Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » di mar 09, 2021 9:51 pm

Zeux schreef:
di mar 09, 2021 9:03 pm
Eerlijk gezegd vind ik het idee van 'controle' bij zo'n vliegende schaar-tackle van achteren niet heel geloofwaardig.
Haha, dit dus. Als hij had nagedacht had hij niet eens een sliding ingezet bij een 2-1 achterstand en 10 seconden speeltijd.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » wo mar 10, 2021 10:09 am

Of het zinvol was is een andere vraag. Hij probeert de tegenstander van scoren te houden. Dat is wat verdedigers doen. Bij voorkeur uiteraard zonder overtredingen maar dat lukt natuurlijk in geen enkele wedstrijd.

Dat het een overtreding is betwist niemand. Wat verschillende mensen hier wel constateren is dat het niet zo buitensporig is. Daar zijn een aantal argumenten voor. Er is geen sprake van harde impact op een enkel of been. Want de tackle is wel ingezet met twee benen maar er is geen gestrekt been en de speler staat niet vast. In plaats daarvan veegt hij zijn tegenstander omver. Daar komt nog bij dat beide spelers in dezelfde richting rennen. Dat geeft ook flink minder impact zoals je die wel hebt wanneer de geraakte speler (min of meer) stil staat of wanneer de bal tussen de spelers ligt en beide ervoor gaan.

Als je voor tackles zoals ik die benoem niet tot een schorsing van meerdere maanden komt is het dus gek om dat wel te vragen wanneer het risico op een zware blessure dus gewoon uitlegbaar voor lager is.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » zo mar 21, 2021 5:11 pm

Peter Bosz is eerdaags vrij man.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » zo mar 21, 2021 5:35 pm

Toch typisch dat het zo implodeert bij zijn teams. Bij Ajax was ie wat dat betreft op tijd vertrokken.

Lewandowski ondertussen op weg om Gerd Müller uit de boeken te schieten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Duitsland

Bericht door 999 » di mar 23, 2021 10:19 am

Bosz exit ..

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » di mar 23, 2021 12:20 pm

999 schreef:
di mar 23, 2021 10:19 am
Bosz exit ..
Telkens als Bosz er teveel in gaat geloven, gaat het toch heel rap fout?
Zowel bij BVB als Leverkusen hoorde je weer een aantal maal professortje Bosz Joep Schreudertje en alle Nederlanders ff een voetbalcollege geven.

Werd erg moe bij Dortmund van Bosz zijn verhaal dat de 5 seconden regel daar de 3 seconden regel heette, want in Dortmund had hij veel betere spelers. :drecul.gif:
Alsof al de spelers bij BVB (of Bayer) hogere handelingssnelheid hadden dan De Ligt, Frenkie de Jong, Tadic, Tagliafico en Ziyech :excited.gif: :excited.gif:

Zijn CV's waren daar bijvoorbeeld knudde en die koos Bosz toch heel bewust zelf uit.
Peter schreef:
di mar 23, 2021 10:33 am
En Bosz is alweer ontslagen. Gaat lekker met die carrière zo. Na een jaar is de koek op.
Het ene jaar valt Bosz terug van de 2e naar de 5e BL plek, een andere keer verliest ie na 1 sterke pot tegen de nummer 2 van de ranglijst 4 competitiewedstrijden op rij of blameert hij zich twee in Europa of wordt bijvoorbeeld uitgeschakeld in de DFP Pokal door een club die in de 5e Bundesliga speelt...?

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Duitsland

Bericht door GangstaRiB » di mar 23, 2021 2:24 pm

Uitkijken nu... er zullen verschillende clubs gaan trekken aan EtH...

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Duitsland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mar 23, 2021 4:58 pm

@Cruijff for the record: Bosz werkte nauwelijks met Frenkie en niet met Tadic en Nico. De Ligt was toen nog nat achter de oren en Ziyech moest zijn draai nog vinden. Deze spelers excelleerden allemaal twee jaar na het vertrek van Bosz.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » di mar 23, 2021 6:53 pm

Ik ken de situaties bij de verschillende clubs niet goed genoeg om te beoordelen waar het nou mis gaat. Maar op een of andere manier is het vaak alles of niets met Bosz. Zowel in losse wedstrijden als een competitie.
Nil volentibus arduum

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Duitsland

Bericht door GangstaRiB » di mar 23, 2021 8:15 pm

Marillion schreef:
di mar 23, 2021 6:53 pm
Ik ken de situaties bij de verschillende clubs niet goed genoeg om te beoordelen waar het nou mis gaat. Maar op een of andere manier is het vaak alles of niets met Bosz. Zowel in losse wedstrijden als een competitie.
Young Boys tegen Bayer of tegen Ajax.. reken maar dat Rudi Voller dat ook meegekregen heeft. En niet alleen hij in Duitsland. Lijkt mij dat ETH er heel erg goed opstaat, en volledig terecht. Topmanager.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » wo mar 24, 2021 8:48 am

Hoorde gisteren bij een talkshow dat hij veel blessures had in de selectie.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » wo mar 24, 2021 9:25 am

En in het begin van het seizoen leefde ze denk ik wat boven hun stand. Wat het verschil met nu extra groot maakt. Die verschillen lijken wel een beetje bij Bosz te horen. Al moeten we als het om de vergelijking met Ten Hag gaat hier niet vergeten dat het hier ook niet steeds is gegaan zoals in de afgelopen maanden.

Dat doelpunten aantal van Lewandowski is trouwens gigantisch zeg. Hij is gewoon echt de Giakoumakis van de Bundesliga. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » wo mar 24, 2021 9:30 am

Zal AZ of PSV nog een balletje opgooien naar Peter?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door Marillion » wo mar 24, 2021 10:04 am

AZ gaat volgens mij door met Pascal Jansen. Bij PSV hebben ze ongetwijfeld alle vertrouwen in Schmidt maar voor de zekerheid zullen ze toch even afwachten of ze wel die 2e plaats pakken. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » wo mar 24, 2021 12:05 pm

Jinne schreef:
wo mar 24, 2021 9:30 am
Zal AZ of PSV nog een balletje opgooien naar Peter?
Dat PSV bij Bosz uitkomt sluit ik niet uit.

Volgens mij stopt kapt Schmidt er al voor oktober / november mee. Of in kort in de zomerstop na de eerste verloren potjes in een nieuw seizoen stopt hij er gewoon zelf mee. Vindt Schmidt het zelf heel erg leuk bij PSV? Die indruk wekt hij niet.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Duitsland

Bericht door WP_Legend » wo mar 24, 2021 1:45 pm

Ik denk dat PSV toch iets te hoog gegrepen is voor Schmidt... Gewoon lekker terug naar de zandbak ofzo.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » vr apr 02, 2021 7:37 pm

Mino deed een rondje Europa voor Haaland. Bij City zou ie het beste passen. Aguero straks weg en Jesus toch nog niet onomstreden. Maar ja, dan moet er wel geld zijn en Pep wil ongetwijfeld ook nog wel weer 100 miljoen in zijn verdediging steken. Omdat het kan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » za apr 03, 2021 8:34 am

Pep heeft hooguit een linksback nodig aangezien Mendy blessuregevoelig is. Verder staat het daar wel.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door Gaizka1985 » za apr 03, 2021 9:43 am

Jinne schreef:
vr apr 02, 2021 7:37 pm
Mino deed een rondje Europa voor Haaland. Bij City zou ie het beste passen. Aguero straks weg en Jesus toch nog niet onomstreden. Maar ja, dan moet er wel geld zijn en Pep wil ongetwijfeld ook nog wel weer 100 miljoen in zijn verdediging steken. Omdat het kan.
Ik zie City ook nog wel uitkomen bij Kane, zou wel in dat elftal passen denk ik.

PeWa
Berichten: 45
Lid geworden op: wo jun 19, 2019 11:12 am

Re: Duitsland

Bericht door PeWa » za apr 03, 2021 5:20 pm

Lionel schreef:
za apr 03, 2021 8:34 am
Pep heeft hooguit een linksback nodig aangezien Mendy blessuregevoelig is. Verder staat het daar wel.
Heeft hij niet al 15 (links)backs gekocht sinds hij bij City zit ...

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » za apr 03, 2021 6:38 pm

Alleen Mendy?

Angelino was voor de handel.

Zinchenko speelt er ook vaak.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » di apr 27, 2021 8:42 am

Nagelsmann dus naar FCB voor max. 20M. Dat is een nieuw record voor een trainer trouwens.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » di apr 27, 2021 12:10 pm

Vorige recordhouder was Villas-Boas? Andere 30er bij wij de carrière toch wat anders verliep na die transfer naar Chelsea.

Ben benieuwd. Bayern is toch andere koek dan Leipzig.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Duitsland

Bericht door LucaS » di apr 27, 2021 12:15 pm

Cjty? Hoho, alleen real heeft recht op Haaland
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Duitsland

Bericht door 999 » wo apr 28, 2021 10:26 am

Nagelsmann de duurste trainer van Bayern ooit
Hansi Flick

DFB in gesprek met Flick over bondscoachschap van Duitsland
door Jeroen Kapteijns

MÜNCHEN Met de aanstelling van Julian Nagelsmann als nieuwe trainer gaat Bayern München van het ene naar het andere uiterste. Zijn voorganger Hansi Flick was een laatbloeier, die pas op zijn 54e voor het eerst hoofdtrainer werd bij een profclub. De pas 33-jarige Nagelsmann wordt (op Søren Lerby na) de jongste Bayern-trainer ooit.

Volgens Duitse media betaalt Bayern maar liefst 25 miljoen euro aan RB Leipzig, waar Nagelsmann twee seizoenen heeft gewerkt, om het tot medio 2023 doorlopende contract af te kopen. Daarmee is Nagelsmann de duurste trainer ooit in de Bundesliga. De coming man van het Duitse trainersgilde werd al jaren getipt voor de klus bij Bayern, maar alles is in een stroomversnelling gekomen door de vertrekwens van Flick.

De oud-assistent van Bundestrainer Joachim Löw heeft zijn zinnen gezet op de opvolging van zijn oude baas, die komende zomer na het EK afzwaait. De Duitse voetbalbond maakte gisteren bekend werk te maken van de komst van Flick.

Nagelsmann is de koning te rijk om zijn aanstelling bij de grootste en meest succesrijke Duitse club ooit. „Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik enthousiast ben over een mogelijke positie als coach van Bayern en dat ik die baan zou aannemen als de kans zich voor zou doen. Dit is iets heel speciaals voor mij en daarom wil ik alle verantwoordelijken bij RB Leipzig bedanken voor het vinden van een oplossing om deze wens van mij mogelijk te maken.”

Twee Nederlanders hebben het trainerspad van Nagelsmann gekruist en zijn van invloed geweest op zijn carrière. De beslissing van Huub Stevens om vanwege gezondheidsredenen terug te treden als hoofdtrainer van TSG 1899 Hoffenheim in 2016 zorgde ervoor dat Nagelsmann op zijn 28e voor de leeuwen werd gegooid. Nagelsmann was toen de jongste Bundesliga-trainer ooit.

Samen met assistent Alfred Schreuder wist de piepjonge hoofdtrainer de club voor degradatie te behoeden, waarmee zijn reputatie meteen gevestigd was. Stevens is niet verbaasd dat Bayern bij Nagelsmann is uitgekomen. „Ze hebben hem al een paar jaar op het oog. Toen hij nog bij Hoffenheim zat, vonden ze het nog te vroeg en dacht Bayern dat hij beter eerst nog een tussenstap zou kunnen maken.”

Nagelsmann heeft een eigen visie en hanteert nieuwe methoden, wat hem de status van laptoptrainer heeft opgeleverd. Gaat de methode Nagelsmann passen bij een club als Bayern, die op weg is naar de negende opeenvolgende landstitel en een sterke eigen cultuur heeft? „Het is niet raar dat Bayern wil vernieuwen. Een nieuwe trainer met heel andere ideeën kan verfrissend werken”, weet Stevens. „Of dat ook past bij deze groep zal moeten blijken. Julian is een trainer die kijk op voetbal heeft, maar staan die gasten open voor zijn methode? Daar ben je wel van afhankelijk.”
Onaangename verrassing Brobbey
AMSTERDAM Brian Brobbey (19) zal zich nog weleens achter de oren krabben. Nog voordat hij één stap bij zijn nieuwe club RB Leipzig heeft gezet, zijn trainer Julian Nagelsmann en technisch directeur Markus Krösche vertrokken. Uitgerekend dat tweetal maakte zich sterk voor de komst van de talentvolle spits van Ajax.

Het is in Amsterdam een publiek geheim dat Brobbey, die bij Ajax een aflopend contract heeft, de knoop maar moeilijk kon doorhakken. Na zijn grote aandeel in de moeizame zege op Willem II (3-1) zei Brobbey eind januari nog bij Ajax te zullen blijven. Vervolgens bracht hij met zijn zaakwaarnemer José Fortes Rodriguez toch een ’geheim’ bezoek aan Leipzig en neigde hij naar die club.

Maar na zijn glansrol bij Lille OSC gaf Brobbey toch Fortes Rodriguez de opdracht het nieuwe contract met Ajax in orde te maken. Dat liet de spits ook weten aan Marc Overmars die naar Monaco vloog voor de onderhandelingen met Mino Raiola (namens Rodriguez).

Vervolgens kwam ook Krösche om de hoek zeilen. De td van Leipzig stelde Brobbey een basisplaats in het vooruitzicht en trok de spits daarmee over de streep. Op 12 maart tekende Brobbey officieel voor vier jaar bij RB Leipzig.

„We zijn dolblij dat Brian ervoor heeft gekozen om voor ons te tekenen, omdat hij verschillende aanbiedingen had van topclubs uit Europa. We kijken ernaar uit om hem er komend seizoen bij te krijgen”, jubelde Krösche, die desondanks na dit seizoen al vertrekt.
De T.

Plaats reactie