Duitsland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 11:12 pm

.........
Laatst gewijzigd door FlaFlu op za nov 10, 2007 9:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » za aug 12, 2006 11:31 pm

Frits Barend gaf het mooi aan, Makaay lijkt wel bevrijdt nu Ballack weg is. Hij komt namelijk veel meer aan voetballen toe. Eerst was hij 'das Phantom', je zag hem niet totdat hij zijn zoveelste goal maakte. Al gaf hij ook regelmatig een assist. Maar gisteren liet hij zich veelvuldig terugzakken, was constant aanspeelbaar, speelde hij zelfs regelmatig als spelverdeler, was hij bij alle gevaarlijke momenten betrokken en scoorde hij weer eens ! Grote klasse en dat 90 minuten lang :xyxthumbs:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 11:33 pm

:shock: Jij luistert wel erg veel naar die Frits Barend, hè. ;)

Nee, maar ik ben echt geschokt. Ik heb Makaay in z'n tijd in Duitsland zelden tot nooit zien mee voetballen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » za aug 12, 2006 11:36 pm

:D
Maar ik was het vanavond verrassend vaak met hem eens ja.

En zoals gisteren heb ik Makaay (in ieder geval bij bij Bayern) ook nooit zien spelen, een openbaring :yes:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo aug 13, 2006 4:36 pm

Wimpey was trouwens nog een Latino vergeten: Diego bij Werder. Nooit begrepen waarom die jongen niet aan de bak kwam bij Co.

Hij heeft inmiddels wel Werder op 0-1 gezet. :xyxthumbs:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 13, 2006 4:39 pm

Hij paste waarschijnlijk niet in het systeem van Co.

Van Diego moeten de verwachtingen haast wel hoog zijn. Ik denk niet dat Werder Micoud al teveel gaat missen.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 13, 2006 4:39 pm

Steef schreef:Wimpey was trouwens nog een Latino vergeten: Diego bij Werder. Nooit begrepen waarom die jongen niet aan de bak kwam bij Co.
Grote mond?
Het stinkt aan alle kanten!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo aug 13, 2006 4:41 pm

Behoorlijk eigenwijs en zelfbewust ventje, ja.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 13, 2006 4:47 pm

En dan ben jij verbaasd dat hij bij Adriaanse niet aan de bak kwam? :D
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 13, 2006 11:22 pm

Bremen komt sterk terug tegen Hannover

13/8/2006 20:27

Op zondag kwamen vijf Nederlanders in actie in de Bundesliga. Geen van allen stapten zij als winnaar van het veld.

Hannover'96-Werder Bremen 2-4
De leukste wedstrijd van de eerste speeldag in Duitsland werd gespeeld in Hannover. De thuisclub waar Arnold Bruggink zijn debuut maakte, verspeelde in de laatste tien minuten een 2-1 voorsprong.

Bremen was via Diego (foto) op voorsprong gekomen, maar daarna was het Hannover dat de klok sloeg. Op aangeven van Michael Tarnat verzorgde Jiri Stajner de gelijkmaker en de Tsjech stond zelf aan de basis van de 2-1 van Vahid Hashemian.

Invaller Hugo Almeida deed de wedstrijd keren. Nadat Tim Borowski bij 1-1 nog een strafschop had gemist, zorgde de Portugese huurling van FC Porto koppend voor 2-2. Duits voetballer van het jaar Miroslav Klose bezorgde zijn club de zege. In de slotminuut zorgde Daniel Jensen nog voor 2-4.

VfL Wolfsburg-Hertha BSC 0-0
Het duel waarin vier Nederlanders een aandeel hadden, eindigde zonder doelpunten. Bij de thuisclub verschenen Kevin Hofland en Tommie van der Leegte in de basis en mocht Rick Hoogendorp invallen. Alle drie kregen de Nederlandse Wölfen een gele kaart.

Wolfsburg kreeg de beste kansen op de winst, maar vooral international Mike Hanke had pech dat zijn acrobatische inzet van vier meter op gelukkige wijze werd gekeerd door Hertha-doelman Christian Fiedler. De ploeg uit Berlijn, waar Ellery Cairo na 64 naar de kant werd gehaald, hield mede door die redding een punt over aan de uitwedstrijd.
vi.nl

wimpey
Berichten: 51816
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Bericht door wimpey » di aug 15, 2006 5:41 pm

Steef schreef:Wimpey was trouwens nog een Latino vergeten: Diego bij Werder.
Ik was de beste vergeten, ja! :blush: Toppertje, speelde geweldig tegen Hannover. Een goal en 2 voorbereid.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 15, 2006 5:50 pm

Ik moet sowieso nog zien of hij het niet verder schopt dan Robinho. Ik denk het wel, eerlijk gezegd.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 15, 2006 5:51 pm

Thomas schreef:Ik moet sowieso nog zien of hij het niet verder schopt dan Robinho. Ik denk het wel, eerlijk gezegd.
Robinho wordt in ieder geval verder geschopt (door Gravesen :D )
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 17, 2006 2:01 am

Net Duitsland-Zweden zitten kijken. Dat was dus wederom binnen no time afgelopen (3-0).

