Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 11, 2006 10:31 pm

er loopt in Amsterdam een Grieks Europees kampioen rond, voor 10 miljoen is hij van AC Milan.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 12, 2006 3:23 pm

Nieuwkomers in Italiaanse selectie
Geschreven door Pieter Hanson op zaterdag, 12 augustus om 15:18

Bondscoach Roberto Donadoni heeft zijn eerste Italiaanse selectie bekend gemaakt. Omdat veel vaste internationals na de WK-winst pas net weer aan het trainen zijn, bevat het keurkorps veel nieuwe namen.

Doelman Marco Amelia is de enige speler die deel uitmaakte van het Italiaanse kampioensteam. Op 16 augustus spelen de Italianen overigens een oefenduel tegen Kroatie.

De selectie:

Doelmannen: Marco Amelia (Livorno), Flavio Roma (Monaco)

Verdedigers: Daniele Bonera (Milan), Giorgio Chiellini (Juventus), Giulio Falcone (Sampdoria), Manuel Pasqual (Fiorentina), Christian Terlizzi (Sampdoria), Luciano Zauri (Lazio), Cristian Zenoni (Sampdoria)

Middenvelders: Massimo Ambrosini (Milan), Gennaro Del Vecchio (Sampdoria), Massimo Gobbi (Fiorentina), Fabio Liverani (Fiorentina), Stefano Morrone (Livorno), Angelo Palombo (Sampdoria), Franco Semioli (Chievo)

Aanvallers: Andrea Caracciolo (Palermo), David Di Michele (Palermo), Antonio Di Natale (Udinese), Mauro Esposito (Cagliari), Cristiano Lucarelli (Livorno), Tommaso Rocchi (Lazio)
Voetbalzone

Waarom wordt zo'n interland dan nog gespeeld? :nooo:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za aug 12, 2006 3:24 pm

dit is echt een prachtig protest tegen de belachelijke datum voor een oefeninterland :xyxthumbs:

Eigenlijk zouden alle bondscoaches spelers opgeroepen moeten hebben uit lagere divisies :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 12, 2006 4:49 pm

Deze jongens spelen gewoon op het hoogste niveau hoor.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 15, 2006 10:26 pm

Milan trekt weer aan Ronaldo, Tevez in beeld

15/8/2006 18:52

AC Milan heeft de hoop nog niet opgegeven Ronaldo los te weken bij Real Madrid. Zelfs nadat de Braziliaanse spits had aangegeven liever bij De Koninklijke te blijven, en Milan-coach Carlo Ancelotti vertelde dat de komst van Roni wat hem betreft geen prioriteit is, zijn de rossoneri nog niet afgehaakt.

'Milan wil hem hebben, dat staat vast', vertelde Real-voorzitter Ramón Calderón aan La Gazzetta dello Sport. 'Ariel Braida, die bij Milan verantwoordelijk is voor de transfers, heeft me gezegd dat ze in gesprek zijn met Ronaldo.' De toekomst van de goalgetter is dan ook ongewis. 'Want in het voetbal weet je het nooit.'

Milan heeft nog een potje over na het vertrek van Andrei Sjevtsjenko naar Chelsea. Tot nog toe greep de club naast Zlatan Ibrahimovic, David Trezeguet en Didier Drogba. Maar een extra spits moet er alsnog komen.

Volgens de Braziliaanse pers is ook Carlos Tevez in beeld om de aanval van Milan te versterken. De Argentijnse spits staat onder contract bij Corinthians, waar Emerson Leão op het punt staat de nieuwe trainer te worden.

En Leão staat bekend als een harde trainer, die het niet zo zou ophebben met Argentijnen. Bovendien zou Chelsea-baas Roman Abramovic banden hebben met MSI, de geldschieter achter Corinthians. Bij een verkoop van Tevez aan Milan zou hij op die manier een deel van zijn geld kunnen terugverdienen.

Om de carrousel rond te maken zou Real Madrid bij een vertrek van Ronaldo bij Internazionale aankloppen om Adriano te halen.
vi.nl

Milan, Manchester United, die Tevez kan er niets van. :hypocrite:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 15, 2006 10:27 pm

ze kunnen hem wel willen Thomas, maar dan haal jij je gelijk nog niet. Als hij faalt bij Manchester of Milan, dan heeft Wimpey z'n gelijk.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » wo aug 16, 2006 8:45 pm

Italy [0 - 2] Croatia

27' [0 - 1] E.d. Silva

42' [0 - 2] L. Modric


Die Modric vind ik een heerlijk spelertje. Die Da Silva heeft ook wel iets. Voor niemand bang en atijd de actie met als enige doel het doel.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » wo aug 16, 2006 8:47 pm

De wereldkampioenen doen niet mee, toch?
Het stinkt aan alle kanten!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 8:48 pm

Klopt.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo aug 16, 2006 8:54 pm

Steef schreef:Italy [0 - 2] Croatia

27' [0 - 1] E.d. Silva

42' [0 - 2] L. Modric


Die Modric vind ik een heerlijk spelertje. Die Da Silva heeft ook wel iets. Voor niemand bang en atijd de actie met als enige doel het doel.
Modric is zeker een aardige speler. In mijn ogen het grootste Kroatische talent op dit moment. Is ook al erg belangrijk bij Dinamo Zagreb. Net zoals Eduardo Da Silva een talent is. Er was veel ophef over dat Kranjcar hem niet meenam naar het WK. Leuke stand voor Slaven Bilic.

Spelen ze eigenlijk in een 4-3-2-1 opstelling met:
Pletikosa
Sablić, Knežević, Šimunić, Šerić
Srna, Niko Kovač, Modrić
Eduardo, Rapaić
Klasnić

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 8:58 pm

Eduardo Da Silva is van Braziliaanse afkomst, neem ik aan?

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » wo aug 16, 2006 9:01 pm

Thomas schreef:Eduardo Da Silva is van Braziliaanse afkomst, neem ik aan?
Check out the big brains on Thomas. ;) Woont sinds zijn 15e in Kroatië.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » wo aug 16, 2006 9:03 pm

Nou ja, Da Silva is niet alleen een Braziliaanse naam natuurlijk.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » do aug 17, 2006 1:23 pm

Zlatan: 'Bij Inter ben ik vrijer dan bij Juve'

17/8/2006 13:13

Juventus wilde veertig miljoen euro voor Zlatan Ibrahimovic (foto) ontvangen, maar Internazionale nam de Zweedse spits vorige week voor 24,8 miljoen euro over van De Oude Dame. De Turijnse club zag tijdig het onmogelijke in van het voornemen Ibrahimovic te behouden. Nadat de aanvaller openlijk aanstuurde op een breuk, geraakte afgelopen week alles in een stroomversnelling.
Ibrahimovic, die Inter verkoos boven stadgenoot AC Milan, is inmiddels de zesde vedette die Juventus verlaat. Internazionale contracteerde vorige week nog de Argentijn Hernan Crespo van Chelsea, maar heeft met de ex-Ajacied nu de topaanvaller die het wilde inlijven.

Waarom heb je ervoor gekozen je loopbaan voort te zetten bij Internazionale?
'Dat ik niet in de Serie B wilde spelen lijkt me niet meer dan logisch. Als je dan een kans krijgt om bij een grote club als Internazionale je loopbaan te vervolgen, kun je niet anders dan heel erg blij zijn. AC Milan was ook een optie, maar mijn gevoel zei me voor Inter te kiezen. AC Milan lijkt qua organisatie en de manier van werken veel op Juventus. Alles ligt bij deze clubs tot in detail vast, er is weinig ruimte voor een eigen inbreng of je eigen creativiteit. Inter heeft me het gevoel gegeven dat je daar als mens en voetballer wat vrijer bent. Na twee seizoenen Juventus leek het me daarom prettiger om voor iets heel anders te kiezen.'




Als spits van Juventus was je niet altijd even blij met de verdedigers van Inter?
'Dat ik in het verleden tijdens wedstrijden wat akkefietjes heb gehad met enkele spelers van Inter (Marco Materazzi, Sinisa Mihajlovic en Ivan Cordoba, red.) is voor mij nooit van invloed geweest op mijn keuze. Met deze spelers heb ik harde duels uitgevochten en dan loopt het soms een beetje uit de hand. Ik ben echter van mening dat je probleempjes tijdens wedstrijden op het veld moet achterlaten. Bovendien heb ik van anderen al vernomen dat dit niet alleen goede, harde voetballers zijn, maar bovenal erg aardige mensen. Ik verwacht dat ik het heel goed met mijn nieuwe ploeggenoten zal kunnen vinden.'

Doet het je nog wat dat je uitgerekend bij Inter, de club die de kampioenschappen van Juventus krijgt, gaat spelen?
'Dat ik nu ga spelen voor de club die de titels van Juventus heeft overgenomen zegt me weinig. Twee jaar lang heb ik met mijn collega's van Juventus iedere dag keihard gewerkt om kampioen te worden. Ik voel me dus nog steeds kampioen, wat anderen er over zeggen boeit me niet. Nu is het mijn doel om hetzelfde met Inter te presteren.'

'Als je naar de selectie kijkt lijkt het me logisch dat we een kampioenskandidaat zijn, maar het is natuurlijk niet zo dat we geen concurrentie hebben. Bij deze club spelen fantastische voetballers, maar die moeten natuurlijk wel goed samen spelen wil je successen kunnen hebben.'

