Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Duitsland

Bericht door Mr. Ajax » zo feb 03, 2019 4:56 pm

Lionel schreef: Het spel was ook een stuk beter.
Ik ben dus wel fan van Bosz, maar het Ajax van de eerste seizoenshelft was wel beter dan het Ajax van Bosz. Het is nu een paar weken (enorm) kut en dus wordt het snel vergeten. Maar Ajax heeft in het eerste seizoenshelft haast perfecte wedstrijden op de mat gelegd, ook in de CL.
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » zo feb 03, 2019 5:05 pm

Het Ajax van Bosz was attractiever en daarnaast had hij mindere spelers, sowieso had hij pas later de beschikking over Ziyech.
IK GELOOF!!!!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Duitsland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo feb 03, 2019 5:54 pm

Lionel schreef:Het Ajax van Bosz was attractiever en daarnaast had hij mindere spelers, sowieso had hij pas later de beschikking over Ziyech.
Ja, vanaf augustus. Dat valt dus wel mee.

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » zo feb 03, 2019 6:09 pm

Lionel schreef:Het Ajax van Bosz was attractiever en daarnaast had hij mindere spelers, sowieso had hij pas later de beschikking over Ziyech.
Bosz had betere verdedigers dan er nu staan. Klaassen en Traoré waren nu ook basis geweest. Tadic is veel beter dan Younes, Nico een betere back dan Viergever. Al met al is het verschil niet groot.

Je gaat er met Klaassen en Sanchez niet weerloos af in De Kuip. En die lui vouwen zo'n Lammers op i.p.v. dat ie de show steelt. Als ik moest kiezen tussen selectie van nu en die van 16/17, dan kies ik voor de laatste.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » zo feb 03, 2019 6:14 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:
Lionel schreef:Het Ajax van Bosz was attractiever en daarnaast had hij mindere spelers, sowieso had hij pas later de beschikking over Ziyech.
Ja, vanaf augustus. Dat valt dus wel mee.
Toen moest Ajax al in de achtervolging. En hadden we er wat jaren Frank opzitten.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » zo feb 03, 2019 6:15 pm

wimpey schreef:
Lionel schreef:Het Ajax van Bosz was attractiever en daarnaast had hij mindere spelers, sowieso had hij pas later de beschikking over Ziyech.
Bosz had betere verdedigers dan er nu staan. Klaassen en Traoré waren nu ook basis geweest. Tadic is veel beter dan Younes, Nico een betere back dan Viergever. Al met al is het verschil niet groot.

Je gaat er met Klaassen en Sanchez niet weerloos af in De Kuip. En die lui vouwen zo'n Lammers op i.p.v. dat ie de show steelt. Als ik moest kiezen tussen selectie van nu en die van 16/17, dan kies ik voor de laatste.
EtH had veel meer invloed op zijn selectie dan Bosz had.

De eerste seizoenshelft onder EtH was nagenoeg perfect hoor. Maar na de winterstop is het gewoon ruk.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Duitsland

Bericht door InnerHarbour » di feb 05, 2019 11:23 pm

En Bosz verliest vanavond van Heidenheim uit de tweede Bundesliga, tja hij heeft natuurlijk niet voor niets bij Feyenoord gespeeld.
YNWA

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » wo feb 06, 2019 10:28 am

Werder met Klaassen na penalties door ten koste van Dortmund. Uit, knap. Moisander en Klaassen met een prima pot.

Probleem voor Klaassen daar is, dat ze daar maar weinig spelers hebben die hem de bal kunnen bezorgen bij z'n loopacties in en rond de 16. Hij is aan de bal nog niet op z'n niveau van z'n laatste Ajax-jaar. Is natuurlijk geen natuurtalent, die na een jaar niks doen de draad moeiteloos weer oppakt.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Duitsland

Bericht door WP_Legend » ma feb 11, 2019 4:00 pm

Wout Weghorst wie had dat gedacht!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » di feb 19, 2019 2:31 pm

Dortmund begint wel een beetje te choken na de winterstop. Voor de beker en de CL is het al (bijna) voorbij. Voor de competitie is de voorsprong op het slechtste Bayern van de afgelopen 20 jaar ook nog maar 3 punten.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » di feb 19, 2019 8:10 pm

Jinne schreef:Dortmund begint wel een beetje te choken na de winterstop. Voor de beker en de CL is het al (bijna) voorbij. Voor de competitie is de voorsprong op het slechtste Bayern van de afgelopen 20 jaar ook nog maar 3 punten.
Zonder Reus is het ook weinig speciaals. Hij is voor Dortmund wat Messi is voor Barca.

Ik vond ze overigens niet slecht tegen de Spurs. Ze scoorden alleen niet. 3-0 was enigzins geflatteerd. Maar uitgeschakeld in de CL kan wellicht er ook voor zorgen dat ze zich alleen op de competitie focussen.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » vr feb 22, 2019 10:23 am

Peter Bosz zit nog niet lang in Leverkusen, is én uitgeschakeld in Europa én nota bene door een ploeg uit een lagere divisie ook in de beker.

Komend weekend tegen Borussia Dortmund. Daarmee kan ie Bayern een flink stuk helpen in de titelrace, maar van BVB kun je ook met 3 of 4 goals verschil op je kloten krijgen, natuurlijk.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » zo mar 10, 2019 1:29 pm

Bayern inmiddels koploper op doelsaldo. Ze zijn weer goed op stoom. Belooft wat voor tegen Liverpool.

Bij het nationale team zullen we niet alle Duitse Bayern spelers meer terug zien nu Hummels, Boateng en Hummels niet meer nodig zijn volgens Low. Ze worden wel wat vroeg afgeschreven door hem. Al waren vooral Boateng en Muller niet best op het WK. Hummels zou ik altijd nog wel oproepen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Duitsland

Bericht door Duke » za mar 16, 2019 5:54 pm

Weghorst doet het trouwens (voor mij) verrassend goed in de BL, inmiddels al 12 doelpunten gescoord, vandaag een hattrick.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » za mar 16, 2019 8:52 pm

De twee andere goals waren ook nog eens assists van hem. Diet het verrassend goed inderdaad. Ook Haller heeft dit seizoen prima stats. 4e op de topscorerslijst.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » za mar 16, 2019 8:53 pm

Jinne schreef:De twee andere goals waren ook nog eens assists van hem. Doet het verrassend goed inderdaad. Ook Haller heeft dit seizoen prima stats. 4e op de topscorerslijst.

De Eredivisie is dan ook helemaal zo'n slechte competitie niet, als opleidingsnest voor landen met meer geld en een veel grotere tv markt.
Op WK's en EK's zwemmen een aantal deelnemende landen doorgaans in de (voormalig) Eredivisie spelers.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9022
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Duitsland

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 17, 2019 12:03 am

Duke schreef:Weghorst doet het trouwens (voor mij) verrassend goed in de BL, inmiddels al 12 doelpunten gescoord, vandaag een hattrick.
Is dit niet stiekem scorebordjournalistiek? Een wedstrijd geleden had hij na 25 wedstrijden 9 goals. Is dat dan de kwalificatie “verrassend goed” waard? Met de wetenschap dat 4 van zijn treffers penalty’s waren?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » zo mar 17, 2019 7:39 am

Precies. Hij kan er echt geen klote van hoor.

Las een kop: 'neemt revanche voor het niet opgeroepen worden voor Oranje' :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Duitsland

Bericht door Jinne » do mar 28, 2019 7:08 am

Ook Bayern begint nu grof geld uit te geven met 80 miljoen voor Lucas Hernandez. Toch een beetje jammer. Vond het altijd wel mooi dat ze tot nu toe nog niet mee gingen met die hoge bedragen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Duitsland

Bericht door WP_Legend » do mar 28, 2019 7:49 am

Gaven ze 2 jaar geleden geen 120m uit aan spelers?

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » do mar 28, 2019 10:01 am

Jinne schreef:Ook Bayern begint nu grof geld uit te geven met 80 miljoen voor Lucas Hernandez. Toch een beetje jammer. Vond het altijd wel mooi dat ze tot nu toe nog niet mee gingen met die hoge bedragen.
De bedragen zijn natuurlijk wel relatief. 80 miljoen nu is een andere 80 miljoen dan 8 jaar geleden.

Bovendien speelt die Hernandez er 10 jaar.
IK GELOOF!!!!!!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Duitsland

Bericht door brigade zuid » za mar 30, 2019 11:41 am

Bosz zal z'n langste tijd ook wel weer hebben gehad bij Leverkusen. Uit de beker, uit Europa en in de comoetitie gaat het nu ook steeds stroever, gisteren ook weer dik verloren van Hoffenheim.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Duitsland

Bericht door Lionel » di apr 02, 2019 11:29 am

Zaterdag naar Dortmund geweest. Wat een waardeloze wedstrijd maar de sfeer vooraf, na de goals en na afloop was wel fantastisch.

Maar Ajax-PSV was echt stukken beter. Ajax maakt 'gehakt' van Dortmund.
IK GELOOF!!!!!!

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Duitsland

Bericht door wimpey » di apr 02, 2019 11:43 am

Reus was er niet bij he, die werd daddy.

Dortmund heeft mooie aanvallers, achterhoede vind ik minder.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Duitsland

Bericht door Cruijff » wo apr 24, 2019 3:01 pm

Het heeft helemaal niets met Duits voetbal te maken :smile-ajax.gif: maar het Duitse Kicker.de, toch een instituut, bejubelt Ajax:

Ajax mischt Europa auf - Nächster Coup gegen Juve?
https://www.kicker.de/news/video/203863 ... -juve.html


https://www.youtube.com/watch?v=fFKFsfUANFc

Plaats reactie