Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 27, 2006 11:23 am

de UEFA zou in moeten grijpen en alle Italiaanse clubs en het nationale elftal moeten schorsen zolang deze ellende niet is afgehandeld, en er niet echt bestraft is.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Drecul
Berichten: 2321
Lid geworden op: za okt 04, 2003 11:36 am

Bericht door Drecul » do jul 27, 2006 11:34 am

Jansma schreef:
Wie kent Cees de Wolf nog schreef:
Jansma schreef:Ach ja, de Nederlandse mythe van misplaatste superioriteit komt weer om de hoek kijken.

Zo was Nederland ooit een land van verzetshelden. Achteraf blijkt Nederland het hoogste aantal collaborateurs te hebben, naast de enorme apathische meerderheid die wegkijkt omdat het hun niet aangaat (zie tegenwoordig ook weer).

Zo dacht Nederland zich decenia lang de 'best voetballende voetbalploeg' te kronen, zonder prijzen, dat wel. Wij zouden Europa wel eens vertellen hoe het voetbal gespeeld diende te worden. Maar ook die mythe is doorgeprikt, we spelen tegenwoordig zoals Duitsland in haar slechtste tijd, ook nu zonder prijzen. Maar de brenger van al dit 'moois' wordt door velen verafgood als een ware heiland.

Zo dacht Nederland ooit een tollerant land te zijn. Maar de Nederlander is niet tollerant, slechts politiek correct. In tijden van economische neergang echter, ging dat laagje vernis er wel erg snel vanaf. En kijk, xenofobisme en populisme vieren hoogtij.

De Nederlandse politiek was ooit een moreel voorbeeld voor de wereld (zo dachten we met trots), maar het gekonkel in Nederland is minstens net zo erg als in de meeste andere landen... zie o.a. dit kabinet, waar ministers zelfs de meest verschrikkelijke blunders mogen maken, mogen liegen en nog aanblijven... dat lijkt mij minimaal kiezersbedrog.

En zo zal ook de ballon doorgeprikt worden dat er in Nederland geen corruptie plaatsvindt. Onze Eindhovense vrienden goochelen er lustig op los met hun financiën met goedbevinden van de KNVB, hebben al een pakt gesloten met de duivel. Enkele spelers werden niet zolang geleden al beschuldigd van het verkopen van wedstrijden. Belastingfraude is ons ook niet onbekend, en dat is slechts het topje.

Misschien moeten wij Nederlanders niet te hoog van de toren blazen als het gaat om andere landen. Ik zie de KNVB namelijk niet Psv puntenaftrek geven vanwege een dubieuze begroting, laat staan ooit Ajax of Feyenoord laten degraderen vanwege beïnvloeding van scheidsrechters e.d.

Natuurlijk is het teleurstellend dat de rechters te straffen hebben verlaagd. Maar het afnemen van 2 titels, degradatie naar een lagere klasse en met -17 punten beginnen is een straf die maar weinigen hadden durven dromen tov de machtigste club in Italië.
Dus vanwege onze misplaatste superioriteit mogen wij ons niet verwonderen over de uistpraken in hoger beroep daar in Italie? :confused:
Je leest slecht voor een advocaat.

Ik zeg nergens dat we ons er niet (en terecht) over mogen verwonderen.
Maar ten eerste lijkt het me slim om de zaken wel in het juiste perspectief te bekijken. En te tweede lijken me uitspraken zoals "Dit bewijst maar weer eens dat, en nu moet ik voorzichtig zijn, dat de maffia nog steeds leeft? Dat Italianen onbetrouwbaar zijn...?" en "Wat een walgelijk corrupte bananrepubliek is het daar ook" behoorlijk huichelachtig uit een Nederlandse mond (zie mijn eerdere stukje).
Had je iets anders verwacht dan Jansma? (goed betoog trouwens)
First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win- M.Ghandi

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » do jul 27, 2006 3:59 pm

van nu.nl
UEFA stelt beslissing over AC Milan uit

Uitgegeven: 27 juli 2006 15:29
Laatst gewijzigd: 27 juli 2006 15:30

LONDEN - De UEFA neemt pas volgende week een beslissing over de deelname van AC Milan aan de voorronde van de Champions League. De Italiaanse club loot vrijdag gewoon mee voor de derde kwalificatieronde van het toernooi, maar de loting van AC Milan is voorwaardelijk en kan later eventueel worden teruggedraaid.

Milan werd dinsdag veroordeeld in het omvangrijke voetbalschandaal in Italië. De club kreeg 15 punten in mindering, waardoor de club niet rechtstreeks geplaatst was voor de Champions League. In eerste instantie kreeg de club een zwaardere straf, waardoor deelname aan een Europees toernooi helemaal niet mogelijk was.


De UEFA wil eerst onderzoeken hoe groot de rol van AC Milan is geweest in het schandaal. De Europese voetbalbond behoudt zich het recht voor om clubs te weigeren. De speciale commissie van de UEFA, die het al dan niet meedoen van AC Milan nader wil bespreken, doet uitspraak op 2 augustus
.... die mogen zodirect dus gewoon meedoen, wat muntjes schuiven en dan komt dat ook wel weer goed. :sad:

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 01, 2006 12:30 pm

'Patrick Vieira tekent dinsdag bij Internazionale'

1/8/2006 12:33

Trainer Didier Deschamps verkondigde vorige week nog dat er niemand meer zou vertrekken bij Juventus, toch kondigde de directeur van de Turijnse club een volgende transfer aan.

'Het vertrek van Patrick Vieira zal de volgende verkoop-operatie zijn van Juventus tijdens deze zomer', verklapte algemeen directeur Jean-Claude Blanc aan L'Equipe. Vorige week meldde La Gazzetta Dello Sport al dat de Franse middenvelder voor 9,5 miljoen euro zou verkassen naar Internazionale.

Volgens L'Equipe heeft Blanc dat nu bevestigd. Vieira tekent dinsdag een vierjarig contract bij de nerazzurri uit Milaan en zal een jaarsalaris van circa vijf miljoen euro incasseren. Een jaar geleden kocht Juventus de dertigjarige international nog voor twintig miljoen euro van Arsenal.

Internazionale zou vijftien miljoen euro over hebben voor Zlatan Ibrahimovic, maar volgens Blanc is er geen sprake van dat de Zweedse spits Juve gaat verlaten. Hetzelfde laat hij desgevraagd weten over David Trezeguet. 'Ook al proberen we nog in de Serie A uit te komen, we weten dat we ook in de Serie B een zo sterk mogelijke ploeg nodig hebben.'

Indien Vieira vertrekt is hij de vijfde speler die Juventus verlaat na de gedwongen degradatie naar de Serie B. Eerder gingen Fabio Cannavaro, Emerson (beiden Real Madrid), Lilian Thuram en Gianluca Zambrotta (Barcelona) hem voor.


vi.nl

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 01, 2006 10:57 pm

Seizoen Italië start met twee weken vertraging

1/8/2006 21:58

De Italiaanse Serie A zal van start gaan op zondag 10 september. Dat is twee weken later dan aanvankelijk was gepland.

De vertraging heeft alles te maken met de fraudezaak die het Italiaanse voetbal teisterde. Doordat de clubs in beroep gingen tegen de eerste straffen, kon er nog geen competitieschema in elkaar worden gezet.

Nu duidelijk dat Fiorentina en Lazio Roma komend seizoen toch op het hoogste niveau zullen uitkomen, is het deelnemersveld duidelijk. De start staat nu gepland voor 10 september. De laatste speeldag van de Serie A zal plaatsvinden op 27 mei 2007.

Juventus, dat als enige club werd teruggezet naar de Serie B, start het seizoen op zaterdag 9 september. De Oude Dame heeft tot 10 juni 2007 de tijd om voldoende punten te vergaren om binnen een seizoen terug te keren in de Serie A.
vi.nl

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 02, 2006 3:05 pm

Leuke Zidane vs Materazzi bewerking hier

en een wat uitgebreidere hier
Laatst gewijzigd door Henk de Gier op wo aug 02, 2006 3:12 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 02, 2006 3:08 pm

en nog maar een Materazzi filmpje, speciaal voor Thomas. De top vijf van z'n gemeenste overtredingen
Laatst gewijzigd door Henk de Gier op wo aug 02, 2006 3:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33823
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo aug 02, 2006 3:13 pm

Henk de Gier schreef:en nog maar een Materazzi filmpje, speciaal voor Thomas. De top vijf van z'n gemeenste overtredingen
Link doet het niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 02, 2006 3:14 pm

aangepast, nu doet de link het wel.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33823
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo aug 02, 2006 3:30 pm

:xyxthumbs:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 02, 2006 3:32 pm

als je dat filmpje ziet denk je dat Materazzi in de longstay afdeling van een TBS kliniek thuishoort ;)
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33823
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo aug 02, 2006 3:35 pm

Inderdaad, ben altijd benieuwd of er ook kaarten op volgen. Hij is overigens niet de enige, al komt hij hier ook wel in voor. Ik zie zelfs Stam nog even voorbij komen. :D
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo aug 02, 2006 3:44 pm

hier nog wat aanslagen.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr aug 04, 2006 2:28 pm

Wim schreef:uit voetbalonline


TURIJN, 4 augustus 2006 12:43 - Zlatan Ibrahimovic zal desnoods juridische stappen ondernemen om te vertrekken bij Juventus, nu de club naar de Serie B wordt teruggezet. De oud-Ajacied wil kennelijk het hoger beroep van Juve bij het Italiaans Olympisch Comité niet afwachten en wil nu al uit Turijn.

De Zweed hanteert dus het conflictmodel, waarmee Juve een koekje van eigen deeg krijgt. Net als indertijd -op aanraden van Moggi (!)- bij Ajax, probeert hij nu door ruzie te maken weg te komen voor een schappelijk prijsje. Zijn marktwaarde is het afgelopen seizoen aanmerkelijk gedaald vanwege tegenvallende prestaties. Die waarde ligt nu ergens tussen 10 en de 15 miljoen euro. Voor dat bedrag laat Juventus hem, onder normale omstandigheden nooit gaan, zelfs niet in de Serie B.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » vr aug 04, 2006 2:56 pm

Censuur!
Duke schreef:Ik ben wel benieuwd voor hoeveel hij nu uiteindelijk zal vertrekken, want dat ie weg zal gaan, daarover twijfel ik niet.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr aug 04, 2006 2:58 pm

Gij zijdt geweldig...thnx! :worshippy: :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33823
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » vr aug 04, 2006 3:03 pm

Bertje schreef:Censuur!
Duke schreef:Ik ben wel benieuwd voor hoeveel hij nu uiteindelijk zal vertrekken, want dat ie weg zal gaan, daarover twijfel ik niet.
Zo is dat, Bertje! Hou ze in de gaten. :xyxthumbs:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » vr aug 04, 2006 5:32 pm

Bertje schreef:Censuur!
Duke schreef:Ik ben wel benieuwd voor hoeveel hij nu uiteindelijk zal vertrekken, want dat ie weg zal gaan, daarover twijfel ik niet.
Ik hoop voor heel veel, dat is ook gunstig voor Ajax.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » za aug 05, 2006 3:05 pm

 Juventus neemt maatregelen tegen Ibrahimovic

(Novum) - Juventus neemt disciplinaire maatregelen tegen Zlatan Ibrahimovic. De Zweedse aanvaller wordt gestraft voor zijn weigering om vrijdagavond met de club mee te reizen naar Roverto voor een oefenwedstrijd tegen La Spezia. Ibrahimovic maakte eerder deze week bekend te willen vertrekken bij de club, die vanwege zijn rol in het Italiaanse corruptieschandaal wordt teruggezet naar de Serie B.

Voorzitter Giovanni Cobolli vindt dat Ibrahimovic een fout heeft gemaakt door vrijdag niet te verschijnen. Van een vertrek van de Zweedse international wil hij echter niets weten. "We gaan door met Zlatan en doen er alles aan om hem bij de club te houden."

Didier Deschamps is erg teleurgesteld in Ibrahimovic. "Hij heeft een lichte blessure aan zijn knie, maar ik wilde hem toch bij de groep hebben", zei de nieuwe trainer van Juventus. "Ik weet niet waarom hij weigerde mee te gaan. Ik kan hem moeilijk de bus in sleuren."

Er was vrijdagavond ook nog goed nieuws voor de Oude Dame. De oefenwedstrijd tegen La Spezia, dat afgelopen seizoen promoveerde naar de Serie B, werd met 4-1 gewonnen.
Trouw

Die jongen heeft ballen. :hypocrite:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » za aug 05, 2006 3:41 pm

Gepost op 05/08/2006 om 15u56 door Tamsyn B. (102 keer gelezen)


Donderdag verklaarde Luca Toni dat hij Fiorentina wil verlaten omdat hij zowel de Scudetto als de Champions League wil winnen. Fiorentina-voorzitter Diego Della Valle is het daar niet mee eens en liet duidelijk verstaan dat de topschutter van vorig seizoen niet eens moet denken aan een vertrek. Het niet mis te verstane antwoord van Toni liet echter niet lang op zich wachten en het minste dat gezegd kan worden is dat Fiorentina en Toni op voet van oorlog leven.

Della Valle: “Toni zal blijven waar hij is en dat is absoluut mijn laatste woord over deze zaak. Hij zal Firenze niet verlaten. In het moderne leven moeten contracten gerespecteerd worden en het wordt tijd om dat duidelijk te maken ook al is dat voor velen evident.”

“Het is het principe dat telt en zulke dingen mogen niet gebeuren bij Fiorentina. Het is tijd dat iedereen zich op het rechte pad begeeft. Er zijn 30 miljoen Italianen die leven met een minimumloon waarvan hun werk niet stabiel is. Toni is een kampioen, maar ook een jonge man met privileges. Hij verdient veel geld, maar dat brengt verantwoordelijkheid en plichten met zich mee.”

“Mensen in de voetbalwereld mogen niet denken dat alles voor het oprapen ligt en dat ze buiten de lijnen van het moraal mogen leven. Zeker in deze tijd waar de sport gebukt gaat onder de schandalen. Ook al heeft iemand mijn imago proberen te beschadigen, ik geloof dat regels moeten gerespecteerd worden. Dat zullen we ook doen met Toni. Wanneer ik terugkeer naar Italië, zal ik het team ontmoeten en hen dat uitleggen te beginnen met Luca.”

Toni: “Laten we moraliteit uit dit debat houden. Ik mag dan wel een contract hebben, maar het is niet juist dat mijn teammaten en ik gedwongen worden om te vechten in wat een verschrikkelijke campagne zal worden. Nu moeten we strijden om het behoud in de Serie A af te dwingen nadat we vorig seizoen zo hard gewerkt hadden om een plaats in de Champions League af te dwingen.”

“De spelers mogen niet de prijs betalen voor wat de directeurs gedaan hebben in het Calciopoli-schandaal. Deze hele situatie moet de club doen laten verstaan dat ze zelf moeten betalen voor hun fouten zonder het team erbij te betrekken.”
voetbalkrant.com
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » za aug 05, 2006 6:41 pm

Gaat weer lekker dus :D

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » di aug 08, 2006 5:14 am

Schitterende rel tussen Juve en Zlatan. Ironisch gewoon hoe die club nu met haar eigen spelletje wordt gepakt. Ze hebben het Zlatan notabene zelf geleerd! :D

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » di aug 08, 2006 9:14 am

Inderdaad geweldig. :worshippy: Dat gun ik Juve wel.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » di aug 08, 2006 10:47 am

boontje komt om z'n loontje :yes:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 08, 2006 10:52 am

Thomas schreef:Schitterende rel tussen Juve en Zlatan. Ironisch gewoon hoe die club nu met haar eigen spelletje wordt gepakt. Ze hebben het Zlatan notabene zelf geleerd! :D
Niemand hoeft Raiola iets te leren hoor. ;)

We weten nu ook hoe Zlatan in elkaar steekt. :X
Het stinkt aan alle kanten!

Plaats reactie