Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Italië

Bericht door Yopii » ma jan 10, 2022 10:41 am

Als ik hem zie spelen (toegegeven, dat is niet zo vaak), vind ik hem treurig overkomen. Hij frisse, enthousiaste van zijn eerste jaren is er totaal af. Heeft hij het wel naar zijn zin daar?

Vind hem ook niet echt vooruitgegaan. Denk dat hij bij Ajax meer progressie had geboekt.

Hij was peperduur, is daar veel kritiek op?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » ma jan 10, 2022 10:46 am

Zover als ik het kan overzien is het contract van de Ligt een terugkerend gespreksonderwerp van iedere Italiaanse krant. Die gek van een Raiola zal daar ook een handje bij helpen. Het gaat alleen maar over geld, geld, geld. Laatste berichten die ik gelezen heb gingen weer over een ontsnappingsclausule van 120 miljoen, zodat beide partijen met "goed fatsoen" afscheid van elkaar kunnen nemen deze zomer. De transfer heeft duidelijk niet gebracht wat beide partijen er op voorhand van hadden verwacht. Qua sportieve gronden dan uiteraard. De Ligt is er wel multi, multi, multimiljonair mee geworden.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Italië

Bericht door Yopii » ma jan 10, 2022 10:59 am

Welke club gaat 120 miljoen betalen?

Zijn keuze moet wel met geld te maken hebben gehad. Ajax zat natuurlijk al hoog in de boom, en dan moest een club ook nog even een vermogen aftikken voor Pizzabakker en De Ligt zelf. Al met al een transactie die meer moet opleveren dan 'wel aardig'.

Hij past natuurlijk veel beter in de PL, waar het voetbal fysieker en minder tactisch is. Puur verdedigend vind ik De Ligt minder dan laten we zeggen Timber, maar hij is wel oersterk. Maar ja, misschien is hij door zijn uitstraling altijd wat overschat geweest.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Italië

Bericht door Jöhnk » ma jan 10, 2022 11:06 am

Raiola schijnt plotseling “on speaking terms” te zijn met F.C. Barcelona. Toevallig hebben die net 1.5 miljard bijgeleend.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Italië

Bericht door Yopii » ma jan 10, 2022 11:16 am

Hahaha, zo doorzichtig inderdaad.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Italië

Bericht door Scherrer » ma jan 10, 2022 12:59 pm

Yopii schreef:
ma jan 10, 2022 10:41 am
Als ik hem zie spelen (toegegeven, dat is niet zo vaak), vind ik hem treurig overkomen. Hij frisse, enthousiaste van zijn eerste jaren is er totaal af. Heeft hij het wel naar zijn zin daar?

Vind hem ook niet echt vooruitgegaan. Denk dat hij bij Ajax meer progressie had geboekt.

Hij was peperduur, is daar veel kritiek op?
De Ligt lijkt wat aan (start)snelheid en wendbaarheid kwijt te zijn geraakt. Hij oogt log en houterig tegenwoordig. En er is (misschien wel daardoor) wat onzekerheid in geslopen. Al die rare handsballen, maar ook die mispeer tegen Tsjechië op het EK. Dat was de doortastende De Ligt van 2028-2019 niet overkomen.

Misschien concluderen we na afloop van zijn carrière wel dat De Ligt qua fysiek op zijn top zat toen hij 18/19 jaar was.
***

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Italië

Bericht door WP_Legend » ma jan 10, 2022 2:02 pm

Mwah hij speelt nagenoeg alles bij Juve en dat op zijn 22e.

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » ma jan 10, 2022 3:57 pm

Niet alles lezen wat in de kranten in Zuid-Europa staat :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Italië

Bericht door Jinne » za jan 29, 2022 12:12 pm

Hoe goed is die Vlahovic die nu naar Juve is gegaan? Want Immobile van Lazio scoort er net zo veel de laatste jaren maar van hem ben ik nooit ondersteboven geweest.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Italië

Bericht door elliquido » za jan 29, 2022 12:33 pm

Jinne schreef:
za jan 29, 2022 12:12 pm
Hoe goed is die Vlahovic die nu naar Juve is gegaan? Want Immobile van Lazio scoort er net zo veel de laatste jaren maar van hem ben ik nooit ondersteboven geweest.
Heel goed
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Italië

Bericht door WP_Legend » za jan 29, 2022 4:15 pm

Cabral dus als opvolger van Vlahovic.. jammer dat leek me een goede voor ons volgend jaar!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Italië

Bericht door 999 » wo feb 16, 2022 1:19 pm

’De Vrij is zichzelf niet’
Nederlandse verdediger zit in een mindere fase bij Internazionale
door Yorick Hokke

AMSTERDAM Hij werd in 2020 op basis van statistieken nog uitgeroepen tot de beste verdediger van de Serie A, maar momenteel kwakkelt Stefan de Vrij (30) met zijn vorm bij Internazionale. De Italiaanse kranten maken zich zorgen om de mandekker van het Nederlands elftal, die afgelopen weekend nog een negatieve hoofdrol vertolkte in de topper tegen Napoli (1-1). Verwacht wordt dat zelfs zijn basisplaats vanavond in de Champions League-kraker tegen Liverpool op de tocht staat.

Sinds zijn komst naar Milaan in 2018 is Stefan de Vrij een rots in de branding bij Inter. De oud-Feyenoorder trok in de Italiaanse modestad zich snel op aan het hogere niveau en beleefde vorig seizoen zijn absolute hoogtepunt door als sleutelspeler bij te dragen aan de eerste landstitel van Internazionale sinds 2010. Daarmee kwam er een einde aan de hegemonie van Juventus, dat negen keer op rij kampioen was geworden.

Inter doet ook dit seizoen weer mee om de landstitel. De huidige nummer twee van Italië heeft een punt minder dan koploper AC Milan, maar ook een wedstrijd minder gespeeld en dus de minste verliespunten. Toch verloopt niet alles vlekkeloos bij de Nerazzurri. Omdat De Vrij seizoenenlang een stabiele factor was in de Inter-defensie, springen zijn mindere prestaties nu in het oog. De Vrij ging in de belangrijke duels met concurrenten Lazio, Juventus (Super Cup) en AC Milan niet vrijuit bij tegentreffers en ook afgelopen weekend ging het weer mis. Tegen Napoli veroorzaakte De Vrij een strafschop door op de achillespees van Victor Osimhen te gaan staan, waardoor Inter duur puntenverlies leed (1-1).

De Italiaanse media waren dan ook niet mals voor de Nederlander. De befaamde roze sportkrant La Gazzetta dello Sport meldde dat ’De Vrij zichzelf niet is’. ’Houston, we have a problem’. Tuttosport betwijfelt zelfs of De Vrij vanavond tegen Liverpool nog wel een basisplaats krijgt van zijn trainer Simone Inzaghi. Alessandro Bastoni is mogelijk tijdig hersteld van een blessure en zou op de plaats van de Nederlander een trio kunnen vormen met Milan Skriniar en Danilo D’Ambrosio.

Iedere (top)voetballer heeft in zijn loopbaan wel eens te maken met een vormdip of ongelukkige periode. Toch kunnen er meerdere redenen ten grondslag liggen aan de mindere fase van De Vrij. Zo staat deze week de dagvaarding tegen zijn voormalig spelersmakelaar Sports Entertainment Group (SEG) gepland (zie kader). De Vrij meent recht te hebben op een bedrag van miljoenen euro’s, het Amsterdamse bedrijf diende op zijn beurt een tegenclaim in. Dergelijke kopzorgen kunnen logischerwijs invloed hebben op het spel van De Vrij, die ook nog eens bezig lijkt aan zijn laatste seizoen in het Giuseppe Meazza.

De Vrij heeft namelijk een verbintenis die doorloopt tot de zomer van 2023. Het lijkt op dit moment niet van een contractverlenging te komen, waardoor een verkoop in de zomer voor Inter het meest aantrekkelijk is. In dat geval kan de Milanese club nog een behoorlijke transfersom verlangen. FC Barcelona is een van de clubs die recent werden gelinkt aan De Vrij, die, ook met het oog op het WK met het Nederlands elftal eind dit jaar, een belangrijke toekomstkeuze dient te maken.
Hierom stapt De Vrij naar de rechter
Stefan de Vrij

AMSTERDAM Oranje-international Stefan de Vrij wil meer dan tien miljoen euro zien van zijn voormalig managementbureau Sports Entertainment Group (SEG). Hij beschuldigt het in Amsterdam gevestigde bedrijf van oplichting bij zijn transfervrije overgang van Lazio Roma naar Internazionale in 2018.

De verdediger zou daarbij meer dan tien miljoen euro zijn misgelopen. Vrijdag staan beide partijen tegenover elkaar bij de rechtbank in Amsterdam.

Volgens De Vrij zou Internazionale gezien alle financiële afspraken tussen alle partijen 50 miljoen euro aan brutosalaris hebben willen betalen voor een contract voor vijf jaar, maar kwam zijn managementbureau een salaris van 37,5 miljoen euro voor vijf jaar overeen en stak SEG een commissie van 7,5 miljoen euro in eigen zak. Volgens SEG wilde Internazionale geen 50 miljoen euro betalen en is het tekengeld vanwege De Vrij’s transfervrije status verwerkt in zijn salaris van vier miljoen euro netto per jaar, waar hij bij zijn vorige club Lazio Roma 9 ton verdiende.

Verder voelt De Vrij zich misleid door SEG. Hij dacht dat het managementbureau voor hem bemiddelde. De speler ondertekende evenwel papieren waarin staat dat SEG niet voor hem, maar namens Internazionale aan tafel zat. Het bedrijf bevestigt deze lezing en zegt De Vrij daarvan vooraf op de hoogte te hebben gesteld. Voor deze constructie werd gekozen vanwege belastingtechnische redenen. Eerder bij de overgang van De Vrij van Feyenoord naar Lazio Roma in 2014 werd eenzelfde constructie gehanteerd.
De T.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Italië

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » wo apr 06, 2022 12:24 pm

De Vrij wint de aangespannen rechtszaak tegen zijn oud zaakwaarnemer.

Voor wie het interessant vindt; hier het vonnis:

https://uitspraken.rechtspraak.nl/inzie ... :2022:1770

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Italië

Bericht door Dubbel » di mei 10, 2022 10:35 am

Spinazzola weer terug na tien maanden lang tijd rekken

https://www.telegraaf.nl/sport/93304331 ... nden-terug

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Italië

Bericht door 999 » ma mei 23, 2022 10:37 am

’Geen toeval dat Mourinho alle Europese finales won’
Wesley Sneijder prijst en ontleedt succescoach van AS Roma die woensdag in Tirana Feyenoord treft
AMSTERDAM José Mourinho (59) en Wesley Sneijder (37) zijn het levende bewijs dat vriendschap draait om kwaliteit en niet om kwantiteit. De trainer en speler wonnen in 2010 de Champions League met Internazionale en ontmoetten elkaar – ondanks veelvuldig telefonisch en WhatsApp-contact – sindsdien een enkele keer. Maar de band is onbreekbaar. „We zijn vrienden voor het leven”, zegt de Nederlandse recordinternational, die de coach van Feyenoords Conference League-finaletegenstander AS Roma op verzoek ontleedt.

VELDTRAINER

Sneijder: „Bij Internazionale ging ik in de periode-Mourinho elke dag fluitend naar de trainingen. Die waren over het algemeen – en zeker in de voorbereiding – zwaar, maar gevarieerd. En bijna elke oefening was mét bal. Daardoor kweekte je onbewust inhoud. En omdat hij onze tegenstanders tot op het bot analyseerde, waren veel trainingen tactisch. Elke minuut eiste hij scherpte, verslapping werd niet geaccepteerd.”

„Maar soms zei hij uit het niets tegen een speler dat die een vrije dag had of niet de hele training hoefde mee te doen. Dat deed José op gevoel, als hij het idee had dat iemand dat even nodig had. En eerlijk is eerlijk, wanneer ik naar mezelf kijk, voelde hij dat feilloos aan. Gedurende het seizoen merkte je tijdens de wedstrijden dat Mourinho de vastigheden erin had geslepen, waarbij hij de creatieve spelers wel een beperkte mate van vrijheid gaf. Zijn trainingen waren een genot.”

TACTICUS

„Ik zal nooit vergeten dat Mourinho zich in 2010 in aanloop naar de return van de halve finale in de Champions League tegen Barcelona een dag opsloot. We hadden thuis met 3-1 gewonnen, maar Barça – met onder anderen Lionel Messi, Zlatan, Xavi, Gerard Piqué en Dani Alves – was vooraf torenhoog favoriet en José vertrouwde ondanks de riante uitgangspositie nog niet helemaal op de goede afloop.”

„Urenlang smeedde hij aan de hand van de tv-beelden een tactisch plan dat ons houvast moest bieden om de finale te halen. Nu was ik een speler die veel op gevoel deed en eigenlijk helemaal niets had met lange en gedetailleerde besprekingen. Maar als je in een bomvol Camp Nou merkt dat alles gaat zoals de trainer had uitgetekend, geeft dat een gevoel van onoverwinnelijkheid. Na de 1-0 van Piqué, in de 84e minuut, was het nog even peentjes zweten, maar we flikten het onmogelijk geachte: FC Barcelona uit de Champions League stoten.”

FINALEKENNER

„De finale van de Conference League is alweer de vijfde Europese finale die José speelt: met Porto in de UEFA Cup en Champions League, met Inter in de Champions League, met Manchester United in de Europa League en nu dus met AS Roma in de Conference League. En dat hij de voorgaande vier finales allemaal heeft gewonnen, verbaast mij niets.”

„In 2010 speelden we met Internazionale de Champions League-eindstrijd tegen Bayern München. Het bijzondere vond ik dat hij de stress, de Italiaanse voetbalgekte, bij de groep weghield en we eigenlijk heel ontspannen naar de finale toeleefden. Tot de knop vlak voor de wedstrijd in Madrid omging en hij ons inpeperde dat je finales niet mág verliezen, omdat dat een litteken voor het leven is. Dat merkte ik amper twee maanden later tijdens de WK-finale tegen Spanje wel. Mourinho had het vermogen ons helemaal in de winnaarsmodus te krijgen. En net als eerder tegen Barcelona klopte zijn tactische plan van A tot Z, waarmee hij Louis van Gaal aftroefde.”

VADERFIGUUR

„Ik besef dat bij veel mensen van Mourinho het beeld bestaat van een boze man. Dat komt vooral door de persconferenties, waarin hij het vaak aan de stok kreeg met journalisten. Als spelers vonden wij dat prachtig, maar achteraf denk ik dat het een spel was. Door zelf de confrontatie te zoeken, werd de aandacht afgeleid van de spelersgroep, die hij daarmee bewust in de luwte plaatste.”

„Maar iedereen die zonder Mourinho te kennen zegt dat het een verschrikkelijke vent is, zal ik duidelijk maken dat dit absoluut niet het geval is. Voor zijn spelers is hij een vaderfiguur, een warme man, die precies weet wanneer de verjaardagen van de vrouwen en kinderen zijn of ziet als er privé iets aan de hand is. Je ziet het wel vaker bij topcoaches. Ze zetten naar de buitenwereld een masker op, maar laten in de groep hun ware gezicht zien. Dat José nog steeds in de WhatsApp-groep zit met de spelers van 2010, zegt veel over hem. En ik weet zeker dat hij voor iedereen klaar zal staan als dat om wat voor reden dan ook nodig is.”

PSYCHOLOOG

„Ik moest eerlijk gezegd wel lachen toen ik las dat Mourinho het oneerlijk vond dat Feyenoord een week langer voorbereidingstijd heeft voor de finale in Tirana, omdat AS Roma nog een competitiewedstrijd speelt. In 2017 was hij namelijk boos dat Ajax twaalf dagen kon toeleven naar de wedstrijd tegen Manchester United en hij zijn ploeg maar drie dagen kon prepareren. Het is een psychologisch spel. Hij maakt zijn spelers duidelijk hoe oneerlijk het allemaal is en dat zij dat ’onrecht’ kunnen afstraffen.”

„Langs het veld is hij voortdurend in gesprek met de vierde man. Dat heeft een doel: beïnvloeden. Natuurlijk zal elke scheidsrechter zeggen dat hij zich daar niks van aantrekt. Maar als het maar één situatie beïnvloedt, kan dat bepalend zijn. Het is toch Mourinho die iets vindt. En dat beseft hij maar al te goed.”
’Wedstrijd tegen Feyenoord is een Champions League-finale’
AS Roma-coach José Mourinho

ROME José Mourinho heeft de finale tegen Feyenoord nu al belangrijker gemaakt dan je voor mogelijk zou houden. The Special One zegt dat de eindstrijd in Tirana voor hem en AS Roma voelt als een Champions League-finale. „ Roma heeft lange tijd niet in zo’n belangrijke wedstrijd gestaan. Ik voel me ook zeker verantwoordelijk om de finale van dit mooie toernooi te winnen. Een finale brengt altijd spanning met zich mee. Maar het zou voor Rome en iedereen bij de club geweldig zijn als we deze prijs kunnen winnen.”

Hoewel zijn club een begroting en een spelersselectie heeft die vele malen groter is dan die van Feyenoord, heeft Mourinho de Rotterdammers heel bewust overladen met complimenten.

„Feyenoord heeft dit seizoen veertien Europese wedstrijden gespeeld en heeft goede tegenstanders verslagen. Neem alleen al hun halve finale tegen Marseille; een team met een geweldige historie. En ze moesten in Stade Vélodrome spelen, een van de meest fascinerende en moeilijkste stadions om in actie te komen. Je kunt spreken van een verdiende finaleplaats.” In werkelijkheid speelde Feyenoord nog meer Europese duels, achttien in totaal, maar daar zaten een paar kwalificatierondes bij.
De T.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Italië

Bericht door Jinne » ma mei 23, 2022 11:09 am

AC Milan voor het eerst in 11 jaar weer kampioen. Gezien het team lijkt het me wel een one off. Met de oudjes voorin en volgens mij ook niet veel cash op de bank. Al moet het dan volgend seizoen wel van Juventus komen. Na 2 jaar plek 4 moeten die ook wel.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Italië

Bericht door Yopii » ma mei 23, 2022 11:25 am

The Special One zegt dat de eindstrijd in Tirana voor hem en AS Roma voelt als een Champions League-finale.
:biggrin.gif: :smallgrin.gif:

Die mafkees weet zichzelf steeds weer belangrijk te maken, hè?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » ma mei 23, 2022 7:39 pm

Het zal me deze keer een zorg zijn. Als hij maar zorgt dat hij deze finale ook wint.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » di mei 24, 2022 9:35 am

Marillion schreef:
ma mei 23, 2022 7:39 pm
Het zal me deze keer een zorg zijn. Als hij maar zorgt dat hij deze finale ook wint.
Inderdaad. Ik trek dit zo slecht he. Moet er echt niet aan denken. Heb liever een lockdown.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » zo jul 31, 2022 9:19 am

Even een schopje.

Als je twitter hebt, dan denk ik dat je het al voorbij hebt zien komen. Dybala is op grote wijze onthaald als nieuwe aanwinst bij Roma. Keizerlijk ontvangst:
https://www.youtube.com/watch?v=i2c5s7isDJU

Maar nu het lijkt Roma dus nog twee transfers te doen, namelijk Belotti (transfervrij) en Wijnaldum (huur). Aanvallend wordt het wel erg interessant nu met Zanioli, Abraham, Dybala en Belotti. Misschien is de titel teveel gevraagd, maar ik denk dat ze een aardige uitdager worden zo. Toch het Mourinho effect na die winst in de Conference League? Opeens lijkt er geld te zijn...

Lionel
Berichten: 47045
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » zo jul 31, 2022 12:27 pm

Alsof Mourinho ineens aanvallend(er) gaat spelen. Ze wonen met pijn en moeite van Feyenoord. Die worden heus geen kampioen.
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Italië

Bericht door Cruijff » zo jul 31, 2022 7:45 pm

Lionel schreef:
zo jul 31, 2022 12:27 pm
Alsof Mourinho ineens aanvallend(er) gaat spelen. Ze wonen met pijn en moeite van Feyenoord. Die worden heus geen kampioen.
Feyenoord wist tegen AS Roma bepaald geen sterke vuist te maken.
Wat me vooral bijbleef, na twee ont-zet-tend matige wedstrijden won Roma met gigantisch veel moeite van Vitesse. Dat was echt een wankel Roma.

Mourinho zal zoals jij inderdaad zegt niet aanvallend(er) gaan spelen, dus het publiek wordt sowieso niet vermaakt. Ik verwacht dat hij, net als eigenlijk overal in de afgelopen 11 jaar, ook in Rome vrij snel via de achterdeur vertrekken zal.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Italië

Bericht door 999 » zo aug 21, 2022 8:56 pm

Wijnaldum zou zijn scheenbeen hebben gebroken. .

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Italië

Bericht door Cruijff » ma sep 19, 2022 1:24 pm

Fijn dat deze man niet alleen een sieraad voor de sport is als een ambassadeur in het propageren van aanvallend voetbal, maar ook een absoluut voorbeeld van sportiviteit. :excited.gif:
Woedende Mourinho moedigt AS Roma-spelers na nederlaag aan sneller te vallen

AS-Roma trainer José Mourinho zegt dat zijn spelers sneller moeten vallen om penalty's te krijgen. Dat zei de Portugees, omdat hij vindt dat de scheidsrechter de ploeg zondag in het duel met Atalanta (0-1-nederlaag) een penalty heeft ontnomen.

"Ik denk dat ik het advies aan mijn spelers moet veranderen. Ze moeten vooral gaan liggen. Ze moeten diegene zijn die duikt alsof we in het zwembad zijn, want zo werkt dat blijkbaar in deze competitie. Dat is de manier waarop je een penalty krijgt."
Ondertussen heeft Napoli de koppositie in de Serie A overgenomen door in Milaan van AC Milan te winnen.


https://www.nu.nl/voetbal/6224808/napol ... lanta.html

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Italië

Bericht door Frank » ma sep 19, 2022 5:20 pm

En het was helemaal geen penalty.

Beide spelers hielden elkaar vast en gingen tegelijkertijd naar de grond.

Echt idioot gedrag van the special one, van mij mogen ze hem een special schorsing geven.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Plaats reactie