

Brobbey krijgt in ieder geval een nieuwe trainer. Marsch is ontslagen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Duitsland

Bericht door Trab » zo dec 05, 2021 12:19 pm

Jinne schreef:Brobbey krijgt in ieder geval een nieuwe trainer. Marsch is ontslagen.
Hopelijk stellen ze snel een nieuwe trainer aan en geen interim voor een halfjaar. In dat laatste geval zouden ze zomaar voor Ten Hag kunnen gaan en dan denk ik niet dat hij nee zegt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Duitsland

Bericht door 999 » zo dec 05, 2021 12:27 pm

Trab schreef:
zo dec 05, 2021 12:19 pm
Jinne schreef:Brobbey krijgt in ieder geval een nieuwe trainer. Marsch is ontslagen.
Hopelijk stellen ze snel een nieuwe trainer aan en geen interim voor een halfjaar. In dat laatste geval zouden ze zomaar voor Ten Hag kunnen gaan en dan denk ik niet dat hij nee zegt.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Die spelen toch niet eens in de verte een E. ten Hag voetbal ?.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Duitsland

Bericht door Jöhnk » zo dec 05, 2021 1:13 pm

Als Leipzig komt dan is Ten Hag weg, verwacht ik.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Duitsland

Bericht door 999 » zo dec 05, 2021 1:25 pm

Dan denk jij dat Ten Hag in de winterstop vertrekt !?.
Sportliches Vakuum durch fehlenden Sportdirektor
Die Nachfolge-Frage ist nicht geklärt, eine ordnungsgemäße und leidlich geplante Übergabe der Geschäfte lässt das ultrahocherhitzte Business selten bis nie zu. Die Namen der üblichen Verdächtigen kursieren. Edin Terzic, Domenico Tedesco, Roger Schmidt oder auch Zsolt Löw. Im oberen Fach befindet sich der Trainer von Ajax Amsterdam, Erik ten Hag.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Duitsland

Bericht door Dubbel » zo dec 05, 2021 2:16 pm

Jöhnk schreef:
zo dec 05, 2021 1:13 pm
Als Leipzig komt dan is Ten Hag weg, verwacht ik.
Nee, ik verwacht absoluut niet dat Ten Hag naar die Poolse middenmoter gaat. Nu niet en in de zomer niet. Pfff, wat een vernedering zou dat zijn voor Ajax. Moet er niet aan denken. Gebeurt dat toch dan verander ik m'n naam in in Knalpaars Scrotum van een Blatende Ezel.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58582
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Duitsland

Bericht door 999 » zo dec 05, 2021 2:17 pm

Dubbel schreef:
zo dec 05, 2021 2:16 pm
Jöhnk schreef:
zo dec 05, 2021 1:13 pm
Als Leipzig komt dan is Ten Hag weg, verwacht ik.
Nee, ik verwacht absoluut niet dat Ten Hag naar die Poolse middenmoter gaat. Nu niet en in de zomer niet. Pfff, wat een vernedering zou dat zijn voor Ajax. Moet er niet aan denken. Gebeurt dat toch dan verander ik m'n naam in in Knalpaars Scrotum van een Blatende Ezel.
:smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » ma dec 06, 2021 2:14 am

Dubbel schreef:
zo dec 05, 2021 2:16 pm
Pfff, wat een vernedering zou dat zijn voor Ajax. Moet er niet aan denken. Gebeurt dat toch dan verander ik m'n naam in in Knalpaars Scrotum van een Blatende Ezel.
:biggrin.gif: :biggrin.gif:
Dubbel schreef:
zo dec 05, 2021 2:16 pm
Jöhnk schreef:
zo dec 05, 2021 1:13 pm
Als Leipzig komt dan is Ten Hag weg, verwacht ik.
Nee, ik verwacht absoluut niet dat Ten Hag naar die Poolse middenmoter gaat. Nu niet en in de zomer niet. Pfff, wat een vernedering zou dat zijn voor Ajax.
:biggthumpup.gif: Dubbel!

Mee eens. Ik vond het eigenlijk al een soort van vernedering dat Van der Vaart na 2004-2005 naar Hamburger SV vertrok.
Ook gewoon slechts een middenmotertje.

Van der Vaart was tussen zijn 17e en 21e echt weergaloos goed. De nieuwe Cruijff, dat was misschien overdreven, maar hij was echt een toptalent.
HSV was in mijn ogen echt een te mager ploegje voor iemand van zijn klasse.

PeWa
Berichten: 45
Lid geworden op: wo jun 19, 2019 11:12 am

Re: Duitsland

Bericht door PeWa » ma dec 06, 2021 3:03 am

Cruijff schreef:
ma dec 06, 2021 2:14 am
Dubbel schreef:
zo dec 05, 2021 2:16 pm
Pfff, wat een vernedering zou dat zijn voor Ajax. Moet er niet aan denken. Gebeurt dat toch dan verander ik m'n naam in in Knalpaars Scrotum van een Blatende Ezel.
:biggrin.gif: :biggrin.gif:
Dubbel schreef:
zo dec 05, 2021 2:16 pm
Jöhnk schreef:
zo dec 05, 2021 1:13 pm
Als Leipzig komt dan is Ten Hag weg, verwacht ik.
Nee, ik verwacht absoluut niet dat Ten Hag naar die Poolse middenmoter gaat. Nu niet en in de zomer niet. Pfff, wat een vernedering zou dat zijn voor Ajax.
:biggthumpup.gif: Dubbel!

Mee eens. Ik vond het eigenlijk al een soort van vernedering dat Van der Vaart na 2004-2005 naar Hamburger SV vertrok.
Ook gewoon slechts een middenmotertje.

Van der Vaart was tussen zijn 17e en 21e echt weergaloos goed. De nieuwe Cruijff, dat was misschien overdreven, maar hij was echt een toptalent.
HSV was in mijn ogen echt een te mager ploegje voor iemand van zijn klasse.
Mager ploegje en van der Vaart :blackcat.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » ma dec 06, 2021 3:10 am

PeWa schreef:
ma dec 06, 2021 3:03 am
Mager ploegje en van der Vaart :blackcat.gif:
Die Van der Vaart noemt zijn tijd in de Premier League trouwens het hoogtepunt van zijn carrière.
In zijn seizoenen bij de Spurs was hij op zijn best, beweert hij zelf.

In mijn ogen was hij tussen zijn 17e en 21e echt een goede speler en ging het na zijn 21e al bergafwaarts.

Maar ieder zijn mening.


In de Premier League moest Rafael "ich bin ein Hamburger - mit Speck" von derrr vaart natuurlijk wel weer fit zijn en dus heel wat kilootjes afvallen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Duitsland

Bericht door Jöhnk » ma dec 06, 2021 5:12 pm

Van der Vaart was niet vier jaar lang ‘weergaloos’ in mijn herinnering. Onder Adriaanse als linkshalf was hij fantastisch. Koeman zette Van der Vaart achter de spits en toen verwerd hij al snel tot momentenvoetballer. Op een gegeven moment werd hij zelfs dik en lui.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » ma dec 06, 2021 5:28 pm

Van der Vaart is denk ik de jeugdspeler die op mij bij zijn debuut de beste indruk heeft gemaakt. Ik vond 'm echt weergaloos goed. Nu wil ik best meewegen dat het elftal waarin hij debuteerde heel matig was. Dat maakte misschien dat het makkelijker opvallen was. Je kunt ook stellen dat het des te knapper is om er dan meteen zo te staan.

Als ik kijk naar hoe ik toen in zijn beginperiode onder de indruk was heeft hij die belofte nooit echt helemaal ingelost. Ik denk dat hij niet genoeg gedreven was om de absolute top te halen. Zijn loopbaan is natuurlijk nog altijd mooi maar er had echt veel meer ingezeten. Helaas voor gaat het in het moderne voetbal niet alleen om techniek.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Duitsland

Bericht door Iniesta » ma dec 06, 2021 5:57 pm

Hij had ook enorm natuurlijk gevoel voor ruimte
Sneijder werd uiteindelt bepalender, teams met vd vaart voetbalden veel mooier
Of zoals hij het zelf vaak verwoorde, gewoon lekker potje voetballen

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » ma dec 06, 2021 8:33 pm

Het was technisch gewoon wel een heel lekkere speler om naar te kijken. Je zag clubs soms 16 miljoen of zelfs 50 miljoen neertellen voor spelers wiens techniek matig of zelfs bedroevend was. In dat opzicht was hij een witte raaf.

Moet het wel met je eens zijn Jöhnk dat hij inderdaad niet elke week meer leverde.
Eigenlijk al toen hij rugnummer 23 inruilde voor 10 en vooral toen hij onder Koe de aanvoerdersband had, werd het snel minder.
Iniesta schreef:
ma dec 06, 2021 5:57 pm
Hij had ook enorm natuurlijk gevoel voor ruimte
Sneijder werd uiteindelt bepalender, teams met vd vaart voetbalden veel mooier
Maar dit dus.
Hij had echt een super gevoel voor ruimte. In zijn passing, maar ook om zelf diep te gaan en vervolgens de enige Ajax goal te scoren.

Dat zo'n doelpunt dan de 1-1 was bij Ajax - Roda en de eindstand van die wedstrijd ook 1-1 zegt wellicht ook wel iets over hoe Ajax regelmatig liep te zwalken onder Co Adriaanse.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » ma dec 06, 2021 8:37 pm

Jöhnk schreef:
ma dec 06, 2021 5:12 pm
Van der Vaart was niet vier jaar lang ‘weergaloos’ in mijn herinnering. Onder Adriaanse als linkshalf was hij fantastisch. Koeman zette Van der Vaart achter de spits en toen verwerd hij al snel tot momentenvoetballer. Op een gegeven moment werd hij zelfs dik en lui.
Op een gegeven moment werd hij vrij wisselvallig. Net als heel Ajax tussen 2000 en 2005 was.
In zijn aannames, bij zijn touches met links droop de klasse er wel vanaf vond ik. We zaten op een gegeven moment zonder spits en toen was het noodverband dat hij als nummer 9 ging spelen.

Vulde hij ook prima in. Hij scoorde zelfs een paar typische spitsengoals. Er was een fase dat hij bij wijze van spreken elke week de Ajax goal voor zijn rekening nam.
Jöhnk schreef:
ma dec 06, 2021 5:12 pm
toen verwerd hij al snel tot momentenvoetballer. Op een gegeven moment werd hij zelfs dik en lui.
Dat was helaas een pijnlijk snelle aftakeling.
Laatst weer een paar voetbalboeken herlezen, waarvan eentje die ongeveer 15 jaar terug is opgeschreven. Je schrikt werkelijk van wat voor een eetpatroon sommige spelers, nota bene in de top, er op nahouden. En hoe ze extreem onprofessioneel door een aantal debiele randzaken compleet worden afgeleid.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door Scherrer » ma dec 06, 2021 8:38 pm

Van der Vaart was heel zwak in zijn laatste jaar bij Ajax. Er is natuurijk wel een reden waarom een buitencategorie talent voor maar €5 miljoen naar een modale club als HSV gaat. Hij had nul loopvermogen of snelheid meer over aan het einde van zijn Ajax-tijd. Voetbalde vaak als een bejaarde.
***