Wat is dat Zweden toch een butploeg. Vandaag speelde ze ook nog eens zonder Mellberg, Ljungberg, Ibrahimovic en de als international gestopte Larsson. En ik kan je vertellen, dan blijft er helemaal weinig over. Ze speelden 4-5-1 met Elmander alleen in de spits ( :nooo: kan je net zo goed met 10 man spelen) wat dan bij balbezit in 4-3-3 moest veranderen.
Lagerback had alleen niet zoveel rekening gehouden met de sterke rechterflank van Duitsland met Lahm en Schneider, waardoor de linkerkant van Zweden vrijwel niets voor elkaar kreeg en constant achter die twee aan liep.

Dan heb je nog het centrum van de verdediging, met vandaag Petter Hansson als grootste exponent van prut. Ik heb betonmortelwagens nog sneller zien draaien. :nooo: Hetzelfde geldt trouwens voor die Stenman.

Duitsland ging over het algemeen gewoon verder waar het op het WK mee begonnen was: aller aardigst combinatie voetbal. Dissonant vond ik Schweinsteiger. Die is net zo lenig en atletisch als m'n opa en ook z'n reactiesnelheid is niet al te best. Hij was vooral bezig met het vertragen met het spel. Kan zo op de cursus met Maduro.

Vergelijk dat maar eens met Schneider aan de rechterkant. Geen topper in technisch opzicht, maar een ideale speler voor de buitenkant van een 4-mans middenveld. Goed in de combinatie, houdt de snelheid in het spel, kan voor de goal komen, fysiek sterk, loopvermogen en een aardig schot en voorzet.

Duitsland trad aan met Nowotny en Arne Friedrich in centrum en ruimde voor Janssen een plek in als linksback, waardoor Lahm dus op rechts ging spelen. Het centrum ging Friedrich beter af dan het centrum, maar ik blijf het een prutser vinden. Wimpeys vriend Manuel Friedrich maakte in de tweede helft nog z'n debuut voor Duitsland in het centrum van de verdediging, maar de Duitsers werden amper op de proef gesteld door de Zweden.

Bij Zweden kwam onze topper Rosenberg er ook nog in als linksbuiten! Hij zorgde nog wel voor wat dreiging en kwam nog wel 1 of 2 keer in scoringspositie, maar veel stelde het niet voor.

Malik Fathi zal z'n debuut wel over willen doen, denk ik zo. Dat ging nergens over.

Borowski verving Ballack prima op het middenveld. Een wereldtopper is het niet, maar die jongen kan wel wat. Het is een beetje een slungel, maar hij kan mee in hoog tempo en komt per wedstrijd altijd een paar keer dicht bij een goal.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » do aug 17, 2006 10:19 am

Nowotny? Leeft die nog? Die gast vind ik echt te oud. Twee jaar terug bij Leverkusen was het al niet veel meer.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 17, 2006 10:26 am

Beloki schreef:Nowotny? Leeft die nog? Die gast vind ik echt te oud. Twee jaar terug bij Leverkusen was het al niet veel meer.
Speelt nu in Kroatië bij Dinamo Zagreb. Dat zegt inderdaad al genoeg over het niveau van Nowotny.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do aug 17, 2006 10:27 am

Dat Zagred kan er verdomd weinig van. Al hebben ze 2 a 3 aardige tot goede spelers.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do aug 17, 2006 10:30 am

De hele Kroatische competitie is erg matig. De Servische en Bosnische overigens ook. Er lopen altijd wel een paar talentvolle spelertjes rond, maar die vertrekken meestal vrij snel naar het grote geld in Rusland of Ukraïne.

Maar Nowotny is 32 jaar en zou waarschijnlijk op het tweede plan raken in Leverkusen. Dan is Zagreb een hele leuke stad om te wonen.

