Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » zo sep 01, 2019 6:47 pm

Lijken net Ajax bij Barca. Laten we een 6 kopen en hem linkshalf tegen de zijlijn neerzetten.
IK GELOOF!!!!!!

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Italië

Bericht door Gaizka1985 » zo sep 01, 2019 8:13 pm

wimpey schreef:En toen had Juve er voorlopig genoeg van en haalden ze Boateng op bij Bayern. :smallgrin.gif:

De Ligt maakte vorig seizoen ook nog plenty fouten. Een extra seizoen Ajax had 'm geen kwaad gedaan.
Ik weet het niet, zou hij beter zijn geworden van een nog een jaar Eredivisie? Iemand als Ziyech geeft ook al aan dat de competitie geen uitdaging is.

In de CL had hij zeker nog kunnen leren bij Ajax, maar dat is slechts een deel van het seizoen.

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Italië

Bericht door columbus » ma sep 02, 2019 8:25 am

Je wordt toch beter wanneer je fouten maakt, althans wanneer je je fouten gebruikt om beter te worden.

Ik vind het overdreven om alle 3 goals op conto van de Ligt te schuiven. Er ging wel veel meer verkeerd de de drie doelpunten.

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » ma sep 02, 2019 8:31 am

columbus schreef:Je wordt toch beter wanneer je fouten maakt, althans wanneer je je fouten gebruikt om beter te worden.

Ik vind het overdreven om alle 3 goals op conto van de Ligt te schuiven. Er ging wel veel meer verkeerd de de drie doelpunten.
Dit dus.

De 1e goal is het niet de man van De Ligt.

Bij de 2e goal vind ik ook de rol van Alex Sandro niet helemaal foutloos. Die moet gewoon knijpen. Want De Ligt ziet Lozano niet omdat er iemand op de 16 in kwam lopen.
IK GELOOF!!!!!!

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » ma sep 16, 2019 9:00 am

“Lukaku is qua kracht twee keer Duvan Zapata van Atalanta, het zijn spelers die iets extra's hebben. Ze maken de doelpunten en nemen het team op sleeptouw. Zijn kwaliteiten één tegen één zijn geweldig”, vervolgt Passirani, die vervolgens de bocht uitvliegt. “Als tegenstander leg je het in zo'n duel altijd af, of je moet hem tien bananen om te eten geven...” Fabio Ravezzani, de baas van Telelombardia heeft via Twitter razendsnel gereageerd op het fragment.
Lekker land hoor Italie :excited.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Italië

Bericht door Cruijff » wo okt 30, 2019 12:44 am

Een Matthijs de Ligt videootje: https://m.youtube.com/watch?v=SCWKgZajjZ8

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Italië

Bericht door wimpey » wo dec 18, 2019 10:00 pm

Wat een goal van Ronnie! Air Jordan!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Italië

Bericht door Jinne » wo dec 18, 2019 10:12 pm

Vloog goed de lucht in.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » do dec 19, 2019 3:44 pm

wimpey schreef:Wat een goal van Ronnie! Air Jordan!
Wat een atleet. Bizarre goal.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Italië

Bericht door Jinne » vr jan 31, 2020 11:54 am

Amrabat voor 20 miljoen naar Fiorentina? Die jongen bakte er bij Feyenoord toch weinig van. Typisch dat een aantal spelers die in de Eredivisie totaal niet opvielen in de Serie A opeens furore maken. Zie ook de jongens van Atalanta en een Dijks bij Bologna.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » za feb 01, 2020 11:05 am

Volgende week aanwezig bij de Derby della Madonnina: Inter vs. Milan. :blub.gif:

Voor het voetbal hoef je er waarschijnlijk niet heen maar ik ben er toch in de buurt en deze stond al een tijdje op mijn verlanglijstje. Ben benieuwd wat Zlatan daar nog kan brengen.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Italië

Bericht door Iniesta » za feb 01, 2020 12:20 pm

En Eriksen!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » za feb 01, 2020 12:40 pm

Ja, dat is ook leuk. Vraag me wel af of Inter een geschikte club voor hem is overigens. Al moet ik bekennen dat ik het elftal verder niet ken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Italië

Bericht door WP_Legend » zo feb 02, 2020 1:52 pm

Juve wil VvD halen in de zomer €180m volgens de geruchten....

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » ma feb 03, 2020 11:47 am

Je gaat natuurlijk niet voor je lol naar de Italiaanse competitie als je de koning van Liverpool bent.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » di feb 11, 2020 11:58 am

Afgelopen zondag ben ik bij Internationale - Milan geweest in San Siro.

Bij het uitkiezen van een buitenlandse wedstrijd hebben stadsderby's altijd een streepje voor vanwege het speciale karakter. Twee supportersgroepen in één stad en dus ook in één stadion. En deze confrontatie heeft dan ook nog clubs met prachtige shirts en een mooie historie met hier en daar een vleugje Ajax als je kijkt naar wie daar hebben gespeeld. Zo kun je nog altijd shirts kopen met nummer 9 en Van Basten achterop. Van het drietal dat er destijds speelde is hij met afstand nog het meest zichtbaar in de shops en het museum.

In de stad zie je uiteraard met regelmaat beide clubkleuren terugkomen. Richting het stadion neemt de dichtheid van shirts, mutsen en sjaals natuurlijk toe. Omdat Inter de thuisspelende club was had die kleur de overhand maar het loopt zowel binnen als buiten het stadion wel allemaal door elkaar heen. De fanatieke Milan aanhang arriveerde gezamenlijk bij het stadion maar ook daar geen enkele scheiding. En bij de doelpunten staan mensen naast elkaar te juichen of te balen. Dat blijft toch een opmerkelijk contrast met de klassieker in ons land waar uitsupporters al jaren uberhaupt niet meer welkom zijn.

Zes doelpunten, een spectaculair scoreverloop, Zlatan en Eriksen in actie. Mooie spandoeken achter het doel voor de wedstrijd, wat bengaals vuurwerk, een gigantische rookbom die het stadion aan één kant tijdelijk volledig rood kleurde. Ik had denk ik een slechtere editie kunnen uitkiezen. Drie dagen Milaan erbij is ook bepaald geen straf dus dit was een uitstekend uitje. :biggthumpup.gif:

Wat sfeerbeelden van internet geplukt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Italië

Bericht door raymon » di feb 11, 2020 3:43 pm

Gaaf hoor! Mooie ervaring.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » di feb 11, 2020 3:52 pm

Heel gaaf! Heb gekeken en was een wedstrijd met 2 gezichten. Milan had het in de eerste 'gewoon' af moeten maken. Voor de rest is dat toch wel echt een matig elftal geworden he.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » di feb 11, 2020 4:20 pm

Milan begon inderdaad heel behoorlijk maar stortte in de tweede helft helemaal in. Er staat daar ook echt niet veel bijzonders op het veld. Dat corrigeer je niet met één Zlatan. Vergane glorie, wat toch wel zonde is want Milan moet toch eigenlijk ieder jaar wel om de titel spelen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9023
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Italië

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di feb 11, 2020 4:40 pm

Ziet er top uit!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » wo feb 12, 2020 9:13 am

Ja, echt een aanrader.

Nog een tip voor andere stadionbezoekers met plannen voor Milaan. Tot mijn stomme verbazing was er echt controle op ID in combinatie met de naam op je ticket. Ik weet niet of ze dat bij elke wedstrijd doen maar ik keek er nogal vanop omdat dit meestal loos alarm is en er toch goed 80.000 mensen naar binnen moeten.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Italië

Bericht door Alexander » wo feb 12, 2020 11:46 am

Ik zat vorig jaar in een thuisvakken bij Juve-Ajax en het was daar ook waanzinnig streng. Daar was ik van tevoren al voor gewaarschuwd, dus ik was goed voorbereid. Maar dat had ik ook echt nog nooit mee gemaakt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Italië

Bericht door Thijs » wo feb 12, 2020 2:16 pm

Was bij het uitvak ook zo, toen moest iedereen zelfs z'n schoenen uitdoen bij het fouilleren. Ben 10 jaar geleden al eens naar Inter-Chelsea geweest in de CL en toen schreven ze onze namen zelfs op de kaartjes...
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » wo feb 12, 2020 2:57 pm

Hier waren de kaarten dus ook echt op naam. En daar was dus inderdaad controle op met legitimatie.

In het verleden heb ik in Italiaanse uitvakken ook wel bijzondere dingen meegemaakt. Moest je bijvoorbeeld bij Juventus uit werkelijk van alles inleveren. Muntgeld, aanstekers, een enkeling zelfs een sleutelbos. Vervolgens kreeg je eenmaal in het vak die handel weer om je oren gegooid vanuit de naastgelegen thuisvakken. Heel bijzonder.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Italië

Bericht door Jinne » wo feb 12, 2020 2:59 pm

Marillion schreef:
wo feb 12, 2020 2:57 pm
Hier waren de kaarten dus ook echt op naam. En daar was dus inderdaad controle op met legitimatie.

In het verleden heb ik in Italiaanse uitvakken ook wel bijzondere dingen meegemaakt. Moest je bijvoorbeeld bij Juventus uit werkelijk van alles inleveren. Muntgeld, aanstekers, een enkeling zelfs een sleutelbos. Vervolgens kreeg je eenmaal in het vak die handel weer om je oren gegooid vanuit de naastgelegen thuisvakken. Heel bijzonder.
Lol, het was dus munitie voor de thuisploeg. :smallgrin.gif:
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Plaats reactie