Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » vr aug 11, 2006 11:26 pm

Ik heb de hele wedstrijd niet gezien, maar ik heb wel op de ARD gezien hoe Van Marwijk in Grünkohldeutsch op typisch Nederlandse wijze stond te zeuren dat Dortmund onverdiend had verloren en zo. Zucht, zo Nederlands vind ik dat... :sad:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » vr aug 11, 2006 11:33 pm

Hoezo, is zeuren na een nederlaag iets typisch Nederlands? :shock:


Makaay, gelukkig is hij niet naar PSV gekomen. :cheer:
Het stinkt aan alle kanten!

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » za aug 12, 2006 12:16 am

Hoezo, is zeuren na een nederlaag iets typisch Nederlands?
Ja, als een Nederlandse coach verliest, vindt hij dat bijna altijd onverdiend. Het gras is te stroef of juist te nat (denk alleen al aan Louistje), de zon scheen te veel of juist te weinig, de scheidsrechter was natuurlijk partijdig en tot slot hadden we veel meer balbezit en zo veel kansen en waren we eigenlijk veel beter en toch hebben we met 0-5 verloren en blablablabla. Een Nederlandse trainer zegt zelden dat zijn team gewoon minder goed speelde dan het andere, en dat is in 99 % van de gevallen toch echt de enige verklaring voor een nederlaag.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 12:18 am

Mwah, ik denk dat menig buitenlandse coach ook regelmatig verzachtende omstandigheden zoekt hoor.

Wouter
Berichten: 18780
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Bericht door Wouter » za aug 12, 2006 12:20 am

Minder. In Engeland prijzen ze volgens mij vaker de tegenstander de hemel in... ;)

Cruijff haalde zelfs Verdonk erbij om de nederlaag van oogappel Van Basten te verklaren... :D

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » za aug 12, 2006 3:28 pm

HSV-Arminia Bielefeld staat 0-1

De wedstrijd is live te zien via www.talpa.tv.Een bal van van der Vaart was over de lijn maar volgens de grens niet..Demel speelt dramatisch,balverlies van hem luidde ook het doelpunt in.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » za aug 12, 2006 3:55 pm

1-1 Sanogo HSV wint nog wel

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » za aug 12, 2006 4:20 pm

Toch niet :sad: Na de 1-1 wou de bal er maar niet in,HSV heeft echt een scoor-probleem dat was tegen Osasuna ook al te zien.Die hebben nog een spits nodig.HSV had het wel verdient, een doelpunt van v/d Vaart werd onterecht afgekeurd en in de blessuretijd werd v/d Vaart een penalty onthouden en Berisha schoot in de laatste minuut op de paal.De wissel Trochowski voor Atouba was wel een hele goede van Doll..met Trochowksi kwam er veel meer voetbal in de ploeg en hij had de assist bij de 1-1.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za aug 12, 2006 4:23 pm

Het opstellen van Atouba is al een schande. Die vent is een megaprutser.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za aug 12, 2006 4:38 pm

'Rolfes macht mit einem Zucker-Volley-Tor alles klar (60.).'

Rolfes dus, let op die jongen!!

Veh van Stuttgart wordt wel de eerste trainer die zal vliegen. Wie zei ook alweer dat Nürnberg de verrassing van het seizoen wordt? :hypocrite: Overigens: het 17e doelpunt van Vittek in de BL in 2006!

Steef, 3 nieuwe Latino's in de BL waarvan veel verwacht wordt: Santana (Wolfsburg), Tinga (Bert) en Insua (Gladbach). Wat kunnen we van hen verwachten?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 12, 2006 4:42 pm

Steef schreef:Het opstellen van Atouba is al een schande. Die vent is een megaprutser.
Dat heb je met die beginnende trainers, hè. ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 4:47 pm

Hoeladans schreef:Toch niet :sad: Na de 1-1 wou de bal er maar niet in,HSV heeft echt een scoor-probleem dat was tegen Osasuna ook al te zien.Die hebben nog een spits nodig.
Dat gaat na de aankopen van Sanogo en Guerrero niet meer gebeuren, neem ik aan.

Vittek (Nürnberg) is toch heel lang geblesseerd geweest?

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za aug 12, 2006 4:50 pm

Da's Mintal, Thomas.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 4:55 pm

Oh ja. :xyxthumbs:

Is die er al weer bovenop? 24 doelpunten in een seizoen voor een niet een aanvallende middenvelder is natuurlijk alles behalve verkeerd.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za aug 12, 2006 6:35 pm

wimpey schreef:'Rolfes macht mit einem Zucker-Volley-Tor alles klar (60.).'

Rolfes dus, let op die jongen!!

Veh van Stuttgart wordt wel de eerste trainer die zal vliegen. Wie zei ook alweer dat Nürnberg de verrassing van het seizoen wordt? :hypocrite: Overigens: het 17e doelpunt van Vittek in de BL in 2006!

Steef, 3 nieuwe Latino's in de BL waarvan veel verwacht wordt: Santana (Wolfsburg), Tinga (Bert) en Insua (Gladbach). Wat kunnen we van hen verwachten?
Santana is vrij onopvallend op het middenveld. Echte Duitse middenvelder. Veel fysieke kracht, veel loopvermogen en kopkracht. Goed voor doelpuntje of 5-7 per jaar. Zou puur op het middenveld wat meer moeten brengen qua opbouw en recuperatie om echt goed te zijn.

Tinga is een hele slimme voetballer, alleen heeft-ie qua spel wel wat weg van Pienaar. Of dat gaat lopen weet ik dus niet. Speelt meestal vanaf een wat defensievere positie, maar is heel goed in de beweeglijkheid zonder bal en altijd aanspeelbaar. Was ooit het supertalent van de wereld, maar dat is er nooit helemaal uitgekomen. Wel overal neer te zetten op het middenveld en altijd in teambelang spelend.

Insua werkt alleen als je twee pure controlerende middenvelders achter hem zet. Dan zou hij een soort Lincoln van Gladbach kunnen worden. Mooie speler, maar wel heel balverliefd en altijd op zoek naar de eigen actie. Past wel beter in Duitsland dan in Nederland.

Wel drie spelers waarvan ik benieuwd ben hoe ze het gaan doen. Van Tinga ben ik an sich het meest gecharmeerd. Insua is een publieksspeler en Santana is mij iets te onopvallend, maar trainers lopen met 'm weg.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za aug 12, 2006 6:38 pm

Hoeladans schreef: en in de blessuretijd werd v/d Vaart een gele kaart onthouden voor een schwalbe .

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 6:39 pm

Steef schreef:Insua werkt alleen als je twee pure controlerende middenvelders achter hem zet. Dan zou hij een soort Lincoln van Gladbach kunnen worden. Mooie speler, maar wel heel balverliefd en altijd op zoek naar de eigen actie. Past wel beter in Duitsland dan in Nederland.
Jij was toch juist erg gecharmeerd van Lincoln en het middenveld van Schalke of ging het meer om Bajramovic, Kobiashvilli, Poulsen?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 12, 2006 6:54 pm

Steef schreef:
Hoeladans schreef: en in de blessuretijd werd v/d Vaart een gele kaart onthouden voor een schwalbe .
:D

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 12, 2006 6:54 pm

Thomas schreef:
Steef schreef:Insua werkt alleen als je twee pure controlerende middenvelders achter hem zet. Dan zou hij een soort Lincoln van Gladbach kunnen worden. Mooie speler, maar wel heel balverliefd en altijd op zoek naar de eigen actie. Past wel beter in Duitsland dan in Nederland.
Jij was toch juist erg gecharmeerd van Lincoln en het middenveld van Schalke of ging het meer om Bajramovic, Kobiashvilli, Poulsen?
Volgens mij was Steef vooral gecharmeerd van de directe manier van spelen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za aug 12, 2006 6:58 pm

Ik denk dat Insua het best goed kan gaan doen bij Gladbach, maar ik was toentertijd vooral gecharmeerd van die verticale 4-3-3 van Schalke. Jammer dat die trainer wegmoest.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » za aug 12, 2006 7:04 pm

Dat was toch een beetje zijn eigen schuld? Hij had iets geroepen dat niet zo verstandig was.

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za aug 12, 2006 7:11 pm

Steef schreef: Jammer dat die trainer wegmoest.
Verticale 4-3-3? Gewoon 4-5-1 bij balverlies en 4-3-3 bij balbezit. Niets nieuws toch?!

Heb je nog meegekregen bij welke club Rangnick nu zit?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » za aug 12, 2006 7:14 pm

Nou, ik vond het wel wat hebben hoor met enorm veel vertaciliteit bij Asamoah en Kobiashvili. Zulk voetbal heb ik daarna niet meer gezien van Schalke.

En ja, hij zit bij TSG Hoffenheim. So what?

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » za aug 12, 2006 7:23 pm

Steef schreef: En ja, hij zit bij TSG Hoffenheim. So what?
Easy, niks mis mee. Integendeel zelfs. Hij heeft voor 5 jaar getekend bij die club (3e BL) en men heeft daar grote plannen. Hoffenheim ligt in de 3-hoek Mannheim, Heidelberg, Waldorf en in Waldorf is SAP gevestigd. En de eigenaars van SAP, 2 slimme jongens die 30 jaar geleden door IBM de deur werden gewezen vanwege hun plannen met wat later SAP werd, hebben Hoffenheim opgekocht en steken er een flinke lading munten in. Mooie klus voor Rangnick (inderdaad een goede trainer, maar wél een die overal voortijdig sneuvelt) om die ploeg naar de BL te leiden.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » za aug 12, 2006 10:49 pm

Hoeladans schreef:HSV had het wel verdient, een doelpunt van v/d Vaart werd onterecht afgekeurd en in de blessuretijd werd v/d Vaart een penalty onthouden
Volgens mij was die bal niet geheel over de lijn, maar het was een twijfelgeval. Ik ben het verder met Steef eens, Vd Vaart had een gele kaart moeten krijgen voor een schwalbe. Het was zeker geen pingel. Dat zou dan overigens zijn 2e gele kaart zijn geweest, want hij kreeg eerder een gele kaart voor een domme overtreding tijdens de 1-0 achterstand. Niet echt een aanvoerder waardig die actie, te heethoofdig ;)

PS: Wat een irritante commentator bij Talpa overigens, Vd Vaart leek de meest geweldige voetballer ooit en volgens mij is die kerel die hard supporter van HSV :D

PPS: Mooie krantenkop in De Bild over Makaay, die inderdaad echt geweldig speelde gisteren :worshippy:

Plaats reactie