'Ik heb uitgebreid gesproken met coach Roberto Mancini en ik heb er alle vertrouwen in dat hij van deze verzameling goede spelers een sterk team zal smeden. Ik heb het idee dat er hier iets moois gaat groeien en ik ben er trots op dat ik daar deel van mag uitmaken.'
VI.nl
Laatst gewijzigd door Hoeladans op do aug 17, 2006 1:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » do aug 17, 2006 1:26 pm

Ach jee. Eerst was het bij Juventus zoveel beter dan bij Ajax en nu dit weer. :aai:

Inter, het kerkhof van spitsen. Veel plezier, Zlatan. :D
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
MHF
Berichten: 1395
Lid geworden op: di sep 23, 2003 12:03 pm

Bericht door MHF » do aug 17, 2006 2:11 pm

Ojee, Zlatan is weer eens aan de beurt... :aai: ;)

Ik vind je opmerking enigszins achterhaald, Joey. De laatste jaren is men onder aanvoering van Mancini bij Inter toch echt leuker/aanvallender gaan spelen dan dat men dat voorheen deed. Daarmee is het voor de spitsen ook weer wat aangenamer geworden.

Zoals Zlatan met Trezeguet een goalgetter naast zich vond bij Juve vindt hij die nu weer in Crespo. Dat zou voor beide heren best eens aardig uit kunnen pakken
De ploeg der dapp're Meersche Helden...

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 17, 2006 2:43 pm

MHF schreef:Ojee, Zlatan is weer eens aan de beurt... :aai: ;)
Tot Adriaanse weer in de pers verschijnt :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do aug 17, 2006 2:57 pm

MHF schreef:Zoals Zlatan met Trezeguet een goalgetter naast zich vond bij Juve vindt hij die nu weer in Crespo. Dat zou voor beide heren best eens aardig uit kunnen pakken
En Adriano blijft rustig op de bank zitten ?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 17, 2006 2:59 pm

Adriano gaat naar Real Madrid, wanneer Ronaldo naar AC Milan vertrekt.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do aug 17, 2006 3:17 pm

Waarom zou Milan in hemelsnaam Ronaldo willen hebben ? :scared:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 17, 2006 3:18 pm

die geruchten gaan al een tijdje Baseman :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47893
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » do aug 17, 2006 3:21 pm

Milan is een spits kwijtgeraakt en wil daar nog wel een vervanger voor.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do aug 17, 2006 3:23 pm

Baseman schreef:Waarom zou Milan in hemelsnaam Ronaldo willen hebben ? :scared:
AC Milan overweegt bod op Ronaldo

Uitgegeven: 11 augustus 2006 16:30
Laatst gewijzigd: 11 augustus 2006 16:31
AMSTERDAM - AC Milan overweegt een bod uit te brengen op Ronaldo van Real Madrid. De Italiaanse club zou donderdag een informeel gesprek hebben gevoerd met de Koninklijke. Uitkomst van het gesprek zou zijn dat de Madrilenen hebben toegezegd de Braziliaanse spits voor vijftien miljoen euro van de hand te willen doen.

Milan zoekt nog naar een vervanger voor de naar Chelsea vertrokken Andriy Shevchenko. Pogingen om Hernán Crespo, Zlatan Ibrahimovic, Luca Toni, Ferando Torres of Ruud van Nistelrooy naar het San Siro-stadion te halen mislukten. Hoewel Milan en Real Madrid flink met elkaar overhoop lagen over een transfer van de Milanees Kaká, is Real niet van plan de hoofdprijs voor Ronaldo te vragen. De 29-jarige spits lijkt door de komst van Van Nistelrooy overbodig in de Spaanse hoofdstad.

De transfer van Ronaldo naar Milan zou nog afhangen van een ultieme poging om Ferando Torres alsnog los te weken bij Atlético Madrid of Adriano van Internazionale over te nemen. Als de clubs deze aanvallers niet laten gaan, zou Milan besluiten Ronaldo aan te trekken.

http://www.nu.nl/news/800799/43/AC_Mila ... naldo.html
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 17, 2006 5:26 pm

Van Sheva naar Ronaldo. Wat een achteruitgang.

Opzich denk ik trouwens dat Adriano en Ibrahimovic wel een complimentair duo kunnen worden. Met die twee krijgt elke verdediging het onvoorstelbaar druk. Als ze zin hebben natuurlijk.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 17, 2006 10:58 pm

Reggina krijgt -15 maar degradeert niet

17/8/2006 22:03

Reggina is in ieder geval verzekerd van nog een jaar Serie A. De club wist in hoger beroep af te dwingen dat het niet hoeft te degraderen voor zijn rol in de omvangrijke Italiaanse fraudezaak. Wel begint Reggina met vijftien strafpunten, waardoor handhaving een hoofdprijs zou zijn.

Voorzitter Pasquale Foti's schorsing viel ook lager uit dan de aanklager had voorgesteld. In plaats van vijf jaar hoeft hij nu maar tweeënhalf jaar te boeten. Bovendien kreeg de club een boete van 100.000 euro opgelegd.

Reggina's betrokkenheid in het schandaal kwam pas later aan het licht. Nieuwe telefoontaps brachten aan het licht dat ook Reggina geprobeerd had scheidsrechters te beïnvloeden. Het betreft drie wedstrijden (tegen Atalanta Bergamo, Sampdoria en Palermo) uit het seizoen 2004/05.
vi.nl

Plaats reactie