Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Duitsland

Bericht door Frank » di okt 19, 2021 7:22 pm

Als ik zeg dat het niet goed is voor de eredivisie als Ajax het te makkelijk heeft, ben ik een jaloerse PSV-er :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Duitsland

Bericht door Ramona » di okt 19, 2021 7:25 pm

Frank schreef:Als ik zeg dat het niet goed is voor de eredivisie als Ajax het te makkelijk heeft, ben ik een jaloerse PSV-er :smallgrin.gif:
Sowieso! En dat snap ik! Afbeelding

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » di okt 19, 2021 7:34 pm

Frank schreef:
di okt 19, 2021 7:22 pm
Als ik zeg dat het niet goed is voor de eredivisie als Ajax het te makkelijk heeft, ben ik een jaloerse PSV-er :smallgrin.gif:
Nee hoor. Dan ben ik het hartstikke met je eens.
Vier (of vijf maal, nog nooit een Eredivisie team gelukt) landskampioen op rij worden, is echt de max. Het is maar goed dat Ajax het nooit vaker dan 4 maal op rij is gelukt.

Stel je voor dat De Boer 5 titels aaneen zou hebben geregen.
Het zou dramatisch zijn geweest voor de Eredivisie en (in)direct nog dramatischer voor Ajax, vermoed ik.
Dan zou men erover spreken als "het succesvolle tijdperk De Boer". :kots: Waarschijnlijk zou het roer dan niet zijn omgegooid.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » di okt 19, 2021 7:39 pm

Frank schreef:
di okt 19, 2021 7:22 pm
niet goed is voor de eredivisie als Ajax het te makkelijk heeft,

Bovendien is de Eredivisie niet TE makkelijk. Daar is geen empirisch bewijs voor.
Ajax dat twee maal niet 100% scherp is, levert direct punten in tegen FC Twente en FC Utrecht.

En dat met deze top selectie hè. Toen Urby Emanuelson nog bij ons rondliep of Van der Wiel, Ricardo van Rhijn of Siggie en Babel, toen was élke wedstrijd op Woudestein of tegen Heracles of FC Utrecht een potentiële bananenschil. En hartstikke vaak gleed Ajax keihard uit over die gladde schil.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Duitsland

Bericht door Frank » do okt 21, 2021 10:45 am

niet al te serieus op mijn postings ingaan, Cruijff. Zeker niet als er zo'n :smallgrin.gif: achter staat
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » do okt 21, 2021 10:54 am

Frank schreef:
do okt 21, 2021 10:45 am
niet al te serieus op mijn postings ingaan, Cruijff. Zeker niet als er zo'n :smallgrin.gif: achter staat
:smile-ajax.gif: :smile-ajax.gif:
Ironie is allemaal prima. :biggthumpup.gif: Maar het is voor mij een serieuze zaak dat er in de Eredivisie serieuze concurrentie is.
En gelukkig is die er ook.

Op de een of andere manier heeft Schmidt veel meer krediet van de PSV directie dan Van Bommel ooit had. Want Van Bommel haalde in '18-'19 veel punten, wat zorgde voor een nek aan nek race met Ajax en een Ajax dat in de maanden april en mei nog messcherp moest zijn.
En dat je niet op 85% kunt freewheelen is zo belangrijk. We hebben in 2019 ook gezien: ben je in sommige wedstrijden niet 100% scherp dan heb je meteen een kansloze nederlaag tegen AZ of zelfs een 6-2 tegen Feyenoord aan je broek.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Duitsland

Bericht door Andriy Demchenko » do okt 21, 2021 7:14 pm

Cruijff schreef:
do okt 21, 2021 10:54 am
Frank schreef:
do okt 21, 2021 10:45 am
niet al te serieus op mijn postings ingaan, Cruijff. Zeker niet als er zo'n :smallgrin.gif: achter staat
:smile-ajax.gif: :smile-ajax.gif:
Ironie is allemaal prima. :biggthumpup.gif: Maar het is voor mij een serieuze zaak dat er in de Eredivisie serieuze concurrentie is.
En gelukkig is die er ook.

Op de een of andere manier heeft Schmidt veel meer krediet van de PSV directie dan Van Bommel ooit had. Want Van Bommel haalde in '18-'19 veel punten, wat zorgde voor een nek aan nek race met Ajax en een Ajax dat in de maanden april en mei nog messcherp moest zijn.
En dat je niet op 85% kunt freewheelen is zo belangrijk. We hebben in 2019 ook gezien: ben je in sommige wedstrijden niet 100% scherp dan heb je meteen een kansloze nederlaag tegen AZ of zelfs een 6-2 tegen Feyenoord aan je broek.
Van Bommel had intern natuurlijk ook tegen te veel schenen geschopt, ook alle ondersteunende onderdelen als medische staf, teammanagers etc moesten hem niet vanwege zijn ultieme controlfreak gedrag. Voor Schmidt ja.....laten we niet vergeten dat destijds technisch manager van de KNVB Van Breukelen voor Oranje al een poging wilde ondernemen hem te halen. En wie zat er in de Rvc toen PSV Schmidt aanstelde? Juist.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Duitsland

Bericht door Dubbel » za okt 23, 2021 7:49 pm

Kerstmis in Limburg?
'We komen eruit', had Van Bommel nog vol vertrouwen gezegd in de aanloop naar het duel met Bundesliga-revelatie SC Freiburg. Het gewenste en beloofde herstel bleef zaterdag uit. Na negentig minuten stond er in de Volkswagen Arena een 0-2 eindstand op het scorebord.
https://www.vi.nl/nieuws/van-bommel-too ... -wolfsburg

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Duitsland

Bericht door GangstaRiB » zo okt 24, 2021 4:27 pm

Bild zegt dat Lothar eruit ligt bij Wolfsburg :biggrin.gif: :biggrin.gif: :biggrin.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Duitsland

Bericht door Andriy Demchenko » zo okt 24, 2021 8:29 pm

GangstaRiB schreef:
zo okt 24, 2021 4:27 pm
Bild zegt dat Lothar eruit ligt bij Wolfsburg :biggrin.gif: :biggrin.gif: :biggrin.gif:
Ja dat die de Kerst niet ging halen was wel een zekerheidje.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Duitsland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma okt 25, 2021 7:45 am

Ging gisteravond eens Studio Voetbal kijken; Affelay fakkelde der Lothar best wel af. Die had kennelijk nog een rekening openstaan…

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » ma okt 25, 2021 8:52 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma okt 25, 2021 7:45 am
Ging gisteravond eens Studio Voetbal kijken; Affelay fakkelde der Lothar best wel af. Die had kennelijk nog een rekening openstaan…
Veel mensen in de voetbalwereld hadden nog minimaal 1 of 2 rekening openstaan met lothar, leek het wel.
Althans met name vanuit dat gemoedelijke, warme Eindhoven geven allerlei mensen uit het PSV Umfeld lothar nog een paar verbale draaien om de oren.

Die meneer Van Kemenade bijvoorbeeld, door wiens familie De Herdgang een plek zou zijn waar iedereen zich warm en veilig voelt, moest in de media nog even kwijt wat voor walgelijke kerel lothar was. En die Van Kemenade was lang niet de enige.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » ma okt 25, 2021 8:54 am

Andriy Demchenko schreef:
zo okt 24, 2021 8:29 pm
GangstaRiB schreef:
zo okt 24, 2021 4:27 pm
Bild zegt dat Lothar eruit ligt bij Wolfsburg :biggrin.gif: :biggrin.gif: :biggrin.gif:
Ja dat die de Kerst niet ging halen was wel een zekerheidje.

Surprise. Surprise.
Brengt mij op het volgende: kennen we die satirische serie "Wat een Herdgang" nog??

Andriy, jij kunt vast nog wel wat teksten boven water halen uit de tijd dat "Wat een Herdgang" nog liep!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Duitsland

Bericht door Jöhnk » ma okt 25, 2021 10:09 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma okt 25, 2021 7:45 am
Ging gisteravond eens Studio Voetbal kijken; Affelay fakkelde der Lothar best wel af. Die had kennelijk nog een rekening openstaan…
Of Van Bommel is écht geen goede trainer; dat kan natuurlijk ook. Ikzelf zit een beetje op dat spoor. Vanaf zijn start bij PSV al, eigenlijk.

- Van Bommel is een moeilijke man: ziet achter elke boom een vijand. Alleen praten met hand voor de mond want misschien is er wel een liplezer.
- Van Bommel is een eigenaardige man: eerst je linkerschoen aan, dan een slokje water, dan je rechterschoen. Anders kun je de wedstrijd natuurlijk niet winnen.
- Van Bommel is een man met een autoriteitsprobleem: met welke trainer heeft hij als speler geen conflict gehad? De scheidsrechter moet het ook altijd ontgelden.
- Van Bommel is een man zonder zelfkritiek: bij PSV alles goed gedaan, behalve misschien omgang met het 'umfeld'.

Dit zijn niet echt ingrediënten voor een succesvolle trainerscarrière. Vooral dat laatste is funest. Iemand die alles goed denkt te doen kan niet beter worden.

Wat het affakkelen betreft: ik vond het wel meevallen. Afellay zei dat Van Bommel zijn ideeën niet kon overbrengen op de groep. Dat is op zichzelf natuurlijk een enorme diskwalificatie voor een trainer, maar als Afellay dat zo heeft beleefd dan is dat correcte kritiek die hij als analist mag, zelfs moet leveren.

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Duitsland

Bericht door Yopii » ma okt 25, 2021 10:37 am

Ik vind Afellay een verademing voor een PSV'er, hij zegt wat hij denkt. Rik Elfrink haalt op zijn beurt trouwens weer uit naar Afellay. Ik denk dat ze bij PSV de kritische houdingh van Afellay niet zo prettig vinden.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Duitsland

Bericht door Andriy Demchenko » ma okt 25, 2021 11:46 am

dubbel
Laatst gewijzigd door Andriy Demchenko op ma okt 25, 2021 11:49 am, 1 keer totaal gewijzigd.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Duitsland

Bericht door Andriy Demchenko » ma okt 25, 2021 11:48 am

Jöhnk schreef:
ma okt 25, 2021 10:09 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma okt 25, 2021 7:45 am
Ging gisteravond eens Studio Voetbal kijken; Affelay fakkelde der Lothar best wel af. Die had kennelijk nog een rekening openstaan…
Of Van Bommel is écht geen goede trainer; dat kan natuurlijk ook. Ikzelf zit een beetje op dat spoor. Vanaf zijn start bij PSV al, eigenlijk.

- Van Bommel is een moeilijke man: ziet achter elke boom een vijand. Alleen praten met hand voor de mond want misschien is er wel een liplezer.
- Van Bommel is een eigenaardige man: eerst je linkerschoen aan, dan een slokje water, dan je rechterschoen. Anders kun je de wedstrijd natuurlijk niet winnen.
- Van Bommel is een man met een autoriteitsprobleem: met welke trainer heeft hij als speler geen conflict gehad? De scheidsrechter moet het ook altijd ontgelden.
- Van Bommel is een man zonder zelfkritiek: bij PSV alles goed gedaan, behalve misschien omgang met het 'umfeld'.

Dit zijn niet echt ingrediënten voor een succesvolle trainerscarrière. Vooral dat laatste is funest. Iemand die alles goed denkt te doen kan niet beter worden.

Wat het affakkelen betreft: ik vond het wel meevallen. Afellay zei dat Van Bommel zijn ideeën niet kon overbrengen op de groep. Dat is op zichzelf natuurlijk een enorme diskwalificatie voor een trainer, maar als Afellay dat zo heeft beleefd dan is dat correcte kritiek die hij als analist mag, zelfs moet leveren.
Van Bommel is een rancuneuze man die altijd een grudge koestert naar diegenen die hem dwars hebben gezeten in zijn ogen
Van Bommel is een controlefreak die ook buiten zijn expertise alles beter weet
Van Bommel is een rigide man die naast dat hij weinig zelfkritiek heeft ook tactisch niet met omzettingen kan komen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Duitsland

Bericht door Andriy Demchenko » ma okt 25, 2021 11:50 am

Yopii schreef:
ma okt 25, 2021 10:37 am
Ik vind Afellay een verademing voor een PSV'er, hij zegt wat hij denkt. Rik Elfrink haalt op zijn beurt trouwens weer uit naar Afellay. Ik denk dat ze bij PSV de kritische houdingh van Afellay niet zo prettig vinden.
In PSV kringen staat de man bekend als Judas en nestbevuiler, die onder druk van de Ajaxminded media de Uncle Tom PSV'er uithangt.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 17879
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Duitsland

Bericht door Yopii » ma okt 25, 2021 1:21 pm

Ach, als wij zo gingen denken...

Lange tenen daar.

Ze hebben vast liever Aadje... :smallgrin.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Duitsland

Bericht door Dubbel » di okt 26, 2021 12:05 pm

Jöhnk schreef:
ma okt 25, 2021 10:09 am
Of Van Bommel is écht geen goede trainer; dat kan natuurlijk ook. Ikzelf zit een beetje op dat spoor. Vanaf zijn start bij PSV al, eigenlijk.
"Hij had een duidelijk spelidee in zijn hoofd. Maar het is hem, om redenen die ik niet kan noemen, niet gelukt om het te implementeren"
Voorzitter Wolfsburg

'Ik schat hem niet hoog in als trainer', zegt de voormalig bondscoach.
San Marco

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » di okt 26, 2021 1:58 pm

Yopii schreef:
ma okt 25, 2021 1:21 pm
Ach, als wij zo gingen denken...

Lange tenen daar.

Ze hebben vast liever Aadje... :smallgrin.gif:
Ik mis Aad de Mos. Aadje Afkoopsom moet mijns inziens vaker op de landelijke tv. Tegenwoordig moet je naar Omroep Brabant of het ED om de meningen van Aad nog te vinden.

Wedden op voetbalwedstrijden kun je beter beperken. De wedkantoren pakken doorgaans winst.
In 1 situatie kun je wel gerust een gokje maken. Als Aad roept "PSV wint zondag" of "Feyenoord wordt dit seizoen kampioen" kun je gerust op hun tegenstander inzetten. Gokken op het omgekeerde van wat Aad voorspelt is echt een verdienmodel.

NostrAADaMOS noemen Rodney Rijsdijk en een paar anderen hem.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » di okt 26, 2021 2:04 pm

Jöhnk schreef:
ma okt 25, 2021 10:09 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma okt 25, 2021 7:45 am
Ging gisteravond eens Studio Voetbal kijken; Affelay fakkelde der Lothar best wel af. Die had kennelijk nog een rekening openstaan…
Of Van Bommel is écht geen goede trainer; dat kan natuurlijk ook. Ikzelf zit een beetje op dat spoor. Vanaf zijn start bij PSV al, eigenlijk.

- Van Bommel is een moeilijke man: ziet achter elke boom een vijand. Alleen praten met hand voor de mond want misschien is er wel een liplezer.
- Van Bommel is een eigenaardige man: eerst je linkerschoen aan, dan een slokje water, dan je rechterschoen. Anders kun je de wedstrijd natuurlijk niet winnen.

Arno Vermeulen was nog even aan het woord over Mark van Bommel.

In het begin van de carriere van Van Bommel had hij een paar trainingen gezien, en Vermeulen had echt het idee dat hij een toekomstig toptrainer aan het werk had gezien.

Volgens mij als Arno Vermeulen zulke inschattingen doet, kun je ook gerust aannemen dat hij er bij 99% van zijn uitspraken echt compleet naast zit.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Duitsland

Bericht door Dubbel » di okt 26, 2021 2:23 pm

Cruijff schreef:
di okt 26, 2021 2:04 pm
In het begin van de carriere van Van Bommel had hij een paar trainingen gezien, en Vermeulen had echt het idee dat hij een toekomstig toptrainer aan het werk had gezien.
Verbaast me niks, Yopi schreef jaren geleden 'hij acteert de toptrainer' en dat was en is ook zo. Dat kan, maar dan moet je er een type Bruins Slot, een Schreuder en een data man bij zetten zodat Mark zich kan beperken tot media optredens en motivatie van de groep waar m.i. zijn kracht ligt.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Duitsland

Bericht door Andriy Demchenko » di okt 26, 2021 5:41 pm

Cruijff schreef:
di okt 26, 2021 2:04 pm
Jöhnk schreef:
ma okt 25, 2021 10:09 am
Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
ma okt 25, 2021 7:45 am
Ging gisteravond eens Studio Voetbal kijken; Affelay fakkelde der Lothar best wel af. Die had kennelijk nog een rekening openstaan…
Of Van Bommel is écht geen goede trainer; dat kan natuurlijk ook. Ikzelf zit een beetje op dat spoor. Vanaf zijn start bij PSV al, eigenlijk.

- Van Bommel is een moeilijke man: ziet achter elke boom een vijand. Alleen praten met hand voor de mond want misschien is er wel een liplezer.
- Van Bommel is een eigenaardige man: eerst je linkerschoen aan, dan een slokje water, dan je rechterschoen. Anders kun je de wedstrijd natuurlijk niet winnen.

Arno Vermeulen was nog even aan het woord over Mark van Bommel.

In het begin van de carriere van Van Bommel had hij een paar trainingen gezien, en Vermeulen had echt het idee dat hij een toekomstig toptrainer aan het werk had gezien.

Volgens mij als Arno Vermeulen zulke inschattingen doet, kun je ook gerust aannemen dat hij er bij 99% van zijn uitspraken echt compleet naast zit.
Volgens mij haal je Vermeulen door elkaar met Willem Vissers die daar ook vaak ten tonele verscheen. Waar overigens precies hetzelfde voor geldt. Vissers had hem zelfs gebombardeerd tot beste Nederlandse trainer sinds Van Gaal. :smallgrin.gif:

Dat van Aads voorspellingen klopt ja, ken zelfs PSV'ers die baalden dat Aadje verwachtte dat PSV zou winnen zondag precies om die reden. :biggrin.gif:


In mijn ogen is Van Bommels grote gebrek dat zijn kernkwaliteiten waar hij als speler de top wist te halen uiteindelijk veel minder bruikbaar waren als trainer. Van Bommel was nooit de tactische meesterster bij PSV of latere clubs, ook niet toevallig dat net hij Ambrosini liet lopen in die halve finale. Van Bommel moest het altijd van wilskracht hebben, een schepje er boven op doen en alles doen om te willen winnen. Of dat nu slijmen bij de scheidsrechter was 'zo verklaarde hij ooit dat in een gesprek met scheids vroeg waar hij boodschappen deed', de scheids met agressie bejegenen, de boel manipuleren 'doorrollen in de CL wedstrijd tegen Man Utd om zijn tegenstander een gele kaart aan te jagen'. Van Bommel was op zijn best als hij een vijand had waar hij zich tegen kon afzetten.
Dat was ooit Gerets als trainer, toen werd het Ajax, toen werd het Real Madrid - ik zie hem nog middelvinger opsteken naar de supporters van Real -, of het was de scheisrechter - de middelvinger achter zijn rug om toen hij in Duistalnd daardoor als nog rood kreeg is legendarisch, Marco Van Basten, de Nederlandse scheidsrechters, etc.

Maar eens hij trainer was ging hij nog met alles en iedereen de strijd aan, maar daar waar dat op het veld nog wel eens beslissend kon zijn had je naast het veld tactische kwaliteiten nodig. Tactisch hebben we nooit echt grote verhandelingen van Van Bommel gezien, maar vooral zijn analyes na een wedtsrijd waren altijd tekenend. Daarom snap ik Van Basten wel, dat tactische had hij nooit in Van Bommel gezien.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Duitsland

Bericht door elliquido » di okt 26, 2021 7:56 pm

ook niet toevallig dat net hij Ambrosini liet lopen in die halve finale.
Exact dit. Het moment supreme, en Markie liet het op mentaliteit afweten. Die hele act van draufganger door de plee.
Een goede voetballer, maar net niet goed genoeg. En dan word ie boos op de wereld.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie