Rusland

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22998
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Rusland

Bericht door raymon » ma jul 24, 2006 8:17 pm

Alles over de Russische competitie
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 09, 2006 4:36 pm

Advocaat haalt Ricksen naar Sint-Petersburg

9/8/2006 16:51

Dick Advocaat staat op het punt Fernando Ricksen te verlossen van Glasgow Rangers. Zenith Sint Petersburg wil de Limburger huren.

Rangers en Zenith zijn het eens over de voorwaarden van een verhuurperiode voor één jaar. Ricksen zelf moet nog tot een akkoord komen met de Russische club en een medische keuring ondergaan in Sint Petersburg. Waarschijnlijk zal dat nog deze week gebeuren, maakte de Schotse club bekend via zijn website.

Advocaat en Ricksen zijn bekenden van elkaar. De coach haalde de dertigjarige speler in de zomer van 2000 naar Glasgow, waar de voormalig international na een moeizaam begin uitgroeide tot aanvoerder van The Gers.

Tijdens de voorbereiding op het huidige seizoen verbruide Ricksen zijn kansen bij de nieuwe coach, Paul Le Guen, door wangedrag in een vliegtuig op weg naar Zuid-Afrika. Hij kreeg vervolgens te horen dat hij beter kon vertrekken.

Als onderdeel van de huurovereenkomst heeft Zenith Sint Petersburg toegezegd om op 23 augustus een oefenwedstrijd tegen de Schotten te spelen op Ibrox Park.
vi.nl

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 09, 2006 6:04 pm

goeie goedkope vodka voor Fernando :xyxthumbs:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo aug 09, 2006 7:22 pm

:D

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo aug 16, 2006 6:04 pm

Russia [1 - 0] Latvia

90' [1 - 0] Pogrebnik



Guus z'n debutant in de laatste minuut...

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 6:26 pm

Nou zeg, all hail Guus. Ze hebben van Letland weten te winnen. :confused:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 16, 2006 11:07 pm

Wéér Guus Geluk

Eind juni had Guus Hiddink voor het laatst op de bank gezeten als coach. Zijn Australië werd in de blessuretijd uit het WK geknikkerd door de latere wereldkampioen Italië.

De 59-jarige Achterhoeker had gisteren in Moskou het geluk wel weer aan zijn zijde. De oefeninterland van zijn nieuwe werkgever Rusland tegen Letland leek op een 0-0 gelijkspel af te stevenen.

Maar eveneens in blessuretijd namen de Russen afstand. Pogrebniak maakte de 1-0, zodat Hiddink met een overwinning debuteerde. Niet dat de coach daar erg veel waarde aan hechtte. Vooraf had Hiddink al gezegd dat hij het belangrijker vond dat zijn internationals een aantal dagen bij elkaar konden zijn.

Het oefenduel met Letland, uit historisch oogpunt zeer beladen door de jarenlange, Russische overheersing van de Baltische staten, gold als voorbereiding op de EK-kwalificatie. Daarin beginnen Hiddink en de Russen volgende maand in eigen huis tegen Kroatië.

Het was niet alleen de vuurdoop van Hiddink. Ook assistent Igor Korneev, die er zijn baan als jeugdtrainer van Feyenoord voor opzegde, en technisch coördinator Joop Alberda waren voor het eerst in functie.

Na het eindsignaal was er explosie aan geluid in het stadion van Lokomotiv Moskou, waar 24.000 van de 28.000 plaatsen bezet waren. Zo veel overwinningen heeft Rusland in de afgelopen jaren niet kunnen vieren. Om die reden is Hiddink binnengehaald. Toen hij de perskamer betrad, kreeg hij applaus van de Russische journalisten. ,,Ook wel eens leuk,’’ reageerde Hiddink droog.

De oud-coach van PSV erkende dat hij best was geschrokken in zijn wittebroodsweken. De stadions zijn bij competitiewedstrijden veel leger dan hij had verwacht en het tempo van het spel voldoet absoluut niet aan de eisen van het moderne voetbal. ,,Dat laatste heb ik mijn spelers meteen duidelijk proberen te maken,’’ aldus Hiddink. ,,Toen ik de wedstrijden zag, dacht ik: ‘Mijn hemel, wat moet ik hier nu mee?’ Modern voetbal vereist een hoog tempo en dat zag ik niet terug.

,,Complimenten voor mijn spelers die dat nu wel hebben geprobeerd. Dat is eigenlijk het belangrijkste van de eerste weken. Dat we erin zijn geslaagd een groep van 19 spelers - veel te weinig natuurlijk, maarer zullen er een paar bijkomen - hebben gevonden om mee aan de slag te gaan. Het begin is er. Ik heb veel gezien en geleerd.’’

De Russen lieten in de eerste helft vier grote kansen liggen en verzuimden na rust drie keer om te scoren. Bijna had Letland nog de score geopend, na een enorme fout in de verdediging van Rusland. Uiteindelijk liet invaller Pogrebniak zijn coaches en supporters juichen.

,,Het was mooi dat er meer toeschouwers zaten dan verwacht,’’ sprak Hiddink. ,,De entourage in de stadions is niet zo dat de spelers daardoor meteen de sterren van de hemel spelen. Het zou mooi zijn als mijn assistenten, Joop Alberda en ik ervoor zorgen dat er meer Russen naar het voetbal komen.’’

Een Russische journalist vroeg nog: ,,Is dit een Nederlandse zege?’’ Hiddink: ,,Daar word ik zo langzamerhand een beetje moe van. Wij werken voor Rusland. Een zege van onze ploeg is Russisch.’’
AD


HB Guus moet uitkijken met zulke neerbuigende opmerkingen. Dat wordt niet gewaardeerd. :aai:
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo aug 27, 2006 12:05 am

http://www.uefa.com/competitions/UCL/ne ... 49051.html

Nog zo'n goede Zuid-Amerikaan, Steef? ;)

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma okt 02, 2006 5:28 pm

Advocaat blijft winnen met Zenit

01 oktober 2006, 10:06 uur

Dick Advocaat heeft Zenit Sint-Petersburg helemaal op de rails. De ploeg won zondag in eigen huis met 4-0 van Spartak Naltsjik. Het was de vijfde competitieoverwinning op rij van Zenit, dat onder Advocaat nog niet verloor. De club staat inmiddels vierde op de ranglijst. Koploper CSKA Moskou speelde met 3-3 gelijk tegen FK Moskou.

CSKA heeft op de ranglijst één punt voorsprong op stadgenoten Lokomotiv en Spartak. Zenit Sint-Petersburg volgt op drie punten van de koploper.


voetbal.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za okt 14, 2006 4:23 pm

Eerste competitienederlaag Advocaat

14 oktober 2006, 16:15 uur

Dick Advocaat heeft zaterdag zijn eerste nederlaag geleden als coach van Zenit Sint-Petersburg. De Nederlander verloor met zijn ploeg op bezoek bij Spartak Moskou: 1-0. Vladimir Bistrov scoorde twee minuten in de extra tijd. Bij de thuisploeg werd Quincy Owusu-Abeyie in de 63ste minuut gewisseld en bij Zenith speelde Fernando Ricksen het hele duel.

Advocaat was dertien wedstrijden ongeslagen in de Russische competitie. Door de eerste nederlaag blijft Zenit steken op de vierde plaats. Bij winst was het Spartak, dat nu vier punten voorstaat, voorbij gegaan.


voetbal.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za nov 18, 2006 3:28 pm

CSKA ontkurkt champagne in Wladiwostok

18 november 2006, 14:35 uur
Vágner Love heeft de champagne zaterdag laten knallen in Wladiwostok. De Braziliaanse spits schoot CSKA Moskou met een hattrick op de één-na-laatste dag van de competitie naar de tweede Russische titel op rij. De UEFA Cup-houder won met 0-4 van Luch-Energiya Wladiwostok. Daniel Carvalho opende de score, waarna Love drie maal doel trof.

CSKA heeft met nog één duel te gaan drie punten voorsprong op stadgenoot Spartak, dat met 3-4 won van FK Rostov. Als Spartak op de slotdag nog op gelijke hoogte komt, telt het aantal behaalde overwinningen en dat is in het voordeel CSKA.

Dick Advocaat boekte met Zenit Sint-Petersburg zaterdag een 1-2 zege op Sjinnik Jaroslavl. Daarmee hield de ploeg zicht op de derde plaats en daarmee op een direct UEFA Cup-ticket. De achterstand op nummer drie Lokomotiv Moskou bedraagt één punt. Zenit is al zeker van de vierde plaats. Of dat een UEFA Cup-ticket oplevert, hangt af van de bekerfinale die pas volgend jaar wordt gespeeld.
voetbal.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za nov 18, 2006 3:36 pm

Allejezus, Wladiwastok. Spelen die op het hoogste niveau?

Lijkt me een hele belevenis, de Russische competitie.



De uit/thuis-balans:
THUIS BALANS
Team G W G V P V T
1 Spartak Moskou 15 11 4 0 37 36 - 16
2 FC Luch-Energia 14 11 2 1 35 26 - 12
3 CSKA Moskou 14 10 2 2 32 26 - 12
4 Krylia 13 9 2 2 29 22 - 11
5 Zenit 14 8 5 1 29 22 - 10
6 Tom Tomsk 14 8 4 2 28 24 - 13
7 Rubin Kazan 14 8 3 3 27 18 - 11
8 Spartak Nalchik 14 7 5 2 26 20 - 12
9 Amkar Perm 14 7 5 2 26 13 - 10
10 FK Rostov 14 6 4 4 22 20 - 17
11 Lok. Moskou 14 5 6 3 21 19 - 13
12 Saturn Moskou 14 4 9 1 21 16 - 11
13 FK Moskou 14 5 6 3 21 18 - 15
14 Dinamo Moskou 14 4 8 2 20 17 - 14
15 Torpedo Moskou 14 3 4 7 13 15 - 22
16 Shinnik Yaroslavl 14 1 4 9 7 9 - 26
UIT BALANS
Team G W G V P V T
1 Lok. Moskou 14 8 2 4 26 24 - 20
2 CSKA Moskou 14 6 5 3 23 16 - 14
3 FK Moskou 14 4 7 3 19 21 - 20
4 Zenit 14 4 5 5 17 18 - 19
5 Saturn Moskou 14 3 7 4 16 11 - 9
6 Spartak Moskou 13 2 9 2 15 19 - 17
7 FK Rostov 14 4 2 8 14 19 - 26
8 Rubin Kazan 14 3 4 7 13 22 - 25
9 Spartak Nalchik 14 3 2 9 11 11 - 19
10 Tom Tomsk 14 2 3 9 9 10 - 20
11 Amkar Perm 14 1 6 7 9 8 - 22
12 Krylia 15 1 6 8 9 14 - 21
13 Torpedo Moskou 14 0 8 6 8 5 - 15
14 Dinamo Moskou 14 2 2 10 8 10 - 24
15 FC Luch-Energia 14 1 2 11 5 11 - 23
16 Shinnik Yaroslavl 14 0 3 11 3 6 - 27
:D

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di nov 28, 2006 9:11 am

'Keuze voor Moskou is een gok, snap je?'


Het gaat goed met hem. Quincy Owusu-Abeyie kan het niet vaak genoeg herhalen. Eenzaam is hij helemaal niet in Moskou, want er komt geregeld familie over. En met de kou valt het ook best mee. ,,Er staat niet zoveel wind,’’ zegt de jonge voetballer. ,,Daardoor voel je het niet zo erg.’’

Hij leunt achterover op de bank. Aan zijn linkerpols blinkt een indrukwekkend horloge. Het goud verbleekt in de schittering van de diamantjes op de wijzerplaat. Niet slecht voor een jongen die als 15-jarige werd weggestuurd bij Ajax en zich alleen moest zien te redden in de Bijlmer. Dat laatste verhaal is al vaak verteld, vooral in de zomer van 2005. Owusu-Abeyie flitste op het jeugd-WK in Nederland en het land lag aan zijn voeten. Iedereen wilde weten wie hij was en waar hij vandaan kwam. Uit de Bijlmer dus, als zoon van Ghanese ouders.

De voetballer lacht als hij terugdenkt aan zijn dagen van glorie. Tegenwoordig is het zoeken naar bewegende beelden van de baltovenaar. Op youtube.com zijn wat korte flitsen te zien van Quincy Owusu-Abeyie in het rode shirt van Spartak Moskou, maar veel is het niet. Op televisie zag Nederland hem dit jaar zelden tot nooit.

,,Dat wist ik van tevoren,’’ zegt Owusu-Abeyie. ,,In Rusland ben je als voetballer niet echt in beeld. Dat is een nadeel. Daarom is de Champions League zo belangrijk voor mij. Op dat niveau wil ik me laten zien.’’

Op twee invalbeurten na, kwam het er nog niet echt van. Quincy werd in zijn eerste jaar in Moskou achtervolgd door blessures en was vooral wisselspeler. Sinds het afgelopen weekeinde is de competitie in Rusland alweer afgelopen. In maart begint het nieuwe seizoen. De aanvaller: ,,Hopelijk ben ik dan net zo fit als ik nu ben. Ik heb veel last gehad van hamstringblessures, waardoor ik te weinig heb gespeeld. Er wordt hier extreem rustig getraind, daar moest ik aan wennen. Bij Arsenal moest je elke dag voluit, hier gaat het altijd tranquillo. Dat is niks voor mij.’’

Iedereen die Quincy’s opmerkelijke transfer van Arsenal naar Spartak in januari hard veroordeelde, zal zijn vooroordelen bevestigd zien. ,,Ik heb respect voor de mening van iedereen. Maar ík moest een beslissing nemen. Het was vlak voor de deadline, toen Arsène Wenger vertelde dat er één club voor me was. Uit Rusland. No way, dacht ik, dat doe ik niet. Maar ja. Toen ik er over ging praten met mijn zaakwaarnemer, ging ik er toch anders tegenaan kijken. Ik móest iets beslissen, snap je?’’

Het ging Quincy allemaal niet snel genoeg bij Arsenal. Na het WK voor de jeugd had hij op een echte kans gehoopt, maar de aanvaller moest zich weer geregeld melden bij de reserves. Wéér naar het onooglijke Underhill, het stadionnetje waar de Arsenal-beloften hun wedstrijden spelen. ,,Daar speelde ik al twee seizoenen. En toen haalde de club ook nog Adebayor, waardoor mijn kansen nog kleiner werden. Ik zag het gewoon even niet meer zitten. Ik wilde weg. En Spartak was de enige club die concreet was. Zij wilden me écht hebben.’’

Maar waarom niet wat langer gewacht op een mooie Engelse club, desnoods op huurbasis? Quincy haalt zijn schouders op. ,,Dat had ook gekund. Als mensen het niet begrijpen, snap ik dat best. Ryan (Babel, red.) en veel andere vrienden vonden het ook raar. Moskou, wat moet je daar nou? Dat neem ik hen niet kwalijk. Andersom had ik het denk ik ook gek gevonden. Het was een gok, snap je? Maar ik wilde het er op wagen. Het was míjn keuze.’’

Het geld is goed in Rusland, dat scheelt. ,,Er lag een goed contract klaar, zeker,’’ zegt Owusu-Abeyie. Zijn Engelse vriendin verhuisde ook naar Moskou, om het leven in de grote vreemde stad wat aangenamer te maken. Zijn vader en 6-jarige broertje komen zo vaak ze kunnen op visite. ,,Alleen in Moskou was misschien moeilijker geweest. Dan zou ik heimwee kunnen krijgen. Nu ben ik eigenlijk nooit alleen, dat scheelt. En Moskou is een mooie stad. Groot en oud, maar wel mooi.’’

Spartak stelde een soort lakei aan om de jonge voetballer te begeleiden. ,,Iedere buitenlandse speler heeft zo iemand. Dat is een soort lijfwacht en chauffeur. Hij helpt me overal bij. Als ik boodschappen moet hebben, als ik iets niet begrijp of als ik ergens naartoe moet.’’

Als Quincy wat gaat eten met zijn vriendin, is zijn bodyguard erbij. ,,Hij wacht dan in zijn auto, voor het restaurant. Als ik hem nodig heb, bel ik even en dan komt hij onmiddelijk. In de supermarkt helpt hij me soms ook.’’

Als Spartak ook in Europees verband is uitgevoetbald, krijgen de spelers vrijaf. Daarna begint de voorbereiding op het nieuwe seizoen, in een land waar het wat warmer is dan in Rusland zelf. ,,Begin dit jaar ontmoette ik mijn teamgenoten voor het eerst in Israël, waar de club op trainingskamp was. Ik had daarvoor nog niemand van de club gesproken. Iedereen was heel aardig, vond ik. In Moskou heb ik eerst in een hotel gezeten en ben daarna naar een appartement verhuisd. Later kwam mijn vriendin bij me wonen.’’ Russisch verstaat hij al een beetje. ,,Lezen is moeilijk, maar de basisdingen begrijp ik. Ik heb voor drie jaar getekend, dus ik wil de taal leren.’’ Moskou is al de derde grote stad waar de jonge voetballer een weg moet zien te vinden, na Amsterdam en Londen. Over wat zijn thuis is, hoeft Quincy niet zo lang na te denken. ,,Londen. Daar voel ik me het best op mijn plaats. Mijn zus woont daar en veel van mijn vrienden ook. Als ik vrij ben, ga ik daarheen. De sfeer is er gewoon prettig, die stad past bij me. Moskou is ook wel leuk, maar dan anders.’’
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 18, 2006 6:27 pm

Opnieuw transferrecord voor Advocaats Zenit

18/12/2006 15:34

Coach Dick Advocaat mag flink met de geldbuidel rinkelen. Voor de tweede keer binnen een maand heeft zijn club Zenit Sint-Petersburg het Russische transferrecord gebroken.

De jongste aankoop van Zenit is de Argentijn Alejandro Dominguez. De 25-jarige aanvaller werd voor zeven miljoen euro overgenomen van Rubin Kazan, eveneens uit Rusland. De transfersom voor Dominguez ligt twee miljoen euro hoger dan het record dat Zenit een maand geleden boekte met de aankoop van Pavel Pogrebnyak.

Dominguez tekent bij terugkomst van zijn vakantie in Argentinië een driejarig contract bij Zenit. De spits was in dienst van Rubin Kazan afgelopen seizoen goed voor dertien treffers.
vi.nl

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 02, 2007 12:18 pm

Ricksen laat zich weer eens gaan:
Ricksen op de vuist met ploeggenoot Radimov

2/2/2007 11:59

Fernando Ricksen is door Zenit Sint-Petersburg beboet. De Nederlander in Russische dienst ging tijdens het oefenduel in Spanje met Málaga op de vuist met ploeggenoot Vladislav Radimov, die eveneens een boete moet betalen.
In de 81ste minuut kregen de twee het met elkaar aan de stok. Toen Málaga op het punt stond om een hoekschop te nemen, deelde Ricksen een klap uit aan Radimov, waarna de kemphanen nog even door steggelden. Beide spelers werden van het veld gestuurd.

Ricksen en Radimov excuseerden zich via de website van Zenit voor hun wangedrag. 'Wij realiseren ons dat deze emotionele uitbarsting in het openbaar voor niemand gepast is en zeker niet voor profvoetballers van dezelfde ploeg. Het is inmiddels bijgelegd en zal niet meer gebeuren', aldus het duo.

VI.nl
Zie ook:
http://www.youtube.com/player2.swf?vide ... 0ZLQIBdY18
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 02, 2007 12:30 pm

:D Wat een manier om je club te benadelen. Heb je al iets gelezen over de eventuele reden van het gevecht, Alain?

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 02, 2007 2:32 pm

Nou er staat op youtube een filmpje over de training na dit gevecht. Maar alleen Advocaat en Ricksen spreken Engels, de rest is Russisch dat versta ik niet. Maar bij Advocaat en Ricksen kwam vooral 'we have to win' terug, ze moesten blijven winnen dat was het belangrijkste. De rest kan ik niet goed verstaan omdat er een Rus doorheen zit te lullen :D
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » vr feb 02, 2007 3:44 pm

:xyxthumbs: :D

Hoe gaat het trouwens met Ricksen z’n drankprobleem?(waarschijnlijk beter dan met z’n anger management class, maar dat zegt niet zoveel)

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » vr feb 02, 2007 4:49 pm

Stond laatst een stuk in, ik meen, de VI. Hij was van de drank af en wou de weg omhoog inzetten. Hij deed er alles aan om zich voetballend te onderscheiden en dus niet meer in de spotlights te komen door eventuele randzaken.

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » za feb 03, 2007 12:14 am

Dat lukt dus niet echt.... :blush:
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Alaindebanaan
Berichten: 2467
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:46 pm
Locatie: Eindhoven

Bericht door Alaindebanaan » do mar 01, 2007 11:23 pm

Timostsjoek kiest voor Advocaats Zenit

28/2/2007 11:47

Na negen jaar begint Anatoli Timostsjoek aan zijn eerste buitenlandse avontuur. De Oekraïner komt bij Zenit Sint-Petersburg onder de hoede van Dick Advocaat.
De transfer van de 27-jarige Timostsjoek naar Feyenoord ketste in augustus af op de transfersom die Shakhtar Donetsk verlangde. De vraagprijs van tien miljoen euro was de Rotterdammers te gortig.

Zenit Sint-Petersburg had minder moeite diep in de buidel te tasten. Voor ruim vijftien miljoen euro werd de middenvelder losgeweekt bij Shakhtar Donetsk. De 65-voudige Oekraïense international tekende bij de club van Advocaat een contract voor vier jaar. 'Het feit dat Advocaat coach is van Zenit heeft een belangrijke rol gespeeld', vertelde Timostsjoek.

Met de vijftien miljoen kan de transfer worden bijgeschreven in de Russische recordboeken. Nog nooit werd zoveel betaald om een buitenlandse speler naar de Russische competitie te lokken.

VI
'Zenit betaalt Timostjoek niet in aardgas'

1/3/2007 19:01

De transfer van Anatoli Timostsjoek zou deels worden betaald in nature, aardgas welteverstaan. Maar Shakhtar Donetsk heeft deze speculaties van tafel geveegd als onzin.
'Bij deze verklaar ik dat de levering van gas geen rol heeft gespeeld in de transfer van Timostsjoek naar Zenit. Dat is ook niet mogelijk geweest', wees Sergei Palkin alle geruchten naar het land der fabelen. 'Shakhtar is een voetbalclub en geen handelaar in gas', voegde Shakhtars-directeur eraan toe.

De suggestie dat de helft van de vijftien miljoen euro transfersom in gas zou worden uitgekeerd waren gewekt, omdat Zenit-trainer Dick Advocaat dankzij de financiële injecties van het Russische gasbedrijf Gazprom spelers kan halen.

VI
[/quote]
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo nov 11, 2007 10:35 pm

Hebben we een prachtig topic over het Russische voetbal.....
Thomas schreef:
Advocaat en Zenit klaren de klus en zijn kampioen
11/11/2007 13:53

Dick Advocaat heeft er een kampioenschap bij op zijn erelijst. De Nederlandse coach behaalde met Zenit Sint-Petersburg het kampioenschap in Rusland door op de laatste speeldag Saturn Moskou met 1-0 te verslaan.

De opdracht voor Zenit was duidelijk. De ploeg van Advocaat moest winnen om de enige overgebleven concurrent Spartak Moskou, dat thuis speelde tegen stadgenoot Dinamo, voor te blijven.

De missie van Zenit slaagde. Met zijn eerste competitietreffer van het seizoen opende Radek Sirl na vijftien minuten de score voor de gasten. Ondanks die voorsprong bleef het lang spannend.

Terwijl het bij Saturn-Zenit lang 0-1 bleef, was het zeker dat Spartak zou gaan winnen van Dinamo. Via goals van Roman Pavlioetsjenko en Welliton koesterde Spartak na 52 minuten spelen al een 2-0 voorsprong, al werd het in de slotfase nog spannend door een eigen doelpunt van Radoslav Kovac: 2-1.

Zenit slaagde er in het minieme verschil vast te houden tot het eindsignaal. De club uit Sint-Petersburg, waar naast Advocaat ook assistent-coach Cor Pot en verdediger Fernando Ricksen onder contract staan, werd daarmee de eerste kampioen van het moderne Rusland die afkomstig is buiten Moskou.


vi.nl
Jabu schreef:Knappe prestatie van Advocaat. Ik heb weinig kijk op het Russische voetbal, maar de teams uit Moskou voorblijven lijkt mij sowieso een hels karwei.
Marillion schreef:Daar heeft hij inderdaad uitstekend werk geleverd. We maken in Nederland nog wel eens een grapje over zijn werk als trainer maar hiermee toont hij aan dat hij toch echt wel wat in huis heeft.
brigade zuid schreef:Is gewoon knap, ik meen dat er nog niet eerder een club buiten Moskou kampioen is geworden.
Peter schreef:Jewel toch? Alania is toch wel eens kampioen geweest?
Geknipt uit het Oostblok-topic.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma aug 25, 2008 4:17 pm

Vi.nl
Zenit Sint-Petersburg vestigde een Russisch record door liefst dertig miljoen euro te betalen voor Danny. De Portugese middenvelder is afkomstig van Dinamo Moskou.

Danny (voluit Daniel Miguel Alves Gomes) is een 25-jarige middenvelder, die is geboren in Venezuela, maar op vijftienjarige leeftijd verhuisde naar Portugal. Vorige week debuteerde hij als international tijdens een 5-0 oefenzege op de Faerøer; hij mocht na rust invallen. Sinds 2005 voetbalt hij in Rusland, na in Portugal voor Sporting Lissabon en Marítimo Funchal te hebben gespeeld.

Zenit had al twee jaar geprobeerd hem vast te leggen, bekent coach Dick Advocaat via de website van de UEFA. 'We zijn al een tijdje in hem geïnteresseerd. Ik beschouw hem als de beste middenvelder in de Russische competitie. Hij kan een heel bruikbare speler worden in onze ploeg. Ik zie Danny als een aanvallende middenvelder of een vleugelspeler.'

Advocaat voegde daaraan toe dat de komst van Danny allerminst betekent dat Andrei Arsjavin vertrekt bij Zenit. De Russische international zinspeelt al sinds Euro 2008 op een transfer. 'Andrei is nog steeds bij Zenit, en ik ben er niet zeker van dat-ie weg gaat.'

Het oude Russische transferrecord stond op naam van Dinamo Moskou, dat in mei 2005 Maniche voor zestien miljoen euro overnam van FC Porto.
30 M voor een speler waarvan ik tot nu toe nog nooit gehoord had. Het oliegeld is nog lang niet op in Rusland...
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma sep 08, 2008 11:00 am

'Laudrup tekent deze week bij Spartak'
Geschreven op maandag, 8 september om 10:25

Michael Laudrup kan de tweede westerse trainer van Spartak Moskou worden. Prominente Russische media berichten dat de Deense coach positieve gesprekken met de clubleiding achter de rug heeft en deze week een contract zal ondertekenen. “Het contract is nog niet ondertekend, maar ik denk dat dit dinsdag of woensdag wel zal gebeuren”, bevestigde oud-speler Valery Karpin, nu algemeen directeur van de Moskovieten, tegenover Sport Den Za Dnyem. De 44-jarige Laudrup laat op zijn beurt weten dat er een ‘grote’ kans inzit dat hij bij de topclub aan de slag gaat.

Laudrup pakte aan het begin van deze zomer zijn koffers bij Getafe waar hij slechts één seizoen de dienst uitmaakte. Daarna werd de voormalig international met verschillende clubs in verband gebracht, maar lijkt Spartak Moskou nu aan het langste eind te gaan trekken. De club, waar Nevio Scala de eerste westerse coach was, nam in augustus afscheid van Stanislav Cherchesov wegens tegenvallende resultaten.

Eerder was de Scandinaviër, bij monde van voorzitter Mike Lee een belangrijke kandidaat bij West Ham United. De Engelsen lijken echter hun voorkeur aan het duo Gianfranco Zola/ Roberto Donadoni te geven.
www.voetbalzone.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Rusland

Bericht door Duke » do apr 16, 2009 12:28 pm

Michael Laudrup al snel weg bij Spartak Moskou
16/04/2009 08:51

Spartak Moskou heeft woensdag Michael Laudrup ontslagen. De Deen moet boeten voor het teleurstellende begin van de competitie, waarin nog maar vier punten werden verzameld.

Laudrup was sinds september werkzaam voor Spartak. Hij volgde in Moskou Stanislav Cherchesov op, die vertrok nadat Spartak thuis met 4-1 had verloren van Dinamo Kiev in de derde voorronde van de Champions League.

Afgelopen jaar eindigde Spartak met Laudrup aan het roer als achtste in Rusland en het begin was dit seizoen opnieuw teleurstellend. De ploeg uit Moskou vergaarde slecht vier punten uit de eerste vier wedstrijden.
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie