Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Zuidema » di jul 19, 2022 5:25 am

Zou dementie zulke mooie herinneringen ook aantasten? Hoop het toch niet.

Nog even terug naar een mogelijke CL-ontmoeting tussen Ajax 71-73 en BMG. Die kans is er wel geweest. In november 1971 versloeg BMG Inter Milan met maar liefst 7-1. BMG was toen internationaal nog vrij onbekend. Dit was hun grote doorbraak. Zeg maar hun Liverpool-wedstrijd. Tijdens die pot gooide een Duitse gek een bierblikje naar een Interspeler. Die speler maakte groot theater, maar de scheidsrechter vond het niks, wedstrijd ging gewoon door. De UEFA greep achteraf wel in. Uitslag gecanceld, wedstrijd overnieuw op neutraal terrein. Een gewaarschuwd Inter won thuis met 4-2 en speelde in München met 0-0 gelijk. Enkele maanden later stond Inter in de finale tegen Ajax. Ik heb begrepen dat BMG nog steeds woest is over toen.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Duitsland

Bericht door Andriy Demchenko » di jul 19, 2022 8:50 am

Ach daar zijn die voetbalbonden nogal willekeurig in. Het Staafincident kostte Ajax Europa, 11 later gooien ze bj Depor met een staaf en die kregen een boete


Voor de aansteker die Bergdolmo's wenkbrauw openhaalde Feyenoord uit is zelfs nooit een berisping gekomen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door LucaS » di jul 19, 2022 10:02 am

Nou is in een Ajaxshirt in de kuip rond gaan lopen ook wel een domme provocatie
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Zuidema » vr jul 22, 2022 9:57 am

Zucht, konden we zulke toppers maar langer aan ons binden, zodat we echt zouden doorgroeien naar de absolute Europese top. Helaas... Maar toch voelt het ook wel goed dat drie grote jongens uit onze jeugdopleiding nu bij een offensief spelende Europese topclub zitten, waar ze opnieuw kunnen floreren. Mooi moment ook tussen De Ligt en Gravenberch.

De eerste dag van De Ligt bij Bayern:
https://www.youtube.com/watch?v=6kfiibHTrZg

Yopii
Berichten: 17874
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Duitsland

Bericht door Yopii » vr jul 22, 2022 10:07 am

Zie het positief: onze spelers zijn weer in trek bij de topclubs in de wereld. Dat was in het recente geleden wel anders.

Ajax moet het hebben van de jeugd, zonder komen we nergens.

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Duitsland

Bericht door De Dominee » vr jul 22, 2022 10:08 am

Als Frenkie ook nog naar Bayern gaat ga ik een shirtje kopen. :smile-ajax.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Zuidema » vr jul 22, 2022 10:36 am

Een opmerking over Ajax bij bovenstaande video. Leuk. We zijn niet onopgemerkt gebleven.
Es ist wirklich unglaublich, auf welchem Niveau Ajax seit Jahrzehnten Spitzenfussballer heranzieht. Ganz großen Respekt für die Jugendarbeit.

Yopii
Berichten: 17874
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Duitsland

Bericht door Yopii » vr jul 22, 2022 10:47 am

Siem en Ebicilio en Veltman en anderen van dat niveau zijn gelukkig vergeten. :smallgrin.gif:

Zo werkt het dan ook wel weer.

Het stoorde mij enorm dat in Indonesië niemand van de jongere generatie nog wist waar Ajax voor stond. :blush.gif:


Ik kan niet wachten op het moment dat ik daar de complimenten in ontvangst kan gaan nemen. :ajaxscarf.gif:

(Geintje, niet mijn verdienste, weet ik ook wel.)

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » vr jul 22, 2022 6:01 pm

De Dominee schreef:
vr jul 22, 2022 10:08 am
Als Frenkie ook nog naar Bayern gaat ga ik een shirtje kopen. :smile-ajax.gif:
Ik ga naar Dortmund-Bayern!
IK GELOOF!!!!!!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door LucaS » vr aug 05, 2022 7:14 pm

Alle drie Ajacieden (beginnen) op de bank bij Bayern vanavond
I think I lost my fucking headache

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door Gaizka1985 » vr aug 05, 2022 8:12 pm

Na 35 minuten 4-0 voor Bayern, spelen echt goed!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » vr aug 05, 2022 9:18 pm

Musiala is ECHT talent. Niet zo’n talent als Regeer, Unuvar, Fitz Jim enzo. Musiala is 19 en tikt gewoon alles weg.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Duitsland

Bericht door Mr. Ajax » za aug 06, 2022 1:02 am

Bayern speelde echt perfect voetbal hè. Leek bijna alsof die gasten aan de steroïden zitten.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door Gaizka1985 » za aug 06, 2022 9:36 am

Mr. Ajax schreef:
za aug 06, 2022 1:02 am
Bayern speelde echt perfect voetbal hè. Leek bijna alsof die gasten aan de steroïden zitten.
Ik heb alleen wat flitsen gezien, maar dat was niet normaal inderdaad.

Mane ook fantastisch in die vrije rol voorin, wat een speler!

De Dominee
Berichten: 5746
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Duitsland

Bericht door De Dominee » za aug 06, 2022 9:53 am

Lijken me favoriet voor de CL dit jaar?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » ma aug 08, 2022 9:08 pm

Werner weer terug naar RBL. Spitsen en Chelsea blijft na Drogba een lastige combi.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » wo aug 10, 2022 6:43 am

Werner iit Bergwijn wel met een fikse flop korting. Terwijl hij veel meer gespeeld heeft dan Bergwijn.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Duitsland

Bericht door 999 » za aug 13, 2022 11:20 am

Grote meneer in München
INTERVIEW Matthijs de Ligt stapt bij Bayern uit comfortzone: ’De start was krankzinnig en complete chaos’
Ook in Beieren is het zonnig en heet. Maar voor Matthijs de Ligt schijnt de zon al vanaf het moment dat hij zeker was van zijn megatransfer naar Bayern München. Een grote meneer bij de grootste club van Duitsland. Dit moet en zal een succes worden. Aan de Säbenerstrasse, waar het prachtige complex van FC Bayern is gelegen, heeft een warme ontmoeting met de Oranje-international plaats.

MIKE VERWEIJ
De cadans van de vrolijke spraakwaterval wordt plotseling verstoord. Aan het einde van het interview denkt Matthijs de Ligt (23) aan zijn te jong overleden zaakwaarnemers Mino Raiola en Barry Hulshoff. „Mino heeft altijd tegen mij gezegd dat ik een échte Bayern München-speler ben. Het is zonde dat hij deze transfer niet meer heeft kunnen meemaken, maar ik denk dat Barry en hij er van boven van genieten hoe goed het met me gaat”, zegt de verdediger na een respectvolle stilte.

De Ligt straalt en oogt ontspannen. Het kan haast niet anders langs de rand van het trainingsveld aan de Säbenerstrasse in München, die in de alsmaar doordenderende voetbalwereld een oase van rust is. De geparkeerde grote club-Audi’s vloeken met de rest van het schilderachtige straatje. „Het is een fantastisch complex”, wijst de Nederlander op het imposante Bayern-gebouw, waarin plaats is voor het kantoorpersoneel en de spelers.

„Vanaf de straatkant denk je: waar moet ik zijn? Maar als je binnenstapt, kijk je echt je ogen uit. Van Erik ten Hag, die het tweede van FC Bayern heeft getraind, begreep ik al dat alles tot in de puntjes is geregeld en de faciliteiten ultramodern zijn. Het bevalt me hier eigenlijk vanaf de eerste seconde goed. Iedereen is hier ontzettend aardig en behulpzaam. Het is gewoon de ideale plaats om te arbeiten, lekker te werken. Dat ik de kans krijg om een betere speler te worden, vind ik heel fijn”, zegt de verdediger in de speciale interviewkamer, met een reusachtige foto van de roodgekleurde Allianz Arena op de achtergrond.

„Mijn vriendin Annekee en ik leven nog vanuit een hotel. Dat is het enige dat nog een beetje lastig is. München is in Duitsland een erg gewilde stad om in te wonen. We zijn op zoek naar een mooie woning en hadden die ook wel gevonden, maar dan bleken ze pas over twee jaar klaar. Het is belangrijk om een thuis te hebben en dat heb ik nu nog niet. Maar ik wil geen huis om maar een huis te hebben. Het moet de plek zijn, waar we ons de komende jaren fijn voelen. Ja, daarmee geef ik aan dat ik lang bij FC Bayern München wil spelen. Anders had ik ook niet voor vijf jaar getekend. In mijn carrière is dit op dit moment gewoon de perfecte stap.”

Na een aantal hectische weken, waarin zijn transfer van tachtig miljoen euro werd afgerond, hij naar de VS vloog en Bayern München zijn eerste Bundesliga-wedstrijd overtuigend bij Europa Leagne-winnaar Eintracht Frankfurt won (1-6), neemt De Ligt uitgebreid de tijd om zijn overgang van Juventus naar de Duitse Rekordmeister toe te lichten. „Op het moment dat ik hoorde dat Bayern me graag wilde hebben, was ik er snel uit dat dit voor mij de beste optie was.”

Wat niet wegneemt dat hij er nauwelijks in geloofde dat hij nu het shirt van de kampioen van Duitsland zou dragen. „De grootste vraag was of het tussen de clubs zou lukken een akkoord te bereiken. Corona heeft er financieel flink ingehakt, Bayern had al drie spelers gekocht en Juventus zag me als steunpilaar, die ze niet zo maar wilden verkopen. Gelukkig kwamen de clubs er uiteindelijk uit.”

Waarna hij met pijn in het hart afscheid nam van de Oude Dame. „Qua leven was Turijn ultiem, met leuke mensen, heerlijk weer en een adembenemende natuur, waar Annekee en ik van houden. Gelukkig heeft München ook veel groen. We hebben tijdens onze eerste echte trip naar het buitenland genoten en waren gesetteld. Dat maakte een vertrek lastig. Maar ik denk dat je groeit als je weggaat uit je comfortzone. En dat heb ik nu gedaan.”

Annekee hoefde hij niet te overtuigen. Ook al moest het topmodel modeland Italië achter zich laten om zich in Duitsland te vestigen. „Ze zei direct: ’Mat, waar jij heen wil, daar ga ik met je naartoe. Het gaat haar erom dat ik voetbalgelukkig ben, want dan ben ik met haar aan mijn zijde volledig tevreden.”

Nadat hij aan zijn flesje Heilwasser heeft genipt, constateert De Ligt tevreden dat hij vooruitgang boekt. „De voorbereiding was pittig en ik merk dat ik qua fitheid stappen heb gemaakt. Of er fysiek meer wordt geëist dan bij Juventus? Elke coach en club hebben hun eigen trainingsfilosofie. Als er iets nieuws van je lichaam wordt gevraagd, is het in het begin altijd even wennen.”

Daarbij kwam nog eens dat de 38-voudig international de eerste week werd geleefd. „De start was krankzinnig en complete chaos. Ik vloog van Turijn naar München, werd in de nacht medisch gekeurd, had de volgende ochtend het laatste deel van de keuring en vloog ’s middags het team achterna naar de Verenigde Staten, waar ik – Europese tijd – vier uur in de nacht aankwam. De volgende dag moest ik bij een temperatuur van dertig graden trainen en speelde ik dezelfde avond nog een wedstrijd. Dat was achteraf gezien misschien iets te veel van het goede. Al scoorde ik wel. Maar na tien minuten zat ik er al doorheen.”

Menig voetballiefhebber in Nederland, die zag dat De Ligt in Frankfurt op de bank begon en daar 81 minuten bleef zitten, zal zijn wenkbrauwen hebben gefronst. „Maar dit past in het plan dat we hebben uitgestippeld. Het is aanpoten hier”, lacht hij. „Bayern behoort in mijn optiek tot de top-vier clubs van de wereld. De wedstrijd om de Supercup tegen RB Leipzig wonnen we met 5-3 en bij Eintracht met 1-6. Ik voel me goed in het team, word geweldig opgevangen en de sfeer van keihard werken en niet zeuren past bij mij.”

Gisteren vierde De Ligt zijn 23e verjaardag en dus is hij weer een jaar ouder en rijper. „Nu ben ik veel rustiger dan bij Juventus, ben ik ook drie jaar verder en begrijp ik het proces als ik langzaam word gebracht. FC Bayern München heeft zo’n goed team dat mijn entree ook niet overhaast hoeft te worden.”

Zijn trainer Nagelsmann zei in Amerika dat De Ligt nog niet fit is en de speler zelf beaamt dat. „En dat is ook logisch, want ik ben eigenlijk pas tweeënhalve week in training en heb in totaal vijftig minuten gespeeld. De trainers hebben me gezegd dat ze me eerst willen op trainen, waardoor ik kan brengen wat er bij FC Bayern van een verdediger wordt verwacht. Met het WK erbij worden de wedstrijden in een moordend tempo afgewerkt en wacht ons een lang seizoen. Ik moet gewoon superfit worden en blijven.”

Af en toe knijpt hij zich in zijn arm, zegt hij, vlak voordat hij even natuurlijk als zijn vriendin voor de fotograaf poseert. Het grote geld, de druk die er daardoor bij het voetbal komt kijken en de grote hoeveelheid wedstrijden, doen De Ligt weleens vergeten hoe bevoorrecht hij is. „Ik vind het weleens moeilijk om te genieten, omdat je voortdurend in de bubbel zit van trainen, beter worden, op je voeding letten, veel en vroeg slapen en wedstrijden spelen, waardoor je wordt geleefd. Daar eventjes uitstappen en beseffen wat ik heb en wat ik heb bereikt, is lastig. Van het moment genieten is moeilijk, maar wel heel belangrijk.”

Het lukt hem aan de rustgevende Säbenerstrasse steeds beter.
’Mijn uitspraken waren geen aanval op Juventus’
Matthijs de Ligt werd onlangs onaangenaam verrast door zijn oud-ploeggenoot Leonardo Bonucci (l).

FOTO GETTY IMAGES

MÜNCHEN Matthijs de Ligt werd onlangs onaangenaam verrast door zijn oud-ploeggenoot Leonardo Bonucci. De verdediger van Juventus verweet de Nederlander een gebrek aan respect.

„In een interview bij de NOS heb ik in juni gezegd dat – zoals de club zelf ook vindt – twee keer op rij vierde worden met Juventus niet goed genoeg is. Dat was geen aanval op Juventus. Helemaal niet, omdat ik altijd het grootste respect voor deze club zal hebben. Voor mij was het gewoon een feit dat niemand tevreden kon zijn, dat de lat omhoog moest, ook bij mij! Misschien dat het verkeerd is overgenomen of overgekomen”, aldus De Ligt, die juist vol liefde over zijn oude club spreekt.

„Hoe mijn oud-ploeggenoten me hebben geholpen in mijn ontwikkeling als voetballer en mens en om bij de club te aarden, zal ik nooit vergeten. In mijn laatste jaar had ik met Louis van Gaal en Massimiliano Allegri voor het eerst in mijn loopbaan twee trainers die me niet vanaf het begin in de basis zetten en waarbij ik geen vertrouwen voelde. Daarvoor had ik altijd coaches die fan van me waren en dan is het makkelijk presteren. Bij Juventus heb ik geleerd dat het écht uit jezelf moet komen.”
’FC Bayern München en Ajax zijn vergelijkbaar’
Matthijs de Ligt en Van Gaal

MÜNCHEN Het acclimatiseren bij FC Bayern München werd voor Matthijs de Ligt vergemakkelijkt. „Bayern en Ajax zijn vergelijkbaar”, zegt de oud-aanvoerder van de Amsterdammers.

„Alfred Schreuder was bij Ajax natuurlijk de assistent van Erik ten Hag en daarvoor de rechterhand van Julian Nagelsmann. Bij de oefeningen van Schreuder en Ten Hag en nu dus Nagelsmann voel ik me heel prettig, omdat het allemaal opdrachten met de bal zijn, waarbij je moet nadenken.”

Het was na zijn tijd bij Juventus weer even wennen. „Ik merkte dat het bij mij weer even geactiveerd moest worden. Ik heb een gewéldige tijd bij Juventus gehad, ook een van de grootste clubs van de wereld. Ik bedoel het niet negatief, maar er wordt daar wel een heel ander soort voetbal gespeeld. Bij Bayern is het door het druk zetten en constant pushen heel fysiek en intensief. En in Italië wordt meer geschaakt, is het veel tactischer.”

De Ligt prijst zich gelukkig met die bagage. ,, Ik ben heel blij dat ik dat heb kunnen meemaken, zo heb kunnen spelen, omdat ik veel heb geleerd. De reden om naar Juventus te gaan, was ook om een betere verdediger te worden. Ook al waren er verschillen met het Nederlands elftal. Bij Juventus moest ik vaak in de positie blijven, terwijl er bij Oranje op bepaalde momenten werd verlangd te gáán. Bij Bayern wil ik weer meer mijn Ajax-spel terugkrijgen.”

Het kan hem op weg naar het WK van pas komen. „De speelwijze van Nagelsmann ligt veel dichter bij wat Louis van Gaal van zijn verdedigers vraagt: hoog verdedigen, hoog druk zetten, goed aansluiten en veel naar voren spelen. Ik denk dat het een overstap is die goed kan zijn voor het Nederlands elftal en mijn kansen.” Om advies vroeg De Ligt de bondscoach niet. „Maar ik heb de transfer wel met hem besproken. Hij zei hier een geweldige tijd te hebben gehad.”
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » za aug 13, 2022 1:44 pm

Lang verhaal kort van De Ligt. Juventus is niet geworden wat hij had gehoopt. En hij bevestigd eigenlijk ook indirect het gevoel dat sommige mensen hebben dat hij er niet persé beter is geworden. Want waarom wil je anders weer terug de verdediger worden die je bij Ajax was?

Dit gaat wel een succes worden. De Ligt is nog steeds een geweldige speler en ik denk dat hij hier op zijn plek is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Duitsland

Bericht door WP_Legend » za aug 13, 2022 1:59 pm

Nog steeds ontzettend jong en ik denk dat hij tactisch en verdedigend echt wel vooruitgang heeft geboekt!

Yopii
Berichten: 17874
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Duitsland

Bericht door Yopii » za aug 13, 2022 2:12 pm

Hij geeft dus impliciet ook toe dat RIP een fout heeft gemaakt. HIj is daar zoals verwacht niets opgeschoten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » za aug 13, 2022 4:57 pm

WP_Legend schreef:
za aug 13, 2022 1:59 pm
Nog steeds ontzettend jong en ik denk dat hij tactisch en verdedigend echt wel vooruitgang heeft geboekt!
Ja, jong is hij zeker. Of hij er nu echt beter is geworden betwijfel ik. Natuurlijk heeft hij ervaring opgedaan in een ander spelsysteem. Maar wat ik van hem heb gezien was hij echt minder geworden. Dat is uiteraard wel mijn interpretatie gekoppeld aan mijn voorkeur voor een manier van spelen. Maar hij is bijvoorbeeld ook wat log geworden.
Yopii schreef:
za aug 13, 2022 2:12 pm
Hij geeft dus impliciet ook toe dat RIP een fout heeft gemaakt. HIj is daar zoals verwacht niets opgeschoten.
Hij heeft de fout gemaakt. Als De Ligt tegen Raiola had gezegd dat hij perse naar Bayern had willen vertrekken (of een andere club) dan was dat gewoon de opdracht. Hij koos voor Juventus, niemand anders.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47044
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » za aug 13, 2022 10:18 pm

Mwahhh. Raiola kan overtuigend zijn en wellicht bepaalde zaken anders hebben voorgedaan.
IK GELOOF!!!!!!

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Duitsland

Bericht door Alexander » ma aug 15, 2022 9:46 am

Voorlopig gaat het niet zo goed met onze Duitse Ajacieden. Nous, Gravenberch en De Ligt voor het tweede weekend op de bank en alleen Ryan heeft (liefst) 7 minuten mogen maken.

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door Gaizka1985 » ma aug 15, 2022 4:44 pm

Alexander schreef:
ma aug 15, 2022 9:46 am
Voorlopig gaat het niet zo goed met onze Duitse Ajacieden. Nous, Gravenberch en De Ligt voor het tweede weekend op de bank en alleen Ryan heeft (liefst) 7 minuten mogen maken.
Dat is vrij logisch als je ziet hoe Bayern aan het seizoen is begonnen, elftal draait als een trein, daar zullen zij zich in moeten vechten. De Ligt gaat dat zeker lukken.

Plaats reactie