Rusland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Rusland

Bericht door Daily Blind » di apr 21, 2009 11:27 am

vi.nl schreef: Zenit krijgt puntaftrek na foute wissel Advocaat

21/04/2009 11:12

Zenit Sint-Petersburg heeft een punt moeten inleveren nadat coach Dick Advocaat een verkeerde wissel had uitgevoerd. De 1-1 einduitslag in het duel met Lokomotiv Moskou van afgelopen zondag is omgezet in een 3-0 verlies voor de ploeg van de oud-bondscoach van Oranje.

Tien minuten voor tijd bracht Advocaat de Turk Fatih Tekke in het veld voor Pavel Pogrebniak. Daarmee overschreed Zenit het maximum van zes niet-Russische spelers op het speelveld. De Haagse coach probeerde vier minuten later zijn fout te herstellen door de Kroaat Ivica Krizanac te wisselen voor Roman Sjirokov.

De Russische bond was echter niet onder de indruk van het herstel en besloot het gelijkspel te veranderen in een reglementair verlies voor Zenit Sint-Petersburg.
Prima regel!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Rusland

Bericht door Ramona » ma aug 10, 2009 7:36 am

Zenit ontslaat Advocaat
Uitgegeven: 10 augustus 2009 07:59
Laatst gewijzigd: 10 augustus 2009 08:00

SINT-PETERSBURG - Zenit Sint-Petersburg heeft trainer Dick Advocaat ontslagen. Dat meldt de Russische voetbalclub maandag op de website. Het ontslag is een gevolg van teleurstellende resultaten.

Advocaat was bezig aan zijn laatste maanden bij Zenit. Zijn contract liep aan het einde van dit jaar af, waarna hij de club zou verlaten. Advocaat begint op 1 januari als bondscoach van de Belgische voetbalploeg.

''Nadat Advocaat besloot als bondscoach van België aan de slag te gaan, zijn de resultaten helaas zichtbaar minder geworden'', aldus het bestuur in een reactie. ''Wij, en ook de supporters, zijn teleurgesteld over de huidige klassering van Zenit in de Russische competitie.'' Zenit staat na zeventien speelronden op de zevende plaats met 24 punten.


Naast de tegenvallende wedstrijdresultaten heeft vermoedelijk ook het conflict tussen Advocaat en Igor Kornejev meegespeeld in de beslissing van de leidinggevenden bij Zenit Sint-Petersburg. Kornejev, die eerder in Nederland bij SC Heerenveen en Feyenoord voetbalde, werd onlangs aangesteld als sportief directeur en kwam met Advocaat in aanvaring over de nieuwe aankoop Alessandro Rosina. Advocaat was niet op de hoogte van de komst van de Italiaanse middenvelder. De 61-jarige Nederlandse coach wilde juist extra aanvallers in zijn selectie.
© ANP
Nu.nl

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Rusland

Bericht door Duke » zo aug 30, 2009 9:05 pm

Zenit strikt Mateja Kezman

SINT-PETERSBURG - Mateja Kezman zet zijn voetbalcarrière voort bij Zenit Sint-Petersburg. De Russische club heeft zondag met Paris Saint-Germain, waar de Servische aanvaller onder contract stond, overeenstemming bereikt over zijn verhuur met het recht tot aankoop.

De oud-PSV’er moet nog wel medisch worden gekeurd.

Zenit ontsloeg onlangs trainer Dick Advocaat wegens de tegenvallende resultaten dit seizoen.
www.sportwereld.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Rusland

Bericht door Jöhnk » di jan 18, 2011 8:02 pm

Gullit vervolgt trainersloopobaan in Tsjetsjenië
18/01/2011 19:26

Ruud Gullit gaat weer aan de slag als hoofdtrainer. De voormalig topvoetballer verkast naar Rusland. De 48-jarige oud-international is de nieuwe trainer van Terek Grozny, waar hij voor anderhalf jaar tekende.

De club uit Tsjetsjenië maakt dinsdagavond melding van de overeenkomst. In de verbintenis is een optie opgenomen voor een langer verblijf van Gullit. Grozny eindigde vorig seizoen op een elfde plek in de Russische competitie.

Gullit was in het verleden hoofdtrainer bij Chelsea (1996-1998), Newcastle United (1998-1999), Oranje onder de 21 (2003-2004), Feyenoord (2004-2005) en Los Angelas Galaxy (2008).

De laatste functie die Gullit vervulde was echter niet die van hoofdtrainer. Als voorzitter van het HollandBelgium Bid greep hij met de Nederlandse delegatie naast het WK 2018. Ironisch genoeg werd Rusland gekozen als gastheer voor het mondiale toernooi.

Bij Terek is Gullit de opvolger van Víctor Muñoz, die tijdens het afgelopen trainingskamp geen overeenstemming bereikte met de clubleiding over een contractverlenging. De club verlangt van Gullit een plek bij de eerste acht en kwalificatie voor Europees voetbal.
bron: www.vi.nl

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Rusland

Bericht door Marillion » di jan 18, 2011 9:57 pm

Dat moet dan wel heel veel geld opleveren. Nou niet bepaald een gebied waar je voor je lol een tijdje gaat zitten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Rusland

Bericht door Duke » di jan 18, 2011 10:15 pm

Grozny.... Interessant. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Justin
Berichten: 2074
Lid geworden op: di sep 23, 2003 5:14 pm
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: Rusland

Bericht door Justin » di jan 18, 2011 10:16 pm

Wat zal Estelle hiervan vinden?

Las wel dat er veel geld zit. Nieuwe voorzitter. Wil graag laten zien dat het in Tsjetsenië hartstikke goed gaat.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Rusland

Bericht door peter » di jan 18, 2011 10:21 pm

Het is in ieder geval een avontuurlijke stap. Zou bij god niet weten hoe het daar nu aan toe gaat ook.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Rusland

Bericht door Duke » ma mar 07, 2011 11:18 am

'Gullit haalt Boussoufa' Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Ruud Gullit is druk bezig om zijn selectie bij Terek Grozny voor het nieuwe seizoen te versterken. Een van de aanwinsten lijkt Mbark Boussoufa te worden. De 26-jarige middenvelder van Anderlecht vertrekt volgens de Franstalige Belgische krant Le Soir voor drie jaar naar de Tsjetsjeense voetbalclub, waar Gullit in januari van dit jaar zijn handtekening onder het contract van trainer zette.

Anderlecht is volgens het Belgische Nieuwsblad weliswaar bereid om Boussoufa te verkopen, maar dat zal niet zonder slag of stoot gebeuren. Terek Grozny zal diep in de buidel moeten tasten. De vraagprijs van Anderlecht bedraagt namelijk minimaal tien miljoen euro.

Gullit zou inmiddels al contact hebben opgenomen met Boussoufa, voor wie bij Terek Grozny een netto jaarsalaris klaarligt van drie miljoen euro.
Telegraaf

Mmm, ik weet nog wel een aanwinst die voor dat bedrag wil komen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Rusland

Bericht door joey » ma mar 07, 2011 11:33 am

Boussoufa is niet goed wijs als hij daar gaat spelen. Dat betekent einde carrière!
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Rusland

Bericht door peter » ma mar 07, 2011 11:35 am

Grozny is niet wijs als men 10 miljoen neerlegt voor Boussoufa. Dat is echt geen topspeler en zeker geen 10 miljoen waard.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Rusland

Bericht door Duke » ma mar 07, 2011 11:51 am

Ik meende dat er een afspraak was gemaakt tussen de leiding van Anderlecht en Boussoufa dat hij na dit seizoen voor 6 miljoen weg zou mogen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Rusland

Bericht door joey » ma mar 07, 2011 11:53 am

Dat weet Gullit ook wel. Bij een echte topspeler hoeft hij het niet eens te proberen.

Geld speelt blijkbaar geen rol.Gullit moet proberen bekende spelers ertoe te bewegen die kant uit te komen.