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » ma dec 06, 2021 8:42 pm

Scherrer schreef:
ma dec 06, 2021 8:38 pm
Van der Vaart was heel zwak in zijn laatste jaar bij Ajax. Er is natuurijk wel een reden waarom een buitencategorie talent voor maar €5 miljoen naar een modale club als HSV gaat.
5 miljoen vond ik wel een héél laag bedrag. :blush.gif:
Scherrer schreef:
ma dec 06, 2021 8:38 pm
Hij had nul loopvermogen of snelheid meer over aan het einde van zijn Ajax-tijd. Voetbalde vaak als een bejaarde.
Het leek echt heel pijnlijk te gaan eindigen. Uiteindelijk begon hij ook zeer slecht aan zijn laatste competitiewedstrijd, maakte toen na rust twee goals en ging met een applauswissel van het veld.
Als hij zijn niveau uit de laatste Ajax maanden ook in zijn laatste 45 Ajax minuten had doorgetrokken was zijn exit waarschijnlijk met een striemend fluitconcert begeleid.

Ook de Sylvie meis liedjes vanaf de tribune werden in die periode steeds joliger.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » ma dec 06, 2021 8:46 pm

Marillion schreef:
ma dec 06, 2021 5:28 pm
Van der Vaart is denk ik de jeugdspeler die op mij bij zijn debuut de beste indruk heeft gemaakt. Ik vond 'm echt weergaloos goed. Nu wil ik best meewegen dat het elftal waarin hij debuteerde heel matig was. Dat maakte misschien dat het makkelijker opvallen was. Je kunt ook stellen dat het des te knapper is om er dan meteen zo te staan.
Welke wedstrijd beschouw je dan als zijn debuut, eigenlijk?
Op Google opzoeken dat is zo gebeurd, maar uit mijn hoofd liet interim-coach Hans Westerhof hem debuteren. Den Bosch uit, puntverlies?

Ajax was in die periode werkelijk dramatisch. Van der Vaart zal toch niet de club uit het moeras hebben getrokken in het Jan Wouters-Hans Westerhof seizoen of zie ik nu weergaloos spel over het hoofd?

Toen Co Adriaanse hem basisspeler maakte, was hij echt wel direct één van de besten. Op de linkshalf.
Co kon niet echt overweg met Richard Witschge. Een trainer moet het ook maar even doen om Witschge te passeren voor een 17-jarige.

Witschge voetbalde namelijk zeker niet als een pannenkoek. Wel is Richard Witschge ook zo'n erg begaafde technicus die het publiek vaak heeft laten smullen maar ook zeker niet week in week uit top was.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » ma dec 06, 2021 8:47 pm

Den Bosch uit was zijn debuut inderdaad. Wat een vertoning was dat. 1-1.

Toen zag je al dat hij een hele bijzondere speler was. En de wedstrijden daarna trok hij die lijn snel door. Speelt ook mee dat ik in die tijd ook met enige regelmaat bij de jeugd ging kijken. Daar stak hij er ook al met kop en schouders bovenuit. En vervolgens was hij binnen no time de beste bij het eerste elftal.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » ma dec 06, 2021 8:53 pm

Marillion schreef:
ma dec 06, 2021 8:47 pm
Den Bosch uit was zijn debuut inderdaad. Wat een vertoning was dat. 1-1.

Toen zag je al dat hij een hele bijzondere speler was. En de wedstrijden daarna trok hij die lijn snel door. Speelt ook mee dat ik in die tijd ook met enige regelmaat bij de jeugd ging kijken. Daar stak hij er ook al met kop en schouders bovenuit. En vervolgens was hij binnen no time de beste bij het eerste elftal.
Ok, helder verhaal.

In die periode begon ik net behalve de thuiswedstrijden ook de uitwedstrijden van Ajax trouw te bezoeken.

De wedstrijd in Den Bosch heb ik toen echter niet live gezien. Op de zondagavond kwamen bij NOS Studio Sport uiteraard wel een paar beelden voorbij. Alleen al na de eerste paar minuten samenvatting viel ik gewoon van de bank af van verbazing en van schaamte.
Live moet die vertoning nog veel bizarder zijn geweest, met Van der Vaart dan waarschijnlijk als een positieve uitzondering.

Plaats reactie