Ondanks dat Hamburg ook een best leuke stad is, lijkt dit niet voor iedereen op te gaan:
Seksschandaal in voetbalschool van Hamburg

Het internaat van SV Hamburg.Voor Hamburg zijn het niet meteen leuke tijden. Naast matige sportieve resultaten krijgt de club van - de gisteren gekwetst geraakte- Vincent Kompany ook nog een seksschandaal tussen de kiezen. Enkele jeugdspelers, ondergebracht in de voetbalschool van de Duitse club, zouden immers een 16-jarig meisje mee naar hun kamer hebben gelokt. Hamburg legde de vijf jongeren, tussen de 15 en 18 jaar, meteen een schorsing op en wees drie van hen de deur van het internaat. Vier jongens zouden zich aan het meisje vergrepen hebben. Eén speler keek louter toe. Het meisje zou wel niet met tegenzin met de jongens zijn meegegaan. Een van de 18-jarige voetbaltalenten wist het meisje te versieren en haar mee naar de kamer te lokken.

Hamburg reageerde al via zijn voorzitter Bernd Hoffmann: "Dit is een grote inbraak tegen de regels van het internaat. Vrouwelijke gasten zijn alleen maar toegelaten in de vrijetijdsruimte en na 22u is alle bezoek verboden. Overnachten is al helemaal niet toegestaan." Het schandaal raakte bekend toen de ouders van het meisje vorige week hun beklag maakten bij Hamburg. De raad van bestuur van Hamburg riep de speler daarna meteen op het matje. "Het incident is onderzocht, uitgeklaard en bestraft. De speler is van het internaat gestuurd en krijgt ook een sportieve schorsing", besluit Hoffmann.
HLN

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do aug 17, 2006 4:28 pm

Beetje overdreven reactie van Hamburg hoor.... X'C
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 17, 2006 6:00 pm

Maartoe schreef:
Seksschandaal in voetbalschool van Hamburg

Het internaat van SV Hamburg.Voor Hamburg zijn het niet meteen leuke tijden. Naast matige sportieve resultaten krijgt de club van - de gisteren gekwetst geraakte- Vincent Kompany ook nog een seksschandaal tussen de kiezen. Enkele jeugdspelers, ondergebracht in de voetbalschool van de Duitse club, zouden immers een 16-jarig meisje mee naar hun kamer hebben gelokt. Hamburg legde de vijf jongeren, tussen de 15 en 18 jaar, meteen een schorsing op en wees drie van hen de deur van het internaat. Vier jongens zouden zich aan het meisje vergrepen hebben. Eén speler keek louter toe. Het meisje zou wel niet met tegenzin met de jongens zijn meegegaan. Een van de 18-jarige voetbaltalenten wist het meisje te versieren en haar mee naar de kamer te lokken.

Hamburg reageerde al via zijn voorzitter Bernd Hoffmann: "Dit is een grote inbraak tegen de regels van het internaat. Vrouwelijke gasten zijn alleen maar toegelaten in de vrijetijdsruimte en na 22u is alle bezoek verboden. Overnachten is al helemaal niet toegestaan." Het schandaal raakte bekend toen de ouders van het meisje vorige week hun beklag maakten bij Hamburg. De raad van bestuur van Hamburg riep de speler daarna meteen op het matje. "Het incident is onderzocht, uitgeklaard en bestraft. De speler is van het internaat gestuurd en krijgt ook een sportieve schorsing", besluit Hoffmann.
HLN
Nou nou, sportief matige prestaties na 1 gelijkspel. Ietwat overdreven.

En waarom hebben ze het de hele tijd over lokken terwijl daarna wordt aangegeven dat het meisje niet met tegenzin is mee gegaan?

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » do aug 17, 2006 6:08 pm

Hey,dat argument van Thomas heb ik eerder gehoord. :hypocrite:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 17, 2006 6:24 pm

moet jij geen kleine jochies gaan spotten Steef? :hypocrite:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 17, 2006 6:52 pm

Steef schreef:Hey,dat argument van Thomas heb ik eerder gehoord. :hypocrite:
Jij was toch zo'n voorstander van originele humor? :aai:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr aug 18, 2006 10:47 pm

Pijnlijk thuisdebuut Nürnberger Galásek

18/8/2006 22:51

1. FC Nürnberg heeft de smaak te pakken. Ook tegen Borussia Mönchengladbach stond de ploeg van Klaus Augenthaler aan de goede kant van de score (1-0).

Tomás Galásek kende een weinig gelukkig Bundesliga-debuut voor eigen publiek. Bij een duel met Michael Delura werd de oud-Ajacied pijnlijk in het gezicht geraakt en moest na minder dan een half uur flink bebloed van het veld. De Tsjechische international keerde niet meer terug.

Nürnberg stond op dat moment al met 1-0 voor. Markus Schroth had met een rake kopbal voor de voorsprong getekend. En die score bleef op het scorebord staan, ook omdat Gladbach verzuimde de kansen te benutten.


vi.nl

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » za aug 19, 2006 3:39 pm

Het niveau van de Bundesliga valt me ook niet bepaald mee. (met dank aan de beelden van dewedstrijden.tv)

Plaats reactie