Laat ik het zo zeggen: ik zou daar zelfs voor drie miljoen niet willen wonen.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Rusland

Bericht door Daily Blind » ma mar 07, 2011 12:07 pm

Duke schreef:
'Gullit haalt Boussoufa' Van onze Telesportredactie

AMSTERDAM - Ruud Gullit is druk bezig om zijn selectie bij Terek Grozny voor het nieuwe seizoen te versterken. Een van de aanwinsten lijkt Mbark Boussoufa te worden. De 26-jarige middenvelder van Anderlecht vertrekt volgens de Franstalige Belgische krant Le Soir voor drie jaar naar de Tsjetsjeense voetbalclub, waar Gullit in januari van dit jaar zijn handtekening onder het contract van trainer zette.

Anderlecht is volgens het Belgische Nieuwsblad weliswaar bereid om Boussoufa te verkopen, maar dat zal niet zonder slag of stoot gebeuren. Terek Grozny zal diep in de buidel moeten tasten. De vraagprijs van Anderlecht bedraagt namelijk minimaal tien miljoen euro.

Gullit zou inmiddels al contact hebben opgenomen met Boussoufa, voor wie bij Terek Grozny een netto jaarsalaris klaarligt van drie miljoen euro.
Telegraaf

Mmm, ik weet nog wel een aanwinst die voor dat bedrag wil komen.
Ik ken er wel meer dan één! ;-)

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Rusland

Bericht door Frank » ma mar 07, 2011 8:30 pm

joey schreef:Dat weet Gullit ook wel. Bij een echte topspeler hoeft hij het niet eens te proberen.

Geld speelt blijkbaar geen rol.Gullit moet proberen bekende spelers ertoe te bewegen die kant uit te komen.

Laat ik het zo zeggen: ik zou daar zelfs voor drie miljoen niet willen wonen.
In Sint Petersburg niet? Als er een stad is waar ik in Rusland zou willen wonen, was het wel daar.

Ooit geweest, joey? Of is je uitspraak gebaseerd op een vooroordeel?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Rusland

Bericht door peter » ma mar 07, 2011 8:32 pm

Was het maar St. Petersburg, Frank. Die gozer gaat naar Grozny. :smallgrin.gif:

Overigens zou ik voor 3 miljoen per jaar wel een jaartje in Grozny willen wonen, hoor. No problemo.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Rusland

Bericht door Frank » ma mar 07, 2011 8:34 pm

:blush.gif:

Ik scrolde in een keer vanaf een berichtje uit 2009 over Kezman naar Zenit door naar beneden... Foutje bedankt :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Rusland

Bericht door Jöhnk » ma mar 07, 2011 8:38 pm

joey schreef:Dat weet Gullit ook wel. Bij een echte topspeler hoeft hij het niet eens te proberen.

Geld speelt blijkbaar geen rol.Gullit moet proberen bekende spelers ertoe te bewegen die kant uit te komen.

Laat ik het zo zeggen: ik zou daar zelfs voor drie miljoen niet willen wonen.
Het schijnt dat ze daar alleen hun thuiswedstrijden spelen en verder niets. Trainen doen ze ergens in een buitenverblijf in de omgeving van Moskou.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Rusland

Bericht door Feest » ma mar 07, 2011 9:12 pm

Erger dan Rotterdam kan het niet zijn, joh.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Rusland

Bericht door wimpey » ma mar 07, 2011 9:44 pm

Dil schijnt ook Bahia te willen halen.

Da's een garantie voor een snel ontslag en een gouden handdruk. :biggthumpup.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Rusland

Bericht door Jöhnk » do mar 10, 2011 11:15 pm

Blijkbaar heeft Boussoufa zich bedacht. Hij wil nu naar Anzhi Machachkala. Grozny was toch te gevaarlijk.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Rusland

Bericht door Jinne » vr mar 11, 2011 8:59 am

Het is toch niet meer willen? Op site van Anderlecht staat dat het rond is.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
ferry
Berichten: 3084
Lid geworden op: ma dec 01, 2003 1:36 pm
Locatie: Ireland

Re: Rusland

Bericht door ferry » vr mar 11, 2011 9:46 am

"Veiligheid speelde een rol"

Van onze Telesportredactie
BRUSSEL - Mbark Boussoufa heeft op het laatste moment een akkoord bereikt met de Russische club Anzji Machatsjkala. De aanvaller zou aanvankelijk naar Terek Grozny gaan. De Marokkaan twijfelde te veel over de club uit Tsjetsjenië vanwege de onveilge situatie in het land.

"Het is een gekkenhuis geweest. In de sloturen van de transfermarkt zijn er zoveel dingetjes gebeurd dat ik uiteindelijk een transfer naar Grozny uitsloot. De veiligheidskwestie speelde een rol, dat zal ik niet ontkennen", zegt Boussoufa tegen Het Laatste Nieuws.
Boussoufa ondertekende een contract voor drie jaar bij Anzji Machatsjkala, waar ook de Brazilianen Roberto Carlos en Diego Tardelli voetballen.
De T.

Waarom moest die jongen zo nodig op DIT moment weg? Ik ken Anzji Machatsjkala verder niet, maar het lijkt me toch niet de droomclub waar je op hoopt...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Rusland

Bericht door Duke » vr mar 11, 2011 10:04 am

Vreemd verhaal, in meerdere opzichten.
Boussoufa: "Veiligheid speelde een rol"

Mbark Boussoufa leek op weg naar het Terek Grozny van trainer Ruud Gullit. Op het laatste moment trok de spelmaker van Anderlecht echter naar Anzhi Makhachkala, naar eigen zeggen uit veiligheidsoverwegingen.

Kort voor het sluiten van de transfermarkt kwamen Anderlecht, Anzji Makhachkala en Boussoufa tot een akkoord. "Het is een gekkenhuis geweest. In de sloturen van de transfermarkt zijn er zoveel dingetjes gebeurd dat ik uiteindelijk een transfer naar Grozny uitsloot. De veiligheidskwestie speelde een rol, dat zal ik niet ontkennen", aldus Boussoufa in gesprek met Het Laatste Nieuws.

Het debuut van Boussoufa zal niet tijdens de eerste Russische speelronde plaatsvinden. "Het heeft weinig zin om nu halsoverkop naar ginder te vliegen. De match van zondag halen lijkt me moeilijk. Ik wil liefst eerst hier nog afscheid nemen. Ik zal Anderlecht trouwens hard missen. Het zal voor altijd een mooie herinnering blijven, bedankt voor alles."

Waar de Marokkaan naar eigen zeggen niet koos voor Grozny vanwege de veiligheid, heeft de club een andere lezing. "De deal ging niet door, ondanks een akkoord met Anderlecht. De vertegenwoordigers van de spelers hadden immers plots onaanvaardbare eisen. Ze gedroegen zich bovendien bijzonder arrogant tijdens de onderhandelingen. Daarom zagen we af aan de transfer, we wilden de sfeer in de kleedkamer niet laten verzieken."
www.voetbalprimeur.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Rusland

Bericht door Duke » ma apr 11, 2011 2:14 pm

Gullit pakt met Grozni punt bij Spartak Moskou

AMSTERDAM - Ruud Gullit heeft opnieuw een succesje geboekt met Terek Grozni. De Tsjetsjeense formatie hield Spartak zondagavond in Moskou op een gelijkspel: 0-0.

Vorige week boekte Gullit zijn eerste overwinning als coach van Terek. Toen werd Tom Tomsk met 2-0 verslagen.

Voor Spartak was het de tweede tik deze week. Donderdag kreeg de ploeg, die eerder Ajax in de Europa League uitschakelde, in dat toernooi met 5-1 slaag bij FC Porto.

Grozni staat na vier duels op vier punten in de Russische competitie. Spartak en nog vijf teams hebben datzelfde puntentotaal.
www.nusport.nl

Goed bezig die Gullit, gewonnen van Tom Tomsk! :biggthumpup.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie