Italië

Serie A en B, Primera Division, Premier League, Champions League en UEFA cup

Moderator: mods

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Italië

Bericht door Iniesta » zo jul 12, 2020 8:27 pm

Van Roon maakt toch niet opzettelijk hands?

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Italië

Bericht door brigade zuid » zo jul 12, 2020 9:30 pm

Dat maakt bij de huidige regels niet uit. Een hockeyer krijgt de bal ook niet expres op zijn voet, maar het is wel een strafcorner.

Zit nu Sevilla te kijken en die krijgen nu ook een handspenalty.

T82
Berichten: 1754
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:27 pm
Locatie: Breda

Re: Italië

Bericht door T82 » wo jul 15, 2020 9:02 pm

brigade zuid schreef:
zo jul 12, 2020 9:30 pm
Dat maakt bij de huidige regels niet uit. Een hockeyer krijgt de bal ook niet expres op zijn voet, maar het is wel een strafcorner.

Zit nu Sevilla te kijken en die krijgen nu ook een handspenalty.
Maar geen strafbal. Waar blijft de vrije trap in de 16...

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Italië

Bericht door Gaizka1985 » wo jul 15, 2020 9:39 pm

T82 schreef:
wo jul 15, 2020 9:02 pm
brigade zuid schreef:
zo jul 12, 2020 9:30 pm
Dat maakt bij de huidige regels niet uit. Een hockeyer krijgt de bal ook niet expres op zijn voet, maar het is wel een strafcorner.

Zit nu Sevilla te kijken en die krijgen nu ook een handspenalty.
Maar geen strafbal. Waar blijft de vrije trap in de 16...
Volgens mij hoorde ik bij Rondo dat die regel is afgeschaft, indirecte vrije trap in de 16, maar weet niet zeker.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Italië

Bericht door Jinne » vr jul 17, 2020 7:27 am

Het is jammer dat Lazio is ingestort na de coranostop anders was het nog een mooie ontknoping geweest. Juve is ook niet meer okselfris. Beide blauwzwarten stonden helaas al te ver van Juve vandaan.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Italië

Bericht door 999 » do aug 13, 2020 8:55 am

Operatie De Ligt zet deur open voor De Vrij
Stefan de Vrij (r.) lijkt de kandidaat om Matthijs de Ligt (l.) te vervangen bij Oranje.

Juve-verdediger mist interlands

AMSTERDAM Omdat Matthijs de Ligt vanwege een schouderoperatie vijf of zelfs acht interlands van Oranje moet missen tot eind november, kan Stefan de Vrij zijn kandidatuur stellen bij bondscoach Ronald Koeman.

Tot dusver hield de Juve-verdediger zijn collega van Internazionale op de bank bij het Nederlands elftal, hoewel De Vrij vorige week werd verkozen tot beste verdediger van de Serie A. Maar Koeman koos altijd voor De Ligt aan de zijde van zijn captain Virgil van Dijk. Aan De Vrij om in het pre-EK-seizoen alsnog te laten zien dat hij met Van Dijk een beter koppel vormt.

De Ligt kampt al veel langer met problemen aan zijn schoudergewricht. Inmiddels is de Serie A ten einde en heeft De Ligt, zoals hij vorige week zelf al aankondigde, de noodzakelijke schouderoperatie ondergaan in een Romeinse kliniek onder toezicht van de dokter van Juventus. Hij zal ontbreken in het toernooi om de Nations League tegen Polen, Italië en Bosnië-Herzegovina en vriendschappelijk tegen Mexico, terwijl spelen in de ontmoetingen in november tegen Spanje (oefeninterland) en opnieuw Bosnië-Herzegovina en Polen hoogst twijfelachtig is. Tevens mist de voormalige Ajacied half september de competitiestart bij Juventus met de nieuwe hoofdtrainer Andrea Pirlo.

Het was na de herstart van de Serie A bijna een repeterend verhaal. Bijna iedere wedstrijd moest de medische staf van Juventus het veld opkomen voor De Ligt, omdat de Nederlander last had van zijn schouderbanden na een tackle, valpartij, stevig duel of kopduel.

De eerste keer dat De Ligt last kreeg van zijn schouder was op 23 november bij Atalanta, toen zijn schouder uit de kom raakte en direct weer werd teruggezet. Een ritueel wat zich daarna nog zeker vijfmaal zou herhalen. Het vaak van pijn vertrokken gezicht verried dat een operatie noodzakelijk was, maar op titelkoers wilden trainer Sarri en De Ligt zelf de handdoek niet gooien. Na de ’scudetto’ en afgelopen vrijdag de uitschakeling in de Champions League door Olympique Lyon is de knoop echter doorgehakt. De Ligt en de kampioen van Italië hopen dat de Nederlander in november zijn rentree kan maken.

Ondanks de lichamelijke handicap miste De Ligt nauwelijks een wedstrijd bij zijn nieuwe club Juventus en nam zijn status als onneembare rots in de branding steeds grotere vormen aan in Turijn en Italië. Zeker na de coronastop.
De T.

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Italië

Bericht door Wouter » vr aug 14, 2020 11:38 pm

Gaizka1985 schreef:
wo jul 15, 2020 9:39 pm
T82 schreef:
wo jul 15, 2020 9:02 pm
brigade zuid schreef:
zo jul 12, 2020 9:30 pm
Dat maakt bij de huidige regels niet uit. Een hockeyer krijgt de bal ook niet expres op zijn voet, maar het is wel een strafcorner.

Zit nu Sevilla te kijken en die krijgen nu ook een handspenalty.
Maar geen strafbal. Waar blijft de vrije trap in de 16...
Volgens mij hoorde ik bij Rondo dat die regel is afgeschaft, indirecte vrije trap in de 16, maar weet niet zeker.
Nee, dat is hij niet. Je krijgt hem alleen tegen voor zaken die met een indirecte vrije trap bestraft worden, zoals gevaarlijk spel of het oprapen van een terugspeelbal door de keeper.

Het is ongelooflijk hoe slecht de spelregelkennis van veel zogenaamde kenners op TV is.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Italië

Bericht door 999 » ma aug 17, 2020 11:34 am

Applaus voor De Vrij
Stefan de Vrij neemt het applaus van zijn eigen aanhang met plezier in ontvangst.

FOTO: HOLLANDSE HOOGTE / AFP

Beste verdediger Serie A één horde verwijderd van EL-finale

door Marcel van der Kraan

Stefan de Vrij is met Inter nog één horde verwijderd van de Europa League-finale. De ex-Feyenoorder is aan een grandioos seizoen bezig. Verkozen tot beste verdediger van de Serie A in Italië en dan lonkt door de lange blessure van Matthijs de Ligt opeens ook een basisplek in Oranje.

AMSTERDAM Wie Stefan de Vrij (28) interviewt krijgt altijd het gevoel dat hij de slagersjongen uit het dorp tegenover zich heeft. Zo’n bescheiden Hollander, die niet met zichzelf te koop loopt en elke dag gewoon zijn werk doet. Het siert de sterspeler van het grote Inter, want de man die ooit vanuit de jeugdopleiding van Feyenoord doorbrak in De Kuip en nu spitsen in de Serie vermorzelt, geniet steeds meer aanzien in heel Europa.

Op een bloedheet balkon in Rotterdam-Zuid kreeg zijn oude jeugdtrainer Cor Adriaanse, die heel wat spelers heeft afgeleverd bij het eerste elftal, bijna koude rillingen toen het bericht binnenkwam dat zijn vroegere pupil is uitgeroepen tot de beste verdediger van Italië. Adriaanse: „Dan ben ik toch even trots op hem. Het was een fantastisch joch om mee te werken. Aan Stefan kunnen een hoop spelers een voorbeeld nemen.”

In het trainingskamp van Inter verschijnt tegelijkertijd een glimlach op het gezicht van De Vrij, als hij terugdenkt aan de jaren dat hij op Varkenoord van een lieve jongen uit Ouderkerk aan den IJssel werd gekneed tot een meedogenloze centrale verdediger. „Ja, de seizoenen dat Cor mijn trainer was, zijn héél belangrijk geweest voor mijn ontwikkeling. Met hem heb ik hartstikke fijn gewerkt”, zegt De Vrij.

Niet iedereen zal de warme relatie tussen de opleider en de Oranje-international begrijpen. Adriaanse was toch ook de man die De Vrij als junior tegen FC Groningen rustig al na een kwart wedstrijd wisselde? „Ja, omdat hij aan alle kanten voorbij werd gelopen’’, zegt de coach. ,,Tegenwoordig heb je als trainer dan meteen de hele familie en de zaakwaarnemer op je nek, als je dat doet. Stefan accepteerde dat gewoon. Maar hij had door dat het een leermoment was. Een week later stond hij bij mij gewoon weer in de basis, want ik gelóófde in hem. Hij was onverstoorbaar. Op mentaal vlak heeft hij zich toen al uitstekend ontwikkeld.”

Later, toen De Vrij al eerste elftalspeler was, vroeg hoofdtrainer Ronald Koeman aan Adriaanse of hij De Vrij en andere jonge verdedigers extra wilde trainen. Bruno Martins Indi, Daryl Janmaat, Miquel Nelom, Sven van Beek en Terence Kongolo gingen net als De Vrij weer bij hun vroegere jeugdcoach in de leer. Het gros kwam zelfs in de selectie van Oranje voor het WK in Brazilië, maar van al die talenten is De Vrij nu het verste gekomen.

Koeman kan - mits hij de lokroep van FC Barcelona weerstaat - over een paar weken, als Oranje drie interlands afwerkt, opnieuw een beroep op hem doen. De Vrij is er klaar voor om naast Virgil van Dijk in het centrum plaats te nemen. „Ik ben redelijk tevreden over mijn seizoen, waarin ik vooral heel constant heb gepresteerd”, zegt de man van Inter. „En het kan vanavond tegen Shakhtar Donetsk nog mooier worden.”

Dat de Italianen alle statistieken erbij hebben gehaald om zijn grote prestaties in de Serie A te onderstrepen, vindt de Nederlander prachtig. „Het is een heel grote eer om op deze manier en juist in dit land met zoveel grote verdedigers in de historie, zoveel waardering te krijgen. Daar ben ik ook m’n ploeggenoten bij Inter en de trainersstaf dankbaar voor.”

De Vrij speelt al weer zes jaar in Italië. De eerste vier seizoenen in het lichtblauwe shirt van Lazio, sinds 2018 draagt hij de kleuren van Inter. Italië is de allerbeste keuze geweest in zijn loopbaan, vindt hij. Matthijs de Ligt heeft zijn voorbeeld gevolgd. De Vrij kan niet voor de verdediger van Juventus spreken, maar zegt dat hij zich zelf nog nooit zo sterk heeft gevoeld als in de Serie A. „Ik heb hier zoveel geleerd en ben in veel opzichten een betere verdediger geworden.”

Hij noemt een paar voorbeelden. Hij denkt dat hij op tactisch gebied heel veel stappen heeft gemaakt in Italië. ,,Maar ik denk dat ik ook sterker ben geworden doordat ik me beter bewust ben geworden van de keuzes die ik maak in het veld.”

De aanhang van Inter vindt hem een wereldtopper, ook omdat hij een Italiaanse stijl heeft gekregen. Hij rekent af met spitsen alsof hij tussen Italiaanse straatschoffies vanaf zijn jongste jeugd in Rome en Milaan pleintjes onveilig maakte. Hij vindt de verering door de fans wel mooi. „Ik heb een heel goede band met de Inter-fans.” Hij wil ook altijd tijd voor ze vrij maken. „Ze steunen ons door dik en dun en ze stellen het erg op prijs als ik dan even een foto maak of een handtekening geef.”

Bij het Nederlands elftal is de concurrentie moordend in de defensie, maar Koeman juicht het als bondscoach toe. De Vrij zelf ook. ,,We zijn achterin goed bezet nu. Nathan Aké mag je er ook nog eens bij rekenen. Dat vind ik ook een uitstekende verdediger. Die concurrentie houd je lekker scherp. Logisch dat we allemaal willen spelen, maar Koeman bepaalt het.’’

Het heeft ook te maken met zijn respect voor zijn vroegere Feyenoord-coach en de huidige bondscoach. „Ik heb een heel goede band met Koeman. De afgelopen periode hebben we een aantal keren telefonisch contact gehad en ook al heb ik de afgelopen jaren minder gespeeld, ik voel me een belangrijke schakel in het team. Ik ga er alles aan doen om er volgend jaar bij te zijn op het EK.”
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » ma aug 17, 2020 1:14 pm

Afgelopen februari was ik nog bij de Derby della Madonnina. Toen kon dat allemaal nog.

Viel me inderdaad op dat hij populair is daar. Maakte ook nog een belangrijk doelpunt tijdens die wedstrijd. Moet zeggen dat ik nooit had verwacht dat hij zo'n gevestigde naam zou worden in het buitenland. Heeft 'ie knap gedaan.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » ma aug 17, 2020 3:48 pm

Staat niet onder een vergrootglas en kan daar zeker foutjes maken zonder dat het in 88 kranten op de voorpagina staat. Heb hem vaak genoeg lucht zien dekken. Speelt ook in een vrij verdedigend elftal. De Ligt is echt een klasse of twee beter.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » ma aug 17, 2020 4:23 pm

Ik begrijp dat jij niet dagelijks La Gazzetta leest? In Italië vergroten ze alles uit hoor.

Hij is niet net zo talentvol als De Ligt maar heeft zich wel degelijk tot een zeer gewaardeerde verdediger weten te ontwikkelen. Zowel bij Lazio als bij Inter. Onder Van Gaal was hij bij Oranje ook prima.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » ma aug 17, 2020 6:00 pm

Ik lees het inderdaad niet dagelijks maar heb regelmatig gevolgd wat er gebeurde als hij op zondagavond werd gedold en wat er dan op maandag in de kranten stond... niet te vergelijken met wat De Ligt te horen kreeg.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » ma aug 17, 2020 6:39 pm

Dat De Ligt meer in de belangstelling stond klopt. Dat is niet zo gek ook gezien zijn transfer van afgelopen zomer want dat ging toch om heel serieus geld.

Het gaat ook niet zozeer om de vergelijking tussen De Vrij en De Ligt maar meer dat hij het daar gewoon heel goed heeft gedaan. Alleen La Gazzetta vult dagelijks al een halve krant aan voetbal. Iedere wedstrijd van Inter geeft gewoon minimaal twee pagina's inclusief beoordelingen per speler. En Gazzetta is niet de enige bron. Als je daar niet goed speelt dan kom je echt wel aan de beurt.

Maar dat gebeurd dus niet. Hij krijgt positieve kritieken en is ook populair bij de supporters.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47050
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Italië

Bericht door Lionel » ma aug 17, 2020 9:50 pm

Vandaag gekeken? De enige kans van Shakthar komt voort uit echt een no-look-defence van De Vrij... Verder staat hij niks te doen tussen de andere 8 verdedigers.

Zet hem in een 4-4-2 of 4-3-3 en je zult zien dat hij niet kan verdedigen.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » ma sep 28, 2020 9:19 pm

Genoa: 14 besmettingen bij spelers en begeleiding (waaronder Schöne). Dat gaat zo links en rechts in Europa nog voor slapeloze nachten zorgen bij de mensen die de speelschema's moeten maken.

Genoa heeft gisteren tegen Napoli gespeeld (6-0) verlies. Interessant om te zien of daar nu wat mis gaat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Italië

Bericht door peter » ma sep 28, 2020 9:21 pm

Marillion schreef:
ma sep 28, 2020 9:19 pm
Genoa: 14 besmettingen bij spelers en begeleiding (waaronder Schöne). Dat gaat zo links en rechts in Europa nog voor slapeloze nachten zorgen bij de mensen die de speelschema's moeten maken.
Want dan gaat de wedstrijd dus niet door?

Stel je eens voor dat bij Ajax 14 besmettingen zijn met de Klassieker op het programma. Ajax komt met een samenraapsel van Jong Ajax, Ajax-1 en U19 en wint met 3-0. Och, daar kan ik nu al over dagdromen. :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » ma sep 28, 2020 9:24 pm

Haha, dat zou wat zijn ja. :666.gif:

Ik hoorde laatst iets voorbij komen dat een club moet spelen als ze een elftal plus drie wisselspelers hebben. Weet niet of dat klopt en of het in heel Europa zo is.
Nil volentibus arduum

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Italië

Bericht door Gaizka1985 » zo okt 04, 2020 1:32 pm

Lammers maakte een erg mooie goal voor Atalanta, volgens mij hebben ze het weer goed gezien qua scouting. Handige speler!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Italië

Bericht door Marillion » zo okt 04, 2020 1:56 pm

Is ook best een interessante spits. Hij had pech dat hij uit beeld raakte met die zware blessure. Geen idee wat zijn plafond is maar bij Heerenveen heeft hij wel laten zien dat hij wat kon.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Italië

Bericht door Cruijff » zo okt 25, 2020 11:52 am

WP_Legend schreef:
za okt 24, 2020 4:33 pm
we zullen toch niet bang moeten zijn van Atalanta? die spelen met spelers van Middenmoot Eredivsie... Sam Lammers is basisspeler?
Nee Lammers is (nu nog) geen vaste basisspeler.
Mocht gisteren in een flink gerouleerde basisopstelling wel starten bij de 1-3 thuisnederlaag tegen Sampdoria.

En uiteraard was de binnenkomer van Lammers: even invallen en direct 'nn (pure klasse)goal scoren bij zijn debuut een wel heel lekkere binnenkomer.
WP_Legend schreef:
za okt 10, 2020 1:04 pm
Ik kijk naar de salarissen bij Atalanta... Wij betalen beter!

Code: Selecteer alles

Speler	Salaris in miljoenen euro
Alejandro Gómez	2
Josip Ilicic	1,8
Luis Muriel	1,8
Duván Zapata	1,8
Aleksey Miranchuk	1,5
Marten de Roon	1
Hans Hateboer	0,8
Sam Lammers	0,8

Zie best wel parallellen met Ajax.
Op hun allersterkst kunnen ze zéér hoog pieken, maar is weinig voor nodig om off-days te hebben.

Hun kern met echt sterke spelers lijkt me nog iets smaller dan de onze.
WP_Legend schreef:
za okt 24, 2020 4:33 pm
Atalanta? die spelen met spelers van Middenmoot Eredivsie...
Milik, Lozano, Nederlanders die toch tweede garnituur lijken (in Bologna Dijks, Denswil, Jerdy Schouten!) zijn doorgaans vaste krachten bij goed presterende Serie A clubs.
Klaarblijkelijk vissen de Italiaanse clubs in de Eredivisie middenmoot en bij laagvliegers als Middlesbrough met redelijk wat succes naar 'onze' spelers.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Italië

Bericht door Cruijff » zo okt 25, 2020 5:43 pm

elliquido schreef:
za okt 24, 2020 6:49 pm
Gaizka1985 schreef:
za okt 24, 2020 1:16 pm
Opstelling Atalanta Bergamo:
Sportiello; Sutalo, Palomino, Djimsiti; Depaoli, De Roon, Pasalic, Mojica; Gomez; Ilicic, Lammers.

Atalanta geeft veel spelers rust zo te zien, die houden al rekening met dinsdag.
De roon ging er geblesseerd af

Toch gewoon een opstelling mee je thuis tegen Samp mee voor de winst gaat en als coach ook denkt te winnen. Voorin hebben ze ook niet heel veel betere opties dan Gomez; Ilicic; Lammers.
Ziggo zond het live uit, weliswaar op het betaalde kanaal. Hebben wel een samenvatting van 8 minuten online gezet.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Italië

Bericht door WP_Legend » zo nov 01, 2020 2:59 pm

Zlatan!!! hadden wij ook goed kunne gebruiken dit jaar! tering wat is die nog goed zeg!

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Italië

Bericht door wimpey » zo nov 01, 2020 5:46 pm

WP_Legend schreef:
zo nov 01, 2020 2:59 pm
Zlatan!!! hadden wij ook goed kunne gebruiken dit jaar! tering wat is die nog goed zeg!
Tikt de 40 aan. Gast is superhuman. :biggthumpup.gif:

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: Italië

Bericht door Gaizka1985 » zo nov 01, 2020 8:27 pm

WP_Legend schreef:
zo nov 01, 2020 2:59 pm
Zlatan!!! hadden wij ook goed kunne gebruiken dit jaar! tering wat is die nog goed zeg!
Inderdaad, zo slim! En van zijn snelheid heeft hij het nooit moeten hebben, dus wat betreft kan hij nog wel een paar jaar mee!

wimpey
Berichten: 51683
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Italië

Bericht door wimpey » do dec 10, 2020 8:42 am

Paolo Rossi RIP. Zo jong, pfff.

Plaats